Keskustelu > Seuratupa

Kristitty ja herääminen

<< < (3/8) > >>

Thomas McElwain:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 30.12.21 - klo:14:05 --- :003: näyttäisi myös olevan syntiä. Se riippuu siitä, millä mielellä irvistellään ja siitä, miten pahan mielen se tuo.

--- Lainaus päättyy ---

Olisitte sitä ajatelleet, kun liittouduitte tukemaan aiheetonta vanhojen Siionin virsien arvostelua. Ei ole merkkiäkään parannuksen tekemisestä, niin loput käännökseni saatte poistaa. Olisi pitänyt kai heti huomauttaa, kun jäävät englanninkielisten poistamisen jälkeen. Olen aina ollut hidas ja lepsy vaatimuksissani, niin teille on tullut se luulo, että voitte minua kohdella miten tahansa. Jos ei itse aseta rajoja, niin helposti käy niin.

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: vn - 30.12.21 - klo:09:49 ---vain yksin Jeesus voi meidät pelastaa.

--- Lainaus päättyy ---
Aamen! Vain yksin Jeesus https://www.youtube.com/watch?v=ZkS9VR_0rVM

öppiäinen:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 30.12.21 - klo:09:39 ---1948 hyväksytyssä Kristinopissa on syntiä käsittelevässä luvussa tällaisia ilmauksia: antaa hallita itseänsä, rakastaa enemmän kuin Jumalaa, etsii omaa etuansa, ihailee ja korottaa itseään, haluaa tulla riippumattomaksi Jumalasta...

--- Lainaus päättyy ---

Onko tuossa samassa kristinopissa jotenkin luonnehdittu erilaisia syntejä tyyliin "jos .... niin syntimme on maailmallisuutta", ja samoin sitten erilaisista mahdollisista tapauksista? Vai mistä muistan tuollaista?

Minulla ei valitettavasti ole tuota kristinoppia hallussani, mutta jossakin olen sitä taatusti lukenut. Muinoin kirjastossa töissä ollessani?

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: öppiäinen - 04.01.22 - klo:11:07 ---Onko tuossa samassa kristinopissa jotenkin luonnehdittu erilaisia syntejä tyyliin "jos .... niin syntimme on maailmallisuutta", ja samoin sitten erilaisista mahdollisista tapauksista? Vai mistä muistan tuollaista?

--- Lainaus päättyy ---

Onpa hyvinkin.

Riitta-mummi:
Herännäisyyden keskeisimpiä asioita ovat mieletäni Vapautuminen lain teoista ja jääminen Kristuksen armon ja sovitustyön varaan.

Satuin kuulemaan varhain aamulla Raamatun luentaa, ja siinä luettiin  näin:



Tietäkää siis, että todellisia Abrahamin jälkeläisiä ovat ne, joilla on usko.

Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen. Näin ne, joilla on usko, saavat siunauksen yhdessä Abrahamin kanssa, joka uskoi.

Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: »Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee.»

On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä »uskosta vanhurskas saa elää».
Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: »Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän.»

Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: »Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun.»

Näin tapahtui, jotta kaikki muutkin kansat Kristuksen Jeesuksen yhteydessä saisivat Abrahamille luvatun siunauksen ja me häneen uskovina

Kirje galatalaisille 3 sta luvusta

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta