Keskustelu > Seuratupa

Yli virran, osa 2

<< < (24/29) > >>

Pena:
Köyliön Lallia pidetään erheellisesti kristillisyyttä vastustaneena pakanana. Hänellä oli kuitenkin kristillinen nimi, pyhän Laurentiuksen mukaan annettu. Vaimokin oli Kerttu, pyhän Gertrudin mukaan. Jos legenda perustuu todelliseen surmatyöhön, vastustus lienee kohdistunut pikemminkin maahan tuotuun vieraaseen hallintoon.

juhani:
Minäkin olen joskus nähnyt asian Penan mukaan hieman monimutkaisessa valossa.

seppos:
Legendoissa on epätarkkuuksia ja "evankelistalisää". Uskokoon ken haluaa ja yleensä niissä on totta siemeneksi. Tässäkin tapauksessa jotain on ilmeisesti tapahtunut, mutta ei se tai ainakaan ne mitä kerrotaan.

Viisveisaaja:
Multa lähti taas yksi kaverini, siis Antero jota kukoksikin kutsuttiin, me kyllä lapsuudessa keksittiin kavereille nimiä, varsinkin poliiseille ja opettajille, oli pelti pave metalliope ja puuArska puutyö ope ja tille tai tilhi tilhikainen bio ope.
Voisin kirjoittaa kirjan lapsuuden antamistamistamammeemme memme no jostai nimistä, mullakin oli ties mitä kaikkia.
Siu oli yks, Max muljoard oli toinen ja varmaan satoja.
No annoin kavereillenikin.
Mistähän taas piti skrivailla? Siis niinku.

Niin kukko poistui muonavahvuudesta ja heitti lusikan nurkkaan.
Kavereita tässä iässä tippuu oikealta ja vasemmalta, ei voi mitään.
Onneksi olen niin pahapäiväinen, että rairaudetkin kiertää mut kaukaa.

Kukko oli pikkaisen pienenpi kokoinen ja tietysti siksi tuli koulussa kiusatuksi.
Ei ollut niin välkky, että olisi osanut kiertää hankaluudet ja kun ei osanut jotain, niin alkoi se pilkkaaminen hälle lapsesta alkaen.
Itte osasin lyödä jos joku kiusasi ja osasin vastata puolta pahemmin takaisin, mutta kaikki ei ole kuin minä Herra heidän kanssaan.

Koulukiusaaminen ei ollut mistä piti kirjoittaa, mut siis Antero otti ja lähti, kuulemma rauhallisesti nukkui pois hoitajan kädessä pitäen.
Uskon, että nyt Antero on paremmassa paikassa. Hälle tuli joku kääntyminen jossain vaihetta aiukuisuuttaan, että olisiko se vaikuttanut hänen rauhalliseen pois menoonsa?

Isä meidän rukouksessa, kun on Isämeidän joka olet taivaasa, niin toivoisin, että sitä painotettaisiin, vaikka kirkon opetuksissa, siis että pelkäisimme ja kunnioittamisemme Jumalaa taivaassa, sillä kerran on seisominen hänen edessään ainakin niillä, kun ei ole kirjoitettu hänen elämän kirjan pidon kirjaan, jos sieltä löytyy nimi, niin uskon, et ei viimeinen tuomio kohtaa?
https://www.youtube.com/watch?v=_3ylzDSB_Uw

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja - 09.05.22 - klo:15:23 ---Koulukiusaaminen ei ollut mistä piti kirjoittaa, mut siis Antero otti ja lähti, kuulemma rauhallisesti nukkui pois hoitajan kädessä pitäen. Uskon, että nyt Antero on paremmassa paikassa. Hälle tuli joku kääntyminen jossain vaihetta aiukuisuuttaan, että olisiko se vaikuttanut hänen rauhalliseen pois menoonsa?

Isä meidän rukouksessa, kun on Isämeidän joka olet taivaasa, niin toivoisin, että sitä painotettaisiin, vaikka kirkon opetuksissa, siis että pelkäisimme ja kunnioittamisemme Jumalaa taivaassa, sillä kerran on seisominen hänen edessään ainakin niillä, kun ei ole kirjoitettu hänen elämän kirjan pidon kirjaan, jos sieltä löytyy nimi, niin uskon, et ei viimeinen tuomio kohtaa?

--- Lainaus päättyy ---
Parempaan paikkaan pääsy ei ole kuitenkaan varma emmekä voi kaverimme tai itsemme puolesta luvata pääsyä parempaan paikkaan vaan ainoastaan toivoa päästä sinne parempaan paikkaan. Tietenkin armon varassa roikkuvalla alatien maan matosella on luottamus siihen, miten Jumalan ratkaisu on omallakin kohdalla paras mahdollinen viimeisellä tuomiolla tuomionsa kuullessaankin katsoen Jeesuksen helliin silmiin.  :eusa_pray:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta