Kirjoittaja Aihe: Alkoholi ja körtit  (Luettu 45117 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eetu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #60 : 13.03.06 - klo:09:42 »
Kyllä alkoholia tulee joskus käytettyä. Minusta aikuisen (ei siis jonkun teinin) on ihan ok käyttää alkoholia jos pysyy kohtuudessa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10402
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #61 : 30.01.09 - klo:08:56 »
Viina on viisasten juoma, sanoi jo aikoinaan ukko-ylätalo.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #62 : 30.01.09 - klo:10:10 »
Tykkään kyllä viinistä.

   kippis kaikille!
Herra armahda.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10402
Mutta lähdevesi on ykkönen - kraanasta.
« Vastaus #63 : 30.01.09 - klo:10:13 »
Me too. Kippis!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33797
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #64 : 30.01.09 - klo:12:23 »
Sydänvaivoihin konjakkia.Kesäjuhliin kuohuviiniä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #65 : 30.01.09 - klo:16:45 »
Vaikken olekaan körtti, saanen silti vastata omastapuolestani...
alkoholi ei ole ongelma kun sen käytön hallitsee. Olutta juoskentelen aina saunoessa, konjamiiniakin kuluu mutta vain hyvälaatuista!  Jouluna glökiä tietty ja eräreissuilla maistuu joskus miltanuotiolla makkaraa paistellessa ihan oikea ryyppykin.  Varsinaisesti humalahakuisesta ryyppäämisestä en perusta, minusta aikuinen örveltävä ihminen on  säälittävä näky.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #66 : 30.01.09 - klo:17:13 »
Lainaus
aikuinen örveltävä ihminen on säälittävä näky.

niin on,
mutta pakkoko se on mennä itseään siinä tilassa muille näyttämään  :wink:
 hehe olipa olevinaan hyväkin vitsi  :oops:
Herra armahda.

hm

  • Vieras
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #67 : 30.01.09 - klo:19:55 »
Muistelee sepän sanoja, vain yksi...
<==

Ajattelin kyllä toisenkin... :wink:

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #68 : 30.01.09 - klo:20:53 »
Kun oikein "kylmällä hyrräyttää", pieni konjakki on silloin "poikaa." Kuulemma lääkkeen ja myrkyn raja on 2 cl. Viinit ruuan mukaan, valko- tai punaviini. Nykyisin on saatavana imupumppu ja erikoiskorkit, joilla saadaan viinipullolle pitempi säilyvyys, ei tarvitse käyttää koko pulloa kerralla. Viikko tai parikin on käyttökelpoista. Kaljasta keliakikko ei perusta. Light siideritölkki kesäsaunomisen päälle silloin tällöin.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #69 : 30.01.09 - klo:21:35 »
Ehkä otan, ehkä en!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Puuhee ryyppy murheisiin?
« Vastaus #70 : 30.01.09 - klo:23:09 »
Mua ihmetyttää miks mun duunareiden tai itsenäsii ne, mut miks niitten täytyy aina kiirehtii kuppilaan tai muuten ottaan alkoholia?
On ne mutkin saanut mukaan jonkun kerran, mut itte en vaan tajuu, miks pitää pämpätä ja yleensäkin juoda.

Ihme touhuu se jouminen. Onko se jokin purkautumistie patoutumisille vai missä se vitsi siellä piilee?

Jotenkin viisastenkirjassa tai sananlaskuissa se on mainittu et tulipa juopoteltua ja huomenna taas lisää. Eli joku riippuvuusjuttu tai joku siinä on mukana tossa juomisessa.
En tajuu. Silloin kun nuorena asuin Tanskassa ni ei me ryypätty ja Helsingörissa kun oli viini ja juustokauppoja kierettiin kaukaa, kun ne haisi ihan peelle, mut jo silloin me kavereiden kanssa ihmeteltiin, miks Jeppe juo?
No me polteltiin kyllä aika tuhottomasti, mutta toi juomis pakko ja olut saunan jälkeen ei ole koskaan iskenyt ja miksi ei voi juoda Jaffaa jos janottaa?

No jos joku körtti juo niin en tuomitse, mut olen iloinen et oon irti kaikenlaisista korvikkeista, silä mitä ylhäältä tulee on enempi kuin mitä ja mikään tässä maailmassa. :shock:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #71 : 30.01.09 - klo:23:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Atanasia"
Lainaus
aikuinen örveltävä ihminen on säälittävä näky.

niin on,
mutta pakkoko se on mennä itseään siinä tilassa muille näyttämään  :wink:
 hehe olipa olevinaan hyväkin vitsi  :oops:


Anastasialta hauska.
Oikeesti.
tai vakavasti. Säälittäväähän se.

Hauskan kirjoitusvirheen korjannut seppos (Anestesia/Anastasia)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #72 : 30.01.09 - klo:23:34 »
Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja
Lainaus käyttäjältä: "Atanasia"
Lainaus
aikuinen örveltävä ihminen on säälittävä näky.

niin on,
mutta pakkoko se on mennä itseään siinä tilassa muille näyttämään  :wink:
 hehe olipa olevinaan hyväkin vitsi  :oops:


Anastasialta hauska.
Oikeesti.
tai vakavasti. Säälittäväähän se.

Pitkälti samaa mieltä. Olutta en ole oppinut juomaan, mutta hyvä viini maistuu. Koskenkorvaa en juo koska se on sukuni verta. Isäni mummo oli Anna Kaisa Koskenkorva. Isälläni huomasimme, kun kun muutimme hänet palvelutaloon, että hänellä on alkoholiongelma. Hänellä oli 25 avaamatonta lähinnä konjakki ja viski pulloa. Taitaa minun ongelmani olla samaa tyyppiä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #73 : 31.01.09 - klo:08:51 »
Mä juon mielelläni jonkin hyvän esim. vehnäoluen saunan jälkeen, tai joskus perjantai-iltana töitten jälkeen jonkin oikein makean namisiiderin. Kylässä ruuan kanssa punaviiniä, jos tarjotaan ja asiaan kuuluvat onnittelumaljat kuohuvaa silloin kun niiden aika on. Toisaalta esim. meidän häissä ei tarjottu mitään alkoholipitoista, koska tiesimme sen olevan ongelma osalle sukulaisista.

Joskus olen "juhlissa tai juhannuksena" ottanut enemmän kuin olisi ollut hyväksi, mutta nykyisin tiedän, että kolmannen annoksen jälkeen on jo vaara että otan "vielä yhden". Jätän mieluummin siis sen kolmannen ottamatta.

Väkeviä en juo, koska a) ne maistuu pahalta ja b) mun maha ei kestä niitä yhtään. (Vodkalla kurlaaminen sen sijaan auttaa tehokkaasti kurkkukipuun!)

Tällä viestillä EN yritä sanoa, että muiden pitäisi juoda niin kuin minä. Mutta jokaisen olisi hyvä löytää se itselleen luontevin suhtautuminen alkoholiin. Joku voi olla ihan hyvin sinut itsensä kanssa vaikka välillä vetäisi lärvit, joku kokee että on parempi pysyä alkoholista erossa kokonaan. Pääasia, että tietää omat rajansa ja pitää niistä kiinni.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Alkoholi ja körtit
« Vastaus #74 : 31.01.09 - klo:09:04 »
minua ihmetyttää tämän ajatustenvaihdon otsikko... "Alkoholi ja körtit" ja kummastuttaa oman henkilökohtaisen asenteen iloliemeen verrattuna suuren suomalaisen herätysliikkeen asennetta viinaan. Sitä ei ole.
wilhelmi niskasen jäljillä