Kirjoittaja Aihe: Esivallan kunnioittaminen  (Luettu 4863 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #15 : 20.03.22 - klo:07:04 »
Kaikki ei ole kristillistä, mitä sellaiseksi sanotaan. Käräjille joutuu laittomuuksista.

Niinhän Paavo Ruotsalainenkin monen muun heränneen kanssa joutui oikeuteen laittomuuksista.
Laki vaan ei aina valtakunnassa ole yhtenevä Raamatun kanssa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #16 : 20.03.22 - klo:09:06 »
Laki vaan ei aina valtakunnassa ole yhtenevä Raamatun kanssa.

Joskus on hyvä, ettei ole. Raamatun laki ei näet ole meidän aikaamme varten kirjoitettu.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #17 : 22.03.22 - klo:12:15 »
Joskus on hyvä, ettei ole. Raamatun laki ei näet ole meidän aikaamme varten kirjoitettu.
Herännyt tumma ystäväkansa tuntee vastuunsa kahden maan kansalaisina maallisten asioiden olevan Jumalan hallintapiiriä eli regimenttiä, jossa yhteiskuntaa ja sen lainsäädäntöä rakennetaan hyvän toteuttamiseksi ja pahuuden rajoittamiseksi alatien kristillisyydessä iankaikkisuuden asiaa unohtamatta. :eusa_pray:

Regimenttioppi https://evl.fi/sanasto/-/glossary/word/Regimenttioppi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #18 : 22.03.22 - klo:13:24 »
Jumala hallitsee luterilaisen opin mukaan kahta regimenttiä. Hengellinen on annettu kirkon hoitoon ja maallinen esivallan hoitoon. Heränneet tuntevat vastuunsa niin seurakunnan jäseninä kuin yhteiskunnan kansalaisina. Tuskin he siinä poikkeavat muista kristityistä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #19 : 25.03.22 - klo:20:30 »
Kuin vastauksena löytyi Roomalaiskirjeestä näin:



Ei ole ketään vanhurskasta


Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.


Onhan kirjoitettu:
– Ei ole yhtäkään vanhurskasta,
ei yhtäkään ymmärtäväistä,
ei ketään, joka etsii Jumalaa.
Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi.
Ei ole ketään, joka tekee hyvää,
ei ainoatakaan.


Heidän kurkkunsa on avoin hauta,
heidän kielensä puhuu petollisesti,
huultensa takana heillä on kyykäärmeen myrkkyä,


heidän suunsa on täynnä katkeria kirouksia.

Nopein jaloin he rientävät vuodattamaan verta,
tuhoa ja kurjuutta he jättävät jälkeensä.


Rauhan tietä he eivät tunne,

jumalanpelko on heille vieras.


Me tiedämme, että lain sanat kohdistuvat niihin, joilla on laki. Näin ei kukaan voi väittää vastaan, vaan koko maailma joutuu Jumalan tuomion alaiseksi.


Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.


Vanhurskaus

Nyt Jumala on kuitenkin laista riippumatta tuonut ilmi vanhurskautensa, josta laki ja profeetat todistavat.


Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa,

sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta

mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.


Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta,


mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen.



Putin ja Kirill  , ovatko he vanhurskaita kristittyja ?  Onko kukaan, vaikka uskoisi Kristukseen ?  Tekstissä sanotaan; Ei yhden yhtäkään.

Vanhurskas ja hurskas-sanat ovat vaikeat itseensä sovittaa. Voiko hän joka noudattaa lakia sen viimeistä piirtoa myöten ?

Körttiläinen tuntee tuon alun itsessään. Entä muut, jaksavatko uskoa hurskauteensa kun tunnustavat uskoa Kristukseen ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #20 : 25.03.22 - klo:21:03 »
Esivalan kunnioittamisesta en tiedä, mutta politiikkoja potkin pers, eiku nilkkoihin !!!
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #21 : 25.03.22 - klo:21:12 »
Körttiläinen tuntee tuon alun itsessään.
Aralla tunnolla vaeltava körttiläinen armon kerjäläisenä tietää, että Jumala on läsnä ja näkee kaiken.  :eusa_pray:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #22 : 25.03.22 - klo:21:29 »
Aralla tunnolla vaeltava körttiläinen armon kerjäläisenä tietää, että Jumala on läsnä ja näkee kaiken.  :eusa_pray:
Mistä luterilaien tietää kaikkien arallatunnolla vaeltavien tunnot, josko tietävät jumalan näkevän ja olevan läsnä?

Itte en tiedä kyllä kuin itteni tilan ja tunnon.

Hyvä kun on luterilainen täällä kun kirjoittelee kaikkien körttien puolesta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #23 : 25.03.22 - klo:22:40 »
Aralla tunnolla vaeltava körttiläinen armon kerjäläisenä tietää, että Jumala on läsnä ja näkee kaiken.  :eusa_pray:


Itse kyllä joskus jopa epäilen, tai no ainakin unohtuu joskus, mutta luterilainen kyllä taitnee tietää paremmin körttien tunnot.
https://www.youtube.com/watch?v=U1gKIKZF3D4&ab_channel=Hector-Topic
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #24 : 26.03.22 - klo:07:22 »
Aralla tunnolla vaeltava körttiläinen armon kerjäläisenä tietää, että Jumala on läsnä ja näkee kaiken.

Eipä taida sellaista tietoa olla kenelläkään. Uskon asioitahan tällaiset ovat. Armonkerjäläisen vaellus ja usko kompastelevat usein. Siksi tarvitsemme toisiamme.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #25 : 26.03.22 - klo:16:21 »
Eipä taida sellaista tietoa olla kenelläkään. Uskon asioitahan tällaiset ovat. Armonkerjäläisen vaellus ja usko kompastelevat usein. Siksi tarvitsemme toisiamme.
Herännyt tumma ystäväkansahan tunnetaan lähimmäisen rakkaudesta ja joukkoon rakastamisesta lähtökohtana ihmisten väliselle hyväksymiselle ja rakkaudelle turvautuen Jumalaan.  :eusa_pray:

Sinuhun turvaan, Jumala

1. Sinuhun turvaan, Jumala,
jo vaivan alta päästä.
Minua kuule heikkoa
ja häpeästä säästä.
Armollinen,
nyt rukoilen,
armahda Kristuksessa.
Sä linnani,
saan turviisi
paeta taistellessa.

2. Herrani, olet toivoni
ja ainut auttajani,
hamasta nuoruudestani
väkevä vartijani.
Kun varjelit
ja suojelit
jo synnyinhetkelläni,
niin turvassa
on parhaassa
myös koko elämäni.

3. Jos sallit, Isä, vanhaksi
ja heikoksi mun tulla,
myös silloin ole tukeni
ja sauva vahva mulla.
Vihollinen
petollinen
kasvosi tahtoo peittää
ja kiusatun,
ahdistetun
niin epätoivoon heittää.

4. Voimasi anna voimaksi
tietäsi käydäkseni.
Sanasi anna oppaaksi,
valoksi vaiheitteni.
Kun pelastit
ja opetit
jo varhain nuoruudessa,
myös varjele
ja suojele
heikossa vanhuudessa.

5. Ken hyvyyttäsi milloinkaan
voi mitata maan päällä!
Sen tahdon muistaa ainiaan
ja kiittää siitä täällä.
Hyvyytesi,
totuutesi
nyt sydämeeni paina,
niin että myös
väkevät työs
voin julki tuoda aina.

6. Voimaasi tahdon julistaa
ja kiittää armostasi,
niin että lastenlapset saa
myös nähdä kunniasi.
Ei ääriä,
ei määriä
sun viisaudellasi.
Jos syvyyteen
viet hirmuiseen,
taas nostat voimallasi.

7. Suot suuriakin suruja,
oi Herra, minun maistaa.
Et silti ole kaukana,
suot päivän uuden paistaa.
Näin toivoni
ja voimani
uudistat armollasi.
Siis riemuitsen
ja kiitoksen
tuon pelastuksestasi.

Haqvin Spegel psalmin 71 pohjalta 1688, suom. VK 1701, uud. C. G. von Essen 1867, VK-komiteat 1880 ja 1937

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #26 : 31.03.22 - klo:21:14 »
Kiva aihe sinälklänsä, kumma kuitenkin sana esivalta aiheuttaqa minussa mielleyhtymät, ensin kuinka valmistaa pommi ja millainen joku sanutus ja kaaos aikaan tai materiaaliin tai kyberhyökkäys.
Jumalalle kiitos en ole nuori enään, nuorena kaikki terrori oli tätä päivää, nyt vaan ehkä romantinen muisto, paitsi mitä tapahtui veljille ja sisarille taisteluissamme, joissa olin kakara, öö niinku latinalaisessa amerikassa ja afrikassa.

https://www.youtube.com/watch?v=C6dpQWnRII0&ab_channel=ErosRamazzottiVEVO

Joskus ihmetelen missä oli körttis jengi, kun vallankumous oli päällä 60-70 luvulla, kun saman ikäistä jengiä?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #27 : 15.04.22 - klo:12:13 »
 Mitäköhän taas olen , ennen sanottiin humalassa, nykyään sanotaan liikuttuneessa tilassa. siis niinku skrivaillut.

En ole laeista ja asetuksista monestikkaan samaa mieltä, mutta oman tämänhetkisen järkeni mukaan esivallankunnioittaminen on perseestä, mutta noudattaminen osin järkevää. Ompa mulla kauhean kova esivallan antapatia. Ihmettelen kirjoittaessani, miten näin voin ollakkin, kun ihan hyvinhän meillä tällä systeemillä suomessa asiat hyrrää.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6327
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #28 : 16.04.22 - klo:17:57 »
ihan hyvinhän meillä tällä systeemillä suomessa asiat hyrrää.

Äsken kaupassa käydessäni juuri ihmettelin, että miten tämä kaikki voi toimia näin hyvin. Siis melkein epätodellista, kuinka bussi hetken odoteltuani rullaa pysäkille. Kaupassa on tavaraa hyvässä järjestyksessä, maksupääte toimi, kukaan ei mitenkään uhannut minua, vaikka Tesomalla, jossa asioin, on jotenkin levottoman kaupunginosan maine.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Esivallan kunnioittaminen
« Vastaus #29 : 05.05.22 - klo:19:01 »
Äsken kaupassa käydessäni juuri ihmettelin, että miten tämä kaikki voi toimia näin hyvin. Siis melkein epätodellista, kuinka bussi hetken odoteltuani rullaa pysäkille. Kaupassa on tavaraa hyvässä järjestyksessä, maksupääte toimi, kukaan ei mitenkään uhannut minua, vaikka Tesomalla, jossa asioin, on jotenkin levottoman kaupunginosan maine.

Sairas kapitalistinen järjestelmä ja öppiäinen hyväksyy sen, kun skulaa butiikissa, niin kaikki hyvin ja kunhan oma vatsa täyttyy, nii8n hyvä.

Kun nuorena tallailin siis kakarana niiden oliko kolme seppää, nop Wanhan edestä, niin jengi vaati rahaa, siis fynää, et jengi Vietnamissa sais syödä ja jos et antanut, niin jengi pyysi perustelemaan.
Öppiäinen olet paljon viisaampi kuin systeemit, en voi uskoa, että ajattelet kuten kirjoitit, systeemi skulas kaikki hyvin, no niin ei ole.


Pikkasen mua häiritsee, kun sotilas Vents Latviasta on ollut mun kaa duunissa ja kuunnellut mua, kuten penan oppilaat nerokasta opettajaa, jolla sydän paikallaan ja antaa tilaa kakaroille tehdä virheitäkin ja epäonnistua. pena opettajan kanssa, jossa abstrakti ajattelu ja hulluus sallittua ois tehnyt minustakin jonkunlaisen vaikuttajan.
No Ventsille kerroin useasti miten me nuorena kapinoitiin ja tehtiin pikkupommeja ja SWAO ja muut terroristit oli aikamme sankareita ja NYT Vents on taistelemassa Ukrainassa, pelkään että kuolee ja mun vaikutusta mukana kuolemassa.

Elämä on suuri mysteeri, suuri on uskon salaisuus.
https://www.youtube.com/watch?v=bCJjpAzDDFE
Kaikki valta tekoälylle!