Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 46  (Luettu 5900 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 007

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 170
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #15 : 06.11.22 - klo:11:43 »
Lunta on jo monta senttiä ja lisää tulee oikein urakalla. Oli hankalaa työntää rollaattoria, mutta nyt näköjään onneksi aura kulkee. Sulaahan nämä kyllä pian pois, mutta toisaalta lumi tekee maiseman valoisaksi loppusyksyn kaamoksen keskelle.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #16 : 06.11.22 - klo:13:57 »
Ainakin Itä-Suomessa lunta tulee.  Olemme katsoneet Vuokatin hiihtokisoja. Eilen oli vain latu valkoinen, tykki- ja säilölumesta. Tänään oli koko maisema valkoinen.

Lunta saamme täällä etelässä vielä odottaa. Tulisipa Jouluksi !   :114: R-m, Lahti
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #17 : 11.11.22 - klo:10:00 »
Voi kun tulisi edes joskus. Karmaisi kun muutin 07 takaisin Helsinkiin ja sattui Joensuun ja kyl Kouvolankin jälkeen täydellisen pimeä ja musta talvi.  Joensuuhun muuttaessani siellä satoi kaksi (2)  metriä lunta ensimmäisenä talvenani.  Näin konservatorion ikkunasta lokakuisena iltana, että jotain vaaleaa ihan selvästi räpisee ylhäältä, menin kysymän vaksilta mitä ne on...  Etteihän vaan jossain ole tulipalo ja nuo valon vääristämiä nokihiukkasia...

 :icon_rolleyes:   

Ja meitsi kulkee polvihousuissa ja sandaaleissa vanhsta tottumuksesta. 

Sisaret, veljet.  Se oli s u u r t a !    :kahvi: :kahvi:

Päästäkää pois täältä, en enää kestä etelää, tänä vuonna laiminlöin rukoilla lunta, edes vähän, Jumala, tiedän, kuinka tyhjänpäiväinen itsekäs pyyntö mutta kun en enää kestä, eikä ihmisiä voi jättää, ei vaan voi, anna meille talvi, vaikka ahneuttamme itse turmelimme luomistyösi, anna lunta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 007

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 170
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #18 : 15.11.22 - klo:08:34 »
Yöllä on satanut lunta ja puutkin on kauniin lumisia. Lpt nollassa, mutta on menossa pakkasen puolelle, pohjoistuuli. Erinomaiset edellytykset talven tulolle.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #19 : 15.11.22 - klo:09:32 »
Edellisessä elämässä minä olen ollut jamaikalainen. Siitä lähtien minä olen rukoillut lumetonta talvea. :icon_cool:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #20 : 15.11.22 - klo:11:12 »
Minä olen tainnut olla alankomaalainen. Muistan jotakin 1600-luvun elämisestä ja asunnoista. Vai olenko eläytynyt sen ajan hollantilaisiin maalauksiin. :icon_sad:

Kuitenkin, jos Luoja soisi kesän olla n. + 23 asteisen, ja talven olla olematta kylmempää kuin - 5 asteisen, oisin paremmin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #21 : 16.11.22 - klo:00:43 »
Tuskin olen ollut yhtään mikään, mutta en ole etsinyt netistä alankomaalaisia sen koommin kuin muitakaan mnestareita osatakseni täällä kertoa. 

.Jos nyt joku suuresti rakastaa vesisadetta talvisin ja sellaisia helteitä kuin viime kesänä, noh, hänen rukouksensa ilmastonmuutoksesta on sitten kuultu, onnea vaan.  Asuukin aivan sopivassa paikassa sitten, olettaakseni Helsingissä.   Ellei ollut entisessä elämässään filippiiniläinen tai elellyt Karibialla, kais tunnet taidetta?

Pyydetäänkö  hurrikaaneja?   :003:   Vanhurskaan rukous voi paljon kun se on harras...    Mistä kaksi tai kolme teistä keskenään sopii...   Leena pyytää sinulle kaikki mausteet   :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #22 : 16.11.22 - klo:04:22 »
Eiköpä vain niin, että täällä kelvoksi nähtyyn se Jumalakin kuulee.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #23 : 16.11.22 - klo:05:07 »




Ääh, anteeksi.  Suattaapa olla niin, vaan suattaapa näinkin, ja toden sanoakseni, kerkesin jo jossain tääållä mainita oppineeni ja ihan körttisen suusta ettei Jumala piittaa siitä tästä eikä tuostakaan.  Jos olen niin typerä etten ymmärrä muuttaa pois, kai vissiin saan syyttää ihan vain itseäni.  Joskus toivoin tämän muuton olleen viimeinen, mutta erehdyin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #24 : 16.11.22 - klo:08:13 »
Lumenhärmää on nurmikoilla. Pientä pakkasta, -2 . Onneksi auto sai eilen nastarenkaat alle, sillä iltapäivällä saamme influenssarokotukset. Liukkaudesta varoitetaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #25 : 19.11.22 - klo:06:01 »
Aika hyytävää, kun pidin patteria kiinni. Ulkona putosi mittari yli 15 astetta ja äkkiä.   Huone lämpisi verkkaan, välillä tuli huh, hiki, kunnes kämppä pääsi lämpiämään lattiaa myöten hitaasti kauttaaltaan.

Tykkään nukkua vilpoisessa mutta rajansa kaikella, huh.   Ajattelen ukrainalaisia, ja milloin en sääli itseäni ajattelen rumia Putinista ja kehittelen mitä sille olosi mukava tehdä. m Ehkä ei niin körttiläinen ajatus, mutta olenkos tässä itsekään. 

 Ensilumi on esitetty satavaksi. Sitä odotellessa.
« Viimeksi muokattu: 19.11.22 - klo:06:11 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #26 : 03.12.22 - klo:12:11 »
Onpa pimeä päivä. Ulkoilemaan olisi kuitenkin lähdettävä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #27 : 03.12.22 - klo:13:55 »
Lunta, tykkään pimeästä ja kylmästä, vähän outoa sen myönnän. mutta on mieleeni niin elävästi palanneet k y l m ä t  talviaamut, p i m e ä t  kasin aamut koulussa ja joku fiilis, joka niihin erottamattomasti kuuluu.

Kiva ilma ulkona.  Vähän nahkea, lumentulon tuntuinen.   :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #28 : 03.12.22 - klo:14:20 »
Lumihiutaleita hiljalleen sataa maahan lumivalkoiseen...

Näen nyt todella ensimmäisen lumisateen. Se lumi mitä on ollut on yöllä satanutta, ja ensin oli vain kuuraa. Onneksi on vähän pakkastakin niin lumi pysyy.


                                                        lumineito

Cosgans ei ole ajan tasalla. Ei ole talvisia kuvia, eikä joulutonttujakaan tms.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 007

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 170
Vs: Säätiedotus 46
« Vastaus #29 : 08.06.23 - klo:12:22 »
Vettä tulee nyt taivaalta. Ei ole kuin pari viikkoa, kun taas alkaa illat pimenemään ja on kohta juhannus. Suomen kesä on lyhyt, mutta vähäluminen.