Keskustelu > Yleinen keskustelu

Kollektiivinen rangaistus

<< < (2/7) > >>

Viisveisaaja:
Öppiäinen varmaan puhuu jenginuoret pökerryksiin ja säästää vitsaa?

Armejassa jotkut typerät kun oli saaneet ekat natsat teki tota ja kyllä kouluissakin sitä painostamista on, että toi on huono tehkää kollekteevisesti sille jotakin ja kun yhteisö nousee ja tekee, niin sitten se on yleisesti hyvä.

Mulle muutaman kerran käynyt elämässä, että yhteisö jossa olen, niin kollektiivisesti vastaan ja rasismia olen kokenut kakarana ja kyllä se on aika vahvaa kun kaikki on sua vastaan ja itte et tajua mistähän tääkin johtuu.

Siksi kai aikuisenakin rukoilen sitä Isä meidän kohtaa, anna anteeksi, kuten mekin annamme meitä vastaan rikkoneille.

Vaikeaa kaikkea tai mahdotonta omalla järjellä kaikille ja kaikkea on antaa anteeksi, mutta rukoukseen menolla onnistunee, joskus joutuu olemaan pidemmänkin aikaa rukouksessa, että saa annettua anteeksi.

Ja jos en anna anteeksi, niin musta tulee katkera, kaunainen, paha ja ilkeä muita kohtaan.

Kerran yhden pelastusarmejalaisen kanssa nuorena miehenä kierrettiin kapakoita, hän heilutti sitä peltikuppiaan ja pyysi kolehtia, mieitin kyllä et mitä tapahtuu, no joku vatsakas isompi mies musta jonkun raskaan vitsin päästi ja koko ravintola alkoi nauraa.
No illalla kodissani taisi olla kristillinen kirjakauppa Iisalmessa jossa olin, niin rukouksessa ollessani, niin tuli mieleen ilmestys tai mielikuva, sama lihava kaveri saamassa sydänkohtauksen.
Silloin annoin anteeksi ja sain rauhan. No en tiedä miten oikeesti kävi.

Silloin kun koiramme Ring Rock airedaelin terrieri kuoli, niin olin murheissani kauan. No rukouksessa kauan ja tuli ilmestys, jossa näin Ringan valkeana ja tyytyväisenä jossain autuaassa paikassa.
Sekin auttoi.

Taas ihan hakoteillä mistä tulikaan kirjoittaa.




Riitta-mummi:
Hyvä kun kirjoitit. Rukous on myös kollektiivista voimankäyttöä. Jo kaksi tai kolme riittää pieneksi joukkovoimaksi.

Yhteinen Isämeidän kirkossa on oikea voimvirta. Se iskee ainakin rukoilijaan itseensä.

Minullakin on monia kokemuksia rukouksen voimasta, mutta nyt ei enempää siitä.

...
Juuri tuli Uutisita moneen kertaan suurta joukkovoimaa Senaatintorilta telkkarista.
Ammattiliitot eivät  halua luopua saavutetuista eduista jotka hallitus on ottamassa pois ihmisiltä.
Nyt vaikutti hyilevältä mielenosoitukselta, eikä punalippuja ollut. Punertavia ilmapalloja sen sijaan näin.  Ne pehmensivät tilaisuutta. Ei väkisin, vaan väellä-tyyliin.

karjalaisenkyösti:
Mitä olette mieltä siitä, että millaisissa tilanteissa kollektiivinen rangaistus on hyväksyttyä ja milloin ei?

Pena:
Kollektiivinen rangaistus on aina väärin.

karjalaisenkyösti:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 03.02.24 - klo:15:03 ---Kollektiivinen rangaistus on aina väärin.

--- Lainaus päättyy ---

Syyllistyivätkö lakkolaiset kollektiiviseen rangaistukseen?
Minun piti käydä Helsingissä eilen, kävin taksilla. Meni noin 90 euroa, kun muuten olisin selvinnyt 6 eurolla.
Jos olisin nähnyt vaivaa niin olisi ehkä vähän halvemmalla päässyt, varsinkin tulomatkalla, mutta näin nyt kuitenkin kävi.

Miksi minua rangaistiin siitä, että demokraattisesti valitut instanssit toimittivat kansan tahtoa?
Toki vaalitulosta ja sen mukanaan tuomia asioita saa kritisoida, mutta on kohtuutonta rangaista vaalituloksesta minua? Vai onko?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta