Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 26  (Luettu 30484 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #15 : 17.06.15 - klo:19:13 »
Seitsemän aikaan on jo viisitoista astetta. Rantamme onkin ilta-auringon suuntaan. Saanemme taas ihailla iltaruskoa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #16 : 17.06.15 - klo:19:38 »
Joskus jostain luin, että Golf-virta on tekemässä kuolemaa. Ja siitä johtuvat nämä ajat. Siis pitäisi lämmetä. Mutta venäläinen tiedemiesryhmä Pietarissa on sitä mieltä, että on tulossa pikku-jääkausi. Onneksi Kankaala on näitten paikkojen välissä, että saadaan kumpaakin arviota  :017:

Eieiei, Golf tuo meille lämmintä. Jos se muuttaa suuntaansa täällä viilenee. Pikkujääkausi on myöhempää perimätietoa. Tai siis tutkittua tietoa ja arvuuttelua muualtakin kuin Venäjältä. Koska hän sitten tulisi sitä en tiedä.

Sitten on tuo maapallon littanuus, eli pitäisi puhua maasoikiosta tai mikä hän on, termistä en tiedä, olin heikko geometriassa. Sen opin neljää vuotta myöhemmin seuraavassa koulussa. Meillä oli hyvä maantieteen ja biologian opettaja ja menin häneltä kyselemään minkätakia välillä on niitä lumisia talvia ja välillä ei. Rannikollahan se oli erityisen selvä ilmiö. Hän selitti että Atlantilta saapuvat matalapaineet väliin osuvat tänne välillä eivät. Se ei ole sattumanvaraista vaan dille on syynsä, niistä sitten hänellä riitti paljohkosti kerrottavaa. Hyvin jännittävä välitunti.

Jos niitä osuu, on tietty myös tuulista ja pilvistä. Ei pääse aurinko niin järin lämmittämään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #17 : 18.06.15 - klo:11:04 »
Seitsemän aikaan on jo viisitoista astetta. Rantamme onkin ilta-auringon suuntaan. Saanemme taas ihailla iltaruskoa.

Olikin komea!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #18 : 18.06.15 - klo:16:31 »
Yli 10 astetta plussalla, sataa, tuulee

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #19 : 18.06.15 - klo:19:29 »
Kaatosataa. Mittarihan minulta putosi jonakin myrskyisenä yönä mutta epäilen että jää kymmenen alapuolelle. Olisiko viisi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #20 : 18.06.15 - klo:22:19 »
Ilmatieteen laitoksen mielestä Helsingissä on peräti 11,4 astetta.

http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/helsinki
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #21 : 19.06.15 - klo:08:24 »
Nyt vasta huomasin, että toissa yönä Pelson mittausasema merkkasi hallaa, meidän mittarissa oli + 0,8 astetta. Vikuutti melko varmasti kukkivia metsämarjoja, hilla on sitten taas kerran mennyt. On ollut niin kovia tuuliakin, että sekin nujertaa hennon kasvun.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #22 : 19.06.15 - klo:10:34 »
Ilmatieteen laitoksen mielestä Helsingissä on peräti 11,4 astetta.

http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/helsinki

Siitä nähtiin että ilmatieteen laitos erehtyy. Tuo on varmaan heidän sisälämpötilansa.  :003:

Ikimuistan sen talven jona sairaaloiden kaikki puitteet sun muut hajosivat yhtä aikaa ja The Cityä pommitti se kolmekymmentä miinusastetta kaksi kuukautta. Minun oli vielä suht helppoa sanoa että pukekaa takki yllenne ja pipo päähän kun vein potilaan tutkimushuoneeseen mutta niillä vuodeosastoilla joissa potilaat makasivat vuoteissa olikin huumori hyytynyt. Eräs ystäväni mittasi lämmöt ja totesi että sisätaudeila ikkunavierisängyn hollilla plus kasi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #23 : 19.06.15 - klo:10:41 »
Miksi en pukeudu suosiolla kuten talvella, onko kesä jokin päähänpinttymä minulle? Eli talvikenkää kehiin. Pitävät vettäkin.   :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #24 : 21.06.15 - klo:13:54 »
Aamun kolea sumusää muuttui puoliltapäivin kosteaksi lämmöksi. Aurinko paistaa.
Eilisen sateen jälkeen tuntuu uudelta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #25 : 21.06.15 - klo:16:49 »
Lämpötila vakiintunut alle 20 asteeseen, sadetta ja tuultakin pitkin alkukesää.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #26 : 21.06.15 - klo:17:07 »
Meillä täällä kaakossa oli helteinen eilinen päivä. Meidän varjossa mitattu ennätys oli 25,3 iltapäivällä. Ukkoshauteinen ilma. Nähtiin etäältä salama, mutta täällä oli vain pieniä vesikuuroja illalla.

Tänään ei päästy enää kuin 20,4, mutta on aurinkoista ja kaunista. Kaiken kaikkiaan paljon parempi juhannussää kuin mitä luvattiin.  :icon_cool:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #27 : 21.06.15 - klo:18:30 »
Lämmin ja aurinkoinen ilta

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #28 : 21.06.15 - klo:19:17 »
Samoin. Ensimmäinen kesältä näyttävä ilta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #29 : 22.06.15 - klo:07:10 »
Auringon vuoksi lämmin ja sumuinen aamu. Pellon toiseen reunaan asti en näe. Varmaankin kuivahtaa nopsaan maa ja kasvusto.