Kirjoittaja Aihe: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.  (Luettu 10379 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #15 : 23.11.22 - klo:19:13 »
Olen kiitollinen!  :icon_xmaslol:

Ai jaa.  Tuotanoin,   mistähän sinä olitkaan kiitollinen kun tilauksessa oli yst rehell vast


 Muistan jotkut kirkkokahvit jossain Anno Domini siis jotain.  Joku naisoletettu kertoi jostain kiitoskirjoista, että ensin päätettiin ylisummaan vaan että ollaan kiitollisia ja hetken kuluttua oltiin niin happy, niin  happy. 

Voihan sitä niinkin, mutta jos tuo pelittäis  sanoisin vähintään ittelleni solmuruoska  toises kädes et nyt rupees kiitolliseks tai hotasen tosta  kuin muinaiset munkit.

Taikka no, käskettiinhän sitä kiittämään joka tilassa.  Mut mis tilas ja  mistä, ehkä ajattelen rajottunees nupissani.  Vaik kuin vaan tietty kukin luontonsa mukasest ja saattaa olla kireetä kiittää vaikeist ajoist ja pandemiast ja sodast joka tulee ja viel maailmanlopustakin.  Siis vaiks olos terve ja kivuton ja ruokaa olis.. 

Kun itkin tenavana äiti sanoi joskus et ei pitäis kun ei ole sotaa eikänälänhätää.  Minusta hän erehtyi.  On monia syitä itkeä ja siksi toiseksi itkeminen on terveellistä jos itkettää.  Ei sitä aina jaksa olla kiitollinen vaiks sen voi aina mainita täällä.   :icon_wink:   vaika sitten kuittaillakseen tai no, enpäs jatkakaan. 

« Viimeksi muokattu: 23.11.22 - klo:19:23 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #16 : 23.11.22 - klo:21:09 »
Tunnemme varmaan ihmisiä, joiden kerrankin antamasta ystävällisestä ja rehellisestä vastauksesta olisi kiitollinen. Onneksi on niitäkin, joille rehellinen ystävällisyys on ihan luontaista.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #17 : 23.11.22 - klo:21:31 »
Tunnemme varmaan ihmisiä, joiden kerrankin antamasta ystävällisestä ja rehellisestä vastauksesta olisi kiitollinen. Onneksi on niitäkin, joille rehellinen ystävällisyys on ihan luontaista.

pena on noita paukuttanut mulle useasti, kiitos vaikka välillä satutti.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #18 : 24.11.22 - klo:07:13 »
Pena on noita paukuttanut mulle useasti, kiitos vaikka välillä satutti.

Et ole koskaan ollut minun mielestäni epäystävällinen kieroilija. En myöskään ole koskaan halunnut satuttaa sinua.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #19 : 24.11.22 - klo:09:24 »
Silmäklinikalla käynti sujui nopeati ja kivuttomasti. PHHYkyn osastoista se on ylimoimaisesti paras.
Matkoineen, pistoksineen reissussa meni 45 min.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #20 : 24.11.22 - klo:14:24 »
Ai jaa.  Tuotanoin,   mistähän sinä olitkaan kiitollinen kun tilauksessa oli yst rehell vast
Ole iloisella mielellä!  :icon_xmaslol:

Kaiken matkaa
Jeesus johdattaa,
"Kiitos oi!
Kiitos oi!"
Taivaan mannaa
nälkään tarjoaa.
"Kiitos, kiitos oi!"

Onnia Hellén

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #21 : 24.11.22 - klo:17:14 »
Tuttava tervehti. Istuin bussissa joka pysähtyi pysäkille, jolla hän ilmeisesti oli odottamassa omaansa. Ikkunan läpi huiskutettiin  :039:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #22 : 24.11.22 - klo:20:56 »
Olin yhtenä työryhmän jäsenenä arvioimassa onnistunutta kotkalaista elokuvaviikkoa. Olimme kiitollisia yhdessä ja kukin erikseen.

https://www.kotka-kyminseurakunta.fi/aikuisille/kolahtaako-elokuvaviikko

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #23 : 25.11.22 - klo:06:29 »

   Kanttorimme Katariina Katariinan päivänä veisuuttaa.

Olen tehnyt toivomuslistan:


469 Nimipäivävirsi

382 Sinuhun turvaan Jumala

15   Tiellä ken vaeltaa

442  Herran kansan matkasaattoon

270  Enkö Herraa Jumalaani riemuvirsin

315  Valvoa mun Jeesus anna

632  Nyt ylös sieluni

332b Herraa hyvää kiittäkää (seisten)

                                                                  :)

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #24 : 25.11.22 - klo:07:02 »
Tunnen lämmintä kiitosmieltä kun veljemme PekkaV ja vn ovat taas 'remmissä'.

Myös juhanin ja Maunon 'heräämiset'  lämmittävät.  Ystävyys on sydämissä, ei seinissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #25 : 25.11.22 - klo:11:34 »
Rupesin nukkumaan yöllä, en tiedä kuin se kävi tälleen, enkä kuin pitkään kestää.  Perin valitettavan idiopaattisen idioottisen pattiin ottavan unettomuustekijän,  mutta kyllästyin kaiken maailman ei-nukkumislääkkeisiin joilla on sattumoisin unettava sivuvaikutus jolla siis mennään.  Kun, näette, bdz-lääkkeet ,  ne oikeet, käyttöhän on kuolemnsynti.


Ei, oma uni paras uni.  Valvotaan sit, ajattelin, ja nukuinkin. 

Käyhän näin joskus, viimreksi muistoni mukaan keväällä 1997....   Sitte olisko joskus kahdeksankymmentä jotain...  1973 joku aika...   Unitutkimusta on pahempi suorittaa jos ei nuku  :repee2: :repee2: :repee2:   yhtään sanoo tohtori mutta katsotaan nyt. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #26 : 25.11.22 - klo:11:39 »
Siis, unesta kiitän ja sopis muittenkin jotka nukkui.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #27 : 25.11.22 - klo:14:44 »

   Kiitän unesta, mut valvoa mun Jeesus anna.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #28 : 27.11.22 - klo:05:41 »
Olen kiitollinen viisveisaajalle, kun hän taas avasi haukuntavuoroja koko foorumin siunauksella. On niin ihanaa olla foorumilla, jossa saa vapaasti haukkua Siionin virsien kääntäjiä. Mutta miksi rajoittautua yhteen? On Erja kuhalampi kääntänyt toistakymmentä virttä ja ties miten paljon rahaa ja kunniaa hänkin on tavoittanut sillä (ja mahdollisesti saanutkin toisin kuin minä) ja vielä päässyt HY:n sivujen sankariksi. Miksei sitä haukuta, kun hän on kääntänyt vähintään yhtä hyvin (jos ei niin monta) kuin minä? Eikö teillä ole mitään "kuvottavaa" ja "kamalaa" (siteerakseni teidän lempipyhän lehmän sivullisen sanoja) sanottavaa hänestä? Tämä on epäreilua. Hänelle kuuluu sitä samaa kuin minullekin. Toisaalta, olen hänet tuntenut vuosikymmeniä henkilökohtaisesti ja hän ei ole narsisti, ainakaan minun mielestäni. Muttei kai se estä haukkumasta häntäkin narsistiksi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Olinko tänään mistään kiitollinen,. yst rehell vast.
« Vastaus #29 : 27.11.22 - klo:05:44 »
Aina ristis juurella... 

...omassa sängyssä minä kuitenkin nukun jos uni annetaan...  Annettiin seitsemästä illalla noin kolmeen

 illalla putosin kerrassaan niin et hyvä kun kömmin hapuilemaan iltalääkkeet...   Meinas tulla  maanantaiaamun...    :kahvi:   Kohta kahvia ja kynttilään tuikkaan tulen.


Adventtia jokaiselle!!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.