Kirjoittaja Aihe: Mitä kuuluu?  (Luettu 55223 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä kuuluu?
« Vastaus #30 : 03.11.05 - klo:15:29 »
Viikon päästä alkaa koeviikko.
Oon ihan kusessa yhteen miikaan.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa PP

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Mitä kuuluu?
« Vastaus #31 : 03.11.05 - klo:15:43 »
ei tässä vissiin mitää erikoista ole. pitäis saada aikaseks suorittaa muutama rästiin jääny tehtävä, että sais kursseja kasaan. Oon ihan innoissani menossa kattomaan HIFKin peliä ensimmäistä kertaa pariin vuoteen. Pääsen ehkä samalla näkemään myös kesätyökavereita.
The healing hand held back by the deepened nail

Poissa Maisa

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Mitä kuuluu?
« Vastaus #32 : 03.11.05 - klo:19:10 »
Aika huonoa sanoisinko. Sain kuulla tänään huonoja, vakavia, ikävia, järkyttäviä, surullisia ja kaikin puolin negatiivisia uutisia ja matikkakilpailu (:D) meni sen takia aika penkin alle. No eipä se matikkakilpailu mitään, mutta ne uutiset. Ja olen puhki.
Nuotin vieressä on aina tilaa!

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Mitä kuuluu?
« Vastaus #33 : 03.11.05 - klo:19:53 »
hiii.. olin vaihtari haastattelussa... jaj..ja en tiiä miten meni.. toivottavasti hyvin.. ja saan vasta ens viikolla tietää että pääsinkö O_O ja mua pelottaa IHAN YYBER PALJON!!!! aarrrkkkh! [-o<
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Mitä kuuluu?
« Vastaus #34 : 03.11.05 - klo:21:08 »
no höpsö! tottakai sää pääset! älä höpötä!
-tottelematon ja paha-

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä kuuluu?
« Vastaus #35 : 07.11.05 - klo:11:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Maisa"
Aika huonoa sanoisinko. Sain kuulla tänään huonoja, vakavia, ikävia, järkyttäviä, surullisia ja kaikin puolin negatiivisia uutisia ja matikkakilpailu (:D) meni sen takia aika penkin alle. No eipä se matikkakilpailu mitään, mutta ne uutiset. Ja olen puhki.

Mää voitin (jaettu 1. sija) meidän yläasteen osalta matikkakilpailun viime vuonna ja nyt lukion ekasta matikankokeesta 6+. Hyvin menee.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Mitä kuuluu?
« Vastaus #36 : 07.11.05 - klo:18:50 »
Kökköäkös. Tavallinen tylsä maanantai takana. Ihmiset huusi ja marmatti pikkuasioista, joista en jaksanut välittää, kun väsytti. Haistakoot pitkät kaikki. :D
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Mitä kuuluu?
« Vastaus #37 : 07.11.05 - klo:19:06 »
khähähähäää viimenen koe oli tänää ja seki oli ruotsi eli käytännössä kevyttä aivojumppaa, ja nyt on kaks vapaapäivää edessä jotka voin omistaa uusille vesiväreilleni @w@ ah onnea.
-tottelematon ja paha-

Poissa mari

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Mitä kuuluu?
« Vastaus #38 : 07.11.05 - klo:19:56 »
Eilen hajos puhelin ja tänään huomasin, että mun pyörä on varastettu.. Ei alkanut tämä viikko hyvin. ](*,)

Poissa mari

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Mitä kuuluu?
« Vastaus #39 : 07.11.05 - klo:20:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"

Mää voitin (jaettu 1. sija) meidän yläasteen osalta matikkakilpailun viime vuonna ja nyt lukion ekasta matikankokeesta 6+. Hyvin menee.


Ei kannata vielä huolestua (sanoo tuleva matikan opettaja). Se on ihan normaalia, että lukiossa numerot saattaa tippua ja matikka muuttuu vähän toisenlaiseksi. Mutta uskoisin että jos olet pärjännyt hyvin yläasteella niin tulet kyllä pärjäämään lukiossakin. Se vaan vaatii ehkä enemmän työtä.  :wink:

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Mitä kuuluu?
« Vastaus #40 : 07.11.05 - klo:23:27 »
Ei se mun mielestä mihinkää se matikka muutu lukiossa. Joka kurssissa tulee pari uutta työkalua joilla sitten askarrellaan niitä tehtäviä. Ja kokeista pääsee läpi jos on taulukkokirja ja laskin.

ja pyörävarkailta niinku muiltaki voitas leikata ne käjet poikki. tai pureksia. vaikka myyrät pureksis ne poikki. joo!

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Mitä kuuluu?
« Vastaus #41 : 08.11.05 - klo:00:18 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Ei se mun mielestä mihinkää se matikka muutu lukiossa. Joka kurssissa tulee pari uutta työkalua joilla sitten askarrellaan niitä tehtäviä. Ja kokeista pääsee läpi jos on taulukkokirja ja laskin.


Hmph. Kussakin lukiossa tasonsa.

Mutta: Kurssista läpipääseminenhän ja arvosana riippuu ihan siitä että minkälainen opettaja sattuu olemaan. Ei voi verrata sitä että  joku pääsee myyräpartio-koulussa läpi kokeista maolin avulla ja kymppi napsahtaa, ja sitä että joku muu on saa kasin numeron toisessa lukiossa tai jopa saman lukion eri opettajalta samasta kurssista. Se on niin operiippuvaista. Toisen seiska toisen ysi.

Yläaste oli vaan ala-asteen kertausta. Yläasteella kaikki sai ysin, jos vaan osas sanoa että Suomi itsenäistyi 1918 ja että tangentti on se ku kerrotaan vastainen viereisellä.

Matikka vaatii tiettyä asennetta. Sellaista "no eihän tästä tajua mitään, mutta lasketaan silti". Ja sitten sitä vain koko ajan humpsahti syvemmälle matikkaan, ihan huomaamattaan. En oppinut lasemaan sitä tiettyä yhtä tehtävätyyppiä oikealla tavalla, vaan tuli vain sellaista yleistä matikkatajuntaa. Joka kyllä nyt harjoituksen puutteessa on jo kai kadonnut.

Meillä kaikki perusjutut opetettiin syventävien esimerkkien avulla. Tai siis että mentiin heti niihin vaikeisiin tehtäviin, eikä väännelty rautalangasta niitä perustehtäviä niin kauaa että naapuriluokkakin nukahti.

Meidän matikantunnit lukiossa olivat aivan loistavia. Rakkaimpana muistona on se kun opettaja tiuskaisi minulle kerran tunnilla "Sä et koskaan kans tee yhtään mitään!" (kotiläksyistä lähinnä) Se oli jotenkin niin mahtavaa. Siis oikeasti.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Mitä kuuluu?
« Vastaus #42 : 08.11.05 - klo:10:06 »
Olen myyräpartion kanssa samoilla linjoilla. Lukion ja yläasteen ainoa ero on se, että lukiossa sitä menetelmää tulee nopeammalla syötöllä. Sama ero tuntuisi olevan lukiolla ja yliopistollakin. Ainakin näin aluksi. Muuan laskarinpitäjä sanoi, että parempi kun ette juuri ajattele, niin saatte parempia pisteitä.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Henri

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 78
Mitä kuuluu?
« Vastaus #43 : 08.11.05 - klo:10:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Pinni"

Yläaste oli vaan ala-asteen kertausta. Yläasteella kaikki sai ysin, jos vaan osas sanoa että Suomi itsenäistyi 1918 ja että tangentti on se ku kerrotaan vastainen viereisellä.


Heh heh. Ja kympinkö sai, jos tiesi että Suomi itsenäistyi vuonna 1917? :lol:

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Mitä kuuluu?
« Vastaus #44 : 08.11.05 - klo:12:05 »
Tulkintakysymys, taisi olla vasta vuoden 1918 alussa, kun Neuvosto-Venäjä tunnusti Suomen.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees