Kirjoittaja Aihe: Nyt 27  (Luettu 11799 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Nyt 27
« : 20.01.21 - klo:14:11 »
Siinii platotsek on kuunneltu. Keittelen sumpit ja liukenen ulkokausteelle.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 27
« Vastaus #1 : 20.01.21 - klo:14:20 »
Meinasin tulla avaamaan uutta ketjua, mutta enpä kerinnynnä....

Toinenkin asia oli mielessä, siihen ehdin kyllä.
Veli Veneheitto jatkoi edellisen ketjun lopussa mukavaa kerrontaansa, ne ovat todella
hienoa vaihtelua muutoin viime aikojen aika kärttyisiin jutusteluihin.
Jatkahan veli samaan malliin!

Minäkin kerron jotain mitä päähän pälkähtää....
viimeistään siinä vaiheessa kun uimahalli aukeaa ja näen onko altaanväli/minuutti
vielä voimassa.
No se...olen käynyt pari kertaa hiihtämässä ja jotenkin sujui, en kaatunut kun valkkasin
itselleni suht koht tasaisen ladun, suksien voitelu takkuaa.

 :039:


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #2 : 20.01.21 - klo:14:33 »
 :039: Kiitos viestistäsi. Tehdään vain kuten esitit.

Suksien voitelu oli minullekin nollan kelillä ja uudelle lumelle mystiikkaa. Selvä vesikeli, pakkaskeli ja hankikanto oli helpompi juttu.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #3 : 20.01.21 - klo:19:10 »
Pitää pitää taukoa, ettei tulla sanomaan "laiska töitänsä räknää", sellainenhan olen. :003:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #4 : 21.01.21 - klo:11:06 »
Nyt ei auta kruusailla, kun saan kirjoittaa, että Kankaalan väellä on oma Ummenajokas. Siis muovinen laatikko pysyy siinä paikallaan, vaikka lumeenkin törmään ja kunnolla. Eilen vielä oli niin huono tilanne, että muovilaatikko oli menossa rautareen vieritse lustepellon ojaan, kun vähänkään pukkasin. Eihän olisi ollut tehokkaan talouden mallia ollenkaan sellainen, että Kaariina olisi mennyt kolan kanssa edeltä ja minä sitten potkurin kanssa perässä.

Tuo ummenajokas on vanha keksintö, lanseerattiin ensimmäisen tasavallan aikana Ranualla. Wikipediassa on artikkeli. Olisin tietysti tehnyt linkin, mutta osaan sellaisen tehdä vain osiossa Wanha kevyt. Meidän ajokkaassa ei ole pakoputkea, eihän siinä ole kunnollista moottoriakaan. On vain isännän hennot käsivarret ja kivuliaat jalkavärkit kuljettamassa lastia, mutta perille päästään. Uusi malli ummenajokkaalle on nimeltään Snowlion. Siitäkin asiaan kiinnostuva mahdollinen lukijani löytää artikkelin kaikkitietävästä netistä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 27
« Vastaus #5 : 21.01.21 - klo:13:37 »
Jaahas...?

Hienoa kerrontaa ja selvitystä, ymmärrän että ehkä on kysymys potkukelkan istuimella
jykevästi pysyvästä kuljetuslaatikosta.    :icon_biggrin:
En ryhdy tutkimaan enempää kun potkuri löytyy vain kotimökiltä ja sielläkin käytän
pääosin ruohonleikkuria ja lumikolaa.
Nyt tulee lun ta niin reippaasti että ehkä huomenissa sinne kolailemaan, vaikka olisi
ampumahiihtoakin tarjolla.
Sitä saan kohta katsoa tänäänkin, olisiko Mari Ederin sihti yhtään paremmin kohdillaan.   :023:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 27
« Vastaus #6 : 21.01.21 - klo:14:37 »
Tulinpa tänne vielä jutustamaan ennen ampumahiihdon alkua.
Taloyhtiöjuttuja, jos jotakuta kiinnostaa, no, monethan meistä taloyhtiöissä on mukana.
Kerroin tässä taannoin että mulla oli vähän "synnytystuskia" yhden tiedotteen kanssa.
No nyt se on vihdoin viimeisteltykin ja olen itse lopputulokseen varsin tyytyväinen,
äsken kävin sen viemässä osakkaiden postilaatikoihin...saapas näkee kenkä hyväksyy
ja millainen palaute tulee.
On sellainen tapaus että on kolme rivitaloyhtiötä mitkä omistavat oy-muotoisen lämpöyhtiön
jonka kautta maalämmön avulla tuotetaan lämpö ja lämmin vesi noihin kolmeen taloyhtiöön.
Itse pyörin mukana lämpöyhtiössä ja parissa rivitaloyhtiössä.
Kaksi lämpöpumppua tulee lähitulevaisuudessa tiensä päähän uusittavaksi.
Tuon homman tulevaa rahoituskuviota koitin esittää, yhtiön tilintarkastajan tukemana.
Paras ja edullisin vaihtoehto on osakepääoman korottaminen lämpöyhtiössä varaten sitä
kautta rahat etukäteen valmiiksi pumppujen hankintaa varten.
Toinen huonompi vaihtoehto on koittaa kerätä rahat vasta tarpeen ilmaantuessa osakkailta
ylimääräisinä vastikkeina.
Kolmas vaihtoehto olisi ottaa lainaa lämpöyhtiölle, se ei onnistunut liian penen taseen takia.
Tuo osakepääoman korotus vahvistaisi lämpöyhtiön tasetta ja tulevaisuuden lainan saanti
mahdollisuutta.
Lisäksi osakepääoman korotus toimii taseen sisäisinä kirjauksina jolloin säästyy huomattavasti
alv-maksuissa ja tuloverossa.
Sain noista vertailuselvityksistä aikaiseksi pari A4:sta. Kevättalvi näyttää miten menee.

Koen tämän mielenkiintoisena palkallisena harrastuksena, korona-ajan ajankuluna.
Saa nähdä joko tämä projekti olisi mulla viimeinen noissa kuvioissa, alan olla huru-ukko iässä.
Toisaalta mieli pysyy virkeänä kiinni elämässä.


Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 27
« Vastaus #7 : 21.01.21 - klo:14:48 »
Hyvä vaihtoehto tuo osakepääoman korotus. :eusa_clap:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 27
« Vastaus #8 : 22.01.21 - klo:10:26 »
Kiitos asiantuntijan tuesta!    :eusa_angel: :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #9 : 22.01.21 - klo:10:48 »
En noita fiskaalijuttuja paremmin hallitse, mutta taloyhtiössämmekin pumpattiin rahaa taseeseen sellaisessa yhteydessä, kun saimme ostaa tontin omaksemme. Otettiin velkaa vain enemmän. Grynderi oli tehnyt kaupungin kanssa kannaltamma edullisen sopimuksen, että tiettyyn päivään mennessä ostettu tontti omaksemme toi meille kaupungin puolelta runsaan määrän sellaista rahaa, mikä laskettiin jo tapahtuneeksi tontin maksuksi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 27
« Vastaus #10 : 24.01.21 - klo:14:20 »
Olen luopunut kaikista taloyhtiöhommista viiimeisenä viime keväänä Körttikodin taloyhtiön hallitus. (hyvä kun luovuin kun nyt olen sairastellut) Tein hommaa H-Y:n edustajana parikymmentä vuotta. Sain hyvän seuraajan (kauppatieteen tohtorin) edustamaan suurinta osakkeenomistajaa.

 Nyt on vain tämä foorumi, jossa oli huolia eilen. Muuten yleisin vian syy elektroniikassa on, joku teki jotakin. Elekroniikka vikaantuu omatoimisesti hyvin harvoin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #11 : 24.01.21 - klo:21:08 »
Hyvä, että olet osannut keventää. :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 27
« Vastaus #12 : 24.01.21 - klo:21:54 »
Huomasin eilisen vian kun foorumille ei saanut yhteyttä, ihmettelin mistä moinen.
Nykyään ei taida mikään olla enää yllättävää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #13 : 25.01.21 - klo:07:57 »
Sama täällä. Tein havainnon ja ymmärsin siitä selvitystekstistä, että missä mennään. Onneksi oli muita aktiviteetteja aikaa kuluttaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 27
« Vastaus #14 : 25.01.21 - klo:10:56 »
Mukava piipahtaa tässä ketjussa, nytkin.
Uusi viikko aluillaan, alkoikin kovalla liikuntasuorituksella, tunti vierähti
pihaa kolatessa, oli raskasta sohjolunta.
Loppupäivä tässä koneella pikkujuttuja, lueskellen, musiikkia kuunnellen, jotain linkkejä
kuulokkeilla yms.
Arvelen että kotimökilläkin lumitöitä, ehkä huomenna sinne.

 :039: