Kirjoittaja Aihe: Körttibaari, AA eli aina auki.  (Luettu 16024 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Körttibaari, AA eli aina auki.
« Vastaus #90 : 02.11.22 - klo:18:09 »
Tajusin vasta nyt, että Viisveisaaja olet Norjassa. No se sopii, koska olet kielitaitoinen.

Hyvää jatkoa sinne, ilmoittanet paluustasi.

Täällähän minä, Kiitos, tsemppiä sulle tilasi hoidossa, sulta onnistuu.
Jos en asuisi täällä, niin ystävyydestäsi tulisin auttamaan ja laittamaan paikat kuntoon ja maat ja mannut.

On kai tässä iässä tullut muutakin kuin puukon teroitinta kierrätettyä, himpe suommenkieli unohtunee.

1944 sun sotataidot ois tarpeen, minä ja latvialainen kaverini soditaan, itte en ole vielä tappanut, mutta kaverini on aika lailla.

Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Körttibaari, AA eli aina auki.
« Vastaus #91 : 02.11.22 - klo:18:20 »
Tälläisenä terrorismin ja ties minkä keskeltyä lapsuuden viettäneeltä, niin tuli tää biisi vastaa, norjaksi biisien komme til meg,

No oli aikaa kun siskoni oli teorroristien seassa ja jag var, olin siis den inge nuori. jota kaikki vedätti tag ur,

No unohtu kok0 juttu taas

https://www.youtube.com/watch?v=TLV4_xaYynY
Tik toc.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari, AA eli aina auki.
« Vastaus #93 : 02.11.22 - klo:19:53 »
Täällähän minä, Kiitos, tsemppiä sulle tilasi hoidossa, sulta onnistuu.
Jos en asuisi täällä, niin ystävyydestäsi tulisin auttamaan ja laittamaan paikat kuntoon ja maat ja mannut.

On kai tässä iässä tullut muutakin kuin puukon teroitinta kierrätettyä, himpe suommenkieli unohtunee.

1944 sun sotataidot ois tarpeen, minä ja latvialainen kaverini soditaan, itte en ole vielä tappanut, mutta kaverini on aika lailla.

Muistin Sinua Wanhojen osiossa ihan omalla kipaleella "Viisveisaaja" ymmärtää rosoisen musiikin. Kurkannet:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari, AA eli aina auki.
« Vastaus #94 : 04.11.22 - klo:18:48 »
Tällainen musa rentouttaa kummasti kovan risujen polttopäivän (kotimökillä) ja saunomisen jälkeen, vähän lösähtänyt olo   :eusa_angel: :039:
Hyvää pyhäinpäivää!

https://www.youtube.com/watch?v=WaB0kF-1SAE

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Körttibaari, AA eli aina auki.
« Vastaus #95 : 04.11.22 - klo:20:34 »
Kodin kynttilät, Mauno Kuusisto ( ei Koivisto ) :icon_wink:

https://www.youtube.com/watch?v=q5YZaaITsns

Hyvää Pyhinpäivän aatto-iltaa !

Kävin juuri laittamassa kynttilän palamaan parvekkeen lyhtyyn. Samalla muistelin käyntejämme omaisten haudoilla samalla asialla.

Muistelen kiitollisena kaikkia edesmenneitä sukulaisia. Heiltä olen saanut monia lapsuuttani rikastuttaneita elämyksiä.

Kun perheeni asui aina liikepaikkakunnilla eivät sellaiset asiat kuin löylyt savusaunassa, onkiminen laiturilta ym. olleet tavanomaisia.

Aito maalaiselämä karjapihoineen, eläimineen ja navettatöineen oli vaihtelua josta pidin. Vieläkin lehmä on eräs rakkaimmista eläimistäni.
Lypsyhetket laitumella pää nojaten märehtivän lehmän lämpöiseen kylkeen olivat kuin terapiaa jota en tiennyt saavani.

Lähes kaikki sukulaiseni olivat maalaistaloista. Ja niissä kaikissa käytiin kyläilemässä, milloin luhyemmän, milloin pidemmänkin ajan. Kun olin yli 10-vuotias, vietin äidin siskojen taloissa viikkokausia, ja nautin siitä.

Olen ollut heinätöissä, kerppuja lampaille keräämässä, myllymatkoilla jyväsäkin päällä rattailla istuen. Olen käynyt meren saarissa mustikoita poimimassa , olen ravustanut Virojoessa, ja puhdistanut kananmunia tätini kanalassa.

Olen maalannut saunan ja nukkunut ullakolla ja teltassa pihalla.

Sitä enemmän kun tässä tarinoin, sitä enemmän alkaakin muistua juttuja mieleen.

Kiitos kun kuuntelitte. Tykkään tarinoida. Kotona ei kukaan muu kuin tylleröt viitsi kuunnella.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari, AA eli aina auki.
« Vastaus #96 : 09.11.22 - klo:10:33 »

https://www.youtube.com/watch?v=5VpcseJLzFo

Pläjäytin vaihteeksi tuollaisen.
Soitin muistuttaa vanhaa Landolaani, mutta soitto ei muistuta tippaakaan minun näpyttelyä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Körttibaari, AA eli aina auki.
« Vastaus #97 : 09.11.22 - klo:18:22 »
https://www.youtube.com/watch?v=5VpcseJLzFo

Pläjäytin vaihteeksi tuollaisen.
Soitin muistuttaa vanhaa Landolaani, mutta soitto ei muistuta tippaakaan minun näpyttelyä.

Terveisiä vn täältä sullekkin tutuilta kulmilta Oslosta.
Tosta sun biisistäsi tuli mieleen, etä joillakin on korvaa kuunnella ja laulaa soitannan mukaan ja toisilla ei, mutta ne ei ei mua haittaa.

On toivottavasti ja luulisin, että joku sävelkorva, vaikka työssäni puolalaiset väliseinä ´miehet, siis kun pystyttää niitä, vie multa töissä viimeisenkin kuulon ja sain jo tinnituksen heiltä lahjaksi.

Mitähän taaas olin kirjoittelemassa?
Niin, siis niinku, kun olen aika aktiivi Oslon suomalaisessa seurakunnassa, jossa käy ihania ihmisiä, niin ei ne kai kukaan osaa laulaa ja pappina siellä Anssi kun palkannut tai manipuloinut soittoa opettelevia vetämään kanttorin työn ja joskus ne osuu ihan oikeisiin näppäimiin.
Vähän kun mun kirjoitus läppiksellä.
Monta väärin joku kirjain oikein.

Siis niinku mähän olen kuin laulusolisti täällä

, kun tuntuu, että muiden ääni ei kuulu ollenkaan, mutta mun altto vishky basso sopraano kaikuu kirkossa.
https://www.youtube.com/watch?v=Bs79I7d1Jfc&list=RDGMEMJQXQAmqrnmK1SEjY_rKBGA&index=2

Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari, AA eli aina auki.
« Vastaus #98 : 09.11.22 - klo:19:41 »
Morjensta!
Kiitos terveisistä veli VV!
Onhan siellä Oslossa joitain tuttuja paikkoja.

Näppäilyyn liittyen tuli mieleen yli 50 vuoden takaisia juttuja kauppis-ajoilta.
Olihan siellä mm. konekirjoitusta sellaisilla remingtoneilla vai mitä lie olleet. Minulla oli luokan huonoin kone, en tiedä miksi....ehkä opettaja arvasi ettei minusta sihteeriä tule,
enkä opettele 10-sormijärjestelmää. Kirjoituskokeissa olin kyllä hämmästyttävän nopea tyylillä 1 teki töitä ja 9 lepäsi, no, käytin kyllä molempia etusormia.
Sainhan mie puolessa tunnissa 5000-6000 näppäystä ....mitähän se on, siis 200 näppäystä minuutissa, siis aika hyvin, jep....ja melkein virheetöntä tekstiä kun katselin sormiini
ja vain pikaisesti vilkaisin tekstiä mitä piti kirjoittaa.  Eli vähän samaan tyyliin kuin laulaessa katsotaan vuorotellen sanoja ja nuotteja.

Ja olinhan minä 2-kymppisenä muutoinkin aika pirteä tyyppi, olin kohtalainen juoksija, opin asioita helpohkosti ulkoa...esim. maailman valtiot ja pääkaupungit, valuuttakurssit,
USA:n osavaltiot, Efesolaiskirjeen kaksi ekaa lukua, jne....eipä suju enää muuta kuin nenä kirjassa ja rillit silmillä....oi niitä aikoja.    :eusa_angel: :023: :039:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari, AA eli aina auki.
« Vastaus #104 : 12.11.22 - klo:16:35 »
Jatketaan JJ:n soittamisella....

https://www.youtube.com/watch?v=uqum3DgpeZs

Lukijat/kuuntelijat ovat jo tainneet huomata että fanitan tätä kitaravirtuoosia.
Tällä kertaa esitettävä kappale ei ole minun makuuni, pistin kuitenkin tarjolle    :023: :039: