Kirjoittaja Aihe: Kirje Ruutille  (Luettu 71551 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #120 : 09.11.18 - klo:10:02 »
Niin, olen taas valvoskellut iltayön tunteja. Toinen minäni vaatii kirjoittamaan ja muukalaisminäni toppuuttelee, sillä tyhjän saa pyytämättäkin. Koettu epäoikeudenmukaisuus on vaivana tyttäreni asiassa. Poliisi syötti tietoa miltei joka päivä medialle ja sellaiseen ei voitu vastata millään tavoin. Tyttäreni oli moneen suuntaan uhri, mutta hänen osana oli tuhoutua. Tyttären mies huorasi länsirannikon naisen kanssa, mutta koska se ei ole lainvastaista, siitä ei välitetty, vaan kyläyhteisö otti avioliittoaan puolustavan henkilön pahiksena maalitaulukseen. Poliisi taas ei voinut huoraamisesta mitään kertoa. Tällä tavoin poliisi oli mielestäni  lynkkausmielialan vallassa olevan yleisön ja median tietoa jakava osapuoli. Kyllähän huuto sitten loppui, kun tytär tuhoutui. Näin asiat mielestäni menivät filistealaisten maassa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #121 : 29.11.18 - klo:17:13 »
Toisaalla kirjoitetaan osiossa "turha joukko" innokkaastikin. Olisihan se kiva kirjoitella pelkästään kristillistä eetosta, vaikka se minulle on vaikeata. Raamatun historia on aina kiinnostanut ja Kaanaan maa, se maa, missä Jeesuskin aikoinaan vaikutti. Olen erikoistunut  :003: kirjoittamaan ihmiselon nurjista paikoista ja elämästä yhdessä sellaisessa.  Onko se minua auttanut?. Eipähän ole tarvinnut kääntyä ammattiauttajien puoleen kuluttamaan omaa eläkeläisen rahaa. Enkä ole ollut jonon tukkijana, olisihan sellainenkin muita ajatellen ollut tympeätä. Mutta sanomatta paras, en minä osaa tulevaisuuteeni kurkistella. Sitä armolahjaa ei ole muillakaan muukalaisilla.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #122 : 18.12.18 - klo:11:38 »
Psyykkeeni on haavoitettu, sille en voi mitään.

Tiedämpähän olevani maan päällä muukalainen. Israelin kansa on aina tiennyt saman suhteensa Jahveen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #123 : 18.12.18 - klo:12:08 »
Tuttuja tuntoja veli kirjoitat!

Muistamme...Kristus kulkee jalkaisin ja etsii monttuihin pudonneita...
myös ulkopuolella leirin...

 :eusa_pray: :109:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #124 : 18.12.18 - klo:13:33 »
 :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #125 : 08.05.19 - klo:21:19 »
Kuulehan enkeli-tyttäreni. Sain selville, että Sinut vangittiin salaisessa oikeudenkäynnissä, syytä epäillä ylittyi.
Julkisena on olemassa joku informaatio, minkä ehkä voisin hankkia luettavakseni. Mitä se hyödyttää. Olen taas masentumaan päin.
Ennenkuin poistuit poliisin tutkintavankilasta, niin media tiesi Sinun nimesi, kotiosoitteesi, hyvin yksityiskohtaisia muita tietoja elämästäsi. Että tällä tavalla poliisin komisario huolehti omalta osaltaan salaisen oikeudenkäynnin velvoitteista, so tiedottamalla lainvastaisella tavalla Sinusta kahden viikon aikana useita kertoja. Kotisi edustalla pyöriskeli valokuvaajia.
Minä en voi luottaa poliisi- ja syyttäjäviranomaisiin. He ovat omilla toimillaan tehneet minusta kverulantin. Varkauden poliisivankilassa ja oman aikasi tutkintavankila-aikana Helsingissä on kuollut henkilöitä, mutta niistä ei ole poliisi tiedottanut mediahakuisesti yhtään mitään. Edellämainittujen viranomaisten mustekynällä voidaan valkealle paperille kirjoittaa, että musta on jotakin muuta väriä kuin musta. Kyllä tämä on surkeata väkivaltaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #126 : 09.05.19 - klo:10:13 »
Minun pitää yrittää pysyä entisissä tavoissani ja lähteä ulos hommiin, vaikka se on turhuutta. Kirjassa lukee vielä vahvennuskaneetti ja "tuulen tavoittelua". Pirtissä istun liian paljon koneen ääressä ja sieltä löytyy minulle vaikeita asioita.
"Jos näet maakunnassa oikeutta poljettavan, niin älä tuota kovin ihmettele, sillä ylhäistä vartioitsee vielä ylhäisempi ja sitäkin ylhäisemmät näitä kahta". Sionismiin kallellaan  olevana kirjoitan vielä VT:n puolelta "pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä.Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tahi pahaa".
Siispä hyvissä ajoin työnnyin ulos aurinkoiseen säähän. Eilen olin tarkistanut raivaussahani kunnon, olin hakenut Kestilästä bensiiniä ja uuden 5,3 mm viilan terän teroittamiseen. Eilisessä koekäytössä sain havaita , että ohuella viilalla teroitettu terä sahaa liian hienon lastun pajusta. Kaarina määräsi, että aloita varovaisesti ja katko tänä päivänä vaikka kahden sähkötolpan välisen ojan pajut. Se oli hyvä ohje. Lustepelto on heti rustingin takana, mutta olisin joutunut kävelemään "rensselit völjyssä", niin meninkin PuniZ:lla ja siinä oli nostolaitteissa laatikko ja siinä raivaussaha. Kyllä minä jaksoin, vaikka kaaduinkin muutaman kerran, mutta se johtui enemmän rentunruusun kuivien varsien ja uusien ritvapajujen esteestä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #127 : 12.05.19 - klo:13:18 »
Joko - Tahi. Maailman lapsi ja muukalainen. Aika vanhahtavasti verrattu, mutta löysin tämän juhlasaarnan kirjastani, sekin on vanha v 1955. Herättäjäyhdistyksen entinen toiminnanjohtaja Armas Antila on saanut arvokkaan paikkansa kirjassa. Ko henkilö oli myös kirjailija ja herännäisopiston rehtori Kainuussa. Olisi jopa tarpeellista yrittää saada A Antilan kirjoittamaa tuotantoa luettavakseni. Hän toimitti sodan aikana valloitetun alueen kansan käyttöön uskonnolista lehteä.
Juhlapuheen pitäjä on koonnut muukalaisuuden tueksi muutamia teesejään. Nekin lienevät vanhanaikaisia, mutta tykkään sellaista tekstiä lukea. "Älkää rakastako maailmaa,,,maailma katoaa,,,emme me kauan täällä alhaalla vaella,,,pois on lähdettävä,,, Herännyt kansa on aina pyytänyt vaeltaa täällä muukalaisena,,, ei tänne saa kotiutua".
Kun esivallan kanssa yrittää ja joka kerta torpataan, niin sellainen tekee muukalaisen. Silloin tulee väistytyksi pienelle paikalle, pois hoveista, joita toki ehdin nähdä ja kokea. Jospa hengellinen muukalaisuuteni voisi kypsyä, että unohtaisin kärsimäni vääryydet, sillä eihän esivalta sorra. Minä olen ymmärtänyt väärin,,,,
Taidan siirtyä kuuntelemaan List do Palestyny-virttäni.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #128 : 28.07.19 - klo:02:24 »
Olen asioitani kertaillut, että mitä sitä oikein on tapahtunut. Ei saisi, sillä sellainen valvottaa. Voihan osasyynä olla kiusaava hellekin kerta valvon. Tiedän, että saan rästini kiinni - näin on ollut ennenkin.
Ikävä olo.
Soitin päivällä lujalle ystävälleni ja tapani mukaan trossailin, että hyvin menee. Jospa tällainen kirjoitelmien lukeminen ja oma vastaavien väsääminen panisi silmät "luppasemmaan".
« Viimeksi muokattu: 28.07.19 - klo:02:29 kirjoittanut 1944 »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #129 : 21.05.20 - klo:16:07 »
Kuulehan tyttäreni Vantaan vankilassa on nuori nainen onnistunut tuhoamaan itsensä. Hänen historiansa on samanlainen kuin Sinulla. Nyt poliisi on hyvin terhakkana tutkimassa asiaa, että miten vankilassa voi olla mahdollista, että hengestään joku pääsee.

Sinullahan oli toisin, kun tuhosit itsesi Jäämienmaan poliisivankilassa. Ei sitä haluttu poliisin taholta tutkia. Juuri ja juuri komisario kävi valokuvaajan kanssa tekemässä "suppean tutkimuksen, tässä tapauksessa suppea tutkimus" selvitti po komisario minulle. Vankilassa saa ihminen kuolla ihmisenä, koska siitä ollaan poliisissakin kiinnostuneita. Sinun osasi oli tuhoutua ihmiskuonana poliisin tyrmässä. Huonot lait, kertakaikkiaan huonot lait Sinun habitustasi puolustivat. Syyttäjä sai olla pyövelin ominaisuudessa kumileimasimena.

Suomi on ratifioinut kvihmisoikeussopimuksen, jonka toisessa pykälässä todetaan, että jokaisella ihmisella on oikeus elää turvallisesti. En tiedä, että koska tämä on ratifioitu. Sinä sait olla kolmetoista tuntia ilman elämää suojelevaa valvontaa. Ei taidettu haluta valvoa, vaan eristää.Oliko se Sinun onnesi aika, pääsit pois. Keskustellaan näistä sitten uudessa elämässä. Tiedän, että rukoilit ja olet sinne ison telttavaatteen alle päässyt. Tulossa olemme mekin, mutta muukalaisen ajan loppua emme tiedä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #130 : 06.07.20 - klo:15:24 »
Olen yrittänyt kipulääkitystäni vähentää, että sisuskaluni pysyisivät terveinä. Vaikeata se on, sillä heti tulee toinen vaiva unettomuuden muodossa ja se on pahempi. Tällä iällä ei taida kannattaa ajatella munuaisiaan. Maksa ei pauku ja ruoka sulaa, mutta väsy tulee kuin varas yöllä.
Äitisi on mansikanviljelijä, joka saa astioihinsa marjoja. Nyt taitaa tulla vielä hillanpoimintakin hommiimme. Sinäkin kerran myit ämpärillisesi jollekin nuorehkolle miehelle. Haavaattin silloin, että siinä tien päällä oli samalla kertaa kaksi tyytyväistä henkilöä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #131 : 16.09.21 - klo:12:49 »
Olen viime kesänä miltei joka päivä ajanut Peipporämeelle ja tuonut sieltä koivupöllejä pieniäkseni ne tulilaitteisiin ja saunan kiukaaseen. Olet ollut tyytyväinen, että on ollut tarpeellista puuhaa. Tänään kävin hakemassa Jumalan kaatamia koivuja kanavan varresta. Joku aika sitten oli kovia tuulia, niin niistä johtui, että puiden juuristosta lähti kaatuminen liikkeelle, mutta puut eivät katkennet.

Olen pannut muutamiin märimpiin kohtiin putket johdattamaan tulvavedet kanavan suuntaan. Ja haavaattin, että hommani ei ole ollut turhaa, sillä parissa putkessa on jo vettä läpi virrannut. Pitää vielä yksi kohta lapiolla tehden avata ja putkittaa sekin. Keväällä lumien sulaessa ei oikein pysty Zetorilla ajamaan "mistä vaan", joten jospa nyt voisi. Syksy ja talvi pitää sinnitellä, että tuloksen näen.

Kävimme viemässä Ähtäriin asti enosi perheen ja jälkikasvun käyttöön marjoja ja perunoita. Oli kiva ajella, kun sain huomata, että jaksan. Daciaa komennan vauhtiin samaan nopeuteen, mitä muu liikenne kulkee, että emme nujuaisi muitten hidasteena. Muistan ohjeen, että kakkosauto tekee jonon. Viime viikolla ajelimme Lapin Raattamassa asti. Se oli hieno kokemus myös, sillä navi näytti, että nousimme aina 580 metriin asti. Enarini on jotain 1200 metriä Ranskan teillä Välimeren suuntaan ajettaessa Pariisista päin. Ko kaupunkiin en halunnut koskaan ajaa. Jotkut karavaanarit ovat kertoneet riittävän pahoista epäonnistumisistaan löytää perille ja kaupungista pois,

Kaarina on mennyt puolarmetsään. Hän tapaa hakea ämpärikaupalla syöntipuolukoita. Ns tinkitoimitukset ovat hoidetut.
Että tallaista täällä isällesi kuuluu, eilen joimme 77 v synttärikahvini Ähtärissä poislähtiessämme.

Muistosi näyttää pysyvän, koska valvomaan joudun aika paljon, jos erehdyn katsomaan syyttäjien ja poliisien edesottamuksia. Tarkoitan tietysti vain ns lain harmaalla vyöhykkeellä viihtyviä henkilöiä. Tätähän sanotaan korruptiokäyttäytymisesksi.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #132 : 20.09.21 - klo:11:06 »
Kävin rämeellä kaivamassa viimeisen märän paikan auki, mutta panen siihen putken vasta keväällä. Minulla on sellainen tuntu, että Jumalan säätelemät tulvavedet auttanevat lisää, että pohja syvenisi ojassaan. Oli vähän tympeä työjellä, kun ajoin kolme hirveä makauksestaan ylös ja ne jättivät pienet apulaisensa minulle kaveriksi. Eesauhan minä olen ulospäin, paitsi otsani takaa, että Kankaalan pihalla sain kuusijalkaisia kavereita pyydystää hyppysiini korvien takaa ja kainalostanikin, toisesta pienestä.
Ravan kaivamiseen olen vielä riittävän väkevä lyhyen aikaa. Joku sanoisi, että onko hommallasi mitään mieltä. Turhaahan askarteluni on, mutta minulle opetetaan, että saan voimillani tehdä kaikkea, mitä nyt keksinkään. Ensi keväänä voin saada ajella jo lumisohjossa Peipporämeen koivuja hakemassa. Kankaalan pirtti tarvitsee maalien ehostamisen, joten keväällä on sekin homma edessäni, että klapit taitavat jäädä toiseksi. Olenhan niitä saanut kasoihin tälle kesälle ihan piisaksi asti.

Toisalla tällä foorumilla kirjoitellaan hissukseen, mutta ei aina miellytä se teksti, joten väistyin tänne. Minussakin on vikaa, johan nyt toki, että siinä hengessä asiasta mainitsin. Seuraavaan kertaan ,,,,