Keskustelu > Yleinen keskustelu

Tänään ja eilen

<< < (6/6)

öppiäinen:
Palasin muutamaksi päiväksi Tampereelle. Tikkurilan kautta koukkasin tänään. Reitillä eniten lunta oli jossain Kouvolan ja Lahden välimaastossa. Parikkalan paikkeilla varmaan vähiten, eikä Joensuussakaan paljon. Täällä Tampereella sitten siltä väliltä. Joensuussa ostin pari kiloa kuorittua auringonkukkaa, jota olen heitellyt linnuille. Seitsemän peippoukkoa (onpa hassun näköinen sana) oli aamulla eineellä. Vähän nahistelivat keskenään. Urpiaisia on siellä vielä paljon. Täällä nyt tultuani murensin pari talipalloa maahan.

Suomi taitaa juuri nyt olla rumimmillaan. Itä-Suomessa näkyi joka puolella jotain kaivantoja. Isoin oli Lappeenrannassa, Finnsementti Oy:n järkyttävän iso joku louhos. En tajua, miten en ole nähnyt sitä ennen, vaikka olen tuota väliä kyllä kulkenut ja tykkään katsoa ikkunasta ulos, jos aurinko vain sallii. Ns. pääradan varressa puolestaan oli paljon vanhoja rotiskoja kaatumaisillaan. En ole ennen niihin kiinnittänyt niin huomiota. Tai ainahan niitä joku on, mutta että niin paljon. Onko kaadettu puita niin paljon, että näyvät?

Ja pääradan varressa näytti, ettei kevät juuri ole reilussa kolmessa viikossa edistynyt. No, joutsenet ja kurjet olivat siirtyneet elelemään pareittain, kun menomatkalla olivat parvissa. Töyhtöhyyppiä oli muutama ja naurulokkeja muutama enemmäkin. Ja pari peuraa, mutta ne nyt on talvellakin.

öppiäinen:
Pirkanmaan Muistiyhdistys on lähettänyt laskun jäsenmaksusta. Hupaisaa on, että se on tullut kahtena kappaleena. Eräpäivä ja viitenumero ovat samat, eli mistään karhusta ei ole kysymys. Kyllä minä muistaakseni vain kertaalleen olen liittynyt jäseneksi?  :017: Onko siellä kenties vähän hajamielinen toimistosihteeri? Vai pistävätkö tuplana, kun ne höperöt jäsenet eivät kumminkaan muista, mihin sen laskun pistivät, niin saattaa se toinen kpl kumminkin osua käteen. Vai oikeinko tarkoituksella hyödynnetään jäsenkunnan huonomuistisuutta, jotta saadaan ylimääräistä rahaa?

Riitta-mummi:
Kyllä olisi törkeä temppu kupata rahaa dementikoilta !

Kiitos matkakuvauksesta. Oli kuin olisin ollut mukana junassa. Ettäkö paljon vanhoja tönöjä oli kallellaan. Sepä se, näin maamme kaupungistuu.

Vähän plitiikkaakin: Nyt on samantapainen ministerin ulosajo meneillään kuin Antti Rinteen kanssa kävi.
Onko ihmisen ulkonäkö kertomassa mielestänne älykkyydestä  tai  sen puutteesta ?

Huippupaikoille pitäisi löytää huippuosaajat. Näin ei käy aina. Junnila jo vaihdettiinkin.

Onko Riikka Purran ärsyttäminen asiallista ? Kysyn vaan.  :018:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta