Kirjoittaja Aihe: Tänään 74  (Luettu 14960 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tänään 74
« Vastaus #15 : 30.04.21 - klo:10:14 »
Ikkunan pesijä kävi. Olikin oikea isotissinen rotunainen. Ikkunoita ei oltukaan pesty kolmeen vuoteen, mutta nyt on puhdasta. Niin tiukaksi on heillä aikataulu vedetty, että ei ehtinyt edes kahvia hörpätä. Mandariinin ja tuoremehua suostui ottamaan.

HYVÄÄ TYÖN PÄIVÄÄ MYÖS KÖRTTILÄISILLE!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 74
« Vastaus #16 : 30.04.21 - klo:10:25 »
Kiitos vain toivotuksesta. Körttikin voi olla työn sankari. Sotilas ei voi, koska hän on vain "palveluksessa".

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Tänään 74
« Vastaus #17 : 30.04.21 - klo:11:07 »
Toki sotilaskin voi olla sankari. Sotasankaruus on asia erikseen, mutta aina on tilanteita, jossa voi tehdä enemmän ja paremmin kuin ohjesääntö määrää ja esimies komentaa. Se on arjen sankaruutta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 74
« Vastaus #18 : 30.04.21 - klo:11:23 »
Kiitos, odotin kyllä Sivullisen kommenttia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33709
Vs: Tänään 74
« Vastaus #19 : 01.05.21 - klo:11:03 »
Simaa ja munkkeja:

https://www.youtube.com/watch?v=pBR4Cv1pAZ8

ja vatsa toimii....
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33709
Vs: Tänään 74
« Vastaus #20 : 01.05.21 - klo:15:01 »
 Carl Mikael  Bellmanin viisut kuulostavat kaikki keväisiltä korvaani. Vai lauloiko solisti sanan Julen ? Anyway:

https://www.youtube.com/watch?v=yCXkmRQjETk

                                                                                       

 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 74
« Vastaus #21 : 23.05.21 - klo:10:00 »
Heleää helluntaita kaikille
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 74
« Vastaus #22 : 23.05.21 - klo:11:00 »
Kiitos! Hyvää helluntaipäivää!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 74
« Vastaus #23 : 24.05.21 - klo:11:51 »
Ei aamusta satanut kuten prognoosi ilmoitti. Lähdin pihasta asfaltille Zetorin kanssa kuin rasvattu salama, palstatiellä älysin vaihtaa neloselle kerta vanha traktori monilla tavoin ilmoitti, että ollaan mukavuusalueen ulkopuolella. Taisi olla vallan enari, kun olin Peipporämeen sillalla. Jätin siihen rumputarvikkeita ja kurvasin pikkusillan yli oikealle, koska siellä oli viime kerrasta jäänyttä luokoa so yksi osin karsittu koivu ja kurja, ohut mutta vastaavasti pitka mänty, sellainen riemukaari talvella lumen painosta. Sain ne pätkityksi ja laatikkoon. Ajattelin jo lähteä kartanoon. Älysin katsoa ylöspäin puiden latvoja kohti, niin havaattin, että pari koivua on oksattomia miltei latvaansa asti. Kaataa humautin ne ja pätkin sekä heittelin kyytiin. Nyt olen puut jo halkonutkin ja odotteln Kaarinaakin pirttiin. Hän on ahertanut mansikkamaalla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 74
« Vastaus #24 : 24.05.21 - klo:12:56 »
Olet sinä vaan kova tekemään polttopuuhommia!   :039:
Sinulla on sentään pelit ja vehkeet, siis motoroidut, tai miksikä niitä sanoisin.
Minun isäni teki aikoinaan paljon polttopuuhommia kirveellä ja pokasahalla.
Minä joskus moottorisahalla avustin.
Isäni oli kyllä kova vanhan kansan työmies, mm. voitti joskus hevoskynnön aluemestaruuden.
Toista on meikämannella, vaikkei minullakaan peukalo ihan keskellä kämmentä ole.

Nyt poutaa, aurinkoista, koleaa.
Menon ja touhun päivä. 

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 74
« Vastaus #25 : 24.05.21 - klo:14:24 »
Nyt heräsin päikkäreiltäni. Olin ihan naatti, kun älysin lopettaa klapihommat. Keitin meille talkkunat ja sitten kaaduin pahnoilleni. Jotenkin on kuin maaninen tarve saada tehdä jotakin, jos on päiviä, ettei tule tehdyksi mitään. Hyvällä mielellä saan olla, sillä pojan poika Aaro kävi ripillä ja on nyt täysi mies menemään itse ehtoolliselle. Isovanhempina olemme halunneet, että menisi kuin aina ennenkin. Kaste ja ehtoollinen ovat meidän sakramenttimme, ainoat todelliset pyhät Jumalan kanssa. Surukseni tiedän, että ei kasteta, mutta suuresti juhlitaan nimen antoa. Olen hiljaisesti sellaisesta väistyvä. En ole itsestäni ylpeä. Minut on nujerrettu ja sen osan saaneena tiedän paikkani olla hiljaa.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 74
« Vastaus #26 : 24.05.21 - klo:14:28 »
Olet sinä vaan kova tekemään polttopuuhommia!   :039:
Sinulla on sentään pelit ja vehkeet, siis motoroidut, tai miksikä niitä sanoisin.
Minun isäni teki aikoinaan paljon polttopuuhommia kirveellä ja pokasahalla.
Minä joskus moottorisahalla avustin.
Isäni oli kyllä kova vanhan kansan työmies, mm. voitti joskus hevoskynnön aluemestaruuden.
Toista on meikämannella, vaikkei minullakaan peukalo ihan keskellä kämmentä ole.

Nyt poutaa, aurinkoista, koleaa.
Menon ja touhun päivä.

 

Kiitos, kun klikkasit. Hienoa, että isääsi so mennyttä sukupolveä ylpeydellä muistat. Sellaiseen aikaan olen monissa asioissa itse jäänyt. Omissa hommissa kuluu aika hyvin.
Nyt taidan virallisesti kirjoitta omaa tekstiäni, kun qoute on ylempänä. Juu, niin on, mutta enempää hienoja finessejä en sitten osaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 74
« Vastaus #27 : 24.05.21 - klo:20:06 »
Alkaa olla päivä iltapuolessa. Laitoin kaihtimet ikkunan eteen ettei ilta-aurinko liikaa häiritse.
Ilta-auringosta nauttiminen tapahtuu muualla kuin tässä huoneessani tietsikan ääressä.
Ihan kiitollinen ja hyvä mieli tästäkin aika liikunnallisesta ulkoilupäivästä.

Aamusta käytiin vaihteeksi Aulangolla kävelemässä, oli aika koleaa, hanskat kädessä,
tuulipusakan alla T-paita oli vähän niukasti, ylämäissä tarkenin kyllä hyvin.
Linnut lauloi, käki ei kukkunut, valkovuokot paleli supussa, sinivuokkoja ei enää näkynyt,
jotain pientä sinistä, vaimo kertoi että ne oli lemikkejä ja orvokkeja...no juu..en ole hortonomi.
Mutta kielon kukat ja muutama ahomansikan kukka mulla uusia bongauksia tänä vuonna.
Ja mustikat kukkii aika runsaasti, toivottavasti ei käy huonosti, on hallaa luvassa.
Kierrettiin nyt toistamiseen "välilenkki" eli 5 kilsan lenkki ruutikellarin kautta, tunti meni.

Iltapäivällä kävin kotimökillä jatkamassa ruohonleikkuuta, pihakeinussa istuskelemassa,
ja piipahdin myös mökin naapurin vakioasukkaita tapaamassa, kuulumisia vaihtamassa.
On meitä ihmisiä moneen junaan, lapsuudessa ja nuoruudessani siinä naapurissa oli sellaiset
ihmiset joihin ei minkäänlaista yhteyttä, nyt siinä on nuori perhe, ystävällisempiä ja iloisempia
ihmisiä saa etsiä, kiva siinä heidän luonaan meikämannellakin piipahtaa, kutsuivat sisaruksianikin
käymään kun joskus harvakseltaan kotimökillämme käyvät.

Nyt ilta rauhoittuu "vaihteeksi" kitaramusiikkia kuunnellen, nyt Tomi Paldanius levyllä,
muistuttaa usein linkittämääni Justin Johnsonia, ei ihan....ja Tomilla vähemmän kitaroita...


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 74
« Vastaus #28 : 29.05.21 - klo:17:46 »
Kv rauhanturvaajien päivä.
UutisetKotimaa
Mika Lintilä julkaisi nostalgisen kuvan – tunnistaisitko elinkeinoministeriä?
Tänään klo 16:27

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 74
« Vastaus #29 : 31.05.21 - klo:10:24 »
Viikonloppuppu oli taas se joka toinen, mutta olimmekin Oulussa, koska oli talkoitakin. Juuri tyhjensin ison peräkärryllisen poijan muuttotavaroita ja alla olevat taloyhtiön riskut ja mullat. Lustepellollamme onkin kalliita kasveja monivuotisina mm alfa-alfa-heinää, jos se nyt on sitä.

Muinoin Fuengirolassa piti keskustella yhden enkkupariskunnan kanssa hevosasioista. Kyllähän se jotenkin meni käsillä näyttämällä. En tietysti tänäkään päivänä tiedä kaikkia sanoja englanniksi, juuri suomeksi kylläkin. Niin silloin livautin keskusteluun alfa-alfa-heinän. Hyvin se oli niillä tiedoksi saatu. Olivat sitä mieltä, että se on vähän tyyristä.