Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin televisiosta 8. osa  (Luettu 52162 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #135 : 27.09.17 - klo:17:52 »
Katson kolmanteen kertaan lempi-tv-sarjaani Heimat, Kotiseutu. Nyt on toisen osan kolmas jakso nähty, tuli kaihoisa tunne omista 1960-luvun alun nuorten kokeilevista , ekstentialistisista kulttuurijutuista.

Evelyn, tuo syvän ja täyteläisen altto-äänen omaava pikkukaupungista Münchenin Ketunpesään tullut herkkä nuori nainen muistuttaa pikkuisen omaa nuorta itseäni.

Aivan samantyylisiä, pianon säestyksellä puhe-laululla kokeiltuja tekstejä mekin teimme.
Näyte kuinka kuinka sanasta kissa lähtee runoilijan ja säveltäjän yhteistyö johon laulava Evelyn ilmestyy yöpaidassaa:

https://www.youtube.com/watch?v=1HVRNAGQHRE

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #136 : 08.10.17 - klo:15:06 »
Dokumenttia valehtelusta puoleen väliin. Sitten nukahdin pöydälle ja heräsin niska jäykkänä, minulla kun ei ole sitä telkkaria.  Katselen tietsikan ruudulta Areenan tarjontaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #137 : 08.10.17 - klo:15:31 »
Katson mieluummin saksalaisia poliisisarjoja kuin midsomerin murhia tms. ' satuja'.
Kohta alkaa Kettu. Tasot näissäkin vaihtelee. Viimeksi kun tuli Stolberg, se oli hyvin tehty juttu . Siinä isä poikineen otti oikeussalin kaikkine henkilöineen panttivangiksi.
Kahden keikasta en pitänyt yhtä paljon kuin muista.

Eivätkö ne yhtäläisesti ole "satuja"? 

Vuosikausiin minua ei erityisesti innostanut yksikään. Nykyisin minua kiinnostaa vertailla niitä käsitykseeni poliisin arjesta. Rikollinen saadaan haarukoitua satumaisen nopeasti muutamasta mahdollisesta vaihtoehdosta, mutta muu ei olisi tietenkään tunnin ohjelmaformaatissa mahdollista toteuttaa. Kuulusteluissa saa räiskiä ja mäiskiä aika oudolla tapaa juuri saksalaissarjoissa. "Sanokaa pois vain että te teitte niin ja sitten koitte näin ja tartuitte keittiöveitseen ja iskitte uhrin hengiltä".  Olen vuosikaudet saanut kuulla, kuinka hirveä hirviö olen että ihan taatusti sanoisin että "juu, kun nyt sanotte noin niin satavarmasti niin minua väsyttää ja itkettää ja masentaa että  kuulkaa,  minä en jaksa väittää vastaan. Mihin kirjoitan nimeni?

 Samasta syystä olen joskus katsellut sitä uutta Holby Cityn akuuttisarjaa (Casualty) sillä poliklinikalle mahtuu akuuttipotilaita kuin vettä vuotavaan ämpäriin ja ykskaks henkilökunnalla on määrättömästi aikaa istua kättä kaulaa uhrin vierellä. Se huvittaa, koska on niin kaukana todellisesta maailmasta.


Agatha Christien jokaisessa näyttelijäsorituksesta en pidä, mutta itse tarinoista kovasti. Läsnä ei koskaan ole semmoista epäiltyjen määrää, ettei tekijän löytyminen kävisi teoriassa päinsä. Mitä nyt on erikoista että neuletöitä ja vesivärimaalausta harrastava mummeli aina osuu murhapaikalle, mutta jotain myönnytyksiä sadunomaisuudelle pitää sitten sallia. Pikku detaljien tarkka hoksaaminen on jännittävää. Joskus aikanaan psykiatrian ryhmäopettaja sanoi meille, lukekaa hyviä dekkareita, opetelkaa huomaamaan pienet, olevinaan trivialiteetit. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #138 : 08.10.17 - klo:15:37 »
Katsoin Yle Areenasta Stalinista ja Trotskista kertovan dokumentin. Osui kuin nenä päähän juuri lukemani kirjan ^Stalin™kanssa. Historia olisi monelta kohdin toisin jos Jumala olisi sallinut, mutta miksi näin on käynyt kuin on.

Se olikin hyvä. Olen toisinaan miettinyt, mitä Venäjän (Neuvostoliiton evp) elämästä ja koko maailmanhistoriasta olisi tullut ilman Stalinia. Entä Trotskin karkoitus ja silloinen innostus proletariaatin vallankumoukseen -- senhän piti olla maailmanlaajuinen ja väistämätön?  Tolkuton ristiriita eli ihan kauniisti sanoen kummallista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #139 : 15.10.17 - klo:20:52 »
Olen kolmen viimeisen Kriminalisti-tv-sarjan suhteen aivan ihmeissäni. Toinen toistaan kammottavimpaa rikosta nykymalliin on esitetty, tänään aivan kamalaa.

Äidin stressin takia ovat pojat ajautuneet tilaan jossa ihmisen lapsen osa ei enää riitä, vaan halutaan tulla kone-ihmisiksi. Implantteja laitetaan ihon alle jos mihinkin tarkoitukseen.
Taistelu isoisän vara-osatehtailua kohtaan oli maksaa hänenkin henkensä.

Samasta aiheesta, tekoälystä, oli SunnuntaiSuomalaisessa artikkeli, siksi kai pysyin jotenkin ' kartalla'. Enää en halua Kriminalistia katsoa, vaikka kuinka hyvin Cristian Berkel näytteleekin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #140 : 15.10.17 - klo:22:12 »
Maksukanavalta katselin Federerin ja Nadalin tennismatsia.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #141 : 15.10.17 - klo:22:22 »
Mestarien mestaria tuli katsottua kun parikin tuttua siellä kisaa. Hanna-Marin kanssa tuli monesti uitua ja Ringa oli minulla töissä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #142 : 21.10.17 - klo:15:39 »
Hitlerin Hollywood oli minusta hyvä. "Massat eivät halua faktoja, eivät edes sepitettyjä faktoja, vaan illuusioita".
"Ehkä koko Natsi-Saksaa voidaan ymmärtää elokuvana... Ehkä saksalaiset eivät vain halunneet lähteä elokuvateatterista".

Pidän dokumenteista, jotka auttavat ymmärtämään ihmisryhmien käyttäytymistä ja tässä oli, paitsi hyvin esitettynä paljon tietoa, myös monia ajatuksia ja näkökulmia ihmisten merkilliseen ajatteluun ja käyttäytymiseen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #143 : 21.10.17 - klo:23:40 »
Nää niin sanotut dokomentit hämärtävät todellisuutta, se kellä on rahaa muokkaa mielipidettä.
Usein totuus ei ole niin mustavalkoista kuin se esitetään. Näin ymmärsin myös Leenan kommentista.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #144 : 22.10.17 - klo:08:31 »
Nää niin sanotut dokomentit hämärtävät todellisuutta, se kellä on rahaa muokkaa mielipidettä.
Usein totuus ei ole niin mustavalkoista kuin se esitetään. Näin ymmärsin myös Leenan kommentista.

"Minun tarinani, sinun tarinasi ja totuus".  No, jotenkin niin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #145 : 22.10.17 - klo:09:11 »
"Minun tarinani, sinun tarinasi ja totuus".  No, jotenkin niin.

Joskaan en oikeastaan oleta että Niilistä kertova luontodokumentti tai vanhat pätkät, joita näytetään nyt uudelleen ajan niille antamaa perspektiiviä vasten kovin suuresti olisivat riippuvaisia siitä, kenen rahoilla ne esitetään. Mukavaa että esitetään. Joskus tulee seuraava Niili-dokkari joka on esitetty hieman toisin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #146 : 23.10.17 - klo:00:04 »
Bolshoi Babylon.  Dokkari hyökkäyksestä teatterin taiteellisen johtajan päälle. Joku, ilmeisesti/todennäköisesti/ainakin tuomittiin eräs eturivin miestanssijoista, josta olisi voinut tulla johtaja. Motiivi:  Kateus. Happo syövytti kasvot ja oli lähellä aiheuttaa sokeutumisen.

Hyvää balettia, pätkä aamutunnilta, naispuolisen ensitanssijan harjoittelua ja selvitystä kuinka akilles katkesi kesken näytännön, leikattiin ja tanssii jälleen mutta jokin sarja ei onnistu kuten ennen. Harjoitustunneilta katkelmia. Ihailuttaa katsella kuinka ylös saavat kinttunsa ja tietyt askeleet jotka opin jo, on jänskä nähdä kun ammattilaiset harjoittelee niitä.

Hätkähdyttävin on johtajan mainitsema, oli ollut ihan jees ja pidetty ihminen, mutta kun valittiin johtajaksi, kas kummaa, aivan ensimmäisenä päivänä ilmapiiri muuttui, hänestä tuli kertaheitolla paha. Todella tuttu kokemus vaikka en ikinä ole edes halunnut johtajaksi.

Päätös on kiinnostava. Käydään erikoinen riita kuntosalista. Isompi bossi ilmoittaa että niitä ei tule, pää kii nyt Sergei (happoa saanut johtaja) . Pilatesta olis tarjolla ja miestanssijat lähes buuaavat.  Tämä happohyökkäysherra ilmottaa että ne tulee tällä päivämäärällä.  Vielä yksi kuva. Ao  kertoo: Häntä pyydettiin palaamaan johtajaksi toivuttuaan. Hän palasi. Se oli erehdys.

Ai kun mie tykkäsin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #147 : 23.10.17 - klo:08:50 »
Siirrytään osaan 9
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi