Kirjoittaja Aihe: Uskovainen? Eli...  (Luettu 38933 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Usko?
« Vastaus #60 : 09.05.06 - klo:18:51 »
Uskovaisuus on niin henkilökohtaisuuksiin menevä asia,
että se on vaikea kysymys.
Jumalan kaipuuta minä kyllä harrastan.
Jumalan esiintymiseen elämässäni on vaikea löytää
logiikkaa.  Vaikka kärsimystä ei voida selittää Jumalan syyksi.
Se on aina maailmassa. Ihminenkin on eläin ruumiiltaan,
etiikaltaan toivottavasti parempi välillä.
Uskonasiat ovat kuitenkin uskonasioita,
niiden todisteleminen olisi liian absurdia.
Papitkin etsivät uskonnollisista teksteistä merkityksiä.
Uskontotiede, kuinka tiedettä se on?
Todennäköisesti sen oppii lukemalla.
Lapsuuden usko on sitä kauneinta uskoa.
Aikuisten maailma on kovempi.
Rahan perässä juoksemista..vai?
Elämä on kemiaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Uskovainen? Eli...
« Vastaus #61 : 09.05.06 - klo:23:44 »
Luterilaisen kirkon mukaan käsite "uskovaisuus" on ihan simppeli. Kastetut ovat uskovaisia. Kun minä näen ihan päivittäin nk. ateistikkoja, agnostistia jne. He ovat uskovaisia. He ovat kastettuja.   :evil:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Uskovainen? Eli...
« Vastaus #62 : 09.05.06 - klo:23:52 »
Käsite "uudestisyntyminen" on TÄMÄN MEIDÄN KIRKKOMME hyvä argumentointi. Minä uudestisynnyin 5.9.1963 klo 13. 14. Silloin minut kastettiin. 8)
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa ISOPAAVO

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 21
    • http://fi.msnusers.com/IKHTYS777
Uskovainen? Eli...
« Vastaus #63 : 06.08.06 - klo:03:14 »
Kyllä Jumalan sanassa on luokiteltu se kuka menee minnekin kun elämän aika on ohitse.
"Jokaisella, joka uskoo Jumalan Poikaan, on tämä todistus sisimmässään. Mutta jokainen, joka ei Jumalan todistusta usko, tekee hänestä valehtelijan, hän kun ei usko itse Jumalaa."


Tieto Jumalasta on annettu kaikille, mutta tieto että on uskossa tulee uudesti syntymisen kautta.Nikodemus sai jeesukselta hyvän opetuksen mitä usko on.Ei silti me emme ole tuomareita.Jumala on yksin tuomari ja pelastaja.Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
Mittailu uskon määrästä, laadusta yms.ei rakenna ketään.lampaat ja vuohet eroitellaan aikanaan.pysykäämme tässä toivon tunnustuksessa.Hän tuntee omansa.
"Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Poissa Körttiina

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
Uskovainen? Eli...
« Vastaus #64 : 06.08.06 - klo:13:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Jari L"
Uskovainen on sellainen, joka on ottannut vastaan Jumalan armon, Jeesuksen Kristuksen.


Minusta uskovainen on se joka uskoo jumalaansa/jumaliinsa ja toimii oman uskontonsa ohjesääntöjen ja moraalikoodien mukaan, pyrkien oikeamieliseen elämään.

On naurettavaa luokitella vain kristinuskoiset uskovaisiksi, muslimeissa ja juutalaisissakin löytyy hyvin hartaita ihmisiä. Ja tällä en nyt tarkoita mitään pomminrakentaja kiihkoilijoita.
- etsin polkuani. kaipaan johdatusta -

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Uskovainen? Eli...
« Vastaus #65 : 07.08.06 - klo:05:16 »
Uskovainen on ateistin vastakohta. Uskovainen uskoo Jumalaan, Isään Kaikkivaltiaaseen, Taivaan ja maan Luojaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi Neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin; nousi kolm...

Minä olen uskovainen.

Usko minua.

Uskomatonta, mutta totta.

Uskottava se on.

Kun usko puhdas säihkyvä on, niin vuoret siirtää voi...

Usko, Toivo ja Rakkaus, ja suurin niistä on Rakkaus.

Pakkaus.

Kun katson ja kuuntelen

Kun kuuntelen ja katson lähinnä olevaa, en muista olevani uskovainen. Kun kuljen hänen kanssaan, uskoni saattaa joutua koetukselle. Uskoni horjuu. Menetän uskoni ja joudun tyhjän päälle.

Saan vahvistusta uskolleni luotettavan ihmisen vakuuttaessa, että Jumala on Rakkaus.

Uskoni palaa huudettuani "Jumala! Jos sinä olet olemassa."

........................................................................................................................ :smt025
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Uskovainen? Eli...
« Vastaus #66 : 07.08.06 - klo:13:03 »
Joillakin jumalankieltäjillä tuntuu olevan hyvinkin vahva usko. Kukapa näkisi niin paljon vaivaa olemattoman kieltämiseen? Minusta uskovan vastakohta on suruton, siis hengellisistä piittaamaton.