Kirjoittaja Aihe: Vuosi 2023  (Luettu 1809 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vuosi 2023
« : 01.01.23 - klo:12:26 »
Presidentti Sauli Niinistön uudenvuoden puhe:

https://areena.yle.fi/1-64228131
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Vuosi 2023
« Vastaus #1 : 02.01.23 - klo:11:20 »
Tänä vuonna täytän 80 vuotta jos Luoja suo.

Tänään on tasan 40 vuotta siitä kun kohtasin syntini armahtajan, Herra Jeesuksen Kristuksen.

Tänään on aurinkoinen pakkaspäivä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Vuosi 2023
« Vastaus #2 : 03.01.23 - klo:08:42 »
Perhanan Sote... Ennen löytyi salamannopeasti tieto, mistä koronarokote. Nyt ei löydy kissojen eikä koirien kanssa. Päädyn vain jollekin Sote-alueeni epäinformatiiviselle aloitussivulle. Sivulla on chat-botti, joka väittää, että lisätietoa rokotuksista löydän kuntani verkkosivuilta, mutta ne ohjaavat juuri sile samaiselle aloitussivulle, eli pyörin kehässä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Vuosi 2023
« Vastaus #3 : 04.01.23 - klo:17:33 »
Mene kunnan sivuille. Hae sivuilta vaikka koronarokotukset. Pitäis vielä löytyä. 21 hyvinvointialuetta on suuri bluffi: Hoidon määrä eikä laatu parane, mutta hallintoa on enemmäm.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Vuosi 2023
« Vastaus #4 : 05.01.23 - klo:21:28 »
Hei Salis, mukava tavata! 


Löysitkö ne rokotukset, öppiäinen?  Viimeisenä konstina voi soittaa terveysasemalle,toivottavasti niillä on takaisinsoittopalvelu.  Joskus saa  apteekkiin soittamalla enemmän tietoa kuin mistään saitilta joka ei pelitä seuraavaan puoleen vuoteen ja puoleentoistasataan reklamaatioon. 

Helsingissähän ei mikään muuttunut, mutta vaikea on kuvitella no niin, no niin.  Eipä se miksikään toteemalla muutu ja osasihan ne kesällä hoitaa minut ihan okei kuntoon, jos jätetään laskuista se viimeinen lääkäri joka vaati saada tietää, missstä te olette saanut pyelonefriitin??   Kun minä olin nuari ne piti lukea kaikista niistä wiisauskirjoista, jotka minun aikanani piti kans osata...   

Miksi, oi, miksi olin vielä niin heikossa hapessa että toivoin vain sen häipyvän siitä...  Olis pitänyt sanoa että Tor-verkosta   tilasin, ja munuaisromutus tuli kaupan päälle, kun asioin eka kertaa....  Että,  maistuis varmaan sullekin   :repee:
« Viimeksi muokattu: 05.01.23 - klo:21:35 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Vuosi 2023
« Vastaus #5 : 05.01.23 - klo:21:37 »
Onnellista uutta vuotta,  Jumalan varjelusta, terveyttä teille jokaiselle! :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Vuosi 2023
« Vastaus #6 : 06.01.23 - klo:07:48 »
Isän huolenpitoa tällekin vuodelle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Vuosi 2023
« Vastaus #7 : 06.01.23 - klo:08:53 »
Äitien laittamaa hyvää, edullista ja maittavaa ruokaa , siis vaimon, äidin, mummin tai Saarioisten !

 :003:

R-m, kotikokki
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Vuosi 2023
« Vastaus #8 : 06.01.23 - klo:11:56 »
Niin se usein on, että Isän huolenpito välittyy äitien työn kautta. Minua on kauan viehättänyt Jeesuksen lausma: "Se, joka tekee Jumalan tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Vuosi 2023
« Vastaus #9 : 06.01.23 - klo:12:44 »
Löysitkö ne rokotukset, öppiäinen?  Viimeisenä konstina voi soittaa terveysasemalle,toivottavasti niillä on takaisinsoittopalvelu. 

Mieluummin en soita nyt, kun arvaan, että siellä on töitä ihan tarpeeksi ilman minuakin.

Mutta sitten viime kiroiluni on Tampere pistänyt pystyyn oman väliaikaisen Sote-palvelujen tukisivun (ripeää toimintaa, kiitos heille siitä), ja sitä kautta parin linkin takaa tieto löytyi: Näillä näkymin pääsen piikille ensi syntymäpäiväni jälkeen.

Pohjois-Karjalassa Siun Sote taitaa kanssa olla helisemässä. Sosiaalityöntekijä, jonka kanssa äitini asioista viimeksi juttelin, on siirtynyt toisiin tehtäviin. Vanhusten palveluja järkkäävään numeroon on ihan mahdoton päästä läpi. Ja siellä ei ole takaisinsoittopalvelua. Olisi kyllä tarpeen nyt. Mieluummin hoitaisin asiani sähköpostitse (jollaisen sille ex-sosiaalityöntekijälle kirjoitinkin), mutta ei, puhelimitse on pakko yrittää. Tai no, on siellä chat-mahdollisuus teoriassa myös, mutta sitä hoitanee samat ihmiset kuin puhelinta, joten sekään ei vastaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.