Keskustelu > Seuratupa

Yksinkertainen usko

<< < (5/9) > >>

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja - 01.09.23 - klo:17:19 ---Huomenna taidan olla aika körtti, siis körtisti erinomaisella olotilalla.

Aralla tunnolla, taidan pelätä omaa varjoanikin.
Kadun kaikkea ja häpeän suuresti, aonakin edellistä iltaa.
Pelkään ja kunnioitan kaikkea ja  pidän itseäni huonoista huonompana.  Olen armoa kerjäävä.
En enää tee syntiä oli viimeinen kerta,, hm taas.

--- Lainaus päättyy ---
Körttiläinen tunteekin itsensä mitättömäksi, suursyntiseksi maan matoseksi ja armoa kerjääväksi huonoksi ihmiseksi, mutta Jumala pitää häntä arvokkaana. Jumala on hyvä ja armollinen vaikka körttiläiset eivät ole uskovaisia vaan usko on odottavaa ja ikävöivää eikä ole pelastusvarmuutta, koska pyritään olemaan nöyriä.  :icon_xmaslol:

vn:
No nyt mulle selvisi mikä on körttien ja lestojen ero.

Saakoon joulun ja pääsiäisen sanoma hoitaa meitä kaikkia.

Riitta-mummi:

--- Lainaus käyttäjältä: luterilainen - 05.12.23 - klo:13:17 ---Körttiläinen tunteekin itsensä mitättömäksi, suursyntiseksi maan matoseksi ja armoa kerjääväksi huonoksi ihmiseksi, mutta Jumala pitää häntä arvokkaana. Jumala on hyvä ja armollinen vaikka körttiläiset eivät ole uskovaisia vaan usko on odottavaa ja ikävöivää eikä ole pelastusvarmuutta, koska pyritään olemaan nöyriä.  :icon_xmaslol:

--- Lainaus päättyy ---

Juuri noin, Jumalan edessä.

Ihmisten edessä ei tarvitse oriaalla. Körtti voi olla vastuuntuntoinen, opiskellut, tietävä ja tunteva ihminen. Ja jos hän tätä on ei sitä trenkää halaveerata !

Körtit ovat myös poliittisesti aina olleet osallistuvia. Nykyisin itse saa valita , ja tarvittaessa vaihtaa puolueensa. Siihenkään ei ole muilla 'nokan koputtamista'.

Kristuksen sovitustyö tekee vasta meistä kelvollisia. Odotetaan rauhassa josko portti avataan. Siihen asti toivotaan ja kaivataan.

öppiäinen:
Mulla ei kyllä ole mitään pelastusvarmuutta, vaikka en pyrikään olemaan nöyrä. Sitä nyt vain ei ole ja sillä sipuli. Ei mikään nöyryyspyrkimys ole siihen syynä.

Riitta-mummi:
Olen kuunnellut, lukenut ja linkittänyt Iltaharkauksiin useita psalmeja. Olen koettanut valita niistä ne jotka sopivat rukouksiksi muillekin kuin juutalaisille.

En nimittäin jaksa ymmärtää kuinka usein ja voimallisin sanoin he purkavat vihaa vastustajiinsa ja toivovat Jumalan kostava, tai vieläkin pahempaa, heille.

Onko tämä gazalaisten tappaminen nyt tähän omaisuuskansana veodottua. Voiko Jumala kuulla vaikkapa sellaisen rukouksen että Anna Putinille niin että tuntuu !

Trumpille kyllä voin rukoilla sydämen ymmärrystä derokraatteja, värillisiä, ja sukupuolisesti muunlaisia kohtaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta