Kirjoittaja Aihe: Hyvää huomenta 6  (Luettu 26625 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #60 : 04.12.14 - klo:06:21 »
Hyvää huomenta! Eilisen aamun toisinto heräämisessä, mutta en alkanut lukemaan Urisia, vaan Sari Mannisen kirjaa Kouluvuosi Afrikassa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #61 : 04.12.14 - klo:22:35 »
Huomenta huomenta, täälläkin aljetaan toipua tokkurasta, kohta kyllä jatkuvat unet. 

Miten minä ymmärtäisin, että vaikka minulla olisi kuinka kivaa sitä kivaa ei pidä syödä mahan täydeltä?  On kauheaa kun ensin syttyy suuri kiinnostus kaikista kiinnostavista jutuista  ja päättää että lukaisenpa tuon kirjan pois kuleksimasta. Ei,  vaan juuri silloin täytyy ottaa se kirja jonka äärellä on joka kerran nukahtanut.  Ei sitä joka on kiinnostava niin että Docenskin, aawe sentään, vallan hypähtelee. Sittenhän ei nuku ollenkaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #62 : 05.12.14 - klo:00:33 »
Hyvää huomenta...kerrankin ajoissa.
En malttanut jättää huoneeni siivoamista / järjestelyä kesken...no nyt kelpaa silmällä
päälisinpuolin katsoa...jälkikasvunkin, ovat tuloillaan kohtsillään  :icon_biggrin:
Mutta ensin aamuyön torkuille, jospa uni tulisi  :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #63 : 05.12.14 - klo:05:55 »
Heräsin normaalin yön jälkeen ja huomaan löytäväni täältä vilkasta tekstiä, todellakin. Kahvinkeitto saa odottaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #64 : 08.12.14 - klo:06:57 »
Huomenta taas. Juhlitun ajan jälkeen on paluu arjen töihin normaalia kiireellisen näköistä menoa ulkona. Rautasillan liikenne on lisääntynyt, Merikosken voiman suuntaan katsoessani näen sitkeän työmaavalon vilkuttavan minulle. Mitähän siellä on alettu puuhata näin aamutuimaan?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #65 : 11.12.14 - klo:08:58 »
Hyvää huomenta ja siunausta uuteen aamuun !   :039:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #66 : 13.12.14 - klo:09:04 »
Hyvää huomenta! Heräsin tavalliseen aikaan kuudelta. Olen lukenut sekä paikallisen lehden että Hesarin ja viime viikolla tulleen Hyvä Terveys-lehden. En viitsinyt herättää nukkuvaa perhettä kolistelemalla. Nyt on pyykkikone pyörimässä ja suunnitelmat päivän leipomuksiin ja shoppailuihin tehtynä.

On muuten vieläkin ihan pimeää, joten on vaikea hahmottaa aikaa, pitää niin tuijotaa kelloon.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #67 : 13.12.14 - klo:10:17 »
Hyvää huomenta! Heräsin tavalliseen aikaan kuudelta.

Samoin... nousin pystyyn ku jouttisonsari.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #68 : 13.12.14 - klo:10:45 »
Hyvää huomenta täältäkin!
Jostain luin, jos aamuisin nousisimme reippaasti ylös...olisimme leivänpaahtimia...
oiskohan ollut sarjis-sankari Karvisen ajatus.  :icon_biggrin:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #69 : 16.12.14 - klo:07:06 »
Toteen heränneeni vaiks oli illalla semmottista basnilaariatakin alkua josta kumosin kurkkuuni runsaan lääkeannoksen. Minul oli kerran potilas, mvaailman loistavin suurenmoisin ja hurmaavin jota en ikinä unoha, joka neuvoi aina ottamaan reippaan yliannoksen milloin mikä vaivasi vaikka nuha.

Riehuin liikaa yhtien joululahjojen kanssa.

Toivotan täten hyvää ja virkeää päivänalkua. Ulkoa kuuluu matalapainesää. Sen oikeasti kuulee. On kostea itätuuli ja kehätie kuuluu tänne asti vaikkei yleens kuulu.

Toivotan niinikään teille kaikille että muistatte mennä seminaareihinne ja olette jo kasanneet kirjat viereen tarttumaetäisyydelle. Eikä olisi haitaksi neuloa yhtä lapasparia loppuun sitten teillä alkaa olla niitä kohtuullinen läjä. Esiintyy taloja jotka syövät villasukkia ja lapasia ja juuri niistä lähtee suuri joukko aamulla yhtä aikaa jolloin syntyy dramaattisia sukkakohtauksia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #70 : 16.12.14 - klo:07:18 »
Hyvät huomenet kaikille, etenkin varhaisheränneelle Leenalle. Oikein säikäytit kun havaitsin, että olet paikalla tähän aikaan.
Minulla aina aamu on päivän parasta aikaa. Ikäänkuin I live life ! Siksi enimmät kirjoitteluni kirjoita tähän aikaan.

Hyvää huomenta Herrani Jeesus. Hyvää huomenta ilo !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #71 : 16.12.14 - klo:07:31 »
Huomenta vaan. Löysin Juhanin jouttisonsari-sanan "ylempää", olin sen unohtanut. Jäin miettimään, että miten sana lienee alkuaan syntynyt. Molemmissa Härmissä sitä ainakin käytetään.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #72 : 19.12.14 - klo:04:17 »

   http://www.evl.fi/kappeli/mp3/Lutherin_aamurukous.mp3

Lutherin aamurukous

Kiitän sinua, taivaallinen Isäni,
Jeesuksen Kristuksen, rakkaan Poikasi kautta,
että viime yönä varjelit minua
kaikesta pahasta ja vaarasta.
Rukoilen sinua,
että varjelisit minua tänäänkin
synnistä ja kaikesta pahasta,
niin että kaikki mitä teen,
koko elämäni, olisi sitä mitä tahdot.
Minä annan itseni,
ruumiini ja sieluni, ja kaiken sinun käsiisi.
Pyhä enkelisi olkoon kanssani,
ettei paha vihollinen saisi mitään valtaa minuun.


http://www.evl.fi/kappeli/rukous/aamu.html

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #73 : 16.01.15 - klo:08:22 »
Hyvää huomenta ja siunausta uuteen aamuun!  :039:

Joka aamu on armo uus!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Hyvää huomenta 6
« Vastaus #74 : 17.03.15 - klo:05:57 »
Huomenta.
Aamukahvilla.  :kahvi: