Kirjoittaja Aihe: Lopun ajan ahdistus  (Luettu 21938 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #60 : 09.06.22 - klo:03:44 »
Minä taas mietin, pitääkö hänen nyt esittää kovista, jotta olisi suosiossa, kun valtakamppailu ainakaan alkaa. Tai ehkä jopa perintöprinssiä nimettäessä.

Joku "asiantuntija" (joita nykyään onkin kuin sieniä sateella) arvelee samoin: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1522a89c-2a7e-4b6e-ab23-8d4fc55d58e4

Mutta onhan se kätevää, että puhisee raivoa ja tuohoamisvimmaa, mutta ei kerro, kehen se kohdistuu. Kun pääsee valtaan, voi selittää, että ehei, en minä mistään ukrainalaisista puhunut, ne nyt on vähäpätöinen pikkutekijä vain, vaan ne on nämä maamme omat oligarkit jotka ovat käärineet rahat taskuihinsa ja upottaneet huvijahteihinsa, sen sijaan että olisivat kehittäneet talouselämäämme tai armeijaamme. Tai jopa että näistä meidät turhaan ja suorastaan vahingolliseen sotaan vieneistä vainoharhaisista silovikeistahan minä puhuin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #61 : 11.06.22 - klo:08:15 »
Taitaa oligarkit olla keppikerjäläisiä Putinin rinnalla.
Hänellä niitä ökyjahteja on ja rahaa kuin Roope Ankalla.

Öppis oikeassa siinä että suuruudenhulluuttahan Putinilla on ja vertaa itseään nyt johonkin edesmenneeseen valtiaaseen joka valloitti maita.

Pahoin pelkään hänen pian valtaavan Latvian sitten Liettuan ja Viron.
Sen jälkeen onkin Suomen ja Puolan vuoro.

Huolestuttavaa toi meininki.

Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #62 : 11.06.22 - klo:14:00 »
Oikeasti nyt tällä foorumilla on aihe, kun saa tälläisen salaliittoihin niiden mysteerien ja spekulaatioiden vuoksi rakastuneen, kun katson maailmaa ylhäältä, siis eri perspektiivistä kuin tavantallaaja olen erilainen tyhmempi yksilö.

Oli iso helpotus tajuta, että on erilailla ajattelevia ihmisiä ja koulu joka pakottaa siihen omaan ajattelumekaniikkaansa.

Äh, siis lopunajan ahdistus, mikä kiehtova aihe.
Jeesus jotain mainitsi ja apostoleista ainakin Paavali ja Johannes ja mieli apostolini Jaakob.
Kun katsoo maapalloa ylhäältä alas ja historiaa ylhäältä, niin kiehtovaa katsoa missä ajassa olemme ja josko lopunajan ahdistus tulee kaikkine ilmestyskirjan vitsauksineen, kuten aurinko polttaa paiseita ja ihmiset käyttäytyy, äh se ei ollut ilmestyskirjasta, mutta Johannes jotain sanoi, että rakkaus vähenee, pooh nyt en ole kartalla, varmaan toi sauna olut?
No ainakin luonto saastuu meret ja ilmasto kuumenee ja kolmasosa maasta vähiää yhdessä räjähtävässä sekunnissa. muut varmaan osaa ilmestyskirjan paremmin kuin minä.
Ennen sanottiin, että mahdotonta että yks kaks kolmas osa maapallosta muuttuu asuin kelvottomaksi, mutta nyt atomiase aikaan voipi olla?

Kiehtova aihe, vaikkakin traaginen ja aika raskas.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #63 : 12.06.22 - klo:21:36 »
Pahoin pelkään hänen pian valtaavan Latvian sitten Liettuan ja Viron.
Sen jälkeen onkin Suomen ja Puolan vuoro.

On siinä Georgia ja Moldova vuorossa ensin. Armeniaa ei tarvitse; suostuvat vapaaehtoisesti. Azerbaidzhaniin eivät uskalla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #64 : 18.06.22 - klo:16:39 »
On siinä Georgia ja Moldova vuorossa ensin. Armeniaa ei tarvitse; suostuvat vapaaehtoisesti. Azerbaidzhaniin eivät uskalla.

Moldovia on kyllä tosi pieni, no on Baltian maatkin ja sopivasti on sotakalustoa lähellä, että varmaan jotenkin tossa järjestyksessä tulee menemään.

NATO joukot pelkää ydinaseita ja tuskin ne puollustaa muita NATO maita, kuten Balticmatia.

Onkohan niin kun Raamatussa on, että tämän sodan jälkeen tulee aika jolloin sanotaan. Rauha rauha ei hätää enään? Ja sitten tulee loppu.

Ennen oli paljonkin Raamattua selittäviä ns, profeettoja ja profetaalisia julistajia, mutta nyt niitä ei ole enään?
Varmaan kun eivät ole osanneet ennustaa tätä sotaa tai Convid 19 viirusta.

Olisi mielenkiintoista kyllä kun joku julistaja peileisi aikaa ja tulevaa Raamatun valossa.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #65 : 23.06.22 - klo:20:18 »
Raamatussa on joku kohta, että karhu on kyljellään ja syö paljon lihaa ja Raamatunselittelijät kuvaa sen olevan Venäjän kun syö kolmea Baltia maata?

Uskoisin sen noin menevän.

Raamatusta löytynee totuus, mutta terveen harkinnan Henki tulisi olla tulkintoja ohjaamassa ja multa se hyve puuttuu totaalisesti.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #66 : 24.06.22 - klo:06:09 »
”Ja katso, oli toinen eläin, karhun kaltainen, joka seisoi toisella suunnalla, ja sillä oli kolme kylkiluuta suussaan hampaitten välissä. Sille sanottiin: ”Nouse, syö paljon lihaa.’” Tämän löysin Danielin kirjasta (7:5). Samassa näyssä mainitaan muun muassa siivekäs leijona ja neljäpäinen pantteri. Tällaisia otuksia on vertailtu historian eri valtakuntiin ja hallitsijoihin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #67 : 24.06.22 - klo:06:50 »
Minulle eivät lopunajan ennustukset avaudu, ei Ilmestyskirjakaan.
On paljon ihmisiä joiden uskoon ne kuuluvat oleellisena osana. Minä turvaan Kristuksen sovitustyöhän.

Tätini oli näitä kiinnostuneita Israelinystäviä. Sain häneltä nipun Kilpi Kylälän tutkimuksia mm. Danielin kirjan savijaloin seivovan patsaan vaiheista ja sen liitteenä oli suuri kuva patsaasta. Olisiko se Venäjä ? :017:

Samoin sain kirjan  hneltä omistuskirjoituksin:
https://www.huuto.net/kohteet/pekka-eskelinen--ahaa-elamyksia-danielin-kirjan-aarella-/562195797


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #68 : 30.06.22 - klo:00:05 »
Ilmestyskirjan tutkiminen on oikein hyvä harrastus.
Se käsittelee myös lopun aikoja, mutta minusta tuntuu siltä, että Ilmestyskirjan pääsanoma on kuitenkin joku muu, kuin johtaa ihmisiä kovin tarkkoihin yksityiskohtiin tulevasta historiasta.

Pääsanoma lienee sama, kuin monessa muussakin Raamatun kirjassa, eli että kääntykää Kristuksen puoleen ja tuli mitä tuli, niin Jumalaan turvaavalle käy hyvin, vaikka mitä tapahtuisi.
Jotain tällaista.

Mitä sitten tulee Ilmestyskirjan pohjalta tehtyihin erilaisiin ja monen monituisiin malleihin tulevaisuudesta ja niiden asioiden harrastaminen, niin ihan hyvä harrastus, kuhan se ei vain veisi liikaa tilaa itse pääsanomalta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #69 : 30.06.22 - klo:09:21 »
Tämän seuraliikkeen aluekolpörtööri, kirjailija Urpo Karjalainen osaa kirjoittaa kiihkottomasti ja ymmärrykseni mukaan asiallisesti ( so tieteellisesti hengellisen rälssin mukaan ) liikkumisesta juutalaisuuden ja kristillisyyden välimaastossa. Hänen viimeisin kirjansa on referoituna täälläkin.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #70 : 02.07.22 - klo:17:03 »
Tämän seuraliikkeen aluekolpörtööri, kirjailija Urpo Karjalainen osaa kirjoittaa kiihkottomasti ja ymmärrykseni mukaan asiallisesti ( so tieteellisesti hengellisen rälssin mukaan ) liikkumisesta juutalaisuuden ja kristillisyyden välimaastossa. Hänen viimeisin kirjansa on referoituna täälläkin.

Pitääpi tutustua.

Kovin paljon lopunajan kirjoittelijoissa on näitä ehdottomasti näin ja pelätkää ja vapiskaa jengiä.

Itsekkin joskus nuorempana kun tulkitsin jotain Raamatun kohtia, niin, että tehkää parannus vartiotorni kohta kaatuu ja kaikki maailmallinen sen alle kaatuu juttuja.
Kovaan ääneen, et tajutkaa nyt ja kauhea kiihko.
Metroasemilla oli profeetat kun jakoi fakseista tulleita a 4 papereita joissa kauheita tuomioita ja loppu on lähellä juttuja, oli paljon lopunajan profettoja ties missä niihin kohtasi.

Oli jännitystä ilmassa.
Niitä oli suomessa ja oli tanskassa ja oli yksi aika, kun katuprofeettoja oli joka kulmalla.

Yhdessä vaiheessa oli porukkaa, kun Yonggi Sho tai joku iltoitti Neuvostoliiton sodasta ja silloin tai joku aika oli porukkaa ryssän embassy edessä rukoilemassa ja jengiä ajoi itä rajalle rukoilemaan.

Oli aika coolia aikaa ja varmaan tottakin oli murusia ja varmaan auttoi toi touhoaminen silloin.

Aika sktsofreninaika oli joskus Suomessa.
Mitähän taas olin kirjoittelemassa, kun ajatukset vei mennessään.
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4784
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #71 : 08.07.22 - klo:15:17 »
Muistakaamme kuitenkin, että "Kun kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, älkää pelästykö. Niin täytyy käydä, mutta se ei vielä merkitse loppua."
Vaikka nyt olisikin vasta ennakkotäyttymyksestä kyse, niin silti sen pitää vahvistaa pyhien rukousta kaikessa alatien nöyryydessä.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #72 : 08.07.22 - klo:16:35 »
Sen pitää vahvistaa pyhien rukousta kaikessa alatien nöyryydessä.

Mitä mahdat rukouksen vahvistamisella tarkoittaa? Viittaatko määrään vai laatuun? Minä uskon, että Jumala kuulee sanattoman huokauksenkin. Näinkin on: ”Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.”

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #73 : 21.07.22 - klo:20:53 »

Pääsanoma lienee sama, kuin monessa muussakin Raamatun kirjassa, eli että kääntykää Kristuksen puoleen ja tuli mitä tuli, niin Jumalaan turvaavalle käy hyvin, vaikka mitä tapahtuisi.
Jotain tällaista.

Mitä sitten tulee Ilmestyskirjan pohjalta tehtyihin erilaisiin ja monen monituisiin malleihin tulevaisuudesta ja niiden asioiden harrastaminen, niin ihan hyvä harrastus, kuhan se ei vain veisi liikaa tilaa itse pääsanomalta.

Kukahan ton karjalaisenkyöstin neuvoisi armon alle tai johonkin.

Ei lopunajan tulktsemiset ja ajan merkkien tarkkailu ole mitenkään pois pääasiasta, vaan osa sitä.

Mitenköhän tän nyt selittäisi, että kyöstikin fakkiintuneiltä käsityksiltään tajuaisi?

Nyt jos koskaa olisi tilausta profeetoille. Ei profetian lahja ole mikään, jota tulisi leimata joksikin hörhöilyksi, vaan on oikeita profettojakin tai lahjan omaavia.
Uskoisin, että adventistit on yksi porukka.
He ovat keskittyneet kovasti Danielin kirjan selittämiseen ja olen lukenut heidän todella syvästi asiaan ja lähteisiin perehtyneitä kirjoituksia en toisen monen vuoden rukoilun ja tutkimisen tuloksia vain leimaisi harrastukseksi.

Profetioissa on Jeesuksen Henki jossain paikassa Raamatussa on tai jotenkin.
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4784
Vs: Lopun ajan ahdistus
« Vastaus #74 : 29.07.22 - klo:18:19 »
Ajan merkkejä olen seurannut, ja tännekin kirjoittanut Ahdistuksen ajan ilmeisestä olemassaolosta jo nyt.
Körtit eivät ota mielellään näitä keskustellakseen, eikä siinä mitään, onhan Jeesus itse sanonut:

Kun näette näiden tapahtuvan, rohkaiskaa mielenne ja nostakaa päänne sillä vapautuksenne aika on lähellä.

Vain Isä yksin tietää mitä ja milloin alkaa tapahtua. Amerikan-meno on ainakin lähellä kaaosta. Pian saamme nähdä miten siellä jatkuu. Seurataan ja rukoillaan.
Ilmestyskirjan apokalyptisten ratsastajien kavioiden kopseen kuuluessa taivaanrannalla kolmannen ratsastajan tuoma ruokakriisi ei koske öljyä. Polttoaine-öljyn hinta onkin laskenut. Ukraina on merkittävä auringonkukkaöljyn tuottaja, jolloin vaikutuksia tulee luultavasti olemaan myös elintarvikkeissa käytettyihin öljyihin. Toisaalta öljy saattaa tarkoittaa oliiviöljyä Ilm. 6:6  “älä turmele öljyä äläkä viiniä”. Molemmat kasvit ovat Välimeren alueen tuotteita, eli voisi päätellä, ettei vitsaus samalla tavalla kosketa Välimeren maita niin kuin muita seutuja. Tämä nyt vain tällaisena omavoimaisena ihmisviisaudessa olevaa tulkintana. Odotan malttamattomasti Penan raamatullista opetusta tähän asiaan.  :eusa_pray: