Kirjoittaja Aihe: Kuvat puhuvat II  (Luettu 47113 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8426
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #75 : 12.02.16 - klo:21:07 »
Tätäkään en tiennyt, mutta vaistosin. Samoin yllätyin aikoinaan kun  myyrä  pitää samoista Vivaldin ja Torellin ja Corellin sävellyksistä.

On mystistä miten tietyt näkymättömät langat ovat olemassa ja ne yhdistävät meitä


Olen minäkin pidellyt hiiltä ja pensseleitä hyppysissäni. Parhaan työn tein jo 14-vuotiaana. Äiti kehysti sen.  Siitä sanottiin, että picassomainen. En tiedä missä se nyt on, mutta muistan sen täysin. Tein sen vesiväreillä, käyttäen niukasti vettä. Silloin ei ollut peitevärejä ainakaan minun ulottuvillani.

Vesivärit on vaikeita, mutta ku oppii sen kevyen kosketuksen :)

Toinen on se värien sekoitus, kuinka sekoiteella esim. kymiä värejä sininen vihreä ja sitten murtaa se ruskea, ti jotain., En oo ammattilainen, mutta taide tarvii pikkasen tälläistä insinööriä ja taiteiliaa, äh en oo insinööri, ku teknikko.
Mut siis inspistä, näkemystä, runollisuutta, utopiaa.
En tiiä, taide vie mut aina mennessän, siis mukaan..
Kaikki valta tekoälylle!

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8426
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #76 : 12.02.16 - klo:21:20 »
Asiasta kuudenteen, kuten meillä körttiforumissa er be vent. ( tavallista )

Töissä yx kaveri, nuori, no ei ihan ruudinkeksiä, itki, no ei nyt, mut valitti, huomasin et painoi..
Kerto, et ei mennyt sähkökokeestaan läpi.
No filosofisina,,niinku sanoin, et ei se sähkö, kun itte puhun sujuvasti monia 7-9 kieltä nyt ainakin, et ei siinä sähkössä ole niin monia elementtejä ja ei se oo niin vaikea kokonaisuus, ku annetaan ymmärtää ja jotain puuta heinää kannustin.
Okey, kaveri tuli yöhemmin ja sano, , menihän se vihdoin läpi. ku rima kauhu meni ohi.

Himpe. Kaikki kouluts on suurimmalta osiltaan opettajien kiusaamista.
Ihmisen anatomia. pyh, ei kestä kauan opetella. ( Lääkäri )
Tekniikka, omat kommervengit, mut ne ku älyy ni iisiä. ( insinörg )
Hammas, no ei kovin monimutkanen kokonaisuus suu ja muut. ( Hamppulekuri )
Musiikki,,,ihan vitsi, jokainen oppii soittaa mitä vaan muutamassa viikossa. ( ns. muusikot,,antakaa rahaa,,oon musikannti,,pyh )
Kielet, samat lainalaisuudet.
Tyhmää edes miettiä, et ois vaikeeta. Tyhminkin oppii eri kieliä, kun näkee vaivan opetella ees yksi vieras, loput menee heittäen.
« Viimeksi muokattu: 12.02.16 - klo:21:24 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #77 : 15.02.16 - klo:19:26 »
Nykysuomalaisista kuvataiteilijoista on minusta hienoin, syvällisin ja puhuttelevin Kuutti Lavonen.   Kärsivä ihminen sopii tähän paaston aikaan  : 

http://www.bronda.fi/images/bronda_2507_lavonen_madonna_di_carminio_l.jpg

http://kuuttilavonen.com/images/poikajaenkeli.jpg

http://www.esaimaa.fi/f/5/58/big_Etsa_10631964.jpg
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #78 : 18.02.16 - klo:13:00 »
Eilinen auringonlasku, jota foorumilla ihailin, on nähty ympäri maata.
Tässä IS;n kokoamaa satoa:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001121103.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #79 : 19.02.16 - klo:15:53 »
Kuuluisivatkohan tänne nämä loistavat abijulisteet: http://tinyurl.com/hqjuano

Ei meillä aikoinaan ollut ollenkaan noin hyviä ja osuvia. Erityisesti pidin abivartiosta ja koulutusleikkauksista. Myös tuosta, jossa aiheena Miss Universum -kisojen taannoinen moka voittajajulistuksessa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #80 : 20.02.16 - klo:15:58 »
Kuha kuvas on, kuha hänes on!  Kuha saa lakin-juliste näkyi Hämeen Uutisissa myös Hämeenlinnassa.

Minulle seuraavan videon kuvat puhuivat sellaista, että näyttäisivät monissa Velasquezin maalauksessa kasvot olevan loistavan ilmeikkäät, mutta pää kuin  jälkeenpän lisätty vartaloon. Onkohan itse mestari maalannut vain ilmeikkäät kasvot?  Erityisesti muotokuvissa näin tätä.  Uskonnolliset maalaukset olivat tasalaatuisemmat.
Habsburg-suvun kuninkaallisista kasvoista on otettu ' kaikki irti'. Nuo huulet ovat tunnistettavat jo vauvoilla.

Eräs maalaus muistuttaa paljon Caravaggion hedelmäkori-poikaa.

Velazques:         https://youtu.be/PDdyrBtAIac
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #81 : 20.02.16 - klo:16:08 »
Minulle seuraavan videon kuvat puhuivat sellaista, että näyttäisivät monissa Velasquezin maalauksessa kasvot olevan loistavan ilmeikkäät, mutta pää kuin  jälkeenpän lisätty vartaloon. Onkohan itse mestari maalannut vain ilmeikkäät kasvot?  Erityisesti muotokuvissa näin tätä.  Uskonnolliset maalaukset olivat tasalaatuisemmat.

Muotokuvien tärkein tehtävä on kuvata henkilöä. Sen vuoksi kasvot maalataan usein huolellisemmin kuin muu kuva. Onhan Velasquezin muotokuvissa ilmeikkäitä käsien asentoja, vertauskuvallisia esineitä ja kalliita kankaita korostamassa henkilön ominaisuuksia.Pulskat hevoset ajavat saman asian.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #82 : 24.02.16 - klo:14:22 »
Giotto, lammaspaimen joka piirteli kiviin ja kallioihin pääsi Gimabue´n oppilaaksi.
Hänen tarinansa on kiehtova, ja niin ovat työnsäkin.

Juudaksen suudelma:

http://figures.boundless.com/13581/full/scrovegni-31-kiss-of-judas.jpeg

Cimapuen. En tiedä onko tämä nyt asiallista, mutta kun miehen nimi oli tuo, jos kiinnostaa on helpompaa kelailla. Siinä kohdin kääntyi perspektiivi.

En ymmärrä kuvataiteita enkä tiedä niistä ja kiusaannuin jo pienenä, kun piti piirtää milloin minkin tädin tai sedän tai mummon korttiin. 

 Oikeastaan eräs syy waeltaa Pyhiin vaikka kuolisi nälkään on tuo, että piispa emeritus Huovisen puoliso on taidehistorioitsija ja kertoo uskomattoman hienosti minne nyt joukkue meneekin. Giotton freskoista  Assisissa on kuultu mutten väsyisi kuulemaan lisää, ja hän on hyvä vastaamaan hyvin tyhmiin kysymyksiin joita esitän. Joku ei kai käsittäisi koko kysymystä.

Tämä ei ole mainos kuin ihan vähän. Tai vähän enemmän.
« Viimeksi muokattu: 24.02.16 - klo:14:31 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #83 : 24.02.16 - klo:14:39 »
Eilinen auringonlasku, jota foorumilla ihailin, on nähty ympäri maata.
Tässä IS;n kokoamaa satoa:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001121103.html

Kiinnostavaa, koska yritin itse kuvata sitä joks kehnoin tuloksin. Jäi jokin muisto iPadin uumeniin. Kyllä kauneus on kuvaajan linssissä, sen joko osaa tai sitten ei. Lisäksi olisi ollut täysi syy rämpiä vaikka sairaanakin ulos sitä katselemaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #84 : 24.02.16 - klo:14:49 »
Asiasta kuudenteen, kuten meillä körttiforumissa er be vent. ( tavallista )

Töissä yx kaveri, nuori, no ei ihan ruudinkeksiä, itki, no ei nyt, mut valitti, huomasin et painoi..
Kerto, et ei mennyt sähkökokeestaan läpi.
No filosofisina,,niinku sanoin, et ei se sähkö, kun itte puhun sujuvasti monia 7-9 kieltä nyt ainakin, et ei siinä sähkössä ole niin monia elementtejä ja ei se oo niin vaikea kokonaisuus, ku annetaan ymmärtää ja jotain puuta heinää kannustin.
Okey, kaveri tuli yöhemmin ja sano, , menihän se vihdoin läpi. ku rima kauhu meni ohi.

Himpe. Kaikki kouluts on suurimmalta osiltaan opettajien kiusaamista.
Ihmisen anatomia. pyh, ei kestä kauan opetella. ( Lääkäri )
Tekniikka, omat kommervengit, mut ne ku älyy ni iisiä. ( insinörg )
Hammas, no ei kovin monimutkanen kokonaisuus suu ja muut. ( Hamppulekuri )
Musiikki,,,ihan vitsi, jokainen oppii soittaa mitä vaan muutamassa viikossa. ( ns. muusikot,,antakaa rahaa,,oon musikannti,,pyh )
Kielet, samat lainalaisuudet.
Tyhmää edes miettiä, et ois vaikeeta. Tyhminkin oppii eri kieliä, kun näkee vaivan opetella ees yksi vieras, loput menee heittäen.

Anatomia, rehellisesti puhuen, likimain riisti kaikkeni, vähintään voimani aikani mielentyyneyteni kiinnostukseni kaikkeen mahdolliseen opiskeluun, amen. Väsyin siihen raatoon jota silppusimme ja minun on tunnustaminen:  Unohtui kirjani kerran sinne formaliininlemuiseen leikkelysaliin, lukeman piti ja minua pelotti ihan hirrrrveästi mennä yksin hyvin hämärään hiljaiseen luolaan hakemaan sitä. Kehtaa nyt tunnustaa tämä, eli menin, näin, pääsin jatkamaan pänttäämistä.  Tämä nyt vain jostakin pulpahti mieleeni.  Ei siinä auttanut edes lohduttelu koska joka iikkaa ylemmillä kursseilla värisytti sama.  Kaiken osaaminen perinpohjaisesti vaatii hirrrrmuisesti työtä. Sinä olet viisausmies minkä olen ennenkin todennut.


Siis arvioni mukaan muutoin tuo kommentti osuu ytimeen.  Paitsi mitä tulee soittimiin, vuosikymmenten voi jo todeta, ponnisteluni tuloksista totean, niitä ei kestä kukaan muu kuin sisar ja lanko koska he soittavat äänekkäämmin päälle joten siinä sakissa....   😎
« Viimeksi muokattu: 24.02.16 - klo:14:55 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Wanha-Erkki

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 24
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #85 : 26.02.16 - klo:08:51 »
Minäkin olen harrastanut maalausta vuodesta 2003 lähtien. Olen pitänyt kaksi yksityisnäyttelyä: helmikuussa 2014 (Afrikka) ja tammikuussa 2016 (Linnut).

Maalauksiani on parissa nettigalleriassa: Aukea: http://aukea.net/kayttaja.php?id=5868&sivu=2
DeviantArt: http://etp56.deviantart.com/

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #86 : 26.02.16 - klo:12:42 »
Hienoa kun annat meidän katsoa töitäsi. Kävin tuon aukea-sivuston läpi , ja tässä ajatuksia muutamista jutuista:

Olet osaaja. Käsi on varma, vedot varmoja ja rohkeita. Värit voimakkaita, paitsi muutama musta-harmaa-valkoinen, joista erityisesti pidinkin. Nothing especial on hieno, mutta vieläkin parempana pidän  siitä poikien sotaanlähdöstä. Siinä on juuri se luonnosmaiselle asteelle jättäytyminen joka minua puhuttelee. Ryhmän liike ja asennot saavutettu taiteellisesti.

En juuri välitä linnuista maalauksissa, valokuvia arvosta. Japaninkurjet on hieno poikkeus, oikein hyvä.
Parhaimmillasi mielestäni olet kuvatessasi mäntymetsää. Auringonlasku männikössä ja helmikuu männikössä;  :eusa_clap:

Osaat maalata hevosen. Sen liikkeen ja muodon.
Se seikkailumotoristien lento on näyttävä ja värit kivat.

Löysin kuvan jossa olet melkein naivisti. Se. talo Alajärven Kurejoelta on sellainen.
Muuten en juuri rakennuksistakaan välitä tauluissa. Poikkeuksia on.

Malin katu on hyvä, Kokkari kiinnosti siksi kun olen Samokseen ihastunut.

Kiva, että meillä on körttitaiteilija foorumilla. Olemmeko nähneet töitäsi  Herättäjäjuhlilla? Jotenkin tutulta nämä vaikuttivat.  Special thaks' Pekka Haaviston kuvasta. Olet tehnyt hänestä kauniin. Sitähän hän onkin. :icon_biggrin:
« Viimeksi muokattu: 26.02.16 - klo:12:46 kirjoittanut Riitta-mummi »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #87 : 26.02.16 - klo:13:11 »
Minäkin olen harrastanut maalausta vuodesta 2003 lähtien.

Pidin erityisesti Afrikan kuvien väristä ja valosta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #88 : 26.02.16 - klo:20:55 »
E Perämäki :

http://aukea.net/photos/79069.jpg

väriä ei juuri ole, mutta tunnelataus on voimakas. Hieno !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuvat puhuvat II
« Vastaus #89 : 27.02.16 - klo:05:46 »
Ja huomaa ja riemuitse:  Kanssasi voi keskustella!

Päätin ruveta ihan rehelliseksi. Anteeksi valehtelu.
Vaikka maailma repeis. Piirsin aina. Jos en kirjoittanu. Tai soittanu.
En uskaltanut kertoa että tykkään vielä näistäkin ja välttelin koko ketjua.

Ainut mistä en tykkää on, jos minun mielessäni herää tunne, joku tahtoo nyt olla kultturelli sivistynyt fiini, jotain muuta kuin on luontojaan, koska se mitä kukin luontojaan on, on paljon enemmän kuin tarpeeksi ja rikkaus ympäristölleen sellaisenaan.  Eikä siinä ole pahaa, että kaiken aikaa pyrkii löytämään uutta ja rikastuttaa elämäänsä elkei herää kuvitelma:  Vain tämä on sitä hienoa. .  Jos sai paljon, edes  jotakin, josta ajatteli:  Jos tämä rikastuttaisi. Jaetaan. Ei se ollut hyvä.

Piirtäminen on ihanaa, kuvien katselu vielä hienompaa, jos lähikansalaisopistoon joskus putkahtaa piirustuskurssi ja mieluiten se  niin vaikka maailma repeis, yritän sinne päästä ja olen yrittänyt jo kauan, on vain aina muuta. Kivointa oli kun sisar otti myös tauon ja opiskeli kuvista viisi vuotta koska oli missä jutella taidehistoriasta.

En tiedä milloin koti on " kultturelli" , onko kahden kansakoulunopettajan, jos äärimmäisen varattomista oloista lähtenyt poika vain itsekseen työn ohella hankkii kiinnostuksesta tietoja,  taitoja ja osaamista ja kertoo niistä lapsilleen. Tai sitten musiikkioppiin lykätyn pojan tytär, koska piti "tytölläkin olla ammatti" tapaa tämän ja rakastuu ja pihivät pennejään jotta saavat ostettua pianon. Koska oli nelivuotiaasta soittanu.

Täällä on ollut joitakin aikoja ihan kauhea ilmapiiri enkä minä tiedä syytä.
Kaikesta on tuntunut, uskaltaako tuohon mennä mukaan, uskaltaako kertoa mistä tykkää, kun nämä on tavallisen arkiväen iloittaviksi tarkoitettua.

Impressionistit olivat jotakin josta sisaren kanssa vain pidettiin eniten, mutta joku aikuisiän ensimmäinen risteily Tukholmaan ja käynti  kansallismuseossa pysäytti, alankomaalaiset muotokuvamaalarit vain jumittivat siihen saliin niin että piti repiä mukaan, laiva lähtee ihan totta! Niitä jaksaa katsella loputtomiin, koska kasvot tuntuvat kertovan niin paljon ja minä kysyn, kuka sinä olet?


« Viimeksi muokattu: 27.02.16 - klo:05:55 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.