Kirjoittaja Aihe: Saastainen huone  (Luettu 10497 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vir rusticus

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
Saastainen huone
« : 04.10.10 - klo:21:37 »
Hei

Minua lähestyttiin Körttifoorumilta viestillä, missä valiteltiin, etten ole kirjoittanut aikoihin ja toivottiin aktiivisuutta. En ole kokenut tarvetta kirjoitella. Minusta on tullut hengellisissä asioissa enempi tarkkailija ja myös minun mielestäni ylihengellisten touhottajien kampittaja heidän valikoivan raamatullisuutensa suhteen. Kotimaa-lehdestäkin kiinnostaa lähinnä seurata, millaisia riitoja kirkossa käydään. Eräs sivusto netissä on ollut koskettava, tuo Saastainen huone-sivusto: http://leegio.vuodatus.net/blog/category/Sana+ja+selitys Siinä on paljon oman nuoruuteni seurakunnan kuvausta ja kirjoittaja on tehnyt reippaan pesäeron koko touhuun, mistä häntä ihailenkin, mutten itse täysin uskalla.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #1 : 04.10.10 - klo:22:19 »
Olet ainakin rehellinen. Minustakin tuntuu joskus, että "kiinnostaa lähinnä seurata, millaisia riitoja kirkossa käydään" tuntuu jotenkin käyvän kohti, vaikka ei haluttaisi myöntää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #2 : 04.10.10 - klo:22:31 »
Hei

Minua lähestyttiin Körttifoorumilta viestillä, missä valiteltiin, etten ole kirjoittanut aikoihin ja toivottiin aktiivisuutta. En ole kokenut tarvetta kirjoitella. Minusta on tullut hengellisissä asioissa enempi tarkkailija ja myös minun mielestäni ylihengellisten touhottajien kampittaja heidän valikoivan raamatullisuutensa suhteen. Kotimaa-lehdestäkin kiinnostaa lähinnä seurata, millaisia riitoja kirkossa käydään. Eräs sivusto netissä on ollut koskettava, tuo Saastainen huone-sivusto: http://leegio.vuodatus.net/blog/category/Sana+ja+selitys Siinä on paljon oman nuoruuteni seurakunnan kuvausta ja kirjoittaja on tehnyt reippaan pesäeron koko touhuun, mistä häntä ihailenkin, mutten itse täysin uskalla.

Tiedoksi vain, että täällä on monta joilla on samanlaiset kokemukset. Lue heidän selviytymistarinoitaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #3 : 04.10.10 - klo:22:34 »
Siinä on paljon oman nuoruuteni seurakunnan kuvausta ja kirjoittaja on tehnyt reippaan pesäeron koko touhuun, mistä häntä ihailenkin, mutten itse täysin uskalla.
Jaa, minä kyllä uskalsin. Olen "tullut uskoon vapaantahdonratkaisulla"  14.8.1973 noin klo 22 ja "mennyt uskosta vapaantahdonratkaisulla" 22.5. 1993 noin kello 17.45.  Että minua ällöttää koko vapaantahdonratkaisu ja jeesuksenottaminenelämään että elämänantaminenjeesukselle. Terve menoa, ei jäänyt ikävä. Kuka täällä nyt koko elämänsä pilaa helvetinpelolla ja itsensä ja jakamattoman traktaattipinon tuijottamisella. Kaikenlaista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #4 : 05.10.10 - klo:07:04 »
 :-\ Nykyään tuntuu olevan muodissa kaikenlaiset foorumit joissa kirjoittavat ns, uskosta irti päässeet henkilöt.
Vertaistukeksi kait sitä kutsutaan?

Lestadiolaisilla on omansa, mormooneilla, jehovalaisilla, huitsinnevada ja toi saastainenhuone ja ehkä uskonnonuhritkin voisi laskea samaan.
Voinee olla muitakin.

Ikävää jos sitä sitten muuttuu katkeraksi ja antikristilliseksi, vaikkakin ymmärrettäväähän sekin on.

Minusta ihmisille tulisi silti jättää tilaa ja jos joku on vapautunut jostakin, ei tulisi silti alkaa haukkua muita.
 Monia hyviä asioita kuitenkin kristillisyyteen ja karismaattisuuteen, mormonismiin ja jehovantodistajien oppiin kuuluu ja olisi väärin tuomita heitä, että he kaikessa ovat väärässä ja heidän parissaan usko on vain ahdistavaa ja väärää.
Rehellinen tulisi minusta olla tossakin asiassa ja todeta, että kyllä teidän parissa monella voi olla hyvät sosiaaliset kontaktit ja voitte kokea saavanne uskostanne paljon hyvääkin, mutta minusta se ei ole oikein kaikessa, kuten ei minunkaan uskomiseni.

Jotenkin nämä kaikenlaiset uudet foorumit ovat niin katkeruutta täynnä, että se ei rakenna ketään, vaan enempi lisää katkeraa asennetta kaikkea uskonnollista kohtaan.

Hyvä tietysti, että ihmiset kasvavat ja lähtevät pois ahdistavista uskonnollisista porukoista ja löytävät anteeksiantavan ja armollisen Isä Jumalan.
Tik toc.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #5 : 05.10.10 - klo:16:56 »
Jaa, minä kyllä uskalsin. Olen "tullut uskoon vapaantahdonratkaisulla"  14.8.1973 noin klo 22 ja "mennyt uskosta vapaantahdonratkaisulla" 22.5. 1993 noin kello 17.45.  

Ammennn! Sisar todistaa väkevästi!   :003:

Totta puhuen niin itsekin olin hyvin pitkään sellaisessa jotenkin määrittelemättömässä tilassa etten osannut sanoa, uskonko, haluanko uskoa ja kaikkein vähiten jaksoin piitata siitä mitä muut siitä ajattelevat. Olen Leenan tavoin kulkenut loppuun sen tien jossa käytetään kaikki voimat tullakseen "väkeväksi Herran todistajaksi"

Yhdyn 100% :sti edelliseen puhujaan ja totean maltakin osaltani että  YÖK, -hyi helvetti sentään!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #6 : 05.10.10 - klo:17:46 »
Joskus kyllä tekee ihan rehellisesti mieli mennä suosisti Helvettiin, jotta tämän elämän ei tarvitsisi olla yhtä kauhua --- unohtaa vähäksi aikaa koko juttu. Taisin lopultakin olla onnellisin niinä vuosina,  joina en sotkenut päätäni näillä kysymyksillä ollenkaan.   Etenkin kun välillä pyhiin ihmisiin vain väsyy kertakaikkiisesti, olkoon suunta mikä hyvänsä.  Kuinka lienee toisilla, mielelläänhän siitä joskus jotakin kuulisi.  Ei vain jaksa, eli antipa olla ja menkööt ne jumalanvierimmäiset sinne missä on hyvä sitten heidän ollaksensa, minun kaverini kun suuntaavat kuitenkin alakertaan...   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #7 : 05.10.10 - klo:20:05 »
Joskus kyllä tekee ihan rehellisesti mieli mennä suosisti Helvettiin, jotta tämän elämän ei tarvitsisi olla yhtä kauhua --- unohtaa vähäksi aikaa koko juttu. Taisin lopultakin olla onnellisin niinä vuosina,  joina en sotkenut päätäni näillä kysymyksillä ollenkaan.   Etenkin kun välillä pyhiin ihmisiin vain väsyy kertakaikkiisesti, olkoon suunta mikä hyvänsä.  Kuinka lienee toisilla, mielelläänhän siitä joskus jotakin kuulisi.  Ei vain jaksa, eli antipa olla ja menkööt ne jumalanvierimmäiset sinne missä on hyvä sitten heidän ollaksensa, minun kaverini kun suuntaavat kuitenkin alakertaan...   

Itse olen antanut jo kauan sitten periksi. En jaksa enää väkisin yrittää sisään pääsyä. Minulla on myös sellainen tunne, että jos tämä yleinen ja virallinen valintasäännöstö pätee, niin siellä ne istuvat taivaassakin eturivissä suurimmat huijarit ja teeskentelijät. Joten lasken sen varaan, että jospa ne Jeesustakin v.....taisivat samat menot ja hurmokset. Ja että siellä jossakin kaikki olisi toisin.

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #8 : 05.10.10 - klo:21:06 »
Minut on vuosikymmeniä sitten kastettu ja tullut siten uskoon. Kastepappi on ollut Kalistajan paapan nuorempi veli, joten se asia on kunnossa. Nyt komproin Taivastiellä viimeisenä seurassa samanlaisten. Kristus on mukana ja Hän valvoo, ettei kukaan kutsutuista jäisi pois,





Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #9 : 05.10.10 - klo:22:49 »
Minut on vuosikymmeniä sitten kastettu ja tullut siten uskoon. Kastepappi on ollut Kalistajan paapan nuorempi veli, joten se asia on kunnossa. Nyt komproin Taivastiellä viimeisenä seurassa samanlaisten. Kristus on mukana ja Hän valvoo, ettei kukaan kutsutuista jäisi pois,






   Olet tainnut mato itsekin siinä armon allla ryömiessäsi huonettasi hieman puhdistaa. Ei kovin saastaiselta vaikuta tuo, kehno se silti lienee, onhan se ihmisen asumus täällä ajassa. :kahvi: :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #10 : 05.10.10 - klo:23:06 »
Kuten Viisveisaaja tuolla ja totesi tällaisia on vaikka millä mitalla. Saataine huone tosin on hyvin hiljainen eli ei yhtään kirjoitusta tänä vuonna  ja viimevuonna pari. Huitsinnevada on aika vilkas ja muita en ole tutkaillut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #11 : 06.10.10 - klo:08:26 »
Kuten Viisveisaaja tuolla ja totesi tällaisia on vaikka millä mitalla. Saataine huone tosin on hyvin hiljainen eli ei yhtään kirjoitusta tänä vuonna  ja viimevuonna pari. Huitsinnevada on aika vilkas ja muita en ole tutkaillut.
Huitsinnevadaa kävin joskus vilkaisemassa, mutta ne olivat kamalan monotonisia ne jutut, ja joskus tahtoisi ennemminkin kuulla, kuinka ihmiset selviytyvät plussan puolelle, jos ja kun tulee jokin kummallinen antaaollamitäsminätässäolenolevinani... sellaisia ei siellä näkynyt.  Mutta tosi oli se tarina tuosta evankelikaalisesta touhusta ja vapaantahdonratkaisusta ja uskovankilvoittelusta ja uskovanaelämisestä,  jonka kerroin. Tulin ja menin.  Toisaalta - mitäs sitä tänne...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #12 : 07.10.10 - klo:10:10 »
Minut on vuosikymmeniä sitten kastettu ja tullut siten uskoon. Kastepappi on ollut Kalistajan paapan nuorempi veli, joten se asia on kunnossa. Nyt komproin Taivastiellä viimeisenä seurassa samanlaisten. Kristus on mukana ja Hän valvoo, ettei kukaan kutsutuista jäisi pois,





Kristus hoitelee raipalla meitä syntisiä ihmisiä...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #13 : 07.10.10 - klo:10:26 »
Kristus hoitelee raipalla meitä syntisiä ihmisiä...
Jaa. Taitaa joskus lyödä erehdyksessä selän poikki.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Saastainen huone
« Vastaus #14 : 07.10.10 - klo:10:54 »
...hellästi
wilhelmi niskasen jäljillä