Kirjoittaja Aihe: Tänään 55  (Luettu 41196 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 55
« Vastaus #15 : 08.11.16 - klo:16:11 »
Peipporämeellä oli hyvä käydä nyt, kun pakkaset ovat jäätäneet märän maan. Meillä on ollut mielen päällä viisi pientä, kesällä rasiin kaadettua koivua ja yksi tuulessa toista puuta vasten kaatunut mänty, että ne pitäisi saada pois. Kesä oli niin märkä, ettei rämeelle ollut mitään asiaa. Onhan siinä homma saada kalusto kuntoon ennen ajoa. Peräkärryni on estepeli, paitsi renkaat, kun niissä ei ole yleensä ilmaa kuin yläosassa. Täytyisi innostua ostamaan 7,5x16 kokoiset uudet sisusrenkaat, niin sillähän asia korjautuisi. Kärrynhän tekaisin muutamia vuosia sitten Ruotsin armeijan kenttäkeitiövaunusta vm-41. Varmastikin on pykineitä kohtia sisärenkaissa tuon ikäisessä kamppeessa. En ole koskaan avannut sellaista vannetta, missä on irtonainen lukkorengas.
Pakkasta oli lopulle 10 astetta, mutta puimme hyvin ja Zetori nöyrästi nelisti päätiellä. Riistalinnnut ovat kaikonneet, emme niitä nähneet.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 55
« Vastaus #16 : 09.11.16 - klo:11:29 »
Lunta maassa sen verran, ja lisää tulee, että iltapäivällä tämän talven eka
parkkialueen kolaus edessä.
Onneksi flunssa sen verran helpannut että jaksan mennä, jospa ulkoilu tekee hyvää.  :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #17 : 09.11.16 - klo:12:03 »
Lunta oikein niin että saa kahlata, sopii minulle, etenkin kun ajattelen mahdollisuutta tuon kaiken lotisemisesta märkään maahan jatkuvassa pimeydessä. Katselin yöllä pihamaata, kaikki hiljensi ja tyynnytti kauneudellaan. Että lumi onkin niin valkoisenvalkoisenvalkoista! 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 55
« Vastaus #18 : 09.11.16 - klo:12:48 »
Lumen valo ja sen hiljaisuus yhdistyneenä pikkuiseen pakkaseen on kaunis ja kiva synttärilahja Luojalta Matille.
Pikkuiset tallasivat sen ensimmäisen lumen leikkiessään, nyt tulee lumitasanne jossa jäniksenjäljet ja variksenvarpaat näkyvät.

Minulla nousee tänään tukka pystyyn, kirjaimellisesti. Kampaaja sen hoitaa, hoitakoon D Trump jenkkien , ja oman, kuontalonsa.

Lähden tuotapikaa permanenttiin.
Aamusta oli kauppareissu ja tein sen yksin kun Matti kolailu lumia. Väsytti, ja vetäisin kolmen vartin päikkärit. Nyt taas jaksaa jatkaa. :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 55
« Vastaus #19 : 09.11.16 - klo:12:54 »
Täällä ei ole lunta kuin vajaat 5 senttiä, mutta valoa se pimeyteen antaa. Katselin, että Hangossa olisi 22 cm. Lauttasaaressa lienee saman verran, joten hyvin ymmärrän Iiriksen äidin vaunujen työnnön vaativan ruista ranteeseen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 55
« Vastaus #20 : 09.11.16 - klo:13:59 »
https://www.youtube.com/watch?v=RqZ4zvkYGmQ

Lumen valosta tuli tämä mieleeni.
Kotikylän tyttö mukana porukassa (neljäs oikealta)
Suosittelen joulukonserttejaan katedraalissa Katajanokalla, mikä Uspek....olikaan...
ja yhdeksää levyään, jotka minullakin on.   :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #21 : 10.11.16 - klo:00:00 »
Kirjoitan kun en voi olla kirjoittamatta. Hassua, muistan parin vuosikymmenen takaa erään kaverini joka sanoi jonkun suuremman sanoneen, laula vain, ellet voi olla laulamatta. No, rämmin siihen B-kurssiin asti, tein didaktiikan ja sain paperit ja huomasin voivani mainiosti olla laulamatta.

Mietiskelin juuri tänään niitä proosakursseja, oprttajasni jonka kuulin juuri menehtyneen onnettomuudessa, Seita Vuorelaa, ja tuntitehtävää ja sitä, kuinka opettajan sanottua suunnilleen " kirjoita siitä kuinka..." Ja menossa oli minulla jo arkin puoliväli, ja tunsin itseni aina höhläksi.

No, joku ei voi olla juomatta.   Kai sen tausta on lapsuudessa, vanhemmat kantoivat huolta oudoista oireista ja aina silloin puhuivat kirjoittamisesta ja minä linkitin ne ja päätin ettei minusta ikinä tule mitään semmoista. Näinhän minä niitä kaiken maailman hörhöjä jotta päätin ettei minuun yhdistetä ikinä mitään " taiteellisia taipumuksia" , ihailin Marie Curieta ja kaikkea eksaktia ja kuivaa ja tässä ollaan, yksi lysti kuka lukee, minä kerron vaikka tyhjälle ilmalle....
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #22 : 10.11.16 - klo:00:03 »
Toisin sanoen päivä kului ulkoilematta, kaupassa käymättä, siivoten ensimmäistä luonnosta tai sen ensimmäisiä sivuja ja miettien missä fokus istuu luonnikkaimmin.  Sillai. Uhhuhhuh.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #23 : 10.11.16 - klo:10:43 »
Kauhea miten väsyttää. Lunta olisi nilkkojen yli, on vain olo että pitäis tehdä jotain vaikka viime päivät tein enemmän kuin oikeastaan saisin. Nyt täytyy yksi vaivainen päivä levätä. Ä

Sitä herää aina samaan aikaan, nukahti kolmelta tai kelvolliseen aikaan iltakymmeneltä ja olo on juuri sama kurja ja surkea kuin aina valvottua. Täytyy ilo koota murusista, ja löytyyhän niitä, lumen valosta, fleeceissä nukkuvasta siilukasta, uh? Suuri ilo löytyi, hassua kyllä, siitä ettei hinnat olleetkaan karanneet pilviin vaan pankki perii erehdyksessä kahta vastiketta...  Eli handskaan talouteni sentään!
Murto-osallakin kevyesti saan viikon sapuskat vaikkei 255 nyt hirveitä ole. Mietin mihin raha karkasi, no opiskeluihin, en sure, luottolukijalle, työllistänpähän yhtä "oikeaa kirjailijaa" ja opin kaiken aikaa ja sentään voin aika hyvin yhä, mitä sitä huomista pelkäämään, kun ei tiedä tuleeko edes...   


Aina aattelen teitä elävältään kun olen väsyksissä, mallaa penaa viisveisaajaa riitta-mummia 1944 akuankkaa ja tottakai seppoa joka viitsii meidän jokaisen kans niin paljon. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 55
« Vastaus #24 : 10.11.16 - klo:13:06 »
Kiitos, että minuakin. Olenkin sen tarpeessa, sillä olen sitä hullua sorttia joka huolehtii ja suunnittelee yölläkin, silloin kun on jotakin, niinkuin nyt, isompaa tulossa.

Itsepä otin valmistaakseni Matin juhlat, ja kyllähän olenkin jo paremman puolella kun pääsin tänään oikeaan tekemisen meininkiin.

Hommat on työjärjestyksin ja reseptein pöydällä, ja lähes kaiken olen kaupoista rahdannut kaappeihin saanut.
Kalkkunarulla on kypsymässä, lihapiirakat keitetty, suolasienet liossa. Huomena silppuan teen waldorfin ainekset rasioihin, lauantaina sekoittelen ne kastikkeeseen. Ym, ym. Lämpimät ruoat valmistan vasta lauantaina. Kakut tulevat Sinuhesta.

Olen monta tuntia kelannut istumaärjestystä, astioita, kukkia, vaatenaulakkoa.
Tänään siirsin omia takkeja vaatehuoneeseen ja tein paikkakortit pöytään.

Huolestunut, vastuuntuntoinen perfektionismiin taipuva tiedän olevani, mutta nyt vanhemmiten se vain kärjistyy, kuten monet muutkin luonteenpiirteet. Onneksi näitä voi hiukan säädellä, rukoilemalla.

Kohta juon yhden konjakin päiväkahvin avec´na.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 55
« Vastaus #25 : 10.11.16 - klo:13:43 »
No, on siellä hommat!  Voimia ja siunausta kaikkeen!   :023: :039:


Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 55
« Vastaus #26 : 10.11.16 - klo:18:14 »
 :eusa_angel: :039:

Leena kirjoitit kivasti edellä.  :024:
Lähetän sinulle hyvän illan toivotuksen omalta osaltani ja Taivaan Isän siunausta.

Kotona jälleen.
Oli mukavaa olla pikku neidin ja miniän kanssa yhdessä, sain olla yökylässä.

Lunta satelee, ihan kaunista on ulkona.

Pyykit koneessa jauhaantumassa.

Nyt pala rauhaa ja iltakin on saapunut.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 55
« Vastaus #27 : 10.11.16 - klo:18:41 »
On varmasti mukava nähdä lastenlapsia melko usein, olet onnen mummo!   :039:

Itselläni lapsenlapset on niin kaukana että ovat "vain" rukouksissani... :'( :eusa_pray:
Ja on monen moista muutakin huolta...
Isä tietää kyllä ja pitää voimat yllä...tähän haluan uskoa!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 55
« Vastaus #28 : 10.11.16 - klo:21:33 »
Ajelimme Ouluun. Huomenna ja lauantaina on puuhaa, ensin seurakunnan tilaisuus ja sitten olemme Lauran hupilaisina. Pyhänä Kankaalaan.

Kotoamme ajellaan ensin Muhokselle Kylmälänkylän läpi. Kyllä se vielä on elävä kylä, mutta on tien varressa paljon sortuvia talouskeskuksia. Surettaa, että edellisten sukupolvien työ annetaan valua käsien läpi. Ensin meiltä lähdettäessä on Ilolan autio ja sen jälkeen Kauniston autio. Kauniston nykyisen ilmeen mukaan nimeäisin sen uudelleen Rumistoksi. Navettarustingin katto on painunut maahan ja ansaspuut törröttävät kuin kranaatti-iskun jäljeltä. Itse talo vielä sinnittelee, koska katto pitää veden, mutta ei kovin kauan.
Ilolan pirtin ruusvallikivillä olen istuksinut ja teerejä kutsuhuudoilla houkutellut. Mitähän omistajat aikanaan ajattelivat alkaessaan kutsua kotitanhuaansa Ilolaksi. Ennen sotia ei niitä iloja ole runsain mitoin ollut, tietön ja sähkötön paikka. No, iloa kenties siitä, että se on vain vajaan puolen kilometrin päässä päätieltä. Ja tietysti sitä pirttiviljelyksen iloa, ainoan saran hoitoa isällä ja äidillä, kun lapset ovat nukahtaneet.
Kovia korvenraivaajia!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 55
« Vastaus #29 : 10.11.16 - klo:23:21 »
Tuosta kirjoituksestasi piirtyy kyllä aika selkeä kuva sieluni silmiin...