Kirjoittaja Aihe: Seurustelu ei-körtin kanssa?  (Luettu 30365 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #45 : 18.09.06 - klo:10:52 »
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
[On vaikea nähdä mitään väärää kahden rakastavan ihmisen sitoutumisessa toisiinsa.


Pidän erittäin outona, että asiaa yleensä käsitellään körttipalstalla. Asiahan on selvä kuin pläkki eli rakastutaan, sitoudutaan ja mennään naimisiin tai eletään avoliitossa täysin riippumatta toisen puoliskon uskonnosta, poliittisesta näkemyksestä, sairaudesta tai rodusta.

Kyllä maailma olisi kolkko, jos rakkkauta pitää jotenkin rajoittaa siten, että vain tietyllä tavalla uskovat, vaan tietyllä tavalla ajattelevat vain tiettyä rotua olevat voivat mennä avioliittoon keskenään. Tällainen ajattelutapa hylättiin jo 1900-luvun alussa.
Acta, non verba.

Poissa hupa

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 71
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #46 : 25.09.06 - klo:12:08 »
Saliksella on pointti. Jotenkin vaan niitä tästäkin huolimatta minunkin tuttavapiiriini on riittänyt, niitä hengenhaistelijoita, jotka suhtautuvat siippaani epäileväisesti niin kauan kunnes saavat varmuuden että "joo, uskoo se. On se hyvä ihminen.", eli näillä näkymin koko loppuelämänsä. Ei väliä, kuinka sydämellinen tai mitään muutakaan hän on, niin kauan kun elämänkatsomuksesta ei ole varmuutta. ...Jonka pitäisi kai olla yksityisasia??

Ystäväni menetti yhteyden äitiinsä naituaan hindun.

Etsijälle terveisiä: näytämme olevan samassa veneessä kaikin puolin.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #47 : 25.09.06 - klo:12:23 »
Lainaus käyttäjältä: "hupa"
Jotenkin vaan niitä tästäkin huolimatta minunkin tuttavapiiriini on riittänyt, niitä hengenhaistelijoita, jotka suhtautuvat siippaani epäileväisesti niin kauan kunnes saavat varmuuden että "joo, uskoo se. On se hyvä ihminen.", eli näillä näkymin koko loppuelämänsä. Ei väliä, kuinka sydämellinen tai mitään muutakaan hän on, niin kauan kun elämänkatsomuksesta ei ole varmuutta. ...Jonka pitäisi kai olla yksityisasia??


Vain yksi neuvo: Jos Sinulla on ystäviä, jotka eivät hyväksy aviopuolisoasi, on niin,n että he eivät olekaan ystäviäsi. Ystävät ovat sellaisia, jotka hyväksyvät toisen ilman ehtoja. Ystävät ovat sellaisia, joiden pitää hyväksyä myös toisen tekemä valinta. Ole puolisosi valinnut ja ystävä hyväksyy sen. Eli pyri nopesti eroon "ystävistäsi", jotka eivät hyväksy a Sinun tekemiäsi valintoja.
Acta, non verba.

Poissa FloVer

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 61
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #48 : 25.09.06 - klo:20:59 »
Minulla oli kerran poikaystävä, joka vastusti vahvasti kristinuskoa, ja uskontoa yleensäkkin, vaikka kuuluikin kirkkoon, ja en kyllä piitannut siitä yhtään mitä mieltä hän on, mutta esimerkiksi kun halusin mennä kirkkoon, tai puhuin jotain muuta uskontoon tai herännäisyyteen liittyvää, hän vain alkoi haukkumaan minua, ja kaikkea tuota niin paljon kun sai suustansa ulos, ja se kyllä alkoi ottaa jo päähän. Olisi ollut edes hiljaa, sen takia meillä ei sitten sujunutkaan pitkään, koska hän ei voinut sietää sitä että se on osa elämääni.  :wink:
Jemina

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #49 : 26.09.06 - klo:10:44 »
Kuule Jemina, mulla on kans ihan samanlainen juttu. Se ei kyllä mua siitä haukkunu mutta kyllä se sitä harmitti, sen huomas ja sen takia se sitte mun jättiki :roll:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa FloVer

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 61
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #50 : 26.09.06 - klo:12:35 »
Sellaisia vain joskus on. Meillä kävi vain niin päin että minä jätin hänet, kun en kestänyt sitä valittamista.  :wink:
Jemina