Kirjoittaja Aihe: Oletko kokenut "ihmeen"?  (Luettu 40838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #120 : 22.10.15 - klo:20:36 »
Itse olen kokenut koko elämän hyvin ihmeelliseksi. Kun sitä katselee taaksepäin, en ymmärrä muuten selvinneeni kuin Jumalan antamin avuin.

Minunkin kokemukseni Jumalan ihmeistä ovat tämän kaltaisia. Olen hiljaa pikemminkin peläten ihmeellisyyden katoavan kuin ihmisiä arastellen. Lähes kaiken voi selittää onnekkailla sattumilla ja mielen luomilla tunnelmilla.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #121 : 29.10.15 - klo:00:22 »
Tiedän että körtit eivät ' todista '  kokemuksistaan. Kuitenkin olen ollut havaitsevinani
että mystiikka ei ole vierasta täällä meilläkään.

Vapaat suunnat korostavat todistamisen tärkeyttä Jumalan kunniaksi. Samoin kertoilevat katoliset ja ortodoksit jopa pyhimyksien ja ohjaajavanhusten aikaansaamista ( välittämistä ) ihmeistä.

Itse olen kokenut koko elämän hyvin ihmeelliseksi. Kun sitä katselee taaksepäin, en ymmärrä muuten selvinneeni kuin Jumalan antamin avuin.

Todistajan taakka on vaikea ja siksi kai ihmispelosta moni vaikenee. Se on viisautta, sillä siitä on paljon esimerkkejä kuinka hankala asia tämä on.

Jeesus antoi joskus luvan kertoa parantamisistaan. Joskus hän kielsi puhumasta. Pystymmekö kuulemaan hänen äänensä ja toimimaan sen mukan.

Sunden selittää ihmisten uskon paljolti perustuvan siihen että he löytävät Raamatusta jonkin tarinan, johon voivat "sijoittaa" itsensä ja siten Raamattu ns "puhuu" heille. Kesästä saakka olen sitten kollannut tämmöistä esiin. No okei, Lasarus-vertaus taitaa sopia. Muuten minusta Sunden on vähän, no niin, kevyttä kamaa.

Mutta todistamisen osalta se sopii.

Tuntuu joutavalta kertoa jotakin, joka saman tien selitetään pois.

Ehkä se loppu on puhuvin:  "Jos he eivät usko Moosesta ja profeettoja, eivät he usko, vaikka joku kuolleista nousisi ylös" . 

Arvelen että Raamatun tai mitä heille kertookin on puhuttava heille, ihmettä ei voi "tilata" ja siten Jumalakaan ei saa kunniaa. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #122 : 13.04.17 - klo:20:28 »
Olen luonteeltani aika skeptinen, enkä ole etsinyt ihmeitä enkä viihdy seurassa, jossa ihmeitä korostetaan. Silti minulle tapahtui ihme. Minulla oli semmoinen kipu selässäni, että tuotti suurta tuskaa kääntyä vuoteella kyljeltä toiselle. Selälläni en voi nukkua pitkään. Silloin "kuulin" äänen sisimmässäni: "Mikset rukoile?" Ei se tullut korvin kuultavana, mutta en osaa sitä muutenkaan kuvailla. No, laitoin toisen käden kipeän kohdan ylle ja rukoilin muutaman sekunnin hiljaisen rukouksen ja sama toisella puolella. Sitten nukahdin. Aamulla oli äimän käkenä, kun ei ollut mitään kipua kummallakaan puolella. Eikä kipu ole toistunut, vaikka siitä on jo monta vuotta.

Selasin tätä ketjua ja törmäsin tähän vanhaan juttuun. Ilmeisesti kokemani ihme on todellinen, koska kipu ei ole vieläkään palannut. Se on kiitosaihe.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #123 : 13.04.17 - klo:21:28 »
Selasin tätä ketjua ja törmäsin tähän vanhaan juttuun. Ilmeisesti kokemani ihme on todellinen, koska kipu ei ole vieläkään palannut. Se on kiitosaihe.

Subjektiiviseen kokemukseen on vaikea sanoa, siis mun mitään.
Joku voisi kyllä huuhaaksi sanoa ja todistella toista ja vaatia lääkärintodistuksia.

Itse lukeudun siihen porukkaan jolle kaikki on ihmettä.
Mulle on se, että kävelen ja järki juoksee jotenkin, niin ihmettä jota en tajua.
Jakapäiväiset tapahtumat ja kaikki.

Ehkä joku tavallisesta poikkeava tapahtuma sitten olisi isompi ihme, mutta Jumala on tehnyt kaiken ylitse mun ymmärryksen.
Tik toc.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #124 : 15.04.17 - klo:12:27 »
Subjektiiviseen kokemukseen on vaikea sanoa, siis mun mitään.
Joku voisi kyllä huuhaaksi sanoa ja todistella toista ja vaatia lääkärintodistuksia.

Itse lukeudun siihen porukkaan jolle kaikki on ihmettä.
Mulle on se, että kävelen ja järki juoksee jotenkin, niin ihmettä jota en tajua.
Jakapäiväiset tapahtumat ja kaikki.

Ehkä joku tavallisesta poikkeava tapahtuma sitten olisi isompi ihme, mutta Jumala on tehnyt kaiken ylitse mun ymmärryksen.

Ei noista ihmeistä varmaankaan erimielisyyttä tule. Ihmettelen minäkin myös niitä "luonnollisia" asioita. Kuten sitä, että mitättömän pieni tikku pisti sormessa pari päivää enkä sitä juurikaan noteerannut. Mutta sitten otin kuitenkin suurennuslasin ja siellähän se oli pystyssä. Kaivoin sen sitten ulos ja totesin, että se oli n. 2 mm:n pituinen. Pikkuisen haavaan Illodinia (sitä sattui olemaan) ja pikku laastari päälle. Seuraavana päivänä  ei vähääkään kipua eikä juuri jälkeäkään. Joku voisi pitää tätä piku parantumista täysin luonnollisena evoluution seurauksena, mutta minulla ei ole niin suurta uskoa.

Viime kesänä ihmettelin pihassa kasvavia herneitä. Herneen palko on aivan ihmeellinen kertakäyttöpakkaus, ei semmoista taitavinkaan insinööri saa aikaan.