Kirjoittaja Aihe: Uskonnonsyöttö 2  (Luettu 50716 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Katriina

  • Vieras
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #30 : 31.07.08 - klo:14:11 »
[
Lainaus
quote="Sarai"]Että pelastus tulee siitä, että Kristus tuntee minut, ei siitä että minä tuntisin Kristuksen.


En edelleenkään tiedä mitä tuo on, mutta tuosta mitä kirjoitit tuli mieleen eräs Bonhoefferin vankilassa kirjoitettu runo. Se on turhan pitkä tähän kokonaan, mutta teemana siinä on se, että hän alkoi siellä kokea olevansa vähän ns hukassa itsensä suhteen. "Mikä minä olen? Olenko tänään tämä ja huomenna tuo? Vai olenko molemmat yhtä aikaa?" (Sit. ulkomuistista).

Kun aloin tätä jäppistä harrastaa, harrastin lähinnä samaa kysymystä kuin runon otsikko, "Kuka minä olen?" eli näin päin vain: Kuka sinä olet? Tietty myös hänen hengellinen asioiden-tosissaan-ottamisensa (pieleen tai vähemmnän pieleen) vaikutti.

Muta tämä runo ei pääty mihinkään oivallukseen eikä identiteetin selkeytymiseen, se löytyy hänellä muualta: "Kuka minä olenkaan? Yksinäiset kysymykset pitävät minua pilkkanaan.

Kuka minä olenkaan, Sinä tunnet minut, Sinun minä olen, oi Jumala!"

Kateeks käy tuokin, ei auta kuin tunnustaa.... voisipa olla yhtä vakuuttunut....

Liisa parka joutuuu kohta toteamaan että ainakin Katriina on hyvä poukkimaan teemasta toiseen niin että ketjujen nimet ei enää oikein vastaa alkuperäisiä.... huh, sori.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #31 : 31.07.08 - klo:19:55 »
Markkinoinnin teoria kehoittaa käyttämään kysymyksiä, jotka jäävät päävän pyörimäään, kuten esimerkiksi ensin Onko kaikki kunnossa? Hyvin avoin kysymys, johon ei heti selitystä löydy ja jatkuu parin päivän kuluttua kysymyksellä Onko turva Jumalassa?

Miten on asiasi?
Mitä sinulle todella kuuluu?
Etsivä löyttää on jo selkeästi uskonnollinen, mutta sama takaperin eli Löytääkö etsivä?

Viittaaminen Jumalaan heti pilaa koko jutun kun se saa liian monilla torjunnan käyntiin, mutta mystinen kysymys kiehtoo mieltä ja laittaa aivosulut tutkailemaan tilannetta. Hyödynnä tyylikästä kummallisuutta, joista puuttuu välitön vastaus. Ihmiset pitää saada miettimään asioita.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #32 : 01.08.08 - klo:20:42 »
Seppos:ille jälleen kiitos ajatuksista.

**************************************************
Laitan vähän tilastodataa ikkunasanan toiminnasta.
Toimintahan alkoi 15.3.2008.

Maaliskuussa 2008 ajalla 15.3. - 31.3. teksti vaihdettu 10 kertaa
Huhtikuussa 2008 teksti vaihdettu 20 kertaa
Toukokuussa 2008 teksti vaihdettu 20 kertaa
Kesäkuussa 2008 teksti vaihdettu 19 kertaa
Heinäkuussa 2008 teksti vaihdettu 21 kertaa

Heinäkuun loppuun mennessä näyteikkunan sisältöä muutettu 90 kertaa.

Vaihtajien lukumäärä kuukausittain
Maaliskuu 2008, 15.3. - 31.3 : 2 vaihtajaa
Huhtikuu 2008: 4 vaihtajaa
Toukokuu 2008: 5 vaihtajaa
Kesäkuu 2008: 5 vaihtajaa
Heinäkuu 2008: 5 vaihtajaa


Kuukausitilastoa siitä, kuinka monta vuorokautta teksti ollut ikkunalla keskimäärin


Maaliskuu: 1,7
Huhtikuu:   1,5
Toukokuu:  1,6
Kesäkuu:    1,6
Kesäkuu:    1,5
 
Koko ajalta yhteensä: 1,5


Kumulatiivinen tilasto alusta heinäkuun loppuun eri tekstinvaihtajien työpanoksesta:

(Nimimerkki, vaihtokerrat, prosentuaalinen osuus)

Kyösti: 49    (54 %)
H      :  12½ (14 %)
P      :     8    ( 9 %)
L      :     7    ( 8 %)
Mi    :     5    ( 6 %)
S     :   3    ( 3 %)
J      :  3    ( 3 %)
K     :     2    ( 2 %)
Ma   :    ½   ( 1 %)

Apuvoimia on ollut sen verran, että keskimäärin lähes joka toisen kerran on joku muu kuin minä hoitanut.
Pitäisi vielä saada tuota omaa kumulatiivista prosenttia laskettua roimasti. Pitkässä juoksussa noin korkeaa prossaa ei tällä vaihtotiheydellä voi pitää.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #33 : 01.08.08 - klo:20:44 »
Olikos siitä ikkunasta yhtään valokuvia netissä?


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #35 : 01.08.08 - klo:23:36 »
Karjalaisenkyösti, sinun ekumeenisuutesi ulottuu näköjään ortodoksienkin suuntaan; kuvissa näkyi Jeesuksen rukous ja pääsiäistropari. Hyvä!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #36 : 02.08.08 - klo:09:49 »
Lainaus
Karjalaisenkyösti, sinun ekumeenisuutesi ulottuu näköjään ortodoksienkin suuntaan; kuvissa näkyi Jeesuksen rukous ja pääsiäistropari. Hyvä!


Olen saanut paljon vaikutteita myös ortodoksikirkon piiristä.
Eräässä elämäni vaiheessa kävin heidän tilaisuuksissaan kovin paljon.
Eräänkin pääsiäisen aikoina Uuden Valamon luostarissa olleena laskeskelin, että tuon vierailun (noin viikko) tuli seisoskeltua kirkossa Jumalanpalveluksissa noin 24 tuntia.

Eräs Raamattu, jota käytän, on Uudenmaailman käännös, joka on siis jehovantodistajien käännös.

Niin monissa uskonnillisissa paikoissa ja liemissä keitettynä en nykyään enää juurikaan ahdistu mistää ulkonaisista uskontoon liittyvistä piirteistä: päällä seisominen, tärinät yms. (menestysteologinen ääripää), en siitä, jos kysellään, olenko uskossa, enkä myös körttimeiningistä, jossa itsekukin on niin kovin huono ja vajavainen, että.
Muslimienkaan rukoushetki ei ahdista.

Periaatteessa ei olisi mitään estettä siteerata Koraania (tai muuta pyhänä pidettävää kirjaa) näyteikkunalla, kunhan teksti on Raamatun kanssa linjoissa. Lähden siitä, että Raamattu on Jumalan Sanaa. Tuli se Jumalan sana sitten mistä tuutista (vaikka Koraanista) tahansa, ei se siitä muuksi muutu. Vaan, muiden uskontojen kirjojen tekstien esittelyssä on toki omat vaaransa, joten kovin helposti en siihen lähde, vaikka niisssä olisikin kopioita Raamatusta.

Monia maallisia uskonnon harjoittamismuotoja siis hyväksyn.
Vanhurskauttamisopissa olen kovin suvaitsematon: edustan Paavalilais-Lutherilaista vanhurskauttamisteologiaa, jota myös Paavo ja seppä Matti Högman edustivat.
Tiedostan samalla myös sen, että vain harva löytää oikean taivaan tien.
Samalla toivon, että minä olisin yksi niistä kovin kovin harvoista, jotka sen joskus löytävät.
Liekö niin, että suurin osa uskovaisuuden piirissä olevista luulee taivaan tiellä olevansa, vaikka ei olekaan?
En tiedä vastausta tuohon kysymykseen.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
temput on monet
« Vastaus #37 : 04.08.08 - klo:19:22 »
Ai ortodokseilta vaikutteita.
Kivaa kuunneltavaa se niiden joikaaminen kieltämättä onkin, mutta on niillä outojakin tapoja ja hirvittävä hierarkia.
Toisaalta ortodoksimunkkien ja nunnien kirjat on mitä parhaita, voipi olla että sekoittelen mielessäni katolisia nunnia ortodokseille ja pois toisin päin.

Syvän vaikutuksen teki minuun pari Maria sisarta, jostain yhteisöstä, jotka tapasin ja juttelin Tanskaksi ja he jollain saksansekaisella kielellä.
 Meinas itku päästä kun ne oli niin viattoman ja herttaisen tuntuisia. Ihan kuin ois ollut Enkelien kanssa tekemisissä.

Usein sellaisista paikoista, mistä vähiten luulisi löytyy monesti aitoja ja ihania ihmisiä ja sieltä mistä luulisi löytyy armottomuutta ja kovuutta.
 
Äh ei pitäny tästä aihessta, kun tosta Seppoksen markkinointi tempuista. Ensin herätellään toinen kysymyksillä ajattelemaan ja sitten pikkuhiljaa aletaan myymään.
 Hyvä temppu varmasti.
Piilovaikuttamisessa on ihmeellinen selittämätön voima myös.
Joskus aikoinaan kun kesätöissä olin myymässä, kokeilin erilaisia temppuja ja yksi onnistui aivan mielettömän hyvin.
Kun joku tuli tiskille toistelin äänettömästi mielessäni. Osta, osta, osta ja silloin ihmiset yleensä ostivat. Se toimi ihan sika hyvin.

No uskonnollisen ikkunan kautta vaikuttaminen, voisi kanssa jotenkin hyödyntää markkinointi kikkoja. Yksi temppu on laitta vastakohtia. Ensin isolla, joku vaatimus. Esim; "Sinun on koettava uskoontulo", ja sitten pienellä, Jumala näkee sydämesi, olet hänelle rakas tuolaisena ilman kokemuksia.
 Ihminen joka lukee, kauhistuu ensin. Taas jotain lahko hommaa ja vaaditaan olemaan kuin muut. Sitten pieni texti tuntuu hyvältä ja jää mieleen.
 
No en tiedä tavalla toisella syöttö on kuitenkin miettimisen arvoinen juttu.
 :wink:  :lol:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #38 : 05.08.08 - klo:21:18 »
Karjalaisen Kyöstille tiedoksi, että ikkuna toimii hyvin ja tekstikin näkyy. Kävin tässä viime viikolla vilkaisemassa työpaikalla postia Helsingissä. Pysähdyin liikennevaloihin ja ehdin hyvin lukemaan tekstin ennen kuin pääsin jatkamaan. HIENO HOMMA.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #39 : 07.08.08 - klo:14:28 »
Salikselle kiitoksia palautteesta.

Eilen illalla laitoin tekstin, joka on mahdollisesti jälleen totutusta poikkeava. Vaikea sanoa, onko se sopiva ikkunaan.

Raamatusta löysin seuraavan tekstin:
Tiituksen kirje:
3:14 Oppikoot meikäläisetkin, tarpeen vaatiessa, harjoittamaan hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.

Laitoin sen ikkunaan suunnilleen seuraavassa muodossa
"
Oppikoot uskovaisetkin tekemään hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.
"

Ensin ajattelin, että laitan jonkun siionin virren, mutta lyhyimmätkin ovat aika pitkiä ja kun aloitin tekstinvaihdon vasta iltayhdeksältä, niin olisi mennyt kovin myöhään. Olisin ollut ehkä vasta keskiyöllä kotona. Nyt ehdin kotiin klo 23 jälkeen.

Tänään menen klo 19 tekstinvaihtoon.
Tekstinvaihtoon siihen liittyvine rutiineineen menee keskimäärin siinä parisen tuntia
Jos laittaa siionin virren värssyn, voi kulua lähemmä kolmekin tuntia.
Ennätys tekstinvaihdossa minulla lienee siinä tunti viisitoista minuuttia.
Jos vanha teksti on lyhyt ja uusikin lyhyt, saattaa selvitä vajaassa puolessatoista tunnissa, jos on rutiinia ja tekee vauhdilla.

Pitäisi ikkunat ja ulkomainostaulukin joskus pestä.
Katsotaan nyt, saanko ne tänään pestyä.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #40 : 07.08.08 - klo:14:36 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Raamatusta löysin seuraavan tekstin:
Tiituksen kirje:
3:14 Oppikoot meikäläisetkin, tarpeen vaatiessa, harjoittamaan hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.

Laitoin sen ikkunaan suunnilleen seuraavassa muodossa
"
Oppikoot uskovaisetkin tekemään hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.
"


 :smt023

Mahjong

  • Vieras
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #41 : 07.08.08 - klo:14:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Raamatusta löysin seuraavan tekstin:
Tiituksen kirje:
3:14 Oppikoot meikäläisetkin, tarpeen vaatiessa, harjoittamaan hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.

Laitoin sen ikkunaan suunnilleen seuraavassa muodossa
"
Oppikoot uskovaisetkin tekemään hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.
"


 :smt023

Mitä tämä sitten tarkoittaa, kun ei maton alla näitä traktaatteja opeteta? :roll:

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #42 : 07.08.08 - klo:15:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Raamatusta löysin seuraavan tekstin:
Tiituksen kirje:
3:14 Oppikoot meikäläisetkin, tarpeen vaatiessa, harjoittamaan hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.

Laitoin sen ikkunaan suunnilleen seuraavassa muodossa
"
Oppikoot uskovaisetkin tekemään hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.
"


 :smt023

Mitä tämä sitten tarkoittaa, kun ei maton alla opeteta?


Tule vaan jo pois sieltä maton alta.
Minunko peukutustani tarkoitit? Se ei tarkoita muuta kuin kannatusta itsekritiikille. Ehkä se on se linja, jolla meihin voidaan suopeammin suhtautuakin. Ei omahyväisyyttä ja ylhäältä tulevaa saarnaa.

Mahjong

  • Vieras
-oma koti-
« Vastaus #43 : 07.08.08 - klo:15:25 »
Liisa kirjoitti:
Lainaus
Tule vaan jo pois sieltä maton alta.
Minunko peukutustani tarkoitit? Se ei tarkoita muuta kuin kannatusta itsekritiikille. Ehkä se on se linja, jolla meihin voidaan suopeammin suhtautuakin. Ei omahyväisyyttä ja ylhäältä tulevaa saarnaa.

Asun omassa kodissani, jossa olen etupäässä onnellinen, välillä ehkä yksinäinen, niinhän kaikki. Mutta onhan minulla rakkaat omaiset ja mukavat sukulaiset. Harrastan sitä sun tätä ja näköjään tätä tk:ta ehkä turhan paljon. En ole mielestäni omahyväinen enkä saarnaa toisille ylhäältä enkä alhaalta. Joskus sanon mielipiteeni jyrkemmin, varsinkin silloin, kun näytetään "punaista vaatetta". Silloin olen ehkä kuin härkä vastaavassa tilanteessa, suopeus kaukana.

Raamattutunnista muistui mieleen, että nykyäänkin moni pitää sairauksia synnin seurauksina. Itselläni on kokemus asiasta muutaman kymmenen vuoden takaa, siksi otan kantaa asiaan, joskus kiivaastikin. Itse olen toista mieltä, en pidä sairauksia synnin seurauksina. Olin kuulevinani CD:ltä, että lähimmäisen yläpuolelle ei saa asettua, on kuljettava vierellä. Miten lienee käytännössä, ehkä vaikeahko toteutettaa joka tilanteessa...

PS. Tällä viestillä ei ole mitään tekemistä karjalaisenkyöstin raamatunlauseisiin. Tämän pitäisi oikeastaan olla Yleisen keskustelun: Mitä teet elääksesi? -sivuilla. No, näkyy mahtuvan tähänkin.. :wink:

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #44 : 07.08.08 - klo:17:18 »
Voi helv*!!!!

Tänään kyllä tulin vain ja ainoastaan vihaiseksi, kun näin ikkunatekstin. Vaikka kuinka tuossa ilmeisesti tarkoitetaan hengen hedelmiä, niin kyllä potkaisee lapsetonta munasarjoille edes vihjata, että hyvistä töistähän tämä vain on kiinni!!!! Kehottaisin lämpimästi miettimään vähän tarkemmin mitä oikein teksteilläsi tahdot!