Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila  (Luettu 19772 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6344
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #75 : 12.11.20 - klo:21:39 »
Foorumin kangistuminen on alkanut minusta 2012 – 2015. Syynä siihen on eräästä näkökulmasta katsottuna että eräät nimimerkit pääsivät hallitsemaan keskustelua liian paljon ja joka  sitten kavensi ”perheen” yhteisen tilan pieneksi.
Jos yksi hallitsee ”perhettä”, ”perhe” ei voi hyvin.
”Perhe” ei ole myöskään kasvanut eikä tule enää kasvamaan merkittävästi koska vahinko pääsi tapahtumaan edellä mainittuina vuosina.

Foorumit ihan kaikkialla ovat kutistumassa, kun on tullut muitakin viestintämahdollisuuksia siihen rinnalle. Foorumien kulta-aikaa oli ehkä joku 2005 - 2010, eli aika ennen Facebookin leviämistä yleiseen käyttöön. Foorumit aikoinaan syrjäyttivät sähköpostilistat, uutisryhmät (news) ja purkit. Sitten foorumit syrjäytti Facebook, jota taas ovat syrjäyttäneet Twitter, Instagram ym.

Muutamakin foorumi, joita olen vuosien saatossa seurannut, on kokonaan kuollut pois ja kuopattu. Jäljelle jääneet ovat järjestään hiljentyneet. Harmittaa sikäli, että asiakeskusteluun foorumi olisi mitä mainioin formaatti.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #76 : 12.11.20 - klo:21:52 »
Ei toisten moittiminen ainakaan paranna foorumin tilaa.
Pikemminkin oman tilan ja asenteen tutkiminen ja parannuksen teko.
Luultavasti löydämme itsestämmekin vikoja ja puutteita ihan tarpeeksi.
Kaikkea ei tarvitse tuoda julki, riittää kun tuo vain lohdutuksen ja rohkaisun sanat julki,
niitäkin varmasti on olemassa, ja jos ei muuta niin kiitetään Jeesuksen lunastustyöstä,
armosta, anteeksiantamuksesta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #77 : 12.11.20 - klo:22:50 »
Ei toisten moittiminen ainakaan paranna foorumin tilaa. Pikemminkin oman tilan ja asenteen tutkiminen ja parannuksen teko.
Luultavasti löydämme itsestämmekin vikoja ja puutteita ihan tarpeeksi.

Kaikkea ei tarvitse tuoda julki, riittää kun tuo vain lohdutuksen ja rohkaisun sanat julki, niitäkin varmasti on olemassa, ja jos ei muuta niin kiitetään Jeesuksen lunastustyöstä, armosta, anteeksiantamuksesta.
Aamen! Olkoon meillä Kristuksen mieli, ja seurataan Hänen esimerkkiään huomatessamme toisten moittimista alatiellä kulkiessamme Kristuksen verisissä jalanjäljissä (1.Piet.2:21-23).  :eusa_pray:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #78 : 13.11.20 - klo:04:57 »

   Olen tykännyt "luterilaisen" notkeasta kielestä - ja hänen fraasihallinnastaan.
Olen tykännyt Penan sitkeydestä ja taidosta.
Olen tykännyt Riitta-mummin aktiivisudesta.
Olen tykännyt "vn":n hurskaudsta.
Olen tykännyt foorumin vilkkaudesta.
Olen tykännyt öppiäisen viisaudesta.
Olen tykännyt kaakkoissuomalaisen srk-virkailijaystävän kepeydestä. (Anteeksi, en muista nimimerkkiäsi.)
Olen tykännyt "Seppos"in taustaisuudesta.
Olen tykännyt 1944:n erilaisuudesta.
Olen tykännyt ja tykkään foorumista.
Olen tykännyt lahtelaisen körtti-isännän, Riitan uskonystävän jämäkkyydestä. (Anteeksi, en muista nimimerkkiäsi.)
...

Olen tykännyt etäisyyksistä ja välimatkoista ja omasta asemastani kaikessa. Siitä olen pitänyt kiinni, etten tule ulos kiihtyneenä, innokkaana kylläkin.
Epäilen, että hän tykkää, kun en ole tykännyt Bengt'in kiukuttelusta.

En tykkää alustan käyttämistä mellastamiseen. Mellakointi on väettömän kansanosan keino olla esillä. Köyhät ovat aina keskellämme, jotta voimme rakastaa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22099
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #79 : 13.11.20 - klo:07:30 »
Pyryharakka ja Mauno.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #80 : 13.11.20 - klo:09:53 »
PekkaV, osasit tehdä kattavan yhteenvedon foorumilla palloilijoista. Mielestäni se on iskeväkin luihin ja ytimiin asti, siis rehellinen.
Foorumilla on oikeastaan aina ollut nahinaa, olen itsekin siitä kolhuja saanut. Mutta pitää yrittää ottaa opikseen, eikä yrittää tapella loputtomasti - rintakarvat ovat tähän ikään asti jo maksimiinsa kasvaneet.

Erilaisena kylähulluna on helppo olla. Jumala meidät itsekukin on tällaiseksi luonut. Joku heti väittää, että Jumalaa ei välttämättä ole. Kyllä Hän on, mutta erilainen minulle kuin muille. Yksi sanoo, että minulla oli huono tuuri, toinen, että minulla vastaavasti hyvä tuuri. Mikä jumalolento tuuri on? Agnostikollakin on joku yliluonnollinen, jonka näkemistä ja ymmärtämistä hän odottaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #81 : 13.11.20 - klo:11:00 »
Foorumin tilaa on yritetty aina joltakin suunnalta sekoittaa. Asialla ovat olleet milloin käännyttäjät, milloin hajoittajat.

Jos rakastaa körttifoorumia niin kuin minä rakasta, niin katson silloin oikeudeksi puolustautua.

Ihmissuhdetaidoista syyttämin omien mieltymystensä  mukaan on tyhmyyttä. Taidot ovat erilaiset, mutta käyttäytymissäännöt on foorumin säännöissä.

Vaikuttaa että olemme taas hetken kuin hajalle lyöty lammaslauma. Ollaan niin, meillä on laumanjohta joka hoitaa haavat ja ottaa siipiensä suojaan.

Kiitos Jeesus Kristus, vapahtajamme !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #82 : 13.11.20 - klo:13:03 »
Vastauksenne  on juuri sellainen kuin Teiltä voi odottaa.

Ei mitään uutta auringon alla.

Voisitteko joskus pohtia että jos laskeutuisi hieman alas portaikossa... taitaa kumminkin turha odottaa että näin tapahtuisi.

Terv. Bengt  :icon_cool:

ps. Teillä ja nimimerkillä luterilaisella ei ole sittenkään  suurta eroa. Niin itsekeskeisiä kuin olla voi, kaiken tietäviä.... jopa hieman narsistisia piirteitä.
Kiitos Herralle, onhan meilläkin armon vilaus!  :icon_xmaslol:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #83 : 13.11.20 - klo:17:47 »
Foorumin  kirjoittajat  paremmuus järjestyksessä

Lainaus
  Uskon määrä: ehkä Frank
Raamatun tuntemus: kyösti
Oppineisuus: Juhani                                                                                                                                                                                     
Tyhmyys: (tämä on vaikea) Jampe
Lapsellisuus: Pirska
Leikkimielisyys: Pena
Salasyntiset: en tiedä
Pelastetut: Sinä
Epävarmat pelastujat: ei kukaa
n

05.09.10 - klo:20:42  PekkaV.


Lainaus
  Tiedoksi vain satman - minulle lähetetyt yksityisviestit kertovat, että olet arvioinneillasi loukannut muutamia foorumilla kirjoittavia.

06.09.10 - klo:18:56  Vaivattu Sielu.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=1632.45

 :icon_cool:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #84 : 13.11.20 - klo:23:28 »
Vaikuttaa että olemme taas hetken kuin hajalle lyöty lammaslauma. Ollaan niin, meillä on laumanjohta joka hoitaa haavat ja ottaa siipiensä suojaan.

Kiitos Jeesus Kristus, vapahtajamme !
Aamen! Jeesus Kristus on Laumanjohtaja ja Ylipaimen, joka hoitaa haavat ja ottaa siipiensä suojaan, muttei lupaa meille pelastusvarmuutta. Vasta taivaan portilla selviää, kuka alatien maan matosista armon kerjäläisistä pääsee taivaalliseen lammaslaumaan, ja kuka joutuu vuohien sekaan heitettäväksi helvetin iankaikkiseen tuleen ruumis synnin, pilkan ja häpeän alaisena.
 :114:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #85 : 14.11.20 - klo:00:46 »
Olen tykännyt "luterilaisen" notkeasta kielestä - ja hänen fraasihallinnastaan.
Olen tykännyt Penan sitkeydestä ja taidosta.
Olen tykännyt Riitta-mummin aktiivisudesta.
Olen tykännyt "vn":n hurskaudsta.
Olen tykännyt foorumin vilkkaudesta.
Olen tykännyt öppiäisen viisaudesta.
Olen tykännyt kaakkoissuomalaisen srk-virkailijaystävän kepeydestä. (Anteeksi, en muista nimimerkkiäsi.)
Olen tykännyt "Seppos"in taustaisuudesta.
Olen tykännyt 1944:n erilaisuudesta.
Olen tykännyt ja tykkään foorumista.
Olen tykännyt lahtelaisen körtti-isännän, Riitan uskonystävän jämäkkyydestä. (Anteeksi, en muista nimimerkkiäsi.)
...

PekkaV, osasit tehdä kattavan yhteenvedon foorumilla palloilijoista. Mielestäni se on iskeväkin luihin ja ytimiin asti, siis rehellinen.

Lainaus

Foorumin  kirjoittajat  paremmuus järjestyksessä

Uskon määrä: ehkä Frank
Raamatun tuntemus: kyösti
Oppineisuus: Juhani                                                                                                                                                                                     
Tyhmyys: (tämä on vaikea) Jampe
Lapsellisuus: Pirska
Leikkimielisyys: Pena
Salasyntiset: en tiedä
Pelastetut: Sinä
Epävarmat pelastujat: ei kukaan
05.09.10 - klo:20:42  PekkaV.
http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=1632.45

Lainaus
Tiedoksi vain satman - minulle lähetetyt yksityisviestit kertovat, että olet arvioinneillasi loukannut muutamia foorumilla kirjoittavia.
06.09.10 - klo:18:56  Vaivattu Sielu.
http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=1632.45



 :icon_cool:
« Viimeksi muokattu: 14.11.20 - klo:00:52 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #86 : 14.11.20 - klo:08:19 »
Valitettavasti foorumilaisista uusin Annikka on jäänyt huomiotta. Hän kuuluu raskassarjaan ystäväkansaa. Itse varovaisesti arvioin, että hänessä on paljon huumoria ja elämänkokemustakin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #87 : 14.11.20 - klo:08:36 »
Lista on vuodelta 2010, oliko Annika silloin kirjoittajana.

Jumalalle kelpaamme syntisinä höyhensarjalaisista- yli 130-kiloisiin.
Samaa syntistä sarjaa kaikki.

 

Särkynyt sydän kelpaa parhaiten.   :049:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #88 : 14.11.20 - klo:08:46 »
Tarkoitin PekkaV:n laatimaa ihkauutta listaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #89 : 14.11.20 - klo:09:26 »
Pelastetut: Sinä
Epävarmat pelastujat: ei kukaan

Meistä jokainen on epävarma pelastuja, sillä meidän alatien maan matosten armon kerjäläisten usko on odottavaa ja ikävöivää, eikä meillä ole pelastusvarmuutta, koska pyrimme olemaan nöyriä.   :icon_xmasbiggrin: