Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa 18. Eli kuinka köyhää kansaa sahataan silmään.  (Luettu 22518 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Jos ymmärätte niin Suomi elää viennistä jaa vientikohteiden elpyminen on kaiken edellytys.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392

   Mitä on köyhyys? Vaalikarja. Mullit aitauksessa.
Ihminen on köyhä aineellisesti - yleensä, henkisesti toisinaan jotkut, ehkä monet.
Köyhyys on liukuva, moniasteista.

Itsepuolustus - armeliaisuus -- rakkaus - viha.
Itsekunnioitus - kielteisyys.

Kiitää kaataa tekkee pessää tuonne noin

Elämä on.

Suuren Majesteetin edessä kaikki ovat samalla viivalla. Viimeisen kynnyksen yli astuessaan rakkaat rikkaat vilkuttavat. Kynnykseltä alkaa hernerokkasumu.

Köyhää kansaa ei sahata silmään. Rikkaalla ei ole niin pientä sahaa. Köyhällä on, koska köyhällä on kaikki pientä. On rikkaallakin, mutta jos hän sahaa silmään, rikkaus on lumetta.
Köyhän suuruus on pienessä, joka on suurta. Timantti on suuri pieni. Pieni suuri on timantti, ajattelin.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Haluaako kukaan tunnustaa kuuluvansa ’köyhään kansaan’, joka antaa sahata itseään silmään? Onko se kansa vain poliitikkojen luoma mielikuva? Köyhyys on todellista, köyhät ovat keskuudessamme. Muodostavatko he oikeasti ’kansan’, jota voidaan huiputtaa?

Henkinen köyhyys taitaa olla pikemminkin velttoutta kuin varattomuutta. Mieleltään laiska antaa muiden ajatella puolestaan. Sellainen on helposti talutettavissa minne vain.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Toivottavasti sote uudistus nyt menee läpi.

Amerikkalaisissa kehuin heidän hyväntekemisiään.
Siellä ilmeisesti annetaan myös verohelpotuksia, jos lahjoittaa hyväntekemiseen?
Muutenkin kyllä he ovat aika anteliaita, mutta osaavat sitten toisaalta olla tiukkojakin.

Faktatarkastus on aina hyväksi ja itse myönnän että olen siinä huono tai saamaton.


Toivottavasti veli Viisveisaaja ehdit ja jaksat katsoa tämän dokumentin, jossa Amerikka ei halua tehdä amerikkalaisille hyvää kuin rahasta. Tämä dokumentti on painajaismaista katsottavaa meille suomalaisille ja iloisille veronmaksajille, joilla on vielä kiitettävät yhteiskunnan tarjoamat sotepalvelut.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/08/05/ulkolinja-usan-sairas-terveydenhuolto?fbclid=IwAR30fejGvP7APjil4l2spCpI3pp0-Wmc1yZgvPiUNccWOLCBhkwIK0eVNxs
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Suhteellisuuden tajun ja kokonaisuuksien ymmärtämisien suhteen olisi meillä suomalaisilla parantamisen varaa.
Joku on tehnyt lehdistöstä saatujen tietojen perusteella tutkintapyynnön eräästä tunnetusta poliitikosta 300 euroa/kk maksavista aamupaloista.

Tulee tässä mieleen myös erään toisen vastaavaassa asemassa olleen poliitikon "lautakasa" -juttu.

Näitä pikkuasioita varmasti lähihistoriastamme löytyy monia.

Sitä tässä pohdin, että johdossa olevilla henkilöillä on meneillään paljon asioita, jotka hyvin hoidettuina tuovat miljoonien eurojan kuukausituottoja, ja suurempiakin. Sen rinnalla joku lautakasa ja aamupala tuntuu varsin merkityksettömänä. Pahinta tietysti on, että poliitikko joutuu käyttämään energiaa merkityksettömiin asioihin, jota energiaa tarvittaisiin toisaalla.

Toki asia ei mustavalkoinen. On hyvä, että johtopaikoilla olevien moraalia valvotaan tiukemmin, joka edesauttaa moraalin suhteen varovaisuutta.

Kuinka löydettäisiin sellainen tasapaino, että valvonta on tarkkaa, mutta kohu väärikäytösepäilyistä ei nousisi sellasiiin mittakaavoihin, joka vaikeuttaa johtoportaan työtä? Kohu virheistä on toki hyvä asia, varsinkin, kun se on suhteessa virheen kokoon ja siihen, kuinka tahallinen virhe on.

Minulle jäi sellainen kuva, että eräs ministeri joutui eroamaan hallituksesta koronakriisin painaessa päälle jonkun koulutusasian suhteen, johon ministeri ei ollut edes syyllinen.

Eräs hyvä tapa tietysti voisi olla se, että jatketaan, kuten ennenkin, mutta tuotaisiin armollisuutta mukaan.

Kovaa on uutisointi myös erilaisten yleishyuödyllisten yhdistysten rahankeräysrikoksista.
Minulla on selainen käsitys, että hyvin monissa tapauksissa ne eivät ole suunniteltuja rikoksia, vaan johtuvat yksinkertaisesti tietämättömyydestä. Ei ole tutustuttu lainsäädäntöön ja kaiken kiireen keskellä ollaan vain oltu huolimattomia.


Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Suomalaisilla olisi syytä välttää amerikkalaisten esimerkkiä suurin piirtein kaikessa. Jo Körttifoorumillakin on nähty miten suomalaiset ovat ottaneet amerikkailaisten asenteet omikseen vastustaen Siionin virsien kääntämistä englanniksi. Amerikkalaisilla olisivat oppimista suomalaisilta. Oppisivat paljon Siionin virsiltä. Näyttää siltä, että suomalaiset ovat niin amerikkalaisten takapuolten nuolijoita, että ovat unohtaneet itse mitä heillä on ollut arvokainta ja jakaamisen arvoista, nimittäen Siionin virret. Täällä on vain parjattu Siionin virsien kääntäjää, haukkunut "heimolaisuutta" viitaten intiaanitaustaan ja siten osoittaen miten syvästi tuetaan amerikkalaisten kansanmurhan taipumuksia ja siirtomaahyväksikäyttöpolitiikkaa. Ei ole ihme, että kansa ei kestä Siionin virsien kovaa sanaa ja kokee sitä kuvottavaksi. Kansanmurhat ja siirtomaahyväksikäyttö ovat ristiriidassa Jeesuksen oppien kanssa. Kun amerikkalaisten takapuolten maku on suussa, niin tietysti on pakko haukkua Siionin virsien kääntäjää telttamajan asukiksi. Sillä pönkitään syntistä sydäntä ja nostetaan itsensä rasistisesti kultajalustalle.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Tällä foorumilla on tosistaan kovinkin poikkeavia persoonallisuuksia ja oikein hyvä niin, koska näin hiomme toisiamme ja kun tarpeeksi on hiottu, emme enää ärsyynny samoista asioista, kuin ennen hiomista.
Sananlaskuissakin puhutaan tästä hiomisesta jossain. Muistaakseni jossain siellä kirjan loppupuolella.

Kun tutustuin körttiläisyyteen, yllätyin Siionin Virsistä, siis siitä, kuinka suoraan ja hyvin siellä asioita sanotaan.
Yllätyin toki siitäkin, millaiseksi hengellinen sisältö oli Paavo Ruotsalaisen ajoista muuttunut.
Näinollen ihmettelin, kuinka on mahdollista, että körttiläisillä on Siionin Virret.
Ehkä osa syy ihmetykseeni on se, että minä näen vain ulkokuoren ihmisistä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Lienee monen mielipide se, että on turvallisinta pitäytyä vain Siionin virsiin. Itse en uskalla ottaa muunlaista kantaa, sillä olen niin monta kalabaliikkia saanut aikaiseksi.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Ei mitään hiomista eikä kalapaikkoja olisi tarvittu. Olitte monta vuotta hiljaa koko asiasta ja olin minäkin aivan tyytyväinen, ennen kuin ruvettiin parjaamaan Malmivaaran Siionin Virsien kääntäjää. Olisitte voineet jättää asian sikseen. Mutta ei. Nyt kukaan ei voi ottaa kantaakaan. Voitte vain ottamatta kantaa näyttää tukevanne sitä parjaamista. Vanhana intiaanina osaan olla erittäin ystävällinen enkä suutu nopeasti pienestä. Räikeä käänökseni vastustaminen on ainakin intiaanin mielestä pitkän koston arvoinen asia, erityisesti kun ei pienintäkään häpeää ole nähty tästä skandaalimaisesta käytöksestänne, joka on nyt kaikkien syy, koska kukaan ei reagoinut siihen, että käytettiin sanat "kamala" ja "kuvottava." Kristittynä intiaanina en rupea leikkaamaan korvia enkä neniä, mutta kostan sanoin ja nuhtein ja pidän teitä kaikkia sellaisina kuin olettekin: samanlaisina valkoihosina kuin ne, jotka ovat raiskanneet, varastaneet ja harrastaneet kansanmurhaa Amerikassa yli 500 vuotta. Olette juuri sellaisia kannanottamattomuudessanne.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Kun katsotaan minun sisikuntani pintakerroksia, niin tottahan nuo Tomaksen kaheat kuvaukset kohdallani ovat.
Tosin, kun mennään syvemmälle, niin entistä kauheammaksi menee ja nuo Thomasin "syytökset" saattavat alkaa vaikuttaa jopa kehuilta ja kaunisteluilta.
En nyt tämän yksityiskohtaisemmin ryhdy edes noita sisikuntani negatiivisia pintakerroksia tässä avaamaan, ainakaan tällä erää.
Joistain toki voisi puhua julkisestikin, joistain ei varmaan edes kahden keskenkään kenenkään kanssa.

Mitä sitten tulee tähän SIionin Virsien vastustamisasiaan, niin minusta tuntuu, että tässä on tullut harmillinen väärinkäsitys.
Väärinkäsitykset ovat hyvin yleisiä ihmisten kesken. Minun mielestäni ne ovat paljon yleisempiä, kuin edes arvaammekaan.

Esimerkki eräästä harmittomasta väärinkäsityksestä eiliseltä päivältä.
Olin sopinut erään henkilön kanssa tapaamisen tiettyyn aikaan eräässä tietyssä paikassa.
Molemmat sovittuun aikaan paikalla. Paikan suhteen oli kuitenkin tullut väärinkäsitys. Onneksi nykyään on kännykät, joten väärinkäsitys oikeni ja minä polkaisin pyörälläni varmaan sellaisen yhden kilometrin ja tapaaminen onnistui.

Keskustellessa tulee usein väärinkäsityksiä, koska kertoja tuntee kerrottavan asiansa ja olettaa liikaa kuuntelijan tiedoista kyseisestä asiasta ja monesti unohtaa mainita asiaan olennaisesti liittyviä yksityiskohtia ja näin syntyy väärinymmärryksiä.
On selvää, että minä olen monen monistuista kertaa ymmärtänyt väärin foorumilaisten tekstejä ja minua on myös ymmärretty väärin.

Asia menee vaikeammaksi vielä senkin tähden, että aika-ajoin on varsin vaikeaa ymmärtää jopa itseään ja vaikea tulkita itseään ja omaa käyttäytymistään oikein.

Syntiinlankeemuksen seuraksena asumme maailmassa, joka on täynnä väärinkäsityksiä.
Meidän tulee vain yrittää sitä sietää.

Jos kaksi ihmistä 10 metrin päässä minusta supattelevat hiljaisesti ja nauraa tirskuttavat, minulle tietysti tulee ajatus, että nyt he puhuvat juuri minusta. Ja oläenkin tässä oikeassa, tosin hyvin hyvin harvoin. Lähes aina he keskustelevat jostain muusta asiasta, minun mielikuvitukseni vain tekee minulle tepposen ja luo uuden väärinkäsityksen maailmaan, joka jo on muutenkin väärinkäsityksiä täynnä.

Joskus olen käyttänyt termiä "väärinkäsitysten vyyhti" tilanteesta, jossa on ketju väärinkäsityksiä (usea väärinkäsitys peräkkäin) ja näin todellisuus vääristyy varsin paljon ja sen seurauksena on toraa ja pahaa mieltä ja epäluuloa.



« Viimeksi muokattu: 30.05.21 - klo:20:03 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Veikkaan, että monet julkisuuden henkilöistä syntyneet kohut on aloitettu puhtaasti julkisuuden henkilön vahingoittamismielessä.

Jos vaikka joku äärimegasuvaitsevainen poliitikko hairahtuisi ilman omaa syytään tai syystään jossain asiassa, kyllä minulla voi olla kiusaus ryhtyä saamaan henkilöä ja sen puoluetta huonompaan valoon, kuin olisi aihetta. Tämä siksi, koska itse en halua profiloitua termin "suvaitsevaisuus" alle, koska koen sillä nykyään olevan kummallisen merkityksen.

Toki tuohon kiusaukseen lankeamisen voi estää tiedostamalla ongelman ja pyrkimällä ajattelemaan järkevästi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Miten tulkiset mielessäsi sanat humaani, humanitäärinen, humanisti Entä  inhimillinen, ihmisoikeus, ihmisoikeusaktivisti ?

Minulle, suvaitsevaisena, ne ovat arvokkaita, arvostettavia ja avartavia atribuutteja.
Hyveitä ymmärrykseni mukaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Miten tulkiset mielessäsi sanat humaani, humanitäärinen, humanisti Entä  inhimillinen, ihmisoikeus, ihmisoikeusaktivisti ?

Minulle, suvaitsevaisena, ne ovat arvokkaita, arvostettavia ja avartavia atribuutteja.
Hyveitä ymmärrykseni mukaan.

"Humanitäärinen": Käsittelee tärkeää toiminnetta ja mielestäni tähän asiaa ei panosteta tarpeeksi. Tähän liittyy termi "kehitysyhteistyö", jonka tarkoitusena on tukea ihmisiä siten, että he pääsevät nousemaan jaloilleen ja sen jälkeen pystyvät nostamaan muuta taloudellisesta ahdingosta.

"Humaani", "Humanisti": Niiltä osin kuin ei kielletä Jumalaa, niin koen termin positiivisena.

"Inhimillinen": Positiivinen ja tärkeä ulottuvuus.

"ihmisoikeus, ihmisoikeusaktivisti": Päällimmäisenä tulee mieleen  vihaisuus ja vihainen ihminen, jonka maailmankuva on kovin kapea, mutta mainostaa itseään avarakaitseisena.

Pääasia on, että me suvaitsemattomat elämme rauhassa ja ystävällisissä väleissä teidän suvaitsevaisten kanssa. Tämä on meidän yhteinen maailmamme.


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Ai, pidätkö ihmisoikeuksia ja aktiivisuutta negatiivissävytteisinä ?

Minä olen YKn julistuksen puolesta ja olen myös ollut aktiivinen niiden osoittamien epäkohtien vähentämisessä niiltä osin kuin olen kyennyt.
----


Hyväksytty YK:n yleiskokouksessa 10.12.1948

Johdanto
Kun ihmiskunnan kaikkien jäsenten luonnollisen arvon ja heidän yhtäläisten ja luovuttamattomien oikeuksiensa tunnustaminen on vapauden, oikeudenmukaisuuden ja rauhan perustana maailmassa,

kun ihmisoikeuksia on väheksytty tai ne on jätetty huomiota vaille, on tapahtunut raakalaistekoja, jotka ovat järkyttäneet ihmiskunnan omaatuntoa, ja kun kansojen korkeimmaksi päämääräksi on julistettu sellaisen maailman luominen, missä ihmiset voivat vapaasti nauttia sanan ja uskon vapautta sekä elää vapaina pelosta ja puutteesta,

kun on välttämätöntä, että ihmisoikeudet turvataan oikeusjärjestyksellä, jotta ihmisten ei olisi pakko viimeisenä keinona nousta kapinaan pakkovaltaa ja sortoa vastaan,

kun on tähdellistä edistää ystävällisten suhteiden kehittymistä kansojen välille,

kun Yhdistyneiden Kansakuntien kansat ovat peruskirjassa vahvistaneet uskonsa ihmisten perusoikeuksiin, ihmisyksilön arvoon ja merkitykseen sekä miesten ja naisten yhtäläisiin oikeuksiin ja kun ne ovat ilmaisseet vakaan tahtonsa edistää sosiaalista kehitystä ja parempien elämisen ehtojen aikaansaamista vapaammissa oloissa,

kun jäsenvaltiot ovat sitoutuneet edistämään, yhteistoiminnassa Yhdistyneet Kansakunnat -järjestön kanssa, ihmisoikeuksien ja perusvapauksien yleistä kunnioittamista ja noudattamista, ja,

kun yhteinen käsitys näiden oikeuksien ja vapauksien sisällöstä on mitä tärkein tämän sitoumuksen täydelliselle toteuttamiselle,

Niin sen vuoksi yleiskokous antaa tämän ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen kaikkien kansojen ja kaikkien kansakuntien tavoiteltavaksi yhteiseksi ohjeeksi, jotta kukin yksilö ja kukin yhteiskuntaelin pyrkisi, pitäen alati mielessään tämän julistuksen, valistamalla ja opettamalla edistämään näiden oikeuksien ja vapauksien kunnioittamista sekä turvaamaan jatkuvin kansallisin ja kansainvälisin toimenpitein niiden yleisen ja tehokkaan tunnustamisen ja noudattamisen sekä itse jäsenvaltioiden kansojen että niiden oikeuspiirissä olevien alueiden kansojen keskuudessa.

Tämän alta löytyy lisäksi 30 artiklaa. Ne eivät mahtuneet samaan kopioon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Hämmästelen sitä, että ihmisoikeusaktivismi liitetään ahdaskatseisuuteen ja vihaan. Eikö ihmisoikeuksien puolustaminen edellytä näkökulman avartumista oman hyvinvoinnin tavoittelusta maailmassa vallitsevan riiston vähentämiseen? Suuttuneitahan aktivistit joskus ovat, mutta eikö siihen ole toisinaan aihettakin?