Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila  (Luettu 19434 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #105 : 14.11.20 - klo:19:47 »
Onko tämä Bengt Sandberg , sinun alter egosi ?

https://fi.pinterest.com/pin/806496245766758982/

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #106 : 14.11.20 - klo:22:27 »
Onko tosiaan niin Pena että tämä foorumi on sokea piste sinun elämässäsi? Etkö oikeasti näe miten kieroutunut suhde sinulla on muihin kuin foorumin kermaan, jota nuolet? Ota etäisyyttä vaikka kuukaudeksi ja näe että elämää on myös sinun mielipiteittesi ulkopuolella.
Olet yksi kärkihahmoista jos äänestetään FOORUMIN TAPPAJAA, lupaan äänestää sinua.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #107 : 14.11.20 - klo:22:48 »
   Olen tykännyt "luterilaisen" notkeasta kielestä - ja hänen fraasihallinnastaan.
Olen tykännyt Penan sitkeydestä ja taidosta.
Olen tykännyt Riitta-mummin aktiivisudesta.
Olen tykännyt "vn":n hurskaudsta.
Olen tykännyt foorumin vilkkaudesta.
Olen tykännyt öppiäisen viisaudesta.
Olen tykännyt kaakkoissuomalaisen srk-virkailijaystävän kepeydestä. (Anteeksi, en muista nimimerkkiäsi.)
Olen tykännyt "Seppos"in taustaisuudesta.
Olen tykännyt 1944:n erilaisuudesta.
Olen tykännyt ja tykkään foorumista.
Olen tykännyt lahtelaisen körtti-isännän, Riitan uskonystävän jämäkkyydestä. (Anteeksi, en muista nimimerkkiäsi.)
...

Olen tykännyt etäisyyksistä ja välimatkoista ja omasta asemastani kaikessa. Siitä olen pitänyt kiinni, etten tule ulos kiihtyneenä, innokkaana kylläkin.
Epäilen, että hän tykkää, kun en ole tykännyt Bengt'in kiukuttelusta.

En tykkää alustan käyttämistä mellastamiseen. Mellakointi on väettömän kansanosan keino olla esillä. Köyhät ovat aina keskellämme, jotta voimme rakastaa.

Minä taas tykkään itsestäni. Taidanpa olla ainoa, niin on hyvä sentään, että on yksi. Ei voi rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään, jos ei rakasta itseään. Itserakkaus on aivan toinen asia, kuten myös itse rakkaus.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #108 : 14.11.20 - klo:23:00 »
Onko tosiaan niin Pena että tämä foorumi on sokea piste sinun elämässäsi? Etkö oikeasti näe miten kieroutunut suhde sinulla on muihin kuin foorumin kermaan, jota nuolet? Ota etäisyyttä vaikka kuukaudeksi ja näe että elämää on myös sinun mielipiteittesi ulkopuolella.
Olet yksi kärkihahmoista jos äänestetään FOORUMIN TAPPAJAA, lupaan äänestää sinua.

Minulla olisi hyvin paha mieli, jos minusta kirjoitettaisiin tällä tavalla julkisessa foorumissa, tai edes yksityisesti. On jo ollut paha mieli kahtena päivänä, kun en ole päässyt tykättyjen joukkoon puhumattakaan kermasta. Olen varmaan aivan liian herkkä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #109 : 14.11.20 - klo:23:39 »
Eräs hyvä puoli tässä foorumissa on se, että tämä on myös kohtalaisen turvallinen paikka purkaa paineita, mikäli kenelläkään sattuu sellaisia olla.
Jos täällä ei voisi höyryjä päästää pihalle, ne sihahtaisivat jossain muualla ja ehkä aiheuttaisivat suurempaa vahinkoa.
Tussahtelu kuuluu ihmiselämään.

Jos joku näinollen vaikkapa suuttuu tästä kommentista, ei se haittaa vaan siitä saattaa olla jopa etua suuttujalle.
« Viimeksi muokattu: 14.11.20 - klo:23:48 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #110 : 14.11.20 - klo:23:48 »
Minä taas tykkään itsestäni. Taidanpa olla ainoa, niin on hyvä sentään, että on yksi.

Minulla on tämä sama piirre.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #111 : 15.11.20 - klo:04:25 »
Siis haluatko todella olla joku p------nuolija vai ajatteletko itsenäisesti? Minua hävettäisi jos en kehtaisi tuoda ajatuksiani julki niin kuin ne koen, mitä sillä luulet saavuttavasi jos sinulla on kieli syvällä "siellä"?
Puheissasi olet jonkun heimon asialla, en kaipaa sellaista heimoa henkilökohtaisesti tänne, jos ei kykene muuhun kuin lipomiseen.

En tiedä ketään, joka ajattelee niin itsenäisesti kuin minä. Se varmaan ärsyttää toisia. Ihminen saattaa erehtyä toisista ja luulla toisten ajattelevan yhtä ystävällisesti hänestä kuin hän heistä. Taidan olla kuitenkin samaa mieltä kaikkien muitten kanssa, että on hyvä käyttäytyä niin epäsivistyneesti kuin jaksaa ja haluaa. Nyt ainakin tiedän, että minua syvästi inhotaan täällä. Luulin, että minua tykättiin yhtä paljon kuin pidän muista. On parempi olla ilman illuusioita. En tiedä miksi vastainho ei nyt nouse sydämeeni. Ehkä se tule sitten myöhemmin. Ainakin tiedän, että saan täällä sitten ilmaista sitä vaikka kuinka rumasta. Vai onko se etuoikeus vain P-n heimolaisilla?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #112 : 15.11.20 - klo:04:42 »

Jos täällä ei voisi höyryjä päästää pihalle, ne sihahtaisivat jossain muualla ja ehkä aiheuttaisivat suurempaa vahinkoa.
Tussahtelu kuuluu ihmiselämään.

Olen jostakin kummallisesta syystä ajatellut, että jos pahoitan jonkun syyttömän ihmisen mielen täällä, niin se onkin suuri vahinko. Tämä on vapauttava. Siis, en tarvitse enää piitata tippaakaan toisista. Olen usein ajatellutkin, että mitä se Paavali höpöttää. Voin hyvällä mielellä sitten unohtaa esim. Ef. 4:32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #113 : 15.11.20 - klo:04:53 »
Jos tarkoitus täällä on olla mahdollisimman epäystävällinen, niin minkä ihmeen takia käytetään nimitystä ystäväkansa? Eikö se ole suurta teeskentelyä? Vai onko herännäisyys muuttanut periaatteensa? Ilmeisesti on, ja nimitys on vain jäänyt. Turhaan kuitenkin sanon yhtään mitään, nyt kun tiedän, että pelkä läsnäoloni täällä suututtaa teitä suuresti, ettette edes kuule mitä sanon. Tulee raivo sydämeenne heti kun näette nimeni.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #114 : 15.11.20 - klo:05:06 »
Oikeastaan, olen pahoillani, että läsnäoloni on ollut koko ajan teille lähes sietämätön. En ole tarkoittanut pahoittaa kenenkään mieltä. Luulen, että olen suurin pirtein aina pystynyt olemaan täällä sekä rehellinen että kohtelias. Se on tietysti yhden tekevä teille kaikille. On ehkä joku poikkeus, ehkä se ainoa täällä, jonka kanssa olen vaihtanut ajatuksia henkilökohtaisesti kesäjuhlissa. Se puhuu paljon minun puolestani se, että se yksi ainoa täällä, jonka olen tavannut, pitää minua ystävänä. Se ainoa, joka tuntee minua, ei koe minua hirvittävänä häiriötekijänä niin kuin muut, jotka eivät ole tavannut henkilökohtaisesti. Toivottavasti en tule tapaamaan ketään muuta, koska inhonne saattaisi hälventyä ja menettäisitte tilaisuutta käyttäytyä rehellisen huonosti. Olisi sääli, jos rehellisyys pakottaisi teitä kohtelemaan minua kohteliaasti.
Luultavasti, Seppos ei ole samaa mieltä kansanne, vaikkei ole tavannut minua, kun kerran hän on laittanut Siioninvirsikäännökseni tänne pysyvästi nähtäväksi, vaikka hän on varmaan tietoinen siitä, että se ärsyttää teitä suuresti. En tosiaankaan nähnyt vaivaa niiden kääntämiseen siksi, että halusin ärsyttää teitä. Löysin ne eräästä kylästä, ihastuin niihin, ja siksi käänsin ne. Ihan vilpittömästi luulin, että joku, ehkä monikin, ilahtuisi siitä, eikä tullut mieleenkään, että se pahoittaisi kenenkään mielen. Pyydän anteeksi. Ei tosiaan ollut tarkoitus.
Nyt kun ymmärrän teitä lopultakin, en pysty suuttumaan. On pikemmin säälittävä. Säälini tietystä raivostuttaa teitä vielä enemmän. Sille en voi mitään.
« Viimeksi muokattu: 15.11.20 - klo:05:19 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #115 : 15.11.20 - klo:05:32 »
Minulla olisi hyvin paha mieli, jos minusta kirjoitettaisiin tällä tavalla julkisessa foorumissa, tai edes yksityisesti. On jo ollut paha mieli kahtena päivänä, kun en ole päässyt tykättyjen joukkoon puhumattakaan kermasta. Olen varmaan aivan liian herkkä.

Nyt kun ymmärrän paremmin periaatteenne, niin ei ole pienintäkään halua tulla teidän tykættyjen joukkoon puhmattakaan kermaan. En halua olla osa joukosta, joka nostaa rumaa käytöstä jonkunlaiseksi ihanteeksi. Jatkan omaa linjaa olemalla mahdollisimman rehellinen ja mahdollisimman kohtelias, vaikke te ette arvosta sellaista.
Jos puhun rehellisesti ja avoimesti, koen rakkaudentunnetta teitä kohtaan ja myös kunnioitusta. En ole ikinä ollut sellaisia, jotka halveksivat muita vain siksi, että ovat eri mieltä.
En olisi edes sanonut, että täällä pitäisi olla kohtelias, jos olisin tajunnut, että teillä on päinvastainen periaate. Minä luulin, että ihmiset täällä olivat pahoillaan silloin kun käyttäytyivät huonosti. Nyt kun tiedät, että teette sitä tahallanne ja siksi, että se on tavoite, niin en yritäkään sanoa vastaan. Tehkää niin kuin haluatte. Jatkan rehellisenä ja kohteliaana. En tule käyttämään likaista kieltä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #116 : 15.11.20 - klo:05:45 »
Täällä on myös ilmoitettu, että saa haukkua toisia vapaasta pataluhaksi, kun vain teititellään. Jos teititellään, niin se on kohteliasta. Olin käsittänyt, että nykyään on kohteliasta sinutella suomenkielellä. Moni nuori ei edes osa teititellä. Sanovat vaikka olette kuulleet, joka on monikkomuoto, sen sijaan, että sanoisivat olette kuullut. Tosiaan, luulin että nykyään sinuttelu on kohteliasta. Minua sinutellaan kaikkialla enkä ole tajunnut ihmisten yrittävän olla epäkohteliaita. Yleensä oletan ihmisten tarkoittavan hyvää. En muista milloin viimeksi kuulin teitittelyä. Mutta jos teistä ainoastaan teitittely on kohteliasta, kohteliaana ihmisenä toki käytän tästä lähtien teidän iloksenne sitä muotoa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #117 : 15.11.20 - klo:05:56 »
Puhutte pahasti ristiin, ainakin mielestäni, kun niin suurella paatoksella ja vihalla moititte minua siitä, että kohteliaasti huomautin toisten haukumisen olevan sopimatonta täällä. Sain melkoisen ryövyn siitä. Jos on niin suurta vapautta, että voi haukkua ihmisiä rumalla ja jopa likaisella kielellä, ja suuri lauma ihmisiä puolustavat sitä, niin miksi sain niin paljon nuuhdetta siitä, että ilmaisin kohteliaalla tavalla erimielisyyttä? Onko pakko käyttää rumaa ja likaista kieltä tullakseen hyväksytyksi? Nyt kun tiedän tapojanne, en haluakaan tulla hyväksytyksi. Mutta minusta siinä on suuri ristiriita.
Huomaatkaa, ettei kukaan ole sanonut, että minulla on oikeus täällä ilmaista sitä mielipidettä, että olisi hyvä käyttää kohteliasta kieltä silloinkin kun on eri mieltä. Puhun rehellisesti ja kunnioittavasti nyt, vaikka joku saattaa luulla muuta. Jos kaikilla on oikeus purkaa tunteensa täällä, miksei minulla ole? Miksi kukaan ei vahvistaa minun oikeuttani siihen, kun kerran niin suurella laumalla rohkaisette toisia käyttäytymään huonosti käyttäen rumaa kieltä?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #118 : 15.11.20 - klo:06:43 »
Onko tosiaan niin Pena että tämä foorumi on sokea piste sinun elämässäsi? Etkö oikeasti näe miten kieroutunut suhde sinulla on muihin kuin foorumin kermaan, jota nuolet? Ota etäisyyttä vaikka kuukaudeksi ja näe että elämää on myös sinun mielipiteittesi ulkopuolella.
Olet yksi kärkihahmoista jos äänestetään FOORUMIN TAPPAJAA, lupaan äänestää sinua.

Heb. 13:1 Pysyköön veljellinen rakkaus.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #119 : 15.11.20 - klo:06:55 »
Foruumin säännöissä sanotaan: Varo loukkaamasta muita keskustelijoita. Kiroilu on yleensä turhaa.

Ehdotan sääntöjen muutosta, sillä uusi tulija saattaa saada aivan väärän käsityksen. Täällä on paikka, jossa hylätään ihmisiä, jotka kohteliaasti huomauttavat tämän säännön olevan voimassa, ja kiitetään ihmisiä, jotka loukkaavat tätä sääntöä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.