Kirjoittaja Aihe: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?  (Luettu 19951 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #75 : 09.01.23 - klo:06:49 »
Toimin maltillisesti ja siivoan vain hankalimmat pois. Silti kannatta miettiä mitä kirjoittaa.

Jos olisit sijoittanut tämän postin välittömästi sen postin jälkeen, jossa viisveisaaja minua sanoo ties miten moneksi kerraksi narsistiksi, koska laitoin linkin HYn sivuille, niin käännökset olisivat vielä näkyvissä. Minulta kysytään närkästyneenä, mitä minulle riittäisi. Tämä olisi riittänyt.
Ja vieläpä tiedät sen hyvin. On ollut tahallista eikä väärinymmärryksestä kiinni. Minua kiinnostaisi tietää, miksi te ette halua, että pala teidän historiastanne olisi englanninkielellä näkyvissä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #76 : 09.01.23 - klo:07:36 »
Minua kiinnostaisi tietää, miksi te ette halua, että pala teidän historiastanne olisi englanninkielellä näkyvissä.

Minua kiinnostaa tietää, miksi tartut aina parin henkilön poikkipuoliseen ilmaisuun ja väität niitä kokonaisen hengellisen liikkeen kannaotoiksi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #77 : 09.01.23 - klo:08:08 »
Taisin olla siihen aikaan joko muissa hommiaaa, ja sekin on totta, etten seuraa jokaista keskustelua,  siitä  tulisi  vähän työlästä. 

Minä olen ollut hyvilläni ja kiitollinen kaikesta työstäsi.  En olisi tullut vanhoja Siionin Virsiä kai edes lukeneeksi koskaan,  se nyt vaan on näin,  ellei olisi Sinua, ja käännöksiäsi.  Minua kiinnosti Malmivaaran hengellinen tulkinta, sinä olet tehnyt elämäni rikkaammaksi, enkä kaihda sen sanomista ääneen tai siis kirjoittamista tänne. 

Minulla on ollut täällä  omat vaikeuteni.  Niistä on tietysti jo toistakymmentä vuotta,  enkä ollut tehnyt H-Y:lle minkäänlaista palvelusta, mutta jokin minussa kurkottaa kättä Sinulle,  ja koko sydämestäni toivon, että  joskus tavataan.  ellei täällä, niin kuka tietää, missä muualla,  sillä minulle olet rakas. 


"yli pimeän, surun, katkeran pelon
yli oman taakkani, ihmiselon
minä ojennan
sinulle kättä"

kömpelöä, enkä muista  kenen ja mistä,   mutta  joskus ei ole helppoa löytää sanoja
« Viimeksi muokattu: 09.01.23 - klo:08:15 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #78 : 09.01.23 - klo:17:50 »
Minua kiinnostaa tietää, miksi tartut aina parin henkilön poikkipuoliseen ilmaisuun ja väität niitä kokonaisen hengellisen liikkeen kannaotoiksi.

Minä kiitän Leenaa kauniista sanoista.
Pena tuntee hyvin koko tapauksen alusta asti ja tietää hyvin, etten tartu aina parin henkilön poikkipuolisen ilmaisuun enkä väitä niitä kokonaisen hengellisen liikkeen kannonotoiksi. Sen sijaan väitän, että jotakin on mätä hengellisessä liikkeessä, jos joku ulkopuolinen tutkija kääntää liikkeen huomattavan historiallisen tekstin ja tulos on tällainen. Teidän kannattaisi keskittyä siihen, miten tämä tilanne korjaantuisi, sen sijaan, että syytätte kääntäjää ikävyyksistä. Ei kukaan tee sellaista työtä ikävään tarkoitukseen. Työ itse puhuu itsensä puolesta. Vastaanotto voi olla mitä tahansa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33796
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #79 : 09.01.23 - klo:17:54 »
Hyvä ystävä, tulee mieleen kysymys olitko sopinut kääntämisestä jonkun HYn edustajan kanssa ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #80 : 09.01.23 - klo:18:07 »
Hyvä ystävä, tulee mieleen kysymys olitko sopinut kääntämisestä jonkun HYn edustajan kanssa ?

Useamman kanssa. Alussa moni oli mielissään siitä. Nyt sinä, niin kuin moni muu, olet epäilevällä ja vihamielisellä kannalla. Tietääkseni, heränneet kunnoittavat piispojen kannanottoja. Silloin kun käännös valmistui, täällä Savon pääkaupungissa piispa sanoi julkisesti, että työ oli huomattava kulttuuriteko. En tiedä, mikä on myrkyttänyt körttien suhtautumisen. En itse huomannut vihamielisyyttä ensimmäisen kuuden vuoden aikana sen jälkeen kun käännös valmistui. Ei ollut ainakaan silloin valittamista. Mene itseesi ja kysy onko sinulla yhtä positiivinen käsitys asiasta kuin v 2014. Sen jälkeen käännös ei ole muuttunut muuten kuin muutamassa korjauksessa ja kääntäjä on sama. Muutos on ollut körttifoorumin kirjoittajissa, kuten esim. itsessäsi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #81 : 09.01.23 - klo:19:31 »
Välillä mielenkiintoinenkin keskustelu kuihtuu varovaisen sovinnaisuuden hyminään. Miksi? Leijuuko yllämme 'valvovan isonveljen' varjo vai arastelemmeko toistemme reaktioita? Emmekö tiedä riittävän tarkasti soveliaan keskustelun sääntöjä?

 Välillä mielenkiintoinenkin keskustelu kuihtuu varovaisen sovinnaisuuden hyminään, toteaa Pena. Hmmm. Ikävä jos noin on.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #82 : 09.01.23 - klo:20:09 »
Oli vuonna 2010  silloisesta keskustelusta. 
 

Varsin mahdollisesti ajattelee edelleen samoin. 

Toivon Sinun huolellisesti huomioivan,  etten epäile Sinun olevan tästä erinomaisesti perillä.  Pyydänkin, että tämä,  itsessään epäilemättä tarpeeton kommentti,  saisi jäädä saman tien kokonaan unohduksiin.  En suurin surminkaan tahtoisi erehtyä millään tavalla kolhaisemaan  saati loukkaamaan Sinua.   

Itseäni valitettavasti kiusaa,  kun koetetaan jatkaa keskustelua siitä, mihin sen kuka hyvänsä jätti 12 vuotta sitten. 

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #83 : 09.01.23 - klo:21:34 »
Välillä mielenkiintoinenkin keskustelu kuihtuu varovaisen sovinnaisuuden hyminään, toteaa Pena. Hmmm. Ikävä jos noin on.

Välillä toivoisi, että kiivas keskustelu vihdoinkin kuihtuisi, mutta se vain jatkuu...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #84 : 09.01.23 - klo:21:55 »
Toki on hyvä että on vilkasta keskustelua, saisi olla innostavaa ja rohkaisevaa, vaikka mielipiteitä on runsaasti, siitähän sitä rakentavaa keskustelua syntyy.
Savolaisilla vastuu on kuulijalla, en tiedä foorumilla, onko kirjoittajalla vai lukijalla, ehkä pitää olla molemmilla ymmärrystä.
Siksi meikämanne usein tyytyy musiikkilinkkeihin siinä toivossa että ne antaisi hyvää mieltä.   :023: :039:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #85 : 10.01.23 - klo:05:09 »
Toki on hyvä että on vilkasta keskustelua, saisi olla innostavaa ja rohkaisevaa, vaikka mielipiteitä on runsaasti, siitähän sitä rakentavaa keskustelua syntyy.
Savolaisilla vastuu on kuulijalla, en tiedä foorumilla, onko kirjoittajalla vai lukijalla, ehkä pitää olla molemmilla ymmärrystä.
Siksi meikämanne usein tyytyy musiikkilinkkeihin siinä toivossa että ne antaisi hyvää mieltä.   :023: :039:

Ylläpito on sitä mieltä, että voi rauhassa viitata toiselle sanalla "narsisti", ja jos raportoi, vastaus on, että pitää sietää jonkun verran kritiikkiä. Sana narsisti ei ole missään kontekstissa kritiikkiä. Se on haukkumasana tai lääketieteellinen diagnoosi. Niin körttifoorumin harrastama cyberbullying on päätynyt siihen, ettei ole vanhojen Siionin virsien käännös enää näkyvissä. Se olisi voinut välttää pienellä, ystävällisellä huomautuksella, mutta vihamielisyys on niin kova, että piti toimia sen mukaan, vaikka se johtui taas käännöksen häviämiseen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #86 : 10.01.23 - klo:08:06 »
Se olisi voinut välttää pienellä, ystävällisellä huomautuksella, mutta vihamielisyys on niin kova, että piti toimia sen mukaan, vaikka se johtui taas käännöksen häviämiseen.

Ystävällisiä huomautuksia on nähdäkseni näissä keskusteluissa selvästi enemmän kuin vihamielisyyttä. Myös sinuun, Thomas McElwain, on jatkuvasti suhtauduttu enimmäkseen ystävällisesti, usein syystäkin ylistävästi. Joku on ärtynyt, mutta kukaan ei vihaa sinua.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #87 : 10.01.23 - klo:09:10 »
Ystävällisiä huomautuksia on nähdäkseni näissä keskusteluissa selvästi enemmän kuin vihamielisyyttä. Myös sinuun, Thomas McElwain, on jatkuvasti suhtauduttu enimmäkseen ystävällisesti, usein syystäkin ylistävästi. Joku on ärtynyt, mutta kukaan ei vihaa sinua.

En voi sanoa, että vihaan minä jotakuta täällä. Mutta tosiasia on, että käänsin ystävällisenä eleenä virret ja ne ovat nyt poistettu yksinomaan siksi, että ylläpito ei voinut huomauttaa julkisesti sille, joka käytti sanaa narsisti, että olisi mahdollisesti syytä harkita sanoja. Ystävällinen sana olisi riittänyt. En häneltä pyytänyt muuta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #88 : 10.01.23 - klo:09:49 »
Ystävällisiä huomautuksia on nähdäkseni näissä keskusteluissa selvästi enemmän kuin vihamielisyyttä. Myös sinuun, Thomas McElwain, on jatkuvasti suhtauduttu enimmäkseen ystävällisesti, usein syystäkin ylistävästi. Joku on ärtynyt, mutta kukaan ei vihaa sinua.

Te luulette, että kehuminen korvaa cyberbullying. Niin kauan kuin cyberbullyingia sallitaan, kehuminen tuntuu inhottavalta. Jokainen sen ymmärtää. Se ystävällinen sana, joka olisi pelastanut tilanteen olisi osoitettu aikanaan viisveisaajalle ja se olisi, että voisi harkita sanoja. Yksinkertaista.
Mutta se on jo ohi ja mennyttä. Ostatko, Pena, vanhojen Siionin virsien kääntäjän tekijäoikeudet? Minulla ei ole niihin enää käyttöä.
 
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
Vs: Pitääkö Foorumilla varoa sanojaan?
« Vastaus #89 : 10.01.23 - klo:10:26 »
Ostatko, Pena, vanhojen Siionin virsien kääntäjän tekijäoikeudet? Minulla ei ole niihin enää käyttöä.

Myy Herättäjä-Yhdistykselle, jolla lienee suomenkielisten virsienkin oikeudet.