Kirjoittaja Aihe: Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.  (Luettu 15022 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

B.H.S

  • Vieras
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #15 : 13.05.09 - klo:16:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Takin saumoja pitää välillä ratkoa ja löysätä, ettei tarvitse sitä kääntää tai peräti vaihtaa toiseen.


No, hemmetti kun takki käy pieneksi ja koit on sen syöneet joka puolelta. 8)

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #16 : 13.05.09 - klo:16:21 »
Lainaus käyttäjältä: "B.H.S"
En ole mistään "gurusta" edes maininnut, en ainakaan omasta viesteistäni sitä löytänyt.


Et niin, joku muu sitä sanaa käytti, sen takia laitoinkin sanan lainausmerkkeihin. Luulin, että ymmärsit, että tarkoitin nimenomaan sitä nimimerkkiä, joka täällä on lopettanut kirjoittamisen. Minä en tiedä kuka se on, tiedän kyllä montakin nimimerkkiä, jotka ovat lopettaneet tai harventaneet kirjoittamista, mutta en kyllä osaa sanoa, kenen poistuminen foorumilta on niin paljon vaikuttanut, että täällä olisi tapahtunut jonkinlainen hajaannus. Voitko valaista meitä, jotka emme tiedä, kenellä on ollut niin suuri vaikutus.

Muutamia nimimerkkejä, jotka ovat kirjoitelleet joskus aktiivisemmin (yli 200 viestiä) mutta viime aikoina olleet hiljaisia ovat mm. m.k, Lentoaura, Kristian, Laura, Jaakkoopuukkoo, myyräpartio, llwyd, Teme, eevi, Hanna, mies valaan vatsasta. Sitten on vielä esim. juhoma ja Lars Mikael, jotka ovat lopettaneet käyttäjätilinsä kokonaan. Kuka näistä on sellainen, jonka puuttuminen on aiheuttanut hajaannusta vai onko kukaan?

Ehkä olen vaan jotenkin ihan pihalla, mutta en nyt oikeasti tajua, mitä tässä ajetaan takaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Re: Hajaannus
« Vastaus #17 : 13.05.09 - klo:16:27 »
Lainaus käyttäjältä: "B.H.S"
Lainaus käyttäjältä: "Pirska"

Ehkä tajusin jotain, mitä yritit sanoa, mutta mutta.


Haluan vielä täsmentää omaa henkilökohtaista aiheuttamaa hajaannusta foorumilla.

Minä olen suurimmaksi osaksi osallistunut tiedostamatta ja tietoisesti foorumin keskusteluihin.

Vain ja ainoastaan kilvoittelemalla että kohteena on ollut minä itse.

Kuinka erinomainen ihminen olen teidän silmissä, uskonut itsestäni olevani parempi kristitty kuin te. Tämän lisäksi jos olen kokenut olevani vähänkin foorumilla keskipisteenä. Niin kilvoituksen palkintona on ollut Vanhan - Aatun hyväily itsetuntoani, itsekeskeisyyttäni ja itserakkauttani.

Koska en ole se ihminen joka voisi korottaa itsensä teidän yläpuolelle ja tehdä itsestänsä epäjumalan. On minun ymmärrettävä että en ole täydellinen ihminen.

Silloin minulle jää vain yksi ja ainoastaan Hän.
Kilvoituksen kohteena on vain minulle Jeesus Kristus.

Saatte itse päättää mikä on teidän kilvoituksen kohde. Minulle se ei saa olla kukaan teistä tai jos näin on, silloin minä olen väärällä polulla.
En osaa enää tämän paremmin ilmaista itseäni.

Niin ja mahdollisuus on että olen tässäkin asiassa väärässä, mutta suokaa se minulle.
 O:)

No ehkä minä nyt ymmärsin tästä jotain, vähän niin kuin kuvastimesta (eivätkö ne olleet Paavalin aikaan niin kuin kattilan pohjasta itseään katselisi). Tässä on aivan ilmeisesti ihan aitoa nöyryyttä, ei mitään nöyristelyä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

B.H.S

  • Vieras
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #18 : 13.05.09 - klo:17:02 »
:coffee:

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #19 : 13.05.09 - klo:18:29 »
Kylläpä tämä nyt menee arvoitukselliseksi... kukahan se niin tärkeä "nimimerkki" on?  kerro jo!

BHS pitää meitä hulluja jännityksessä. :wink:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #20 : 13.05.09 - klo:18:50 »
Lukekaa kirjoitukseni ketjussa Kesä11.5.
Siinä kaipasin niitä Lars Mikaelin isällisiä, tyynnyttäviä sanoja joita hän
kokeneena kristittynä jakoi kaikille ja erityisesti tunsin itse oppineeni heränneitten ajattelutapaa tarpeisiini.

Hän ja juhoma poistuivat loukkausten saattelemina, mutta rauha säilyi.
Älkää antako taitamattoman kirjoittamiseni sotkea Körttifoorumia.
Täällä tunnutaan noudatettavan kuitenkin samaa inhimillistä uteliaisuutta kuin
muuallakin jos nimiä mainitaan.

Olen edelleen sitä mieltä että paimenpoikaa- tai tyttöä kaivataan. Ehkä satmanin mainitsema syksyn Aholansaaren keskustelu antaa Körttifoorumille, siis meille kaikille suitsia, keppiä ja pilttuut.

Ampiaispesää ei pidä sörkkiä!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Re: Hajaannus
« Vastaus #21 : 13.05.09 - klo:19:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Pirska"
Lainaus käyttäjältä: "B.H.S"

Saan olla erimieltä, mutta en aina tarvitse olla se joka uskoo olevansa oikeassa ja että vain minä tiedän miten asioita hoidetaan tai mitä Jumala haluaa. Hän tekee päätökset eikä kysy B.H.S:ta miten täällä Suomen niemessä oikein saa elää.

Ehkä tajusin jotain, mitä yritit sanoa, mutta mutta. Jumala ei toki kysy B.H.S.:ta miten täällä saa elää, mutta kyllä Suomen kirkossa ihmiset tekevät päätöksiä ja ovat myös vastuussa niistä.

Minä olen vissiin niin paatunut, että en tunne mitään katumusta siitä, että olen ollut Samulin kanssa eri mieltä. :evil:

Minä olen ajatellut niin, että vasta sitten, kun moderaattorit puuttuvat kirjoituksiini ja antavat huomautuksen, minulla on tarkistamisen aihetta mielipiteitteni suhteen. Sitä vartenhan moderaattorit ovat ja siksi heidät on  tehtävään valittu, että pitävät meidät muut aisoissa. Yritän olla tässä asiassa "kuulolla" ja aistit valppaana. "Esimiehiä" tarvitaan ja heitä on kuunneltava. Pitkämielisiä he ovatkin olleet.
Foorumia seuratessani (minäkin jo useamman vuoden), en ole kokenut edes hajaannuksen poikastakaan tältä keväältä. Liekö sitten aistini tässä suhteessa heikentyneet. Liekö myöskin niin että, tässä herännäisyydessä ei nyt enää ole ketään Paavoa, Wilhelmiä, Juhanin wilhelmi niskasta tai vaikkapa Akua - jotka tahtomattaankin - määräisivät joskus tahdin? Enkä itse ole havainnut foorumilla koko aikana ketään gurua.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Hajaannus
« Vastaus #22 : 13.05.09 - klo:19:29 »
Lainaus käyttäjältä: "vaivattu sielu"

Minä olen ajatellut niin, että vasta sitten, kun moderaattorit puuttuvat kirjoituksiini ja antavat huomautuksen, minulla on tarkistamisen aihetta mielipiteitteni suhteen. Sitä vartenhan moderaattorit ovat ja siksi heidät on  tehtävään valittu, että pitävät meidät muut aisoissa. Yritän olla tässä asiassa "kuulolla" ja aistit valppaana. "Esimiehiä" tarvitaan ja heitä on kuunneltava. Pitkämielisiä he ovatkin olleet.
Foorumia seuratessani (minäkin jo useamman vuoden), en ole kokenut edes hajaannuksen poikastakaan tältä keväältä. Liekö sitten aistini tässä suhteessa heikentyneet. Liekö myöskin niin että, tässä herännäisyydessä ei nyt enää ole ketään Paavoa, Wilhelmiä, Juhanin Wilhelmi niskasta tai vaikkapa Akua - jotka tahtomattaankin - määräisivät joskus tahdin? Enkä itse ole havainnut foorumilla koko aikana ketään gurua.


Ette ole vielä niin pahasti tapelleet, että olisi tarvinnut pahemmin puuttua. Moderaattorilla on epäkiitollinen tehtävä olla siellä missä tora on suurin. Puutumme kyllä kun siihen on todellista aihetta. Luemme joka kirjoituksen, joka sinänsä on rankkaa ja mietimme mikä on kulloinkin viisasta. Monesti erehdymme mekin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #23 : 13.05.09 - klo:19:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Lukekaa kirjoitukseni ketjussa Kesä11.5.
Siinä kaipasin niitä Lars Mikaelin isällisiä, tyynnyttäviä sanoja joita hän
kokeneena kristittynä jakoi kaikille ja erityisesti tunsin itse oppineeni heränneitten ajattelutapaa tarpeisiini.

Hän ja juhoma poistuivat loukkausten saattelemina, mutta rauha säilyi.
Älkää antako taitamattoman kirjoittamiseni sotkea Körttifoorumia.
Täällä tunnutaan noudatettavan kuitenkin samaa inhimillistä uteliaisuutta kuin
muuallakin jos nimiä mainitaan.

Olen edelleen sitä mieltä että paimenpoikaa- tai tyttöä kaivataan. Ehkä satmanin mainitsema syksyn Aholansaaren keskustelu antaa Körttifoorumille, siis meille kaikille suitsia, keppiä ja pilttuut.

Ampiaispesää ei pidä sörkkiä!

Olen se entinen Lars Mikael. Olen nyt "otettu". Olen vain tavallinen syntinen ja vaivattu ihminen, ilman mitään erikoisuutta ja "glamouria".
En voinut olla poissa foorumilta.
Kiitos Riitta-mummi.
-------------------
vaivatun turva ainoa, sä kutsut syntisiä
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Re: Hajaannus
« Vastaus #24 : 13.05.09 - klo:19:47 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"

Ette ole vielä niin pahasti tapelleet, että olisi tarvinnut pahemmin puuttua. Moderaattorilla on epäkiitollinen tehtävä olla siellä missä tora on suurin. Puutumme kyllä kun siihen on todellista aihetta. Luemme joka kirjoituksen, joka sinänsä on rankkaa ja mietimme mikä on kulloinkin viisasta. Monesti erehdymme mekin.

Voi kiitos seppos, olipa viisaasti ajateltu. Tiedän, että minäkin olen ollut varsin haasteellinen tapaus teille, mutta olen NIIN kiitollinen, että olette ihan rakkaudessa jaksaneet kärsiä tätä minun säpäköimistä. Tekee todella hyvää saada purkautua ja sanoa juuri sitä miltä tuntuu. Suoraan sanottuna tämä foorumi on saanut minut enemmän rakastamaan omia herännäisjuuriani. :smt051
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #25 : 13.05.09 - klo:20:34 »
Kaipasin foorumille tultuani( 11/08) kovin hengellistä ohjausta, sellaista jämäkämpää. Raamattu, jota minun oli opetettu uskomaan sanasta sanaan
ja monet muutkin jutut herättivät kysymyksiä. Niitä sain, kiitos oikein paljon kaikille, mutta erikoisesti pidin saavani L.M:ltä hoitoa ja neuvoa.

Körttiseuroissa voi kai olla tapana jäädä kamarikeskusteluihin, mutta en tohtinut kääntyä kenenkään puoleen, en edes Maunon vaikka paljon oli sydämellä.

Kun nyt sain linkin Paavon kirjeisiin tämäkin puoli hoituu foorumilla. Olen
kyllä satmanilta saanut sellaiset virret ja psalmit että itkua pukkasi pidempäänkin.

Olipa ylläri tämä vaivatun ihmisen paljastus. On hyvä että olet edelleen lähellä. Näemmekö Seinäjoella.?

Apropo. Luen parhaillaan Maija Dalgrenin Toimittajan muistelmia. Seinäjoelta hän muistelee valokuvaaja Mäkistä joka myös Herättäjäjuhlilla piti telttavalokuvaamoa. Eläneekö enää. Kirja on vuodelta 1990.


ps. Mistä tuo hymiö tunne 8 paikalle hyppäsi, en saa sitä pois. Olkoon
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

B.H.S

  • Vieras
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #26 : 13.05.09 - klo:20:40 »
Lainaus käyttäjältä: "vaivattu sielu"
vaivatun turva ainoa, sä kutsut syntisiä


Terve, minä taidan olla se "nilkkupappi".
Taisit käyttää sitä nimitystä minusta foorumilla aikaisemmin.

ps. no nyt sitten sekin arvoitus on ratkennut. Itse en sitä tienyt koska olen niin itsekeskeinen välillä. Mutta odotakaas jos pääsen lähtemään työtehtävistä Seinäjoelle  O:)
Mikä on muuten "nilkkupappi", "vaivattu sielu".
Sen verran täytyy sitten teille foorumilaisille kertoa että en ole seurakunnissa tai kirkon palveluksessa töissä. Mutta ilmaistaan sanonnalla vaikka "ammattina ihminen". Että ei tule taas väärin käsityksiä.

Niin ja hyvää yötä Satman.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #27 : 13.05.09 - klo:21:12 »
Riitta-mummi!

Mieti vain niitä asioita tuossa kahden- kolmensadan metrin päässä! Hyvä, kun Paavo sinulle puhuu. Minä en osaa jutella asioista, etsin vain omaa kunniaa ja suosiota!

Mutta voisimme tässä kesän aikana paistaa kalaa tai lihoja meidän pihan perillä nuotiolla, kun se Tiiiäinen tulee  tänne Lahteen. Siinä voitais myös jutella asioista.

Mutta en mä osaa sulle sanoa kuin sen, minkä sanoin jo ennen: ""Ollaan sitte tässä!"

Jos pääsen, tulen Padasjoelle veisaamaan. Ja mennään Nastolan Ruuhijärvelle mökkiseuroihin Tuulalle ja Yrjölle 11.6. jos se on mahdollista! Ensi pyhänä veisaamme toiveittein Siikkarit Lahdessa Vapaudenkatu 6 aulassa.

Ja jos joku muu, kuin Riitta-mummi ja Tiitiäinen, luki tämän; sisäpiiriähän tämä oli - mutta jos joku meno kiinnosti (nuotio-ilta pihallani, Padasjoen veisuut, mökkiseurat Ruuhijärvellä, veisuut Lahdessa), ota yhteyttä, niin pääset mukaan!

t. Mauno

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #28 : 13.05.09 - klo:21:38 »
Lainaus käyttäjältä: "B.H.S"
Lainaus käyttäjältä: "vaivattu sielu"
vaivatun turva ainoa, sä kutsut syntisiä


Terve, minä taidan olla se "nilkkupappi".
Taisit käyttää sitä nimitystä minusta foorumilla aikaisemmin.

ps. no nyt sitten sekin arvoitus on ratkennut. Itse en sitä tienyt koska olen niin itsekeskeinen välillä. Mutta odotakaas jos pääsen lähtemään työtehtävistä Seinäjoelle  O:)
Mikä on muuten "nilkkupappi", "vaivattu sielu".
Sen verran täytyy sitten teille foorumilaisille kertoa että en ole seurakunnissa tai kirkon palveluksessa töissä. Mutta ilmaistaan sanonnalla vaikka "ammattina ihminen". Että ei tule taas väärin käsityksiä.

Niin ja hyvää yötä Satman.

No, nyt en kyllä muista tällaista. Nilkkupappikin tuntuu aivan vieraalta nimitykseltä. Voisitko tarkistaa asian?
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

B.H.S

  • Vieras
Muisti petti minulla.
« Vastaus #29 : 13.05.09 - klo:22:09 »
Lainaus käyttäjältä: "vaivattu sielu"
Terve, minä taidan olla se "nilkkupappi".
Taisit käyttää sitä nimitystä minusta foorumilla aikaisemmin.


Kirjoittit 23.12.2008 14:52. Viestin aihe:Ja nyt soi 5.osa.
hm kirjoitti:
B...
"Meni nappiin", sanoi äijä, kun nilikkupapituksen teki.



Ei ole ensimmäinen kerta eikä viimeinen kun ukko erehtyy.
Tässä tarvitsee kohta varmaan itse mennä lääkärille, petti muisti.  Ja kas kummaa, musiikki osastolla, vaikka en ole edes musiikki miehiä. Riitta-mummi kyllä taisi epäilä jossain vaiheessa , mutta onneksi joudun tuottamaan teille pettymyksen.
ps. Ette usko kuinka helpottava olo on kun ei tarvitse enää kierrellä ja kaarella. Pahoittelen vielä kaikille impulsiivisuuttani. O:)