Kirjoittaja Aihe: Yhä useampi vuokra päätyy hyvätuloisten taskuun  (Luettu 1343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Tuollainen otsikko on tämän päivän Helsingin Sanomissa.
Tulee ajatus, että kuinka pienituloisten ansiotuloja voisi nostaa ja kannustettua edes pienessä määrin sijoitusmarkkinoille ja saamaan parempaa koulutusta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Yhä useampi vuokra päätyy hyvätuloisten taskuun
« Vastaus #1 : 30.12.23 - klo:16:04 »
Tulee ajatus, että kuinka pienituloisten ansiotuloja voisi nostaa ja kannustettua edes pienessä määrin sijoitusmarkkinoille ja saamaan parempaa koulutusta.

Yritykset sanovat mielellään maksavansa hyvää palkkaa koulutetuille osaajille. Miksi eivät hankkisi näitä osaajia kouluttamalla heitä itse?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Yhä useampi vuokra päätyy hyvätuloisten taskuun
« Vastaus #2 : 30.12.23 - klo:22:01 »
Yritykset sanovat mielellään maksavansa hyvää palkkaa koulutetuille osaajille. Miksi eivät hankkisi näitä osaajia kouluttamalla heitä itse?

Työntekijöiden kouluttaminen on kallista.

Omaa henkilökuntaa kyllä koulutetaan ja kannustetaan kasvattamaan markkina-arvoaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Yhä useampi vuokra päätyy hyvätuloisten taskuun
« Vastaus #3 : 31.12.23 - klo:10:05 »
Työntekijöiden kouluttaminen on kallista.

Juuri kerrottiin uutisissa, että yritysten tarkoitukseen saamat tuet menevät palkankorotuksiin eivätkä tietotason nostamiseen.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Yhä useampi vuokra päätyy hyvätuloisten taskuun
« Vastaus #4 : 31.12.23 - klo:13:37 »
Tuollainen otsikko on tämän päivän Helsingin Sanomissa.
Tulee ajatus, että kuinka pienituloisten ansiotuloja voisi nostaa ja kannustettua edes pienessä määrin sijoitusmarkkinoille ja saamaan parempaa koulutusta.

Sijoitusmarkkinoille voi kannustaa sitten, jos on jotakin sijoitettavaa.

Mutta muuten en ymmärrä - onko se muka jotenkin ansiokasta toimintaa, samalla tavoin kuin työn tekeminen on? Sen ymmärrän, että osakeanneista ostetaan, niistähän firmat saavat pääomaa. Mutta ainakin suomalaisten yritysten toivoisin enemmän investoivan kuin jakavan niin isoja osinkoja kuin viime vuosina ovat tehneet. Näyttää, että pulaa ei ole pääomista, vaan ideoista.

Paremmalle koulutukselle nauran. Mutta vakavasti puhuen, eikös jonkun pidä ne pienituloistenkin työt tehdä? Yleinen ohje ei voi olla, että hankkikaa hyvätuloinen työpaikka. Sen pitää mennä niin päin, että minkä tahansa tarpeellisen työn tekijä saa siitä tarpeeksi elääkseen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Yhä useampi vuokra päätyy hyvätuloisten taskuun
« Vastaus #5 : 31.12.23 - klo:13:40 »
Työntekijöiden kouluttaminen on kallista.


Aina kun valitetaan liian suuresta julkisesta sektorista, ehdotan, että ajetaan ammatillinen koulutus alas ja kouluttakoot yritykset itse työvoimansa. Ehkä arvostaisivat niitä sitten enemmän. Ei tässäkään oikein ole järkeä, että ihmiset suorittavat tutkinnon tutkinnon perään, eivätkä siltikään työllisty.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Yhä useampi vuokra päätyy hyvätuloisten taskuun
« Vastaus #6 : 01.01.24 - klo:02:32 »
Sen ymmärrän, että osakeanneista ostetaan, niistähän firmat saavat pääomaa.

Saavat, jos jälkimarkkinat ovat olemassa, kuten pörssi.
Jos jälkimarkkinat puuttuvat, vaikeampaa on pääomaa saada.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Yhä useampi vuokra päätyy hyvätuloisten taskuun
« Vastaus #7 : 01.01.24 - klo:02:38 »
Juuri kerrottiin uutisissa, että yritysten tarkoitukseen saamat tuet menevät palkankorotuksiin eivätkä tietotason nostamiseen.

Yritys tarvitsee hyvät työntekijät, joista halutaan pitää kiinni.
Jos palkka ei miellytä, osaava henkilö vaihtaa firmaa ja se tulee sille kalliiksi, joka menetti työntekijän.
Tästä syystä työntekijöiden oloihin pyritään panostamaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Yhä useampi vuokra päätyy hyvätuloisten taskuun
« Vastaus #8 : 01.01.24 - klo:11:38 »
Yritys tarvitsee hyvät työntekijät, joista halutaan pitää kiinni.

Nykyisin toivotaan työntekijöiden sitoutuvan yrityksiin, mutta samalla pyritään vapauttamaan yritysten siteitä työntekijöihin. Tarkoitan tietysti irtisanomisen helpottamista.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Yhä useampi vuokra päätyy hyvätuloisten taskuun
« Vastaus #9 : 02.01.24 - klo:07:36 »
Taitaa niiltä hyvätuloisilta innovoijilta abstrahoijilta sijoitussuunnittelijoilta vain unohtua,  joku kumminkin puunaa heidän huussinsa,  hoitaa kärttyiset kakaransa,  valmistaa maittavat lounaansa.  Sopisi joskus kokeilla  e3väsmeininkiä, lasten raahaamista duuniin mukaan,  vessanpesuvuoroja,  jos kerran maassa ei tarvita eikä ainakaan kannata maksaa palkkaa näiden hommien hoitajille.   

Monikohan tietää,  paljonko rahaa se ihminen saa käteensä joka nuo hommat hoitaa ihan työksensä.  Minä sattumalta tiedän,  koska hoidettiin näitä kuntasektorilla,  koska sisareni in lastentarhanopettaja,  koska hoidin terapiavastaanotollani yhtä laitoskeittäjää kun KELAn kuntoutusrahoja sinä vuonna ei saanut kuin niin kutsuttu nuori henkilö jonka työkyky oli vaarassa.  Siinä oli sormi suussa,  kun laski iltapuhteessa paljonko vielä voi kiristää omaa vyötä,  kun kuitenkin on maksettava työyilan vuokra työnohjauskulut vaikka olin jo vapautunut verotuksesta ja kaikenlaisista maksuista kun nollabudjetilla pyöritin.  Minulla oli kiinnostavaa ja se riitti, mutta saatoin oittaa vain yhden kerrallaan  kokonaaan maksutta. 


-------------

Ne saa niin olematto,an vähän,  ettei kehtaa ajatella.  Juu,  otetaan vaan hyvätuloisia osaajia koko valtakunta täyteen,  kannatan ihan samaa.  Odotan uteliaisuudella vaan seurauksia.

'Ja tuo asunnonvuokrajuttu,  mistä alkaen se on olevinaan ollut uutinen?   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.