Kirjoittaja Aihe: Körttitrivia  (Luettu 46737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jUHOMA4

  • Vieras
Körttitrivia
« Vastaus #45 : 08.03.08 - klo:19:11 »
Nivalasta  Laina Kivelä  - Namibia 1949 -1986 kannattaa tutustua .

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Körttitrivia
« Vastaus #46 : 08.03.08 - klo:22:56 »
Jatketaan tuohon vielä tosi pitkä työsaran tehnyt Nivalalainen  eli Sisko Järviluoma, joka nyt valittiin kirkolliskokoukseen. Hän ei tehnyt virsiä vaan opetti Oshigambon lukiossa matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Körttitrivia
« Vastaus #47 : 08.03.08 - klo:23:01 »
Oshigambon lisäksi Sisko Järviluoma opetti myös jo mainitussa Nkurenkurussa. Taisi olla rehtorikin. Laina Kivelä teki raamatunkäännöstyötä. Jotenkin tuntuu, että körttitrivian oikea vastaus on aina 'Nivala'. Vähän niin kuin Kummelissa 'Kanada'.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Körttitrivia
« Vastaus #48 : 13.03.08 - klo:13:49 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Puhuja oli Kerttu Saalasti tunnettu ja arvostettu nivalalainen poliitikko ja presidentti Kyösti Kallion tytär.

Oho oho, mun mummun serkku :shock:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Körttitrivia
« Vastaus #49 : 13.03.08 - klo:13:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Jotenkin tuntuu, että körttitrivian oikea vastaus on aina 'Nivala'. Vähän niin kuin Kummelissa 'Kanada'.

Tuli kyllä ihan sama mieleen. Siitä kun oon viimeksi täällä kävässy niin on ties kuinka moneen ketjuun ilimestyny puhetta Nivalasta.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Körttitrivia
« Vastaus #50 : 13.03.08 - klo:14:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Jotenkin tuntuu, että körttitrivian oikea vastaus on aina 'Nivala'. Vähän niin kuin Kummelissa 'Kanada'.

Tuli kyllä ihan sama mieleen. Siitä kun oon viimeksi täällä kävässy niin on ties kuinka moneen ketjuun ilimestyny puhetta Nivalasta.


OK vaihdetaan maakuntaa. Mistä Aholansaaren veneen hengellisesti hieno nimi Toivo on peräisin? Saman tien voi tietysti vastata kysymykseen mistä Kleofas?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Körttitrivia
« Vastaus #51 : 13.03.08 - klo:17:17 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Jotenkin tuntuu, että körttitrivian oikea vastaus on aina 'Nivala'. Vähän niin kuin Kummelissa 'Kanada'.

Tuli kyllä ihan sama mieleen. Siitä kun oon viimeksi täällä kävässy niin on ties kuinka moneen ketjuun ilimestyny puhetta Nivalasta.


OK vaihdetaan maakuntaa. Mistä Aholansaaren veneen hengellisesti hieno nimi Toivo on peräisin? Saman tien voi tietysti vastata kysymykseen mistä Kleofas?


Tähän voi muuten vaikka googlettaa vastauksen Herättäjän sivuilta... http://www.h-y.fi/haku.html

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Körttitrivia
« Vastaus #52 : 13.03.08 - klo:21:54 »
Aholansaaren puatit: Toivo  nimi kenttäpiispa Toivo Laitisen mukaan.
Oli  muistini mukaan kovasti mukana vanhan proomun saamiseksi saareen.
Kleofas nimi tulee Kleofas Hyvämäestä, joka osti saaren vuonna 1913 huutokaupasta. Hän kuului olleen kinkerimatkalla ja lainanneen rahat 500 silloista markkaa Pentikkälän ukilta. Se saaren vanha päärakennus, pappila on Kleofas Hyvämäen rakennuttama.

Paikalla Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Körttitrivia
« Vastaus #53 : 16.06.08 - klo:19:16 »
Toteamus: Espoon herättäjäjuhlien tunnuksessa on mukana TIE.

Kysymys: Minkä kaupungin herättäjäjuhlilla juhlatunnuksessa oli mukana myös TIE?

Kysyy Mauno

Mahjong

  • Vieras
-TIE-
« Vastaus #54 : 17.06.08 - klo:22:34 »
Mauno kysyy:
Lainaus
Toteamus: Espoon herättäjäjuhlien tunnuksessa on mukana TIE.

Kysymys: Minkä kaupungin herättäjäjuhlilla juhlatunnuksessa oli mukana myös TIE?


En tiedä, kerro Mauno!

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Körttitrivia
« Vastaus #55 : 17.06.08 - klo:23:01 »
Kysyjän tuntien alan epäillä kompaa. Miten olisi 2002 Sievi - Minä annan teille levon?

Mahjong

  • Vieras
Re-TIE
« Vastaus #56 : 18.06.08 - klo:05:18 »
Jahas, että monikon allatiivia Sievissä 2002.
Eivät ne levänneet, kovassa käytössä olivat!! :wink:

Lars Mikael

  • Vieras
Körttitrivia
« Vastaus #57 : 18.06.08 - klo:08:19 »
Lainaus käyttäjältä: "osmo"
Kysyjän tuntien alan epäillä kompaa. Miten olisi 2002 Sievi - Minä annan teille levon?

Ei oikein käy Osmo, kun entinen kotipitäjäni ei ole kaupunki.

Paikalla Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Körttitrivia
« Vastaus #58 : 18.06.08 - klo:08:55 »
TIE-teema oli muistini mukaan tunnuksena vuonna 1974 Pieksämäen herättäjäjuhlilla. Pieksämäellä menee ja risteää monet tiet ja radat, niinpä herättäjäjuhlien tunuksena oli "Menkää teiden risteykseen."

Taustalla Raamatun kertomus, jossa juhliin ei meinnannut tulla porukkaa, niin pitojen järkkääjä kehoitti palvelijoitaan menemään teiden risteyksiin ja kutsumaan kaikkia - keitä tahansa juhliin!

Tietolähde: Oma muisti.

Seuraava kysymys:

Millä useammat herättäjäjuhlat järjestäneellä paikkakunnalla juhlien tunnus on ollut jatkokertomus - juhlatunnus on siis jatkoa edellisten samalla paikkakunnalla järjestettyjen herättäjuhlien tunnarille?

Mahjong

  • Vieras
Körttitrivia
« Vastaus #59 : 19.06.08 - klo:10:50 »
Mauno kysyi:

Lainaus
Millä useammat herättäjäjuhlat järjestäneellä paikkakunnalla juhlien tunnus on ollut jatkokertomus - juhlatunnus on siis jatkoa edellisten samalla paikkakunnalla järjestettyjen herättäjuhlien tunnarille?

Olen utelias tietämään! Kerro!