Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa 18. Eli kuinka köyhää kansaa sahataan silmään.  (Luettu 22659 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Viimeaikoina on uutisoitu runsaasti ja voimaperäisesti sateenkaarilippujen väreistä, lippujen heiluttajista ja vaatimuksista tuoda kyseisiä värejä julkisille paikoille.
Nuo värit ovat toki kauniita, ei siinä mitään.

Yksinäisenä ajattelijana -  ja jos metelistä voi jotain päätellä, niin kaiken lisäksi vielä pieneen vähemmistöön kuuluvana "ääneeni" tässä pohdiskelen, että nyt ei ole kaikki kohdallaan. Vierastan sitä huumaa, joka asian ympärillä velloo.
Kaiken lisäksi - niin kummalliselta, kuin se varmaan suurimmasta osasta kulostaa - niin koen tuon vellonnan vihamielisenä joillekin niistä arvoista, joita edustan - ja tietyllä tavalla myös jossakin määrin vihamielisenä minuakin kohtaan.
Lippunen heiluttajat ja sateenkaaren värejä ympäristöönsä tuovat kokevat tietysti juuri päin vastoin.

Taitavat innokkaat lipun heiluttajat pelata tietämättään Perussuomalaisten laariin.

Mielestäni lipun heiluttajan olisi hyvä tiedostaa se, että vaikka hän näkeekin lipussa sateenkaaren värit, joku toinen näkee siinä liian kirkkaan ja silmiä häikäisevää punaista sekä jonkinlaisen sananvapauden kavennuksen symbolin. Toivottavasti tällainen tietoisuus toisi jonkinlaista nöyryyttä lipputangon kantajan mieleen.

Niin tai näin, Jumala rakastaa niin lippujen heiluttajia kuin niitä, jotka eivät lippuja heiluta ja vielä kutsuu molempia ryhmittymiä Pokansa Jeesuksen Kristuksen yhteyteen.

Ja tietysti toiveeni on se, että osaisin oikealla tavalla suhtautua koko tähän asiaan. Vääriä suhtautumistapoja lienee varsin monia.
« Viimeksi muokattu: 24.06.21 - klo:02:53 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
 - poistin, juuri nyt ei ollut tarkoitus aloittaa uutta viestiä -
« Viimeksi muokattu: 24.06.21 - klo:03:01 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Viimeaikoina on uutisoitu runsaasti ja voimaperäisesti sateenkaarilippujen väreistä, lippujen heiluttajista ja vaatimuksista tuoda kyseisiä värejä julkisille paikoille.
Nuo värit ovat toki kauniita, ei siinä mitään.

Yksinäisenä ajattelijana -  ja jos metelistä voi jotain päätellä, niin kaiken lisäksi vielä pieneen vähemmistöön kuuluvana "ääneeni" tässä pohdiskelen, että nyt ei ole kaikki kohdallaan. Vierastan sitä huumaa, joka asian ympärillä velloo.
Kaiken lisäksi - niin kummalliselta, kuin se varmaan suurimmasta osasta kulostaa - niin koen tuon vellonnan vihamielisenä joillekin niistä arvoista, joita edustan - ja tietyllä tavalla myös jossakin määrin vihamielisenä minuakin kohtaan.
Lippunen heiluttajat ja sateenkaaren värejä ympäristöönsä tuovat kokevat tietysti juuri päin vastoin.

Taitavat innokkaat lipun heiluttajat pelata tietämättään Perussuomalaisten laariin.

Mielestäni lipun heiluttajan olisi hyvä tiedostaa se, että vaikka hän näkeekin lipussa sateenkaaren värit, joku toinen näkee siinä liian kirkkaan ja silmiä häikäisevää punaista sekä jonkinlaisen sananvapauden kavennuksen symbolin. Toivottavasti tällainen tietoisuus toisi jonkinlaista nöyryyttä lipputangon kantajan mieleen.

Niin tai näin, Jumala rakastaa niin lippujen heiluttajia kuin niitä, jotka eivät lippuja heiluta ja vielä kutsuu molempia ryhmittymiä Pokansa Jeesuksen Kristuksen yhteyteen.

Ja tietysti toiveeni on se, että osaisin oikealla tavalla suhtautua koko tähän asiaan. Vääriä suhtautumistapoja lienee varsin monia.
Kuulehan et ole yksin ajatustesi kanssa. Olen monissa kohdin samaa mieltä kanssasi ja me olemme vähemmistössä. Tämä foorumi on opettanut minut hyväksymään eräitä asioita ja siitä olen tyytyväinen. Uskovainen vähemmistö survotaan julmasti enemmistön aatteiden alle. Nythän on vielä niin , että valtakunnansyyttäjä ikäänkuin johtaisi tätä tapahtumaa, tietysti kaukaa ajateltuna.

Yritin olla kirjoittamatta, mutta olen jonkun sortin holisti tälle seuraliikkeelle, että en onnistu ponnisteluissani.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Kirjoittakaa vaan Veljet ja Siskot täällä entiseen malliin, rohkaisen itseänikin siihen.
Kirjoittajia on täällä paljon vähemmän kuin lukijoita.

Tuosta pride-jutusta, yhdyn täysin tähän samaan vähemmistön ajatukseen.
Tosin emme tiedä tässäkään asiassa mikä on hiljainen enemmistö / äänekäs vähemmistö.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Eilen kävelin Espoon Leppävaaran kirjaston ohi. Eräällä ikkunalla roikkui sellainen heilutettavan lipun kokoinen sateenkaaren värinen lippu.
Tulihan tuosta vähän paha olo. Ajattelen, että jos tuo  ikkuna tulee olemaan lipun pysyvä koti, ehkä lähetän sähköpostia ja kohteliaasti sekä ystävällisesti perustellen yritän ehdottaa, että harkitsisivat lipun poistoa.

Sekin on käynyt mielessä, että maailma tulee edelleenkin elämään tavallaan ja kristilliselle maailmankuvalle vieraat aatteet tulevat saamaan enemmän ja enemmän valtaa aina siihen asti, kunnes tulee viimeinen tuomio. Näitä asioita pitää vain sietää ja yrittää itse vältellä kiihkomieltä asioihin kantaa ottaessaan.

Jos yksityinen ihminen liputtaa sateenkaarilippua, niin mitäpä sille voi muuta, kuin todeta, että näin on.
Julkisen laitoksen tulisi olla varovaisempi omissa kannanotoissaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22068
Mikä on se ’kristilliselle maailmankuvalle vieras aate’, jonka tunnukseksi sateenkaarilipun miellät? Oletko todella ajatellut asiaa vai arvioitko tunnepohjaisten ennakkoluulojen pohjalta?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Mikä on se ’kristilliselle maailmankuvalle vieras aate’, jonka tunnukseksi sateenkaarilipun miellät? Oletko todella ajatellut asiaa vai arvioitko tunnepohjaisten ennakkoluulojen pohjalta?

Mitä tulee tähän sateenkaarilipun edustamaan elämäntapaan, en varmaankaan ole ajatellut asiaa lähellekään pohjamutia myöten. Varmaan mukana on myös paljon tunnepohjaisia ennakkoluuloja, joista osa johtaa minua väärään toimintaan ja osa oikeaan toimintaan. En ole pohtinut asiaa niin paljon, että osaisin sanoa, mikä minun kohdallani olisi oikeaa toimintaa ja mikä väärää toimintaa. Pitäisikö minun enemmän pitää asiaa esillä? Aika vähän olen sitä tehnyt. Vai pitäisikö olla kokonaan esillä pitämättä? En tiedä.
Aihe on sellainen, että siitä puhuessa helposti polttaa näppinsä, vaikka ei haluaisikaan kenellekään mitään pahaa.
Nykyään aihetta saa käsitellä vain yhdestä näkövinkkelistä, muut näkövinkkelit ovat vihapuhetta. Tästä kulmasta katson, että kyseinen symboli nykyään on laitettu edustamaan myös sananvapauden kaventamista sekä vihaisuutta niitä kohtaan, jotka eivät usko samoin, kuin symbolia esillä pitävät uskovat, eli suvaitsemattomuutta toisinajattelijoita kohtaan ja suvaitsevaisuutta samalla tavalla ajattelevia kohtaan.
Näen asian myös niin, että sateenkaarisymboli on reväisty sille vieraaseen käyttöön ja sitä pitäisi ennemminkin käyttää siinä merkityksessä, kuin se 1. Moos. kirjassa on kerrottu.

"Vieraat aatteet" oli minulla monikossa, ja se sisältää paljon erilaisia aatteita.

Tiedostan myös, että en vastannut lähellekään tyhjentävästi tuohon Penan pääkysymykseen ja yritän avoimella mielellä odottaa, jos joku muu tuohon kysymykseen osaa vastata.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Tietenkin ymmärrän oikein hyvin, että sateenkaarilippua heilutteleva henkilö voi kokea minut vastenmielisenä ihmisenä. Ymmärrän myös sen, että jotkut lipun heiluttajat ymmärtävät, että minun kaltainen ihminen kokee lipun heilutuksen negatiivisena ilmiönä.

Minä kyllä siedän lipun heiluttelut,
sananvapauden rajoittaminen on asia, jota on vaikeampi sietää - vaan pakkohan sitäkin on sietää.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Jatkan vielä tästä sietämisestä, eli suvaitsevaisuudesta.

Jos joku sanoo minun harrastavan vihapuhetta, minun tehtäväni on vain hyväksyä se, että hänellä on oikeus niin sanoa. Jos joku sanoisi jopa minun joutuvani helvettiin sen takia, että harrastan vihapuhetta, minun tehtäväni on sietää tätä puhetta. Minun ei kuitenkaan tarvitse olla samaa mieltä.

Minun mielestäni tämä periaate pitäisi koskea kaikkia.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Penalle ei olisi tarvinnut noin perusteellisesti selvittää. Hän on kantansa sementoinut ja osaa viekkaat tiedustelukysymykset.

Ns hiljaisen enemmistön kannalta po asiaa ei pysty enää käsittelemään, sillä vihapuheeksihan asiat sitten menevät, toisten mielestä. Perinteellisellä kannalla olevilla henkilöillä ei saa olla omia mielipiteitä. Vaikenemalla paras.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Onko perinteinen kanta "koti, uskonto, isänmaa"?
Onko perinteinen kanta Jumalan johdatuksen ja tahdon etsiminen omassa elämässä?
Onko perinteinen kanta se että uskon Jeesuksen lunastustyöhön omalla kohdallani?
Onko perinteinen kanta se että muistan Jeesuksen antaneen meille lähetyskäskyn
ja se että olemme valona ja suolana, olemme maailmassa mutta emme maailmasta?
Onko ajan henki näitä ajatuksia vastaan?
Lauluntekijä on sanoittanut:
Mikä on se ajan henki mikä määrää mikä on oikein ja väärää?
Ehkä se on edelleen Raamatun hengen mukainen Suomen laki.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Nykymenolla esim armeijasta tulisi sotilaspapisto poistumaan parin sukupolven aikana, jos asiaa katsotaan hengellisestä vinkkelistä. Mutta ei niin voi mennä, sillä sotilaspapistolla on tärkeä tehtävä kaatuneitten asioiden hoitamisessa ihan etulinjatasolta alkaen. Meillä on kunniakas perinne siinä, että kaatuneista on tarkat tilastot. Kadoksissa olevia on suhteellisen vähäinen määrä.
Pieni joukko suomalaisia etsii vielä tänäänkin kadoksiin jääneitä oletetuilta taistelupaikoilta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22068
’Sateenkaarilipun edustama elämäntapa’ on minusta sanonta, joka kertoo asian keskeneräisestä ymmärtämisestä. Samaa ilmaisee mielestäni: ’lippua heiluttava kokee minut vastenmielisenä’. Sateenkaarilippu ei ole minkään elämäntavan tunnus vaan ilmaisee asennoitumista, joka ei koe ketään hänen ominaisuuksiensa vuoksi vastenmieliseksi. Mielestäni sateenkaarta ei ole kaapattu väärään käyttöön vaan se julistaa juuri sitä, mitä vedenpaisumuskertomuksen päätöksessäkin: ’Muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa.’

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Jatkan vielä tästä sietämisestä, eli suvaitsevaisuudesta.

On aihettakin, sillä körttifoorumilla ei siedetä Malmivaaran Siionin Virsien kääntämistä englanniksi. Piti murskata kääntäjä ja sitten rehennellä siitä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
On aihettakin, sillä körttifoorumilla ei siedetä Malmivaaran Siionin Virsien kääntämistä englanniksi. Piti murskata kääntäjä ja sitten rehennellä siitä.

Pieni ajatusleikki, etukäteen ei voi sanoa, onko siitä apua, vaiko ei:
Ajatellaan, että Körttifoorumi on ollut ikäänkuin työnantajana käännöstyössäsi.
Sitten tapahtui erinäisiä seikkoja työnantajan puolelta ja sait siitä pahan mielen.
Ikävä kokemus tulee mukana, kuin pieni kivensiru kengässä ja se haittaa elämää.

Entäs, jos vaihtaisit työnantajaa?
Tekisitkin tästä lähin tätä käännöstyötä ikään kuin tekisit sitä Jumalalle.
Työnantajan vaihdoksen jälkeen voisi olla varsin samantekevää, mitä edellisen työnantajan taholta kuuluu.

Kaikki jatkuisi siis kuten ennen, ainoa muutos olisi tuo "työnantajan vaihdos".
Työn tulos olisi kaikkien halukkaiden käytössä, kuten tähänkin asti on ymmärtääkseni ollut.
Kirjoittelisit foorumille kuten ennenkin, kertoisit käännöstyön etenemisestä ja jos joku suuttuu, niin suuttukoon, ei se enää haittaa koska et ole minkäänlaisessa tilivelvoitteessa suuttujaa kohtaan.
Saattaisit jopa hyväntahtoisesti naurahtaa suuttujalle, koska ainut kärsijä on tuo suuttuja.

Onko ajatukseni täysin utopistinen, vai olisiko siinä mitään käyttökelpoista?
Jos ajatuksesta ei ollut hyötyä, niin ei haittaa, tärkeintä tässä tapauksessa taitaa kuitenkin olla se, että SV:t tulevat useampien ihmisten saataville, jotka eivät suomea osaa.