Keskustelu > Seuratupa

Herännäisyyden merkitys?!

(1/2) > >>

Kalistaja:
Millainen on tänäisen herännäisyyden tosiasiallinen yhteiskunnallinen merkitys? Mitä herännäisyys merkitsee yksilölle, sinulle siis?

seppos:
Kysyt hyvin vaikeaa. Minulle sillä on valtava merkitys, mutta en ole mikään keskiarvokörtti vaan käännynnäinen ja elän sen arvomaailmasta.

Sanneli:
Mulle...? Ensinnäkin, ilman herännäisyyttä mua ei olis, ainakaan tämmösenä. Mun vanhemmat nimittäin tapas toisensa Aholansaaressa. Toiseksi, mää oon tutustunu moneen ihanaan ihmiseen ympäri Suomea reissatessani. Kolmanneksi, mää tunnen oloni oikein kotoisaksi täälä semmosten ihimisten, joilla on samanlaisia ajatuksia, kanssa. Neljänneksi, mää nyt vaan oon tämmönen.

PekkaV:

--- Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja" ---Millainen on tänäisen herännäisyyden tosiasiallinen yhteiskunnallinen merkitys? Mitä herännäisyys merkitsee yksilölle, sinulle siis?
--- Lainaus päättyy ---


Tuost yhteiskunnallisest merkityksest on vaikea... historiankirijootus sen sitten... kuten nykyjään tiietään merkityksestä 50-200 vuatta takiappäin.
Voishan sitä kuitennii jotain... materiaalia tässä tarjota, jota sitten voisivat tutkijatki seuloo aikannaa:

Nääs nyhhä on nii, jotta se elitismi on kylä yks leima meikäläisissä, notta kirkko on körteillä kuorrutettu, sano. Kaekellaine loiskiehunta, siis elämä ylpiänsä, tahtoo hetkaattoo suuntaajostoeseennii, mutta juuret on syvällä eikä iso laeva helepolla suunnastasa poekkee, kylä jämpti on nii.

Minullehan tää on koti, kodit... no empä ruppee vaemoo morkkaamaa, on nii hyvä. Kot sanan varsinaesessa merkityksessä on mulla kultainen, ja taevaan kottii on toevo ja merkki piällä.

Salis:

--- Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja" ---Millainen on tänäisen herännäisyyden tosiasiallinen yhteiskunnallinen merkitys? Mitä herännäisyys merkitsee yksilölle, sinulle siis?
--- Lainaus päättyy ---


Enpä osaa erottaa herännäisyyden merkitystä kristinuskon merkityksestä länsimaisille yhteiskunnilla. Hyvinvointiyhteiskuntamma perusta on  kristillisessä arvoissa. Me emme vain ainoa sitä tajua.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta