Keskustelu > Seuratupa

Yksinkertainen usko

<< < (3/9) > >>

Viisveisaaja:
Nuorena oli usko ja muut asiat hyvin yksinkertaisia ja selkeitä.
Nyt jo kauemmin eläneenä ja Pursiaista ja muuta kuunnelleena ja vaikka körttifoorumia lukeneena, niin usko ei olekkaan niin yksinkertainen.

Ne joilla on varmat mielipiteet ja voimakas usko mitä ei mikään saa horjuttaa ja mikä ei uskolla avartua ja tutkia on toisaalta peloittavaa, mutta toisaalta turvallinen, varsinkin jollekkin lestadiolaisnuorelle.

Mitä kauemmin elää sen enempi kyselevällä mielellä.

Riitta-mummi:
Minun mielesä, johon ei tarvitse uskoa, usko on miestä myöten.

Jumala on luoduissaan luonut erilaisuuden johon hän myös uskon mittatilaustyönä lahjoittaa.

Itse yrittämällä, ja toisten painostamana tulee heikompaa jälkeä.

Sielunrakenne on Jumalan muotti. Herkille herkkää, koville kovaa, pehmeille pumpulia, levottomalle etsiskelyä.

Vahvakin usko särkyy, kun se niin määrätään. Johdatus on, ja rukous !

PekkaV:

   This Kid is a Genius -Steve Harvey

https://www.youtube.com/shorts/L-eNNpKuZbw

Riitta-mummi:
Usko Herraan Jeesukseen niin pelastut niin myös perhekuntasi.   :eusa_pray:

Riitta-mummi:
Tuo edellinen kirjoitus päättyy sanaanperhekunta.

Nyt saan kiittää ja ylistää suurta Jumalaa siitä että tällainen lapsenuskoinen ja vanha ihminen saa jakaa eräälle jälkeläiselle kokemuksia Tästä matkasta ja sen vaiheista.
Hän suorastaan tulee kuuntelemaan kertomaani. Tänään kerroin kuinka Paavo Ruotsalainen löysi rauhan ja aloitti seurojen pidon Nilsiässä. Keskeisintä oli että hänkin löysi Kristuksen tuntemisen sielussaan ja sydämessään.

Kerroin myös omasta heräämisestäni, kuinka ja miksi se niin eteni ja mitä sitten kävi.

Hän suorastaan imee kuulemaansa. Hän on nyt 13 v 8 kk ja opetin hänet iltarukoilemaa heti vuoden ikäisenä. Vuoden päästä hän menee rippikouluun.

Olen koettanut myös siskostaan huolehtia, mutta Tää ei ole mun juttu-lausahduksen jälkeen en halua puhua tai kertoa jos vaikka tuntuu tuputtamiselta.

Puhuimme tänään myös Vanhan Testmentin ja Uuden Testamentin asioista. Hänellä on koulussa uskonnossa nyt nämä esillä. Näinkin voin auttaa. Olemme yhdessä käsitelleet myös suomen kieltä ja historiaa.

Minua nämä  yhteiset hetkemme siunaavat ja virkistävät. Ja sekin että joku vielä näin tarvitsee minua !   :eusa_pray:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta