Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila 2.  (Luettu 20816 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #90 : 28.11.20 - klo:19:51 »
 :eusa_clap: vn:lle !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #91 : 29.11.20 - klo:11:06 »
 :039:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #92 : 29.11.20 - klo:16:10 »
Se on samantekevää, kenen sanoja kommentoidaan, kun sanoo väitteen olevan tosi tai valheellinen. Keskustelu on kannan ottamista asioihin eikä henkilöihin. Silläkään ei pitäisi olla merkitystä, kuka kommentoi.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5401.0

Eipä tuohon sitten voi sen enempää kommentoida oikein jos asia on näin.

Sen verran täyttyy kysyä viisaimmilta kumminkin etteikö eduskunnaskaan ei ole merkitystä kuka kommentoi?

Lainaus
Hyvää Joulua ja Rauhallista Uutta Vuotta 2021.

The End.

« Viimeksi muokattu: 29.11.20 - klo:16:20 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #93 : 29.11.20 - klo:17:04 »
Pahoittelen vielä mutta tarkentaisin edellistä viestiäni sen verran, että kyllä sillä on ollut ja tulee olemaan merkitystä kuka Körttifoorumilla kommentoi nimimerkki / nettitoimikunta Pena.

Se on samantekevää, kenen sanoja kommentoidaan, kun sanoo väitteen olevan tosi tai valheellinen. Keskustelu on kannan ottamista asioihin eikä henkilöihin. Silläkään ei pitäisi olla merkitystä, kuka kommentoi.
http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5401.0

Eipä tuohon sitten voi sen enempää kommentoida oikein jos asia on näin.
Sen verran täyttyy kysyä viisaimmilta kumminkin etteikö eduskunnaskaan ei ole merkitystä kuka kommentoi? …
 


Tehän olette monen nimimerkin ”puoli jumala” foorumilla kaikessa viisaudessanne, teidän viestejänne monet lukevat ihastuneena.
Se on varmasti aika mairittelevaa kun olette siinä asemassa missä olette Körttifoorumilla?

Eli ei kai se voi todellakaan olla samantekevää kuka kommentoi, rehellisyyden nimissä?
Jos minä olisin sellaisessa asemassa Körttifoorumilla kuin te olette, minä varmaan halkeisin.

Lainaus
Hyvää Joulua ja Rauhallista Uutta Vuotta 2021.

ps. En ole kateellinen teille, enkä kenellekään muullekaan. Mitenkä nyt osaisin kuvata mitä oikein tarkoitan.
     Ehkä on viisautta että en sen enempää yritä selventää asiaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #94 : 29.11.20 - klo:18:45 »
Pääasia että itse ymmärrät mitä tarkoitat.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #95 : 29.11.20 - klo:18:52 »
Bengt, en koskaan mielistele ketään, se on minusta ' halpa keino ja hyötymistarkoitus'. Se on niljakasta !

Ei minun ole tarve, minulla on se mitä tarvitsen ja tyydyn siihen.

En myöskään 'peesaa', jos otan samanmielisesti kantaa johunkin keskusteluun. Se tarkoittaa vain sitä, että meillä on samanlaiset mielipiteet, ja muutekin tulemme hyvin juttuun.

Ja jos et aina ymmärrä mitä kirjoitan, kuten olet sanonut, se on vain sitä että olen ' vanhan koulun käynyt' körtti-akka. Käytän vanhahtavia sanoja ja murretta mielelläni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #96 : 29.11.20 - klo:19:46 »
En myöskään 'peesaa', jos otan samanmielisesti kantaa johunkin keskusteluun. Se tarkoittaa vain sitä, että meillä on samanlaiset mielipiteet

Niinpä, joskus sitä vain sattuu olemaan samaa mieltä jonkun kanssa. Jopa minä. Tai sitten oivaltaa toisen tekstistä asian, jota ei ole tullut ajatelleeksikaan. Jopa minä. Tai siinä on sanottu jotain osuvammin kuin mitä itse osaisin.

Ehkä se näyttää mielistelyltä niiden silmissä, jotka ovat eri mieltä? Miten noin typerä mielipide voi kenelläkään edes olla, ja ne jotka ovat samaa mieltä, niiden on siis pakko vain mielistellä, sillä eihän ne oikeasti voi noin ajatella.

Jotkut ovat useammin samaa mieltä keskenään, tai ilmaisevat sen useammin. Entä sitten? Voivat kumminkin vilpittömästi kaikki olla juuri sitä mieltä kuin ovat, ilman mitään mielistelyjä.

Jaa, 5000. foorumiviestini  :109:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #97 : 29.11.20 - klo:20:15 »
Eli ei kai se voi todellakaan olla samantekevää kuka kommentoi, rehellisyyden nimissä?

Rehellisyyden nimissä tosi, hyvä ja kaunis lause on tosi, hyvä ja kaunis vaikkapa naapurin höperön ukon sanomana. Samoin valheellinen, paha ja ruma on valheellista, pahaa ja rumaa vaikkapa piispan tai ministerin lausumana.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #98 : 30.11.20 - klo:04:59 »
Rehellisyyden nimissä tosi, hyvä ja kaunis lause on tosi, hyvä ja kaunis vaikkapa naapurin höperön ukon sanomana. Samoin valheellinen, paha ja ruma on valheellista, pahaa ja rumaa vaikkapa piispan tai ministerin lausumana.

Bengt Sandman on tehnyt hyvän palveluksen paljastamalla foorumin tilan. Se tuki, jonka hän on saanut sekä äänekkäiltä että hiljaisilta, paljastaa miten syvästi hyväskytään sitä kiroilua ja jopa saatananpalvontaa, joka välillä esiintyy lauluissa, jotka hän lähes päivittäen suosittelee täällä. Samalla, hän on hyökännyt ainakin minun kääntämiä Siioninvirsiä vastaan, osoittaen tarkoituksensa toista puolta laatimalla saatanallista musiikkia tänne. Luulin sitä vain musiikkiharrastukseksi, mutta valitettavasti se on enemmän.
Seppos, Riitta-mummi ja Pena ovat lähes ainoina vastustaneet tätä sielunvihollisen työtä täällä. Uskon, että Siioninvirret ovat Jumalan eräs ase pahuutta vastaan, joten kannatan heidän toimintaan. Bengt on oikeassa, että foorumi on ollut laimea ja eräitten huvituskenttä, ainakin minun kohdalla parannuksenteko on paikallaan. Tästä lähtien huomautan sielunvihollisen hyökkäyksiä joka kerta kun huomaan niitä, ja tuen Jumalan työtä foorumilla, sen sijaan että vain huvittelen täällä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #99 : 30.11.20 - klo:06:25 »
Pahoittelen vielä mutta tarkentaisin edellistä viestiäni sen verran, että kyllä sillä on ollut ja tulee olemaan merkitystä kuka Körttifoorumilla kommentoi nimimerkki / nettitoimikunta Pena.
http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5401.0
 …

Tehän olette monen nimimerkin ”puoli jumala” foorumilla kaikessa viisaudessanne, teidän viestejänne monet lukevat ihastuneena.
Se on varmasti aika mairittelevaa kun olette siinä asemassa missä olette Körttifoorumilla?

Eli ei kai se voi todellakaan olla samantekevää kuka kommentoi, rehellisyyden nimissä?
Jos minä olisin sellaisessa asemassa Körttifoorumilla kuin te olette, minä varmaan halkeisin.

ps. En ole kateellinen teille, enkä kenellekään muullekaan. Mitenkä nyt osaisin kuvata mitä oikein tarkoitan.
     Ehkä on viisautta että en sen enempää yritä selventää asiaa.

Vaikka olen pyytänyt selitystä uudestaan ja uudestaan mistä on kysymys, niin Bengt Sandman ei ole pystynyt selittämään miksi hän on tyytymätön foorumiin ja erityisesti Penaan. Ainoa selitys, jonka olen saanut Bengtilta, on se, että minut on muka nostettu kulta jalustalle Siionien virsien kääntämisestä, sen sijaan, että Pena olisi häntä nostanut kulta jalustalle hevimetallin löytämisestä.
Olen ymmärtänyt, että kaikki kristinuskon suunnat korostavat sitä ikuista elämää, joka tulee Jeesuksen kautta, ja heräännäisyys korostaa siihen nähden armon kerjäämistä Siioninvirsien seurojen järjestämällä. Se ei ole ollut kenellekään suurta uhkaa, koska Siioninvirret ovat pienellä kielellä. Mutta heti kun ne käännettiin maailman suurelle kielelle, niin hevimetallin edustajat tunsivat uhkaa ja piti ruveta toimimaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #100 : 30.11.20 - klo:07:48 »
Käyttäjältä donpate - 14.11.20 - klo:22:27

Käyttäjältä: donpate - 14.11.20 - klo:23:24

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5357.105

Näinhän se on donpate, on se vihdoinkin uskottava, perse ja paita. Toinen tulee savimajasta ja toinen teltasta… onhan siinä jotain yhtäläisyyttä.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5369.30#lastPost

Eipä tuossa suuri erehdys tullut, vaihdetaan savi risuihin.

 :icon_cool:

Jos viittaat minuun ja irkokeeseihin, irokeesien tunnusmerkki on vuosisatojen ollut pitkä talo. Niin olet tässäkin väärässä niin kuin suurin piirtein kaikessa muussa kun olet vaahtonut vuosikausia hevimetallin puolesta ja ivallisesti ja ilkeästi minua vastaan. On paljon erilaisia perinteisiä alkuperäisiä amerikkalaisia asumismuotoja, mutta teltta ei liene joukossa. Donpate ilmeisesti rakastaa sinun rasistisia huomautuksiasi, vaikka hän on julkisesti tuominnut minun sanojani, jotka paheksuvat kansanmurhaa ja vähemmistökielten hävittämista. Olen sitä mieltä, että Jeesus tuomitsee rasismin, vaikka hän puhuikin kanaanilaiselle vaimolla koirista. Luulen olevan Jeesuksen seuraaja siinä, että tuomitsen kansanmurhan, vähemistökielten hävittämisen, enkä erottele ihmisiä ihonvärin mukaan. Yleensä, en ole reagoinut rasistisiin huomautuksiin ja jätin tämänkin. Mutta sinä jatkoit sitä julistaen täyttä sotaa minua ja Penaa vastaan, sota, jota olet ylläpitänyt vaikka kuinka kauan. Pena on usein puolustautunut ja jopa hyökännyt. Nyt sait toisenkin vihollisen kovan työsi jälkeen. Ajattele miten monta vuotta meni ennen kuin rupesin vastustamaan sinua? Enkä nytkään ruvennut ennen kuin tajusin, että kysymys ei ollut minusta henkilökohtaisesti, vaan Siioninvirsien vaikutksesta, jota haluaa vaihtaa Bruce Springsteeniin. Aloita Bruce Springsteen seuroja ja anna herännäisyyden kuolla Siioninvirsien kanssa, jos ne eivät enää puhuttele. Se olisi ainoa rehellinen toiminta. Jätä Siioninvirsien ja niiden kääntäjien kuolla. Olen saanut sanomatta mitään kärsiä sinun vihjeistäsi monta vuotta. Jos yksi tai kaksi on puolustanut minua, niin rumalla kielellä ja suurella ryminällä olet niitä vastaan hyökännyt, vaikka pidät niiden vähäiset kiitokset minulle mitättöminä. Minust tämä sinun toimintasi on häpeällistä. Se on tuottanut minulle mielipahaa. Se on palkinto Siioninvirsien kääntämisestäni. Sinä tuotat häpeää koko herännäisyydellekin, joka on mielestäsi nostanut minut kultajalustalle sillä, että joku harva on kiittänyt minua Siioninvirsien kääntämisestä ja suuri joukko on huomiomatta jättänyt ne häipyä historiaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #101 : 30.11.20 - klo:17:22 »
Nyt kun on foorumilla ollut tämän vuoden marraskuun aikana erittäin voimakas vastakkain asettelu ja erittäin suuria näkemys eroja niin hengellisestä kuin kulttuuria koskevissa keskusteluissa.
Keskustelu on myös mennyt henkilökohtaisuuksiin molemmin osapuolilla, netti etiketti on siis rikottu.

Minusta Körttifoorumin ylläpito /  nettitoimikunta olisi pitänyt puuttua jo 12.11.2020 keskusteluihin voimakkaammin, poistamalla viestejä sekä antamalla huomautuksia nimimerkeille ja miksi ei myös nimimerkin sulkemista körttifoorumilla.

Vaikka

Ongelmat ovat henkiökohtisia, ei foorumin.

Nyt itse koen että Körttifoorumilla on vertauskuvallisesti ”helluntaiseurakunnan vanhimmistoon”, joka ojentaa seurakunnan mustia lampaita.

Tämän lisäksi koen että Körttifoorumin ylläpito /  nettitoimikunta ei ole tasapuolinen eikä kohtele  kaikkia nimimerkkiä tasavertaisesti.

Itse olen tehnyt tästä johtopäätöksen että ylläpito /  nettitoimikunta on asettunut näkemys eroissa vastakkainasettelussa eräiden nimimerkkien taakse. Vaikka ylläpito /  nettitoimikunnan pitäisi olla minusta hyvin tarkkana miten toimii Körttifoorumilla.

Tämä ei tarkoita sitä etteikö ylläpito / nettitoimikunta ei saisi tuoda omia mielipiteitään ja näkemyksiään, helppoa se ei ole kumminkaan olla tasapuolinen foorumilla.

Tästä on hyvä esimerkki kuinka esimerkiksi nettitoimikunta toimii ja kohtelee omilla sivalluksillaan nimimerkkiä luterilaista,  minusta tämän tapainen sivaltaminen ei kuulu  ylläpito / nettitoimikunnalle.

Toivon että Körttifoorumille tulisi uutta verta, mutta pahoin pelkään.

Rehellisyyden nimissä ollen viime aikaisilla viesteilläni pyrkinyt saamaan  aikaiseksi itselleni bannit, koska näyttää siltä että en pääse eroon omin voimin Körttifoorumista.


Bengt Sandberg   :icon_cool:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #102 : 30.11.20 - klo:18:23 »

Rehellisyyden nimissä ollen viime aikaisilla viesteilläni pyrkinyt saamaan  aikaiseksi itselleni bannit, koska näyttää siltä että en pääse eroon omin voimin Körttifoorumista.


Bengt Sandberg   :icon_cool:

Olisit voinut sen tehdä sekoittamatta minua siihen, mutta tietysti on aina helpointa ulkomaalaista kiusata, erityisesti jos ajattelee, ettei se reagoi ja saa sitä parjata vapaasti. Hyvä että nyt myönnät pahat aikeet.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #103 : 30.11.20 - klo:18:35 »
Itse olen tehnyt tästä johtopäätöksen että ylläpito/nettitoimikunta on asettunut näkemys eroissa vastakkainasettelussa eräiden nimimerkkien taakse.

Jälleen kerran: Kun ollaan samaa mieltä, sitä ollaan asiasta eikä asetuta kenenkään taakse. Kun ollaan eri mieltä, ollaan asiasta eikä asetuta ketään vastaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #104 : 30.11.20 - klo:18:37 »
Rehellisyyden nimissä ollen viime aikaisilla viesteilläni pyrkinyt saamaan  aikaiseksi itselleni bannit, koska näyttää siltä että en pääse eroon omin voimin Körttifoorumista.

Olet meidän vanha tuttavamme emmekä halua ajaa sinua tiehesi. Oletko ajatellut sitä mahdollisuutta, että sinusta pidetään täällä - kaikista metkuistasi huolimatta?