Kirjoittaja Aihe: Raamattupiiri, 2. Korinttolaiskirje 2. luku  (Luettu 17414 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Raamattupiiri, 2. Korinttolaiskirje 2. luku
« Vastaus #1 : 30.01.17 - klo:11:19 »
Kenelle te annatte anteeksi, hänelle annan minäkin, ja kun olen antanut anteeksi -- jos nyt jotakin anteeksi annettavaa on -- olen tehnyt sen teidän takianne Kristuksen edessä, jottei Saatana pääsisi meistä voitolle. Hänen juonensa me kyllä tiedämme. Anteeksi antaminen on siis keino Saatanaa vastaan. Ellemme anna anteeksi, Saatana pääsee voitolle. Saatana on syyttäjä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, 2. Korinttolaiskirje 2. luku
« Vastaus #2 : 01.02.17 - klo:07:38 »
"ne, jotka joutuvat kadotukseen."

Kadotus ei nykyään oikein enää kuulu saarnojen aihevalikoimaan.

"Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa;"
Novum kirjoittaa tästä mm. tällaista: "Jumalan sanaa ei voi laimentaa, jotta se saavuttaisi kuulijoissa enemmän vastakaikua. Sitä ei saa esittää <<edullisena tarjouksena>>".
Olen usein pannut merkille, tuon "myyskentelevät Jumalan sanaa" ja ihmetellyt, että mitä se tarkoittaa.
Tuskin seurakuntien kirjamyyntejä.
Voihan olla, että tuossa Novumin selityksessä on jotain, joka tätä tekstiä avaa.


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Raamattupiiri, 2. Korinttolaiskirje 2. luku
« Vastaus #3 : 01.02.17 - klo:16:17 »
Paavali ei voi tässä yhteydessä unohtaa vastustajiaankaan. Kun hän sanoo heitä 'Jumalan sanan kaupittelijoiksi', hän tarkoittaa kahta asiaa: sekä sitä, että he etsivät Jumalan sanan julistamisesta rahallista hyötyä itselleen, että sitä, että he ovat väärentäneet, vesittäneet evankeliumin, niin kuin viiniä tai maitoa voitiin jatkaa vedellä. Evankeliumia on julistettava väärentämättömänä, sellaisena kuin se tulee Jumalalta. Näin selittää Aimo T. Nikolainen Avaa Uusi testamentti -sarjassaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Raamattupiiri, 2. Korinttolaiskirje 2. luku
« Vastaus #4 : 06.02.17 - klo:12:40 »
Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
2. Kor. 2:14 KR33/38

....tämä taitaa jotenkin viitata tuohon uuteen avattuun 3. luvun kohtaan...
koen niin että jos saamme olla Kristuksen kirjeenä, tekstinä on vain ja ainoastaan
Jeesuksen tuntemisen tuoksu...
Voima ja viisaus ja ymmärrys siihen tulee ylhäältä, ei omasta itsestämme...
Eikä sen sanoman esille tuloa estä minun heikkouteni eikä syntisyyskään...