Kirjoittaja Aihe: Nyt 27  (Luettu 13009 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #60 : 15.02.21 - klo:22:12 »
Nonni...nytpä tänään on sitten tullut käytyä Lehijärven jääladulla hiihtelemässä.
Olihan aika rutistus, tässä vaiheessa olen ihan tyytyväinen että tuli käytyä.
Latu ei ollut ihan samanlaista "kiskoa" kuin Alajärvellä Hml:ssa, mutta hyvin hiihdettävää
kuitenkin.
Tasaista rauhallista vuorohiihtoa jaksoin mennä kuin duracell-ukko ikään, ainakin alkumatkasta.
Puolen tunnin hiihtelyn jälkeen vähän hengähdin ja mietin palaisinko samaa reittiä takaisin
vai jatkanko matkaa, jatkoin...
Lehijärvi on aika pyöreä järvi, mutta paikan päällä liikkuen totesin että aika monta
niemen nokkaa ja lahden pohjukkaa oli rannan tuntumassa kierrettävänä.
Menihän siinä sitten puolitoista tuntia kaikkiaan, kolme lyhyttä hengähdystaukoa.
Muutama meni minusta ohi, minä ohitin yhden.
Jep, oli kyllä hieno ulkoilupäivä, välillä vastatuulta, välillä aurinko lämmitti hikistä selkää,
pyöreälle reitille osuu kaikenlaista.

Saapas näkee josko huomenna kokeilemaan retkiluistelua, kahtotaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #61 : 16.02.21 - klo:17:18 »
Saastutin ilmaa lämmittämällä meille peseytymistämme varten saunan. En voi puolustella muuten kuin, että puut olivat kuivat ja metsiä on vielä pystyssä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Nyt 27
« Vastaus #62 : 17.02.21 - klo:04:47 »


 Saastutin ilmaa lämmittämällä meille peseytymistämme varten saunan. En voi puolustella muuten kuin, että puut olivat kuivat ja metsiä on vielä pystyssä.


   Sytytitkö päältä vai alta?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #63 : 17.02.21 - klo:08:21 »
Ei,kun keskeltä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Nyt 27
« Vastaus #64 : 18.02.21 - klo:14:31 »
Eilen olin vaimoni kanssa hiihtämässä. Minä jatkoin vielä, kun vaimoni meni jo kotiin. Kun yhdessä hiihdämme, pyrin siihen, että vaimo on edellä ja minä hänen perässään, koska silloin jos joku hiihtää meidän ohi, syy hitaaseen hiihtoomme on ikäänkuin vaimoni niskoilla, eikä minun. Minun tosin välillä silti pitää pikkiriikkisen tsempata, jotta pysyisin vaimon perässä, mutta onneksi muut hiihtäjät eivät sitä minusta tuolloin tiedä.

Totuus hitaudestani paljastuu vasta silloin, kun olen yksin hiihtämässä. Mieluiten hiihdän sellaisilla paikoilla, joissa ei muita hiihtäjiä ole. Pidän rauhallisesta hiihdosta ilman kovaa rääkkiä ja suksien voitelukaan ei ole paras mahdollinen, on sukset kyllä voideltu joskus kauan sitten.
Me olemme liikunnallinen aviopari, sillä vain vaivaa nähden armon kerjäläisten sielut virkistyvät omavoimaisessa liikunnassa ja terveellisissä elintavoissa myös talvella. Vaikka hiihtokausi on nyt kiivaimmillaan, niin me emme viihdy valmiiksi hiihdetyillä laduilla vaan kasvisruuan voimalla  vaellushiihdolla hiihdämme umpihangessa metsässä samoilla luontopoluilla, joilla pyöräilimme tai patikoimme kesällä ja syksyllä laavuille. :)

Vaellushiihto on toki haasteellista ja matkanteko hidasta. Laavulla nautimme eväitämme ja kahvia tai kuumaa kaakaota  :kahvi: .

Mukaan myös rusinoita, pähkinöitä ja suklaata välipaloiksi. Ja tietenkin vettä tulee juoda paljon, jonka kuumennamme lähtiessämme vedenkeittimellä taskumattiin.

Luonnon kauneutta ei koskaan voi ylistää liikaa ja aurinkoiset pakkaspäivät piristävät raittiin ilman vallatessa keuhkot. Liikunta saa mielihyvähormonien tuotannon kiihtymään ja säännöllinen liikunta saa mielemme kirkkaammaksi ja se vaikuttaa myönteisesti myös unenlaatuun. Hiihtämisen lisäksi myös patikointi lumikenkäreiteillä, talvipyöräily ja reipas ulkoilu lisää merkittävästi hyvinvointiamme.  :109:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #65 : 18.02.21 - klo:14:44 »
Meillä on Kankaalassa hyvä latutilanne, kun se kiertää pihamme kautta. Naapuri on samalla linkouksen hoitajamme. Hänellä on moottorikelkan perässä ao laite.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #66 : 19.02.21 - klo:17:32 »
Nyt sitten on pakkanen kovasti lauhtunut, -6 taitaa nyt olla.
Ennusteen mukaan sunnuntaina ehkä plussan puolella.

Haaveeni toteutui, sain lähdettyä luistelua kokeilemaan monien vuosien tauon jälkeen.
Aurattu 1,7 kilsan rata oli osittain eilen illalla vedellä jäädytetty, nyt oli sileä, puolet radasta
oli vähän röpelöistä.
Mulla hiihtokenkiin kiinnitettävät pitkät terät, niillä pääsi ihan hyvin, ja sauvat oli apuna.
Eräällä oli hokkarit, näytti olevan hankalaa niillä.
Olihan se alkuun mullakin hankalaa, pienen totuttelun jälkeen alkoi sujua, en kaatunut,
neljä kierrosta menin. Ehkä toistekin vielä jos talvea ja kelejä piisaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Nyt 27
« Vastaus #67 : 19.02.21 - klo:18:21 »
Kiitos Herralle, tänäänkin saimme nauttia metsässä vaellushiihtoa nauttien laavulla eväitämme ja kahvia  :kahvi::109:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Nyt 27
« Vastaus #68 : 20.02.21 - klo:17:53 »
Tänäänkin saimme nauttia metsässä vaellushiihtoa nauttien laavulla eväitämme ja kahvia  :kahvi::109:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Nyt 27
« Vastaus #69 : 20.02.21 - klo:20:17 »
Päivä alkaa minulla olla pulkassa. Siirryn kohta vuoteeseen ja kuuntelen yhtä Leena Lehtolaisen kirjaa.
Näissä kirjaston paljon kuunneluissa cd-levyissä on usein vikaa, ne pysähtyvät 'jankkaamaan'. Kun ajelen ohi sellaisen paikan menee osa juonta hukkaan.
Pääasia on kuitenkin sanonnan mukaansatempaavuus ja jokaisen kirjailijan omintakainen tyyli.

Hyvää yötä ystävät ! :059:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #70 : 20.02.21 - klo:23:09 »
Huomaan että lyhyitä samoina toistuvia peräkkäisten päivien asioita voi laittaa
kopioimalla ehkä helpommin kuin kirjoittamalla saman tekstin viilattuna uudelleen.   :003:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Nyt 27
« Vastaus #71 : 21.02.21 - klo:10:48 »
Huomaan että lyhyitä samoina toistuvia peräkkäisten päivien asioita voi laittaa kopioimalla ehkä helpommin kuin kirjoittamalla saman tekstin viilattuna uudelleen.   :003:
No näin on! Tänne ei muutenkaan kannata raportoida tekemisiään, sillä kiistojen kipeät saavat niistäkin riidanaiheen vaikka itse kirjoittaisi Pyhän Hengen johdatuksessa sävyisästi ja kunnioittavasti herännäisyyden hengessä. :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Nyt 27
« Vastaus #72 : 21.02.21 - klo:11:49 »
Pyhän Hengen johdatuksessa sävyisästi ja kunnioittavasti herännäisyyden hengessä.

Miten se käsky taas kuuluikaan: Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu. Omien toimiensa ja lausumiensa kaunisteleminen Pyhän Hengen nimeä käytäen on mielestäni tämän käskyn vastaista.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Nyt 27
« Vastaus #73 : 21.02.21 - klo:12:31 »
Toivoisin tänne enemmän Pyhän Hengen voitelemaa herännäisyyden henkeä, sillä jokaisessa kristityssä on Pyhän Hengen voitelua (Joh. 14:26).  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Nyt 27
« Vastaus #74 : 21.02.21 - klo:15:20 »
Toivoisin tänne enemmän Pyhän Hengen voitelemaa herännäisyyden henkeä, sillä jokaisessa kristityssä on Pyhän Hengen voitelua (Joh. 14:26).  :eusa_pray:

Olen siitä sitä mieltä, että Pyhän Hengen jatkuva mainitseminen osoittaa pikemminkin hänen voitelunsa puutetta kuin vaikutusta.