Kirjoittaja Aihe: Kuka pääsee taivaaseen?  (Luettu 40191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #15 : 17.11.06 - klo:14:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Lainaus käyttäjältä: "mirja"
On helppoa ottaa usko vastaan,jos on syntynyt uskovaan perheeseen,saanut rakkautta osakseen ja voinut näin kehittyä tasapainoiseksi aikuiseksi.Päälliskaupaksi saa vielä taivaspaikankin.Jos taas on syntynyt tasapainottomaan kotiin,saanut selkäänsä syystä ja syyttä, ehkäpä pelännyt välinitämättömiä päihteitä käyttäviä vanhempiaan ja nähnyt elämän nurjan puolen perusteellisesti jo ekan kasvuvuoden aikana. Todennäköisesti kyky uskoa rakastavaan taivaan isään kullostaa vitsiltä,koska mallina on  vanhempi,joka ei koskaan välittänyt.


"Häntä lyätiin ja laiminlyätiin. riittääkö ihmisikä täyttämähän astian joka jätettiin tyhyjilleen."

Lapsuures tuan isoon "vitsikirian" sanomaki ruakki vaan piänen pelekoja.
Onneksi tua ymmärrys on kasvanu vuasien viäries niin palio, että elämää on oppinu rakastamahanki.

Ainuttakaan lasta tahi aikuusta ei oo parannettu vihasta muutoon ku rakkaurella. Siinähä meille uskoa ja uskontöitä jaettavaksi täs kylymäs maalimas.


Mörtti on ihan oikeassa, mutta ei täällä kaikki ole syntyneet uskovaan perheeseen. Oma kotini oli ihan normaali siivosurutoin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riku

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 60
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #16 : 17.11.06 - klo:15:03 »
Toivottavasti mahdollisimman moni sinne taivaaseen pääsee. Itse ainakin kaipaan moni kuolleita rakkaita, jäällennäkemisen toivo elää.  Minusta se on hyvin inhimillistä, en niin osaa kaivata Jeesuksen tai Jumalan "näkemistä".
"Uskovan" tekstiä lukiessani mietin että minkäikäiseen  pikkuiseen se synti sitten livahtaa kun vastasyntyneellä sitä ei ole?   Eiköhän se syntisyys ole koko meidän ihmiskunnan yhteinen taakka.

uskova

  • Vieras
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #17 : 17.11.06 - klo:15:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Riku"
Toivottavasti mahdollisimman moni sinne taivaaseen pääsee. Itse ainakin kaipaan moni kuolleita rakkaita, jäällennäkemisen toivo elää.  Minusta se on hyvin inhimillistä, en niin osaa kaivata Jeesuksen tai Jumalan "näkemistä".
"Uskovan" tekstiä lukiessani mietin että minkäikäiseen  pikkuiseen se synti sitten livahtaa kun vastasyntyneellä sitä ei ole?   Eiköhän se syntisyys ole koko meidän ihmiskunnan yhteinen taakka.


Jeesus ilmestyi tehdäkseen tyhjäksi perkeleen teot. Jokainen kärsii vain omista synneistään raamatun mukaan koska Jeesus on kuollut ja ylösnoussut, joten synti jonka ihminen tekee sydämessään tai tekosyntinä, tehden sen kun on ymmärtävässä iässä kun liha viettelee, liha joka on perkeleen kanssa liitossa jossa synti tykkää riippua kiinni.

Syntisyys on koko ihmiskunnan taakka, mutta ei sen jossa syntiä ei ole. Sellaisessa ei ole syntiä joka ei koskaan sitä ole tehnyt, vanhan liiton aikana taas oli, synti kulki suvussa...

Sellaisessakaan ei ole syntiä joka on siitä puhdistettu ja joka on antanut syntinsä pois harteiltaan uskoen että Jeesus on ne kantanut, koska Hän on. Miten puhtaassa voi olla likaa? Jos jokin asia puhdistetaan, kuinka se voi olla silti likainen? Se voi tulla uudestaan likaiseksi muttei ole likainen puhdistuksen jälkeen.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Meille rippikoulussa puhuttiin myös tästä aiheesta. Itselleni selkeni moni ajatus, kun kuulin papin version, sillä niin olen itsekin aina sisimmässäni ajatellut, silloin vain joku selvensi ajatukseni sanoiksi. Asia tuli tosin jo ilmi tässäkin ketjussa monen monta kertaa, mutta se meidän pappi sanoi niin, että meille annetaan mahdollisuus taivaspaikkaan ja riippuu itsestämme, mitä sen lahjan kanssa teemme, otammeko vastaan vai emme. Vaikkapa keskellä viidakkoa asuva heimo, mistä se voisi tietää, että on yleensä olemassa jotain Jeesusta ja pelastusta ja armoa? Samoin heti syntymän jälkeen kuolevat (tai kuolleena syntyneet), he eivät vielä tiedä lahjaansa. Miksi siis lahja otettaisiin sellaisilta pois, jotka eivät ole vielä tahtoaan ilmaisseet, että ottavatko lahjan vastaan vai eivät? Eri asia on sitten, jos kieltäytyy tunnustamasta Jumalan. Silloin se on oma valintamme, Jumala haluaa meistä jokaisen luokseen, mutta ei hänkään voi meitä siihen pakottaa.






Asiasta toiseen, pisti silmään:

Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Muuta en tiedä, mutta veisaan mielelläni taivasvirsiä ja taivas, maa ja meri aamen sanokoon.


Siis vähän ohi aiheen, mutta onko tuokin muutettu...:-? Itse olen aina kuullut, että "taivas, maa ja meri aamen vastatkoon". Sama kuin se "Siel kaunis kannel soi, he veisaa virttä uutta". Senkin olen aina tottunut näin vanhaan tyyliin veisaamaan. :-?
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #19 : 17.11.06 - klo:21:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Riku"
"Uskovan" tekstiä lukiessani mietin että minkäikäiseen  pikkuiseen se synti sitten livahtaa kun vastasyntyneellä sitä ei ole?   Eiköhän se syntisyys ole koko meidän ihmiskunnan yhteinen taakka.


Itse ajattelen niin, että vastasyntynytkin on pakosta perisynnin alainen (muutoinhan hän ei kuolisi koskaan!), mutta hän ei ole vielä eksynyt tämän maailman syntiin. Sitä me olemme kaikki tehneet yllin kyllin. Tavallaan vastasyntynyt on siis vähän puhtoisempi, kuin me muut, kun hänellä on "vain" perisynti kontollaan, jos näin voi sanoa.

En ota nyt sen kummemmin kantaa puhdistukseen, kun en ole miettinyt asiaa. Tietysti saamme synnit anteeksi, kun pyydämme, mutta ei meistä minun käsitykseni mukaan ihan entisiä tule ennen kuin vasta taivaassa olemme täysin puhtaat jälleen. Siis jotenkin niin, että lääkäri parantaa ihmisiä, mutta ei heistä ihan entisiä koskaan tule, elämä näkyy ja vasta kuoltua kaikki korjautuu lopullisesti, vaikka tässäkin elämässä on jo periaatteessa saatu anteeksi, mutta se ei välttämättä näy meissä täydellisesti, koska perisynti pestään lopullisesti vasta viimeisellä tuomiolla. Jotensakin näin ajattelen, en osaa selittää, niin joku voi vielä käsittää ihan väärin. Paras lopettaa, vastaan mieluummin, jos joku ei käsitä, niin ehkä osaan siihen vastata. Onpas tätä vaikea sanoiksi pukea!
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa 3357

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #20 : 18.11.06 - klo:08:28 »
Lainaus käyttäjältä: "HeinoM"
3357, älä laita pissapoikaan pelkkää vettä - jäätyy. Oikeastaan ei vettä ollenkaan - isopropanolia esim.

Liekö taivaassa autoja?


Harmin paikka, että saatoin lukea arvokkaan huomiosi vasta kun olin palannut työreissulta. Muistin kyllä huoltoasemalla, että ainettakin pitäisi pissapoikaan lisätä. Luulin ehtiväni hankkia sen myöhemminkin.
Mutta eihän se mene niin.

Entistä vakuuttuneempi olen siitä, että taivas kuin myös helvetti ovat jo täällä ja tässä.

Jos taivaassa on autoja, on siellä sitten energiapula, ilmastomuutosongelmia, kateuden siemeniä, talouden globalisaatio ( mikähän ilmiön nimi on taivaassa, ehkä taivaallistuminen) ja entistä tylsempiä sunnuntai-iltapäiviä kun suurin osa jengistä tuijottaa formulakisoja.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #21 : 18.11.06 - klo:11:52 »
Automiehiä ajatellen toivon, että taivaassa on heitä varten ainakin yksi riittävän iso autokorjaamo ja sen vieressä kilpa-ajorata. Itse aion liidellä ihan eri suuntaan (meinasin kirjoittaa 'maisemiin', mutta ei kai taivaassa sellaisia...). Tai pyöräillä.

Poissa 3357

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #22 : 18.11.06 - klo:12:09 »
Taivas voisi olla huoltamo, korjaamo jopa lainaamo. Viihtyisin hyvin kampaamossa. Se vaan on niin mukavaa, kun oma pää on käsittelyssä. Ja kun kerrankin peilistä katsovat pääomaansa tyytyväiset kasvot.

HeinoM

  • Vieras
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #23 : 18.11.06 - klo:13:21 »
Aku Räty oli kerran nuorena miehenä seurojen jälkeen kysynyt, että mitähän ne meillä siellä taivaassa oikein tekevät, jolloin joku körttiukko oli murahtanut, että tehköötpä nyt mitä hyvänsä, kunhan  edes sinne pääsisimme.

Näin kai se on.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"


Asiasta toiseen, pisti silmään:

Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Muuta en tiedä, mutta veisaan mielelläni taivasvirsiä ja taivas, maa ja meri aamen sanokoon.


Siis vähän ohi aiheen, mutta onko tuokin muutettu...:-? Itse olen aina kuullut, että "taivas, maa ja meri aamen vastatkoon". Sama kuin se "Siel kaunis kannel soi, he veisaa virttä uutta". Senkin olen aina tottunut näin vanhaan tyyliin veisaamaan. :-?


Arvasin, että näin käy. Siionin virsisssä tämä virsi päättyy kuten sen kirjoitin. Virsikirjakomitea muutti sen muotoon "vastatkoon" ja niin se on nykyisessä virsikirjassa. Minusta tuo vanhempi muoto on parempi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #25 : 18.11.06 - klo:20:07 »
Lainaus käyttäjältä: "3357"

Entistä vakuuttuneempi olen siitä, että taivas kuin myös helvetti ovat jo täällä ja tässä.

Jos taivaassa on autoja, on siellä sitten energiapula, ilmastomuutosongelmia, kateuden siemeniä, talouden globalisaatio ( mikähän ilmiön nimi on taivaassa, ehkä taivaallistuminen) ja entistä tylsempiä sunnuntai-iltapäiviä kun suurin osa jengistä tuijottaa formulakisoja.


Tuskinpa mikään täällä esitetyistä ajatuksista realisoituu taivaassa, vaan se on jotain ihan muuta, jota emme täällä ymmärrä.

No pikkuisen sivuun. Jehovan todistajilla on jo taivas täynnä ja maailmanlopun kohdatessa loput jäsenet, jos pisteet ovat kasassa, muuttuvat kaikki 30 vuotiaiksi ja elävät maan päällä ikuisesti tekemättä mitään ja edes tuntematta sukupuolista mielenkiintoa toisiin. Minusta tämä on erinomainen kuvaus potentiaalisesta helvetistä, kun ikuisesti ei ole mitään tekemistä. Kyllä siinä lyhyempikin aika tuntuu ikuisuudelta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pengu

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #26 : 18.11.06 - klo:20:46 »
Miksiköhän me pyrimme niin kauheasti määrittämään, ketkä pääsevät taivaaseen ja ketkä eivät sen sijaan, että tyytyisimme asemaamme ihmisinä ja armahdettuina armahtaisimme? Minusta me emme voi tietää, että kuka pääsee taivaaseen tai kuka ei ja onneksi asia on niin.

Minusta uskon- tai pelastusvarmuus on sitä, että uskoo, että kyllä armo nyt aina yhden tuomion voittaa. Siitä lienee Nasaretilainen hyvä esimerkki. Anoi armoa heille, jotka hänet ristiinnaulitsivat.

Ja tuohon lihan synnillisyyteen : Jos Jumala on Luoja ja kaikkivaltias, miksi hän loisi lihan vailla tarkoitusta tai lihan, jonka tarkoitus on paha? Miksi hän loi synnin? Kai meillä on oikeus kysyä sitä, vaikkemme vastausta saakaan.

Minusta armo on sitä, että saan luottaa tai edes toivoa siitä, että kaikella on tarkoituksensa vaikken sitä tiedäkään (Jumalan kiitos! :) )

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"


Asiasta toiseen, pisti silmään:

Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Muuta en tiedä, mutta veisaan mielelläni taivasvirsiä ja taivas, maa ja meri aamen sanokoon.


Siis vähän ohi aiheen, mutta onko tuokin muutettu...:-? Itse olen aina kuullut, että "taivas, maa ja meri aamen vastatkoon". Sama kuin se "Siel kaunis kannel soi, he veisaa virttä uutta". Senkin olen aina tottunut näin vanhaan tyyliin veisaamaan. :-?


Arvasin, että näin käy. Siionin virsisssä tämä virsi päättyy kuten sen kirjoitin. Virsikirjakomitea muutti sen muotoon "vastatkoon" ja niin se on nykyisessä virsikirjassa. Minusta tuo vanhempi muoto on parempi.


Kerrankin näin päin. Olisin itse väittänyt, että "vastatkoon" on vanhempi muoto, mutta näemmä olen jonkin virren oppinut täysin uusilla sanoilla. :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa joonasv

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
...
« Vastaus #28 : 20.11.06 - klo:18:51 »
meikä pääsee taivaaseen

Poissa Pengu

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #29 : 20.11.06 - klo:20:25 »
Joonas : Tuu morjenstaa mua sinne alakertaan sit joskus, jooko. Mä voin soittaa sulle ikuisesti Popperin 33:a. ;)