Kirjoittaja Aihe: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?  (Luettu 16891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #60 : 22.11.22 - klo:14:08 »
Länsimaissa naiset kuolevat vanhuuteen keskimäärin 80–85 vuoden iässä, ja miehet yleisimmin 75–80-vuotiaana. Erittäin pitkä elinikä on naisilla tyypillisempää kuin miehillä. Suurin osa sata vuotta ylittäneistä ihmisistä on naisia.

Tätähän tue elinajanodote tarkoittaa. Et vastannut kysymykseen, minkä ikäistä naista pidät tosivanhana mummona.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #61 : 23.11.22 - klo:02:45 »
Länsimaissa naiset kuolevat vanhuuteen keskimäärin 80–85 vuoden iässä, ja miehet yleisimmin 75–80-vuotiaana. Erittäin pitkä elinikä on naisilla tyypillisempää kuin miehillä. Suurin osa sata vuotta ylittäneistä ihmisistä on naisia.  :icon_xmaslol:

Lähde

Vanhuus https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhuus

Yksikään ihminen ei kuole "vanhuuteen".

Iän myötä lisääntyvät erilaiset sairaudet, joita joskus on joskus kutsuttu rappeutumissairauksiksi.  Tätä suuremmassa määrin vaikuttaa tautikertymä, syöpäsairauksien yleistyminen pääasiallisesti.

Totta tietysti on että eräät ayöpätyypit ovat yleisempiä lapsilla ja nuorilla, akuutti lymfaattinen leukemia tulee etsimätyä mieleen, samoin aggressiivinen rintasyöpä ja sarkooma.

Virvoittaakseni sieluasi voin kertoa faktatietona, että alamäki alkaa kahdenkymmenen elinvuoden jälkeen.

Voit siis tyyntyä, vanhuus ei ole sairaus.   :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:  eikä korkea ikä tapa ketään.



Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #62 : 23.11.22 - klo:03:23 »
Mites tämän nyt tänne taas formuloisi, kun tämä juttu käsitetään kuitenkin niin että mene hoitoon ja kun mainittu käsky tai neuvo painua psykiatrille on niin tuikitavallien herja ja ilkeys, siis, miten selitän etten tällä kertaa ole ilkeä.  Joskus kyllä, valitettavasti.

Spesialiteettini reunamilta nyt vain mainitsen kun mieleeni juolahti,  että   ihmisen yleisin elämää rajoittava pelko on kuolemanpelko, tai kaiken loppumisen pelko, eikä se lievity varautumalla. Viisas varautuu, tietysti, siksikin että pärjää kun ilmeistä on että  pitää.  En osaa sanoa voiko kaikkea sinne Jumalan pikkiinkään ajatella jos omaa tyhmyyttään jättää nuotion sammuttamatta rutikuivas metsäs ja  seuraa suuri tulipalo, vaikka,  Ettei kaikkea voi estää, on jo toinen tarina.  Saattaa se kulo ukkosestakin syttyä.

Psykiatriassa "terve"  merkitään "neuroottinen/normaali", sillä ihmisen kasvu aikuisuuteen jättää aivan aina neuroottisia piirteitä, ristiriitoja, ja jomnkinasteisia oireita.  Syystä tai kolmannesta oireet alkavat haitata elämää ja tuottaa subjektiivista kärsimystä. 

Ne kannattaisi siinä tapauksessa hoitaa pois.  Oikein osoite ei tosin ole psykiatri mutta sitä autta saa ohjeita kenelle hakeutua psykoterapiaan tai paykianalyysiin, samoin tietoa hoidon korvattavuudesta.

........................

Jos nyt joku tämän lukee niin, että Leena käski painua hoitoon tai peräti, körttiläiset käskivät painua hoitoon niin Leena tulee henkilökohtaisesti opettamaan vähän moraalia.  Körttiläiset eivät ole tehneet niin eivätkä näin ja Leena koettaa nyt pitkän mietinnän jälkeen pysyä hetken asiassa.

Unohtuuhan tämä itseltänikin toisinaan mutta fakta homma on, että saitilla  seikkailee muuan eräältä ammatiltaan psykiatri, ja kyllä kerron jos tämä otus nahkani alla herää.  Nyt kävi niin(kin).  Harvemmin.
................

Ääh, tuntuu tyhmältä mutta jätän kuitenkin tän jutun poistamatta. Kapteeni laivas tietää, etten meinannu pahaa. Vikka vaan ammattinimeäni jatkuvast väärin lausutaan   :003:






« Viimeksi muokattu: 23.11.22 - klo:03:35 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6327
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #63 : 23.11.22 - klo:10:18 »
Luulisin, että yksinäinen lapsuus on vielä kauheampaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6327
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #64 : 23.11.22 - klo:10:25 »
Länsimaissa naiset kuolevat vanhuuteen keskimäärin 80–85 vuoden iässä, ja miehet yleisimmin 75–80-vuotiaana. Erittäin pitkä elinikä on naisilla tyypillisempää kuin miehillä. Suurin osa sata vuotta ylittäneistä ihmisistä on naisia.  :icon_xmaslol:

Lähde

Vanhuus https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhuus

Eikös oikea lähde tässä nyt kuitenkin olisi Pyhä Raamattu? 

Ps. 90:10
Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä vuotta taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta

1. Moos. 6
3 Silloin Herra sanoi: "Minun Henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa satakaksikymmentä vuotta."

(Ai juu mutta eihän körttiläiset saa Raamattua siteerata, saati paukuttaa sillä ketään päähän. Sori.)

Mutta miehet lienee siis raamatullisempia, kun ymmärtävät kuolla psalmin määrittämässä ajassa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #66 : 23.11.22 - klo:19:26 »
Kiusataan koulus taikka myös duunis.  Jättää rumaa jälkee. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #67 : 23.11.22 - klo:19:40 »
Hyväksikäytetyt lapset, alistetut vaimot, hakatut kotieläimet.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #68 : 23.11.22 - klo:19:56 »
Maksalaatikko
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #69 : 24.11.22 - klo:05:59 »
Maksalaatikko


Riippuu kuka sen tekee kovasti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #70 : 24.11.22 - klo:06:00 »

   Yksinäinen eläkeläinen

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #71 : 24.11.22 - klo:14:27 »
(Ai juu mutta eihän körttiläiset saa Raamattua siteerata, saati paukuttaa sillä ketään päähän. Sori.)
Aamen! Raamatun siteeraaminen ei kuulu herännäisyyteen.  :icon_xmaslol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #72 : 24.11.22 - klo:14:36 »
Raamatun siteeraaminen ei kuulu herännäisyyteen.

Saahan körttiläinenkin lainata Raamattua, jos sen tekee taiten ja asiaan liittyen. Kuuluuhan raamattutunti herättäjäjuhlienkin vakio-ohjelmiin. Päähän paukuttaminen lienee eri asia. Eihän avatulla kirjalla oikein voi läimäyttää.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #73 : 27.11.22 - klo:06:24 »
Hyviä uutisia tänä aamuna! En tiedä voiko se olla hauheampaa kuin yksinäinen vanhuus, mutta sain hyviä uutisia. Joku ystävä ulkomailla (kyllä tällainen narsistillakin voi olla ystäviä, ainakin Suomen ulkopuolella) kysyi eilen oliko jotain pahaa minulle eilen tapahtunut, kun sähköposti kuului alakuuloiselta. Sanoin, että on liian pitkä kertomus, mutta körtit taas liittoutuvat minua vainoamaan. Nyt sain tietää, että hän ystäväpiirin kanssa keskiyöllä pitivät tilaisuuden, jolloin loivat syyllisille "voimakkaat" kiroukset. Seppo Samila muistettiin nimeltä, mutta suurin osa piileksii valhenimien taakse. Hän väitti, että kiroukset toimivat silti. Minä en usko sellaisiin, mutta voimme aina toivoa, että te saatte tuntea lähipäivinä tulokset siitä, että menitte kehumaan ja kiittämään viisveisaajaa siitä, että hän haukkui minua narsistiksi siionin virsien nykysijainnin ilmoittamisesta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Voiko olla mitään kauheampaa kuin yksinäinen vanhuus?
« Vastaus #74 : 27.11.22 - klo:06:30 »
Kiusataan koulus taikka myös duunis.  Jättää rumaa jälkee.

 :eusa_clap:
Totta. Myös körttifoorumilla. Minua on täällä kiusattu aika rumasti siionin virsien kääntämisestä, viisveisaaja jopa lupasi ottaa pari kolme kaveria mukaan ja läksyttää minua kotona. Ylläpito vaivihkaa tuhosi todistusta siitä muutaman päivän sisäällä, niin rumaa jälkiä täällä hoidetaan. Ilmeisesti kiusamisesta valittamista on paljon suurempi synti kuin itse kiusaaminen, moittimisesta päätellen. Tänään ainakin kiusaaja sai kukkakimput ja kiusaamisen paheksuja sai moitteet.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.