Kirjoittaja Aihe: Sanasta miestä  (Luettu 3923 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Sanasta miestä
« : 29.07.10 - klo:08:11 »
Minua vaivaa pahuksesti se mitä kirjoitin aamummalla tuonne toiselle saitille.  Kunnioittaakseni Vaivatun Sielun oikeutettua toivomusta olla kaaostamatta teemasta käytävää keskustelua, jatkan tähän.

On merkillistä, miten joskus välit eivät sotkeudu ollenkaan, vaikka mielipiteenvaihto on miten kipakkaa. Itse ihmettelen sitäkin millä täällä  aloitin: Kelpo tappelu sosiaalipolitiikasta muuan nimimerkin kanssa ja koko ajan hän on mielestäni oikeinkin ookoo. Ja kun näin on usein.

Ihan kuin olisi jokin raja jota toivoisi kunnioitettavan: Yksityisyys. Jos omaa henkilöä, ammattia ja tekemisiä nälvitään, on aika mahdotonta enää erottaa ihmistä ja hänen "mielipidettään"  toisistaan - asenteestahan on kysymys.

Ja siihen kuuluu myös se, ettei nyt räiskittäisi  :068: yksityisyyden piiriin kuuluvia, erittäin intiimejä asioita, vaikka ne eivät koskettaisi itseä.  Seksuaalisuus on eräs näistä. On vaikea erottaa ihmistä ja hänen mielipidettään, jos hän koko olemuksellaan asettuu kannalle, josta itse on joutunut oppimaan kai sitten liikaa.  Taitaa olla jälleen niin: Nyt on kyse asenteesta, josta onkin jo vaikeampaa keskustella kuin mielipiteestä jos kovasti kiivastellaan.  Jostakin syystä homomyönteisyys on täällä pysynyt rauhallisempana - olisiko syynä sitten se että katsotaan matkan päästä ja uskalletaan heteroina sanoa ainakin: En tiedä. Vain sen tiedän ettei näillä asioillka ole leikkiminen.  Julmuus väöhemmistöjä kohtaan on ainakin näkynyt - kauhistuttavassa mitassa.


Kolmas jolla tasavarmasti saa toiset ainakin pahoilleen on sen julistaminen kuka täällä on "suolaa" ja "valoa". Saattaa ollakin. Saatan jopa olla siitä samaa mieltä. Mutten sitten enää kun aletaan vaatia "kannanottoja esiin", ilmoittaudutaan itse "suolaksi" ja "valoksi", tai ruvetaan kaivamaan poteroita. Raamattiu taitaa olla yllättävän pyhä monelle? Voin kertoa ainoastaan sen mitä siitä olen selville ottanut tai penkonut, en enää ilmoittaa sitä, että joku toinen on tulkinnassaan ehdottoman väärässä.

Tässä kai alkaa ihminen ja mielipide liukua päällekkäin - hyvä olisi, jos ei. Mutta mitä tuohon haastamiseen tulee, ajattelen kyllä Getsemanen rukousta: Pidä heidät yhdessä, Isä, anna heidän olla yhtä.
« Viimeksi muokattu: 29.07.10 - klo:08:17 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sanasta miestä
« Vastaus #1 : 29.07.10 - klo:09:06 »
Minun ei ilmeisesti olisi pitänyt mainita olevani kiitollinen siitä, että vaivattu sielu on mielestäni suolana ja valona tällä foorumilla. Yhden kehuminen on siis toisten haukkumista. Tällä foorumilla useasti "kompattu" toisia, oltu täysin samaa mieltä, mainittu, että oikeinkin hyvin sanottu, laitettu erinäisiä hymiöitä, jotka osoittavat hyväksymistä, mm  :023: .

Onko siis näin, että jos komppaa foorumin yleistä mielipidettä vastaan olevan asian kertomisesta, niin siitä tuleekin punainen vaate? Semmoiseen päätelmäänhän tässä ihan väkisinkin tulee.

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sanasta miestä
« Vastaus #2 : 29.07.10 - klo:14:42 »
Minun ei ilmeisesti olisi pitänyt mainita olevani kiitollinen siitä, että vaivattu sielu on mielestäni suolana ja valona tällä foorumilla. Yhden kehuminen on siis toisten haukkumista. Tällä foorumilla useasti "kompattu" toisia, oltu täysin samaa mieltä, mainittu, että oikeinkin hyvin sanottu, laitettu erinäisiä hymiöitä, jotka osoittavat hyväksymistä, mm  :023: .

Onko siis näin, että jos komppaa foorumin yleistä mielipidettä vastaan olevan asian kertomisesta, niin siitä tuleekin punainen vaate? Semmoiseen päätelmäänhän tässä ihan väkisinkin tulee.

Ehkä tuo oli siinä mielessä harkitsematonta, että nostit hänet juuri tässä yhteydessä esikuvaksi, suolaksi ja valoksi,  ja julistit heti perään olevasi ihan samaa mieltä. Tahtomattasi ja tarkoittamattasi se vaikutti toisin kuin varmaan oli tarkoitus. Tuli surkuhupaiosa olo: Siis, kuka on suolaa ja valoa?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sanasta miestä
« Vastaus #3 : 29.07.10 - klo:14:47 »
Aha, no nyt selkisi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sanasta miestä
« Vastaus #4 : 29.07.10 - klo:14:47 »
Aha, no nyt selkisi.
Joo, ei siinä ihmeempiä. Sittemmin alkoi kyllä naurattaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Sanasta miestä
« Vastaus #5 : 22.04.17 - klo:15:07 »
Yhden kehuminen on siis toisten haukkumista. Tällä foorumilla useasti "kompattu" toisia, oltu täysin samaa mieltä, mainittu, että oikeinkin hyvin sanottu, laitettu erinäisiä hymiöitä, jotka osoittavat hyväksymistä, mm   
Onko siis näin, että jos komppaa foorumin yleistä mielipidettä vastaan olevan asian kertomisesta, niin siitä tuleekin punainen vaate? Semmoiseen päätelmäänhän tässä ihan väkisinkin tulee.

Tänään on hyvä päivä ja kun on aikaa.
Niin miksi sitä ei voisi vaikka lukea körttifoorumin vanhoja ketjuja.
Nimimerkkini on ollut kyllä useasti toinen ja vaihtuvuus on ollut tiheä.
Paljon on ollut vääntöä keskusteluissa omalta taholtani, mutta jos pysytään tosiasiassa.
Niin kyllä täällä on muutama muukin esiintynyt "kaikki tietävänä". Sellaisia me olemme, sovinnossa ei voi elää.
Mutta sen mikä olen kirjoittanut, sen kirjoitin ja nyt on turha muistella menneitä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Sanasta miestä
« Vastaus #6 : 27.04.17 - klo:18:28 »
Minun ei ilmeisesti olisi pitänyt mainita olevani kiitollinen siitä, että vaivattu sielu on mielestäni suolana ja valona tällä foorumilla. Yhden kehuminen on siis toisten haukkumista. Tällä foorumilla useasti "kompattu" toisia, oltu täysin samaa mieltä, mainittu, että oikeinkin hyvin sanottu, laitettu erinäisiä hymiöitä, jotka osoittavat hyväksymistä, mm  :023: .

Onko siis näin, että jos komppaa foorumin yleistä mielipidettä vastaan olevan asian kertomisesta, niin siitä tuleekin punainen vaate? Semmoiseen päätelmäänhän tässä ihan väkisinkin tulee.

Käväsin täällä foorumilla tässä joku aika sitten ja seppos kysyi jossain kirjoituksessa, että onkohan tää foorumi tullut tiensä päähän?

Kovasti tämä on ainakin muuttunut siitä kun Liisa tätä pyöritti.
Silloin taisi keski ikä olla lähempänä 16 ja kirjoitukset sen mukaisia. Siis tosi hyviä.

Ny taitanee keski ikä olla päälle 50 ellei jopa 60?
Ihan sama sinänsä, mutta tämäkin porukka on kirjoitellut jo aika paljon ja varmaan tunnemme toistemme aatokset aika hyvin ja olemme rakennelleet toisiamme sen mitä olemme rakennelleet.

Kyllä minusta jos seppokselta vie paljon aikaa tän pyörittämisestä ja alamme toistaa itseämme jo tuhannen kerran, niin ihan aiheellinen kysymys.

Toisaalta en tiedä toista tälläistä foorumia josta tykkäisin kuin tästä ja täällä on näistä pieniä ihmisiä kuitenkin hengenjättiläisiä :)

Kuitenkin onhan niitä muitakin foorumeja, en ole kokeillut niille kirjoitella, koska tämä on ehdottomasti paras mihin olen törmännyt.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Sanasta miestä
« Vastaus #7 : 07.05.17 - klo:19:25 »
Onko kirjoitusten taso laskenut kun keski-ikä on noussut?
Luulisi olevan päin vastoin kun kokemus on karttunut ja kontrolli pelaa... :023:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Sanasta miestä
« Vastaus #8 : 07.05.17 - klo:19:34 »
http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=4675.0
Ehkä tämä osio kertoo sinulle tarkemmin missä mennään foorumilla.

Paljon muutakin löytyy "pölyttyneistä arkistoista".

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Sanasta miestä
« Vastaus #9 : 07.05.17 - klo:19:57 »
Jep...selailin ja yritin ymmärtää...mutta en oppinut mitään.  :023: :039:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Sanasta miestä
« Vastaus #10 : 12.07.17 - klo:20:31 »
17.04.17 - klo:21:50   -   12.07.17. - klo:20.31

Sataviisikymmentä tuli mittariin täyteen tänään.

Pystyisiköhän sitä olemaan sanojensa mittainen mies?