Kirjoittaja Aihe: Hyvää Joulua!  (Luettu 28688 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #45 : 27.11.22 - klo:09:16 »
Hyvää hanukkaa!

Otin vähän selvää hanukan vietosta. Sefardijuutalaisilla siihen kuuluu hillomunkkien syöminen. Askenasijuutalaisilla on tarjolla öljyssä paistettuja perunalettuja. Kynttilöiden polttaminen lämmittää toki näin alkutalvesta. Yhdeksänhaaraista kynttelikköä meillä ei tosin ole. Hanukkaa tänä vuonna juhlitaan 18.-26.12.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #46 : 27.11.22 - klo:13:57 »
No kuten tavallista, Seppos estää minua kirjoittamasta, muttei ole voinut puutua siihen, että viisveisaaja julisti minua täällä narsistiksi jo neljä päivää sitten, ja Riitta, Pena, ja Leena ovat yhtyneet viisveisaajaan vainoon, eikä minua puolusta kukaan teistä, joten teen valituksen HY yhdistykselle. Jos eivät pane Seppoksen aisoihin, menen taas lehdistöön. Olette saaneet olla rauhassa minulta aina kun jätätte minut rauhaan. Jos tämä ei lopu, niin pyydän, että HY poistaa käännökset sivuiltaan. Ne ovat vapaasti käytettävissä ainoastaan, jos vastuulliset hoitavat tehtäväänsä ja huomauttavat, kun kirjoitukset eivät ole sopivia. Ei ollut sopivaa kirjoitella narsisismista ja ilmoitin tuloksetta Sepokselle. Olette kyllä sitkeitä pahatekemisessä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #47 : 27.11.22 - klo:15:57 »
Muistot rakentavat aina joulun. 

Noista säästämisjorinoista palaa mieleeni joulu, joka oli jostakin syystä meille kireän rahan aikaa ja vanhempani tahtoivat meille antaa jotakin lahjaksi.
Aamen! Entä jos tänä jouluna ostamisen ja tavaroiden tilalle löytyisikin jotain syvällisempää ja hyvempää kuin tämän maailman kaupallinen joulu! :icon_xmaslol:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #48 : 27.11.22 - klo:18:45 »
Aamen! Entä jos tänä jouluna ostamisen ja tavaroiden tilalle löytyisikin jotain syvällisempää ja hyvempää kuin tämän maailman kaupallinen joulu! :icon_xmaslol:

Löytyy.  Jos tahdot kuitenkin lahjoitella, voit antaa aineettoman lahjan, jonakin vuonna saattoi lahjoittaa esimerkiksi vuohen kohteeseen, joka tosin ei tiennyt kuka vuohen lahjoitti  eikä päässyt koko vuohta edes näkemään, tai jos sattui kireän rahan aika, vaikkapa kanan tai jos löyhemmän, vuoden koulutarvikkeet lapselle, sadalle lapselle rokotukset tai muuta.

Sitten voi ilahduttaa sellaista jolla jo on kaikkea kertomalla,  että hän lahjoitti juuri vuohen.

Vantaalla oli jonakin adventtina kuusessa koristeluna kortit, joista sai ottaa jos tahtoi, ja siellä oli köyhien lasten joululahjatoivomuksia.  Nea, 1 /2 v.  toivoo talvikenkiä tai vastaavaa. 
En tiedä karkoittiko korona ne, sllä oli Malmillakin kerran. Enää ei näkynyt.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #49 : 27.11.22 - klo:20:41 »
Riitta, Pena, ja Leena ovat yhtyneet viisveisaajaan vainoon, eikä minua puolusta kukaan teistä.

Miten sinua voisi puolustaa niin, että sen tunnistaisit ja tunnustaisit? Viisveisaajan narsismiviitaukset on joukolla todettu asiattomiksi.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #50 : 28.11.22 - klo:03:31 »
Miten sinua voisi puolustaa niin, että sen tunnistaisit ja tunnustaisit? Viisveisaajan narsismiviitaukset on joukolla todettu asiattomiksi.
Sanoin selvästi suomenkielellä. Olisi pitänyt asiallisesti ja ystävällisesti huomautta viisveisaajalle, että narsismiviitaukset ovat asiattomia.
En tosiaan ymmärrä mitä on joukolla todettu muuta kuin että sinä reagoit siihen josta kielitaidoton ulkomaalainen ei saanut tolkua, mutta inehmo ilmeisesti suomalainen ei pitänyt sävystä; Riitta kauhisteli miten hirveä olin kun pyysin ylläpidon apua ja valehteli viisveisaajan pyytäneen anteeksi; ja Leena julisti viisveisaajan rakkaaksi ja moitti minua jankuttamasta.
Jankutan kyllä tämän räikeän epäoikeuden edessä. Tiedän, että jankuttaminen on suomalaisille ainoa synti, mutta totean myös, että Jumalan Sana on paljon pitempi kuin minun postit ynnä virsien käännökset konsanaan, joten Jumala voittaa minut reilusti jankuttamisessa pahuutta vastaan.
Narsismiviittaukset ovat vain viisveisaajan jatkoa siitä, mitä olette viljelleet yhteisvoimiin jo vuosikausia: minä muka käänsin virret alusta asti etsien kunniaa, rahaa, asemaa, ja kultajalustetta yms. sellaisten, joten pitää körtti vaatimattomuuden nimissä murskata minua mahdollisimman rumalla tavalla, että löytäisin oikeata alhaista tietä eteenpäin. Ilmoitan, että olen ollut koko elämäni yliopiston myyrä humanistisella tiedekunnalla ja käänsin virret samasta syystä kuin käänsin aikanani turkkilaiset alevivirret, jotka ovat olleet netissä yli 30 vuotta ja tähän asti musliimit eivät ole tarvinnut hyökätä kertaakaan. Minä olen sama kääntäjä, mutta körtit ja musliimit poikkeavat huomattavasti toisistaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #51 : 28.11.22 - klo:07:21 »
Sanoin selvästi suomenkielellä. Olisi pitänyt asiallisesti ja ystävällisesti huomautta viisveisaajalle, että narsismiviitaukset ovat asiattomia.

Tein sen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #52 : 28.11.22 - klo:07:25 »
Tein sen.

Tomppa-tomppelini! Et sinäkään kaikkea ole huomannut.



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #53 : 28.11.22 - klo:07:44 »
Tomppa-tomppelini! Et sinäkään kaikkea ole huomannut.
Pena muistuttaa isää, joka sanoi lapselleen, eikä riitä että lupasin, ja vielä pitääkö toteuttaa se.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #54 : 28.11.22 - klo:07:51 »
Pena muistuttaa isää, joka sanoi lapselleen, eikä riitä että lupasin, ja vielä pitääkö toteuttaa se.

   Isä tietää.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #55 : 28.11.22 - klo:07:51 »
Pena muistuttaa isää.

Isän ja isoisän asema minulla on perheessäni. Tällä foorumilla ei sellaista roolia nähdäkseni ole Sepposillakaan. Olemme kaikki aikuisia, emme kenenkään vanhempia tai lapsia. Foorumin säännöt määrittelevät, miten täällä tulee toimia.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #56 : 28.11.22 - klo:08:07 »
Isän ja isoisän asema minulla on perheessäni. Tällä foorumilla ei sellaista roolia nähdäkseni ole Sepposillakaan. Olemme kaikki aikuisia, emme kenenkään vanhempia tai lapsia. Foorumin säännöt määrittelevät, miten täällä tulee toimia.

Eivät määrittele. Jos niin olisi, ongelma olisi katkaistu vuosia sitten. On haluttu muskata minut koska käänsin vanhat virret. Se tarkoitus on sivuttanut kaikki säännöt ja kaiken moraalin.
Jos säännöt määrittelevät, miksi ei puututtu viisveisaajan posteihin jo viime viikolla ennen kuin minä näen ne kolme päivää myöhemmin? Miksei puututtu silloin kun ilmoitin eilen? Siksi, että tarkoitus on yrittää murskata vanhojen virsien kääntäjän ja se tehdään yhteisvoimin. Mauno on hiljaa, koska hän on tyytyväinen tuloksiin. Se on HYn tarkoitus.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #57 : 28.11.22 - klo:08:18 »
Voit tarkistaa, että vastasin Viisveisaajan ensimmäiseen narsistikommenttiin alle kahden tunnin kuluttua sen julkaisusta. Ainakin tarkoitukseni oli olla asiallinen ja kohtelias.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #58 : 28.11.22 - klo:08:37 »
Joulukellot Ukrainasta :   https://www.youtube.com/watch?v=GqeJ38DThVc



                 

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #59 : 28.11.22 - klo:09:15 »
Voit tarkistaa, että vastasin Viisveisaajan ensimmäiseen narsistikommenttiin alle kahden tunnin kuluttua sen julkaisusta. Ainakin tarkoitukseni oli olla asiallinen ja kohtelias.

Olit asiallinen ja kohtelias, muttet todennut postia asiattomaksi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.