Kirjoittaja Aihe: Pyhä Jumala, täällä Erkki  (Luettu 25410 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Pyhä Jumala, täällä Erkki
« : 07.12.09 - klo:16:01 »
Aikoinaan kirjoitin joulupukille, koska uskoin häneen. Nyt uskon Sinuun ja välitän toiveeni Sinulle. Auta meitä oppimaan toistemme kunnioitusta. On toki ymmärrettävää, että on erilaisia mielipiteitä; sehän on rikkaus. Valitettavan usein korostuu oikeassa olemisen tarve, toisen väheksyminen, mitätöiminen. Se tuntuu pahalta.

Pyhä Jumala. Jos olen herkkyydessäni väärillä jäljillä, niin koveta sydämeni.

Erkki
armon kerjäläinen

"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #1 : 07.12.09 - klo:16:25 »
Pyhä Jumala, jos olen herkkyydessäni väärillä jäljillä, parkitse nahkani. Anna sydämeni olla sellainen kuin se sinun luomisesi jäljiltä on.

Pena

Poissa korhp

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #2 : 07.12.09 - klo:16:31 »
Pyhä Jumala, kiitos antamastasi herkkyydestä ja auta säilyttämään se, että voisin aistia kanssakulkien herkkyydet etten tietämättäni tai tarkoituksella loukkaisi muita. Opeta käyttämään antamiasi lahjoja oikein etteivät ne jäisi käyttämättä lähimmäisten parhaaksi ja omaksi iloksi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #3 : 07.12.09 - klo:18:44 »
Kiitän sinua Taivaan Isä että olen se mikä ja kuka olen. Välillä herkkänä ja haavoittuvana , maailman murheita kantavana aivan uuvun ja ahdistun. Välillä se itsekkyys ja kovuus jonka olet minulle sallinut vievät haluamisistani ja toivomisistani huolimatta voiton ja silloin teen sitä pahaa mitä en halua.

Toiset, monet, mutta et kaikkia ihmisiä olet luonut hyviksi, tasaisiksi, onnellisiksi . Sellaisiahan kaikki tahtoisivat olla.

Olet pannut meidät elämänkouluun. Älä anna kovin monta kertaa jäädä luokalle, vaan anna kuitenkin päästötodistus.

                                :rukous:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #4 : 07.12.09 - klo:18:56 »
Kiitän sinua Taivaan Isä että olen se mikä ja kuka olen. Välillä herkkänä ja haavoittuvana , maailman murheita kantavana aivan uuvun ja ahdistun. Välillä se itsekkyys ja kovuus jonka olet minulle sallinut vievät haluamisistani ja toivomisistani huolimatta voiton ja silloin teen sitä pahaa mitä en halua.

Toiset, monet, mutta et kaikkia ihmisiä olet luonut hyviksi, tasaisiksi, onnellisiksi . Sellaisiahan kaikki tahtoisivat olla.

Olet pannut meidät elämänkouluun. Älä anna kovin monta kertaa jäädä luokalle, vaan anna kuitenkin päästötodistus.

                                :rukous:

Tuota Riitta-mummin tekstiä tekee mieli jatkaa vielä yhdellä lauseella "Älä hylkää loppukokeessa"
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #5 : 08.12.09 - klo:22:37 »
... me körttiläiset pummaamme loppukokeen...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #6 : 09.12.09 - klo:08:28 »
Kouluttamaton ei pääse loppukokeeseen, vain päästötodistus napsahtaa. Ja siinä voi olla ala-arvoisiakin numeroita, mutta jos läpi kuitenkin pääsisi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #7 : 09.12.09 - klo:09:15 »
Kiitos Herra! Kerran körtti - pyristelyistä huolimatta - aina körtti.

"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin..." Aaaaammen!
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #8 : 09.12.09 - klo:09:38 »
Pyhä Jumala, tiedän että näet kaikkein pienimmätkin, kannat iankaikkisilla käsivarsillasi ja annat voiman tähänkin päivään...

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #9 : 09.12.09 - klo:11:48 »
Tervehdys, ystävät (ja/tai lajitoverit)!  :114:

Kiitos kommenteista!

Keskustelun avaus oli eräänlainen testi. Olen kantapään kautta (www.kotimaa24.fi) tottunut siihen, että mitä enemmän panen itseni peliin, mitä omakohtaisemmin kirjoitan, sitä vähemmän saan palautetta. Tavallaan ymmärrän, että on helpompi ottaa kantaa "opillisiin kiistoihin" kuin jonkun henkisesti huonovointisen (lue: herkän) huru-ukon höpinöihin.

Tässä vaiheessa mietin, pursuaako puheenvuoroni itsesääliä. Niin tai näin. Pilatuksen tavoin: "Minkä kirjoitin, sen kirjoitin."

"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #10 : 09.12.09 - klo:12:38 »
"Älä hylkää loppukokeessa"

Oma vajavainen ja mielikuvitukseni tuoma tulkintani loppukokeesta on se, että siinä tehdään ainoastaan yksi kysymys; rakastatko minua? Tai ei sitäkään - todetaan ehkä vain; olet rakastanut tai et ole rakastanut minua, siispä...

Raamatusta löytyy toki lukuisa määrä tulkintoja loppukokeesta ja niihin on hyvä tutustua. Tulkinnoista tulee aina vahvasti esiin eräs seikka; ei omin voimin, töin ja toimin...josta minä iloitsen körttiläisyydessä.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #11 : 09.12.09 - klo:12:50 »
Ketkä kaikki foorumilaisista ovat kiitollisia Jehovalle esim. siitä, että
"en ole niin kuin nuo äärikarismaattiset uskonnolliset henkilöt, vaan että olen sellainen maltillisempi yksilö"?

Minä ainakin olen tästä varsin kiitollinen, jos aivan rehellinen olen.
Eikös tuo mainitsemani rukouskin ole varsin raamatullinen?


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #12 : 09.12.09 - klo:13:03 »
Lainaus
Tulkinnoista tulee aina vahvasti esiin eräs seikka; ei omin voimin, töin ja toimin...josta minä iloitsen körttiläisyydessä.

Juttelin tässä taannoin - taisi olla viime viikolla - erään jo vuosia uskonnollisuuden piirissä olleen henkilön kanssa.
Hän kertoi puhelimessa, että körttiläisyydessä hänen mielestään hienointa on se, että saa tehdä mitä haluaa (=hyvää taikka pahaa) ja armo kattaa kaiken.
Ei tarvitse enää yrittää vältellä syntiä, vaan voi olla oma itsensä ja tehdä, mitä huvittaa.
Hän on kertonut, että helvetti tosin välillä pelottaa, mutta tuon kaiken kattavan armon kautta hän nähdäkseni yrittää tuosta helvetin pelosta irtautua.
On tainnut ainakin osittain jo onnistuakin tuosta pelosta eroon. Ajanoloon päässee varmaan kokonansa siitä eroon, kunhan tottuu tuohon armoon.
Hän on ollut vasta jonkinaikaa körttiläisyyden vaikutuspiirissä ja ei aio kait kulumallakaan siitä enää pois lähteä, koska on tehnyt tuon uuden löydön: armon.
Hyvin osaa kaveri jo omaa huonouttaan korostaa ja sitä, että hän saa tehdä mitä haluaa, eikä hänen tarvitse kantaa siitä omantunnon tuskia.

Jospa tuo kaveri saisi minutkin käännytettyä, niin omakin elämäni helpottaisi, koska tuo helvetti aina silloin tällöin vähän kaivertaa mieltäni.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #13 : 09.12.09 - klo:13:24 »
Sielunhätää et kuitenkaan tunne?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #14 : 09.12.09 - klo:13:38 »
Lainaus
Sielunhätää et kuitenkaan tunne?

En tiedä, ehkä en tunne. Sitä osin olen sangen tunneköyhä ihminen.

Olen tottunut normalliin suomalaiseen fyysiseen yltäkylläisyyteen ja en haluaisi kuoltuani taloudelliseen kurjuuteen ja koviin tuskiin helvetissä.
Kuolemanjälkeinen tulevaisuus välillä huolestuttaa ja pelottaa.
Olen kuitenkin tottunut elämään tämän pelon kanssa.
Eikä se pelko ole enää niin suuri, kuin esim. 10 vuotta sitten tai aiemmin - ja silloinkin pystyin sen asian kanssa elämään.