Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Natosta  (Luettu 39901 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keskustelua Natosta
« Vastaus #135 : 28.06.22 - klo:23:29 »
Luin kaiken tekstin, johan nyt toki, mutta viimeisen kappaleen  eka lause,,,,hehee
hjuuh... meni siinä vähän pahemminkin överiksi paikoiten... Mutta kun en pääse Ukrainaan viskelemään Molotovin koktaileja enkä naisten valmiusjoukkoihin ja pitäis saada jiohokin vaiheeseen se jatkosota Kotkasssa teksti eli mielialat pörröö vähän kiihtyneesti kaikessa sotimisessa,,,, kun sitä ei voi lopettaa muuten, kuin hiolehtimalla siitä, että meillkä on omat hyvät puolustusvoimat, niin...   :kahvi: :kahvi: :kahvi:

Minulla taisi keittää tässä ketjussa, olen pahoillani jos jotakuta pahastutin.  Olo keveni äsken muutaman piirun, kun kuulin viimeiset uutiset.


En kai erityisesti ajatellut koko NATOa siis, liittymistä tai liittymättömyyttä enen kuin heräsin että juupeli, meillähän on kanssa sinne rajaa ja jos tarkkaan katsotaan niin emme me ihan skandinaaveja ole rakenteeltamme emmekä historialtamme emmekä muinaisuskonnoiltamme, että mistä sitä tietää mitä... no niin.

Minä imittäin rrrrakastan tätä maata, ihan maapalaakin, kieltä, kansaa, yritystä demokraattiseen päätöksentekoon, oikeudenmukaisuuteen ja olisin erittäin valmis sitä puolustamaan,  Kun olen kirjoitustyön taustalle joutunut perehtymään omaan historiaamme ihan tipluja myöten, rakastan vielä syvemmin kuin ennen kuin Päivä laskee, Tuulityttö, ilmestyi.   :)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Keskustelua Natosta
« Vastaus #136 : 29.06.22 - klo:04:50 »

Jos tarkkaan katsotaan niin emme me ihan skandinaaveja ole rakenteeltamme emmekä historialtamme emmekä muinaisuskonnoiltamme, että mistä sitä tietää mitä...

Jos ’tarkkaan katsotaan’, venäläiset ovat slaavilaisen kielen ja kreikkalaisen uskon omaksunutta suurelta osalta suomensukuista sekakansaa, jonka valtio syntyi skandinaavisten viikinkivaltakuntien perinnölle. Välillä oli tämä saksalaisjuutalaisen sosialismiaatteen vaihe.

Eipä näissä asioissa niin tarkkoja yleensä olla.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Keskustelua Natosta
« Vastaus #137 : 29.06.22 - klo:07:27 »
Ollessani palveluksessa en yleisesti kertonut kannastani pro Nato. Jotenkin tiesin sisälläni, että eivät massankeittäjätkään edusta suomalaista mielipidettä  meidän muiden edestä. Koen, että nyt ollaan näissä asioissa keskitiellä.
 
Mitenkä tämän seuraliikkeen vasemmistolaiset lienevät määrittäneet kantansa. Minulle on tosin yksi hailee, että mitä mieltä ovat. Yritän seurapenkissä istua hiljaa, että en ylhäisöä häiritsisi.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Keskustelua Natosta
« Vastaus #138 : 29.06.22 - klo:08:41 »
Yleinen mielipide selviää niin, että kukin sanoo omansa ääneen. Jos on äänekkäämpien kanssa eri mieltä, ei liene viisasta vaieta. Ymmärrän sanonnan tyhmyyden tiivistymisestä joukossa niinkin, että typeryyksiä tehdään usein siksi, että porukan viisaimmat ovat hiljaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keskustelua Natosta
« Vastaus #139 : 30.06.22 - klo:08:12 »
Jos ’tarkkaan katsotaan’, venäläiset ovat slaavilaisen kielen ja kreikkalaisen uskon omaksunutta suurelta osalta suomensukuista sekakansaa, jonka valtio syntyi skandinaavisten viikinkivaltakuntien perinnölle. Välillä oli tämä saksalaisjuutalaisen sosialismiaatteen vaihe.

Eipä näissä asioissa niin tarkkoja yleensä olla.

En ehkä ihan pysynyt junassa tällä kertaa.  Mitähän yritit selittää?  Jos ihan-tarkkoja-ollaan, niin kielellisesti olen kvarttihurri ja vielä noin kuudestoistaosakasakka jos aivan perimää tarkastellaan, ajalta jona Konstantin Romanov hallitsi Puolaa sen varakuninkaana vielä slaavikin  siivu lisää, ja jos kauemmas mennään, se kymenlaaksolainen viipale on yhä edelleen baltti.  Tästä pääsimme peräti sopuun kerran, ja samanlaista löytyy monen taustasta jos joku vanha sukulainen sattuu harrastamaan sukututkimusta ja itse éksyy pänttäämään uskontotiedettä.

Olen ilmeisesti kolhaissut sinua, mutta minkäs sille.  :icon_cool:  Minulle opetettiin  lääkiksessä jotta alueella asuu sekalainen kansa mutta ei viikinkien jälkeläisiä kuin varsin vähäisessä määrässä.  Kansanterveystieteen luennoilla istui harvinaisen vähän väkeä. 

Eli tämä sekakansa sitten jossain vaiheessa huomasi, ettemme ole ruotsalaisia emmekä tule venäläisiksi, tämä saattaa wikissä lukera sitten päinvastoin.  :kahvi:

Muttemme ole slaaveja, vaan sieltä täältä tänne muuttanutta väkeä joka käännytettiin aikanansa roomalaiskatolilaiseen uskoon, sitä ennen täällä palveltiin sitä Ukkoa. Joku saattaisi todella ajatella että sopivaa sakkia assimiloitavaksi ja onhan sitä yritetty, ei siitä ople sataakaan vuotta.



« Viimeksi muokattu: 30.06.22 - klo:08:23 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Keskustelua Natosta
« Vastaus #140 : 30.06.22 - klo:08:26 »
Yritin selittää sitä, että kun valtapolitiikassa julistetaan, mitä puolustetaan ja mikä nähdään uhkaksi, tehdään yksinkertaistavia yleistyksiä. Vietnamin sodan ajoilta muistan tämän: mustat miehet lähetetään sotimaan keltaisia miehiä vastaan puolustaakseen maata, jonka valkoinen mies ryösti punaisilta miehiltä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keskustelua Natosta
« Vastaus #141 : 30.06.22 - klo:08:36 »
Ollessani palveluksessa en yleisesti kertonut kannastani pro Nato. Jotenkin tiesin sisälläni, että eivät massankeittäjätkään edusta suomalaista mielipidettä  meidän muiden edestä. Koen, että nyt ollaan näissä asioissa keskitiellä.
 
Mitenkä tämän seuraliikkeen vasemmistolaiset lienevät määrittäneet kantansa. Minulle on tosin yksi hailee, että mitä mieltä ovat. Yritän seurapenkissä istua hiljaa, että en ylhäisöä häiritsisi.

Voin minä kertoa, vasemmistolaisuus on minulle sisäpoliittinen ja pro-nato ja moni muu ulkopoliittinen kannanotto, eli saat uskoa että olen välillä hieman pyörällä päästäni.

Tosin.  Milloin ikinä Suomea on aavistettukaan uhattavan ulkopuolelta, kaikki äänestävät yhdenmukaisesti. Vasemmistolainen ajattelu sisäpolitiikassa kumpuaa köyhyyden näkemisestä ja siitä ajatuksesta, että hyvinvoinnin jakaminen turvaa yhteiskuntarauhan myös.  Vähän niin, että kaikkien olisi saatava elää tyydyttävä elämä, ja ihmisiä kun olemme, innostumme äkkiä selittämään miksi kaikki mun on mun ja sekin mikä on sun on mun.


  Yhtenäistä kansaa ei voi voittaa  :) :kahvi: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keskustelua Natosta
« Vastaus #142 : 30.06.22 - klo:08:59 »
Yritin selittää sitä, että kun valtapolitiikassa julistetaan, mitä puolustetaan ja mikä nähdään uhkaksi, tehdään yksinkertaistavia yleistyksiä. Vietnamin sodan ajoilta muistan tämän: mustat miehet lähetetään sotimaan keltaisia miehiä vastaan puolustaakseen maata, jonka valkoinen mies ryösti punaisilta miehiltä.

Intiaaneja??

No niin, no niin.  Olet aivan oikeassa, ja voimme jatkaa keskustelua NATOsta :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Keskustelua Natosta
« Vastaus #143 : 30.06.22 - klo:09:06 »
Tosi on, että yhtenäistä kansaa ei voi voittaa.

Mutta,,,,, erityisesti 70-luvulla sain jopa vihamielisiä kannanottoja reserviläisiltä harjoituksissa. Kemijärven massankeittäjä oli pahin,,, totesi, että olen suojatyöpaikassa, olen niin HEIKO mies, että minut tulisi työntää sinne takaisin ja n----a uudelleen. Sekös herätti hilpeyttä.

Tänään nähdään, että eduskunnassakin on näitä idän suuntaan haaveilijoita, vähän, alle kymmenen, mutta sama Kemijärven henki meriteeraa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Keskustelua Natosta
« Vastaus #144 : 30.06.22 - klo:19:26 »
Jatkuu osassa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi