Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa aina vaan  (Luettu 36784 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #90 : 28.05.18 - klo:13:46 »

   punamulta

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #91 : 30.05.18 - klo:20:20 »
   punamulta

En tiedä mikä, mutta vihreä ei kuitenkaan.

Olen ollut kaverin kanssa saaristossa ja nähnyt vihreiden siis poliittisten vastarinnan luonnonsuojelu asioissa.
Oltiin saaren lähellä jonka merimetsot oli tuhonneet ja kalakannan tietysti samalla siitä sadankilometrin säteellä.
Siis merimetsot tulee saareen ja niiden uloste on jotain emäksistä ja puut ja muu kuolee.
Sitten kalakanta siitä lähimeripeninkulmilta. Ihan peestä ja se kalakannan uusiutuminen jos noi metsot ammuttaisiin kestää minimi kymmenen vuotta,
Siis niinku ne metsot syö pikkukalat ja sitten menee isot kalat.
Luonto, siis viher kuolee niiden jäljiltä ja puut ja näitä vihreät suojelee kuin lapsia äidin kohdussa.

Ooon niin hermostunut vihreiden politiikasta, kun olen nähnyt sitä käytännössä.

Siis mitä ne haluaa?

Ei naisia ja miehiä vaan henkilöitä ja lapset on kauhuissaan kouluissa, kun liikkaritunneilla pitää olla samaan aikan suihkussa poikien kaa ja samat pukkarit.
Ja muuta sellaista.

No homous pitää olla yhteiskunnassa ookoo.
No saa se sinne kuulua, mutta sen vaatiminen pakolla kaikille on pikkaisen jyrkkää, eikä voisi pikkaisen joustaa ja nähdä, että kaikille se sovi ajatusmaailmaan.

Mitä muuta vihreät haluaa, niin eläimille enempi oikeuksia kuin ihmisille.
Kuviokelluntaa ja mitä kaikkea kattelin heidän poliittisista suunnitelmista.
Niin ja rajat auki kaikki ihmiset ovat tervetulleita Suomeen.
Kaikkine primitiivisine juttuineen.
Suomi avoin kaikella ja kaikille.

En tiedä, ja onneksi olen niin vanha, että kun tää hullutus lyö läpi kattelen sitä joko alhaalta kellarista tai yläkerrasta?

Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #92 : 30.05.18 - klo:20:47 »
 :003:
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #93 : 12.06.18 - klo:19:24 »

Nyt politiikan saralla mentiin taas aika harppaus jonnekkin.

Kaksi maailman hmm hmm osaa nyt sanoa, mutta johtajia oli kuitenkin tapasi.

Kaksi siis amerikan ja P Korean johtajaa ja tyhmyys tiivistyi tai miten ton nyt sanoisi kauniisti.

No ei kauniisti, mutta miten ajattelen.

Ihmiskunta on ihan hukassa ja hakusessa.
Kaksi idioottia vie tätä palloa ja tapaa.
No ei siinä muuta kun tyhmyys tiivistyi, kun he kolauttivat hmm päänsä yhteen.

Ihmetellä täytyy tätä maailman menoa.
Miten tähän on tultu, että aksi naruista vedettävää nukkea on maailman johdossa ja tekee päätöksiä ydinsodasta ja maailman lopusta?

Yhtä sekasta kuin vihreiden politiikka.

Oivavavoioi.
Miten on maailman kirjat sekaisin?????????????
Tik toc.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #94 : 14.06.18 - klo:11:38 »
Älkää tehkö niinkuin minä teen vaan tehkää niin kuin minä sanon...
 Voisi Sipilä kuitenkin rajoittaa puheitaan kotimaisen ruoan tuotannon puolesta kun käistys jota Sotkamossa kokousväelle tajottiin oli Uudessa-Seelannissa kasvatetusta saksanhirvestä valmistettua! Olisko sittenkin kannattanut harkita mistä eväänsä tilaa? Uskoisin että olisi saanut aika hyvän "diilin" kotimaisesta poronkäristyksestä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #95 : 14.06.18 - klo:12:27 »
Älkää tehkö niinkuin minä teen vaan tehkää niin kuin minä sanon...
 Voisi Sipilä kuitenkin rajoittaa puheitaan kotimaisen ruoan tuotannon puolesta kun käistys jota Sotkamossa kokousväelle tajottiin oli Uudessa-Seelannissa kasvatetusta saksanhirvestä valmistettua! Olisko sittenkin kannattanut harkita mistä eväänsä tilaa? Uskoisin että olisi saanut aika hyvän "diilin" kotimaisesta poronkäristyksestä.

Tuo Uuden Seelannin saksanhirvi ei ole saanut konsanaan keinoruokaa, vaan on laiduntanut koko ajan ja siksi se voi käyttää riistan nimeä. Laitumet ovat usein kooltaan useita satoja hehtaareja, joilla eläimet käyskentelevät.

Ainoa vika eläimessä on se ettei se ole kotimainen maataloustuote.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #96 : 20.06.18 - klo:17:41 »
Ehkä ei Donald Trump aivan yksin junaile näitä ihmisoikeuksien vastaisia lasten
erottamisia vanhemmistaan ja niiden pitämistä häkeissä. Ehkä YK:n Ihmisoikeusjärjestöstä eroaminen ja Pariisin  Ilmastosopimuksesta irtaantumiseenkin
tarvittiin myös muita konservatiiveja.
Kenen päätös oli siirtää Yhdysvaltojen suurlähetystö Jerusalemiin, kysyn vaan ja ihmettelen mitä on näiden toimien takana. Raamattuvyöhyke ? Pahan valta ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #97 : 20.06.18 - klo:19:05 »
Ehkä ei Donald Trump aivan yksin junaile näitä ihmisoikeuksien vastaisia lasten
erottamisia vanhemmistaan ja niiden pitämistä häkeissä. Ehkä YK:n Ihmisoikeusjärjestöstä eroaminen ja Pariisin  Ilmastosopimuksesta irtaantumiseenkin
tarvittiin myös muita konservatiiveja.
Kenen päätös oli siirtää Yhdysvaltojen suurlähetystö Jerusalemiin, kysyn vaan ja ihmettelen mitä on näiden toimien takana. Raamattuvyöhyke ? Pahan valta ?

Juutalainen iso raha?
Tik toc.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #98 : 22.06.18 - klo:04:43 »

  Kultaranta-keskustelut

YK:n pääsihteeri António Guterres lausuu päätössanat yhdessä presidentti Sauli Niinistön kanssa.

Tulkkaamaton https://areena.yle.fi/1-50003651

Simultaanitulkkaus https://areena.yle.fi/1-4457860

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #99 : 17.07.18 - klo:21:01 »

Herrat Trump ja Putin tapasivat.

Kattelin livenä heidän lehdistötilaisuuden.
Siis telkusta, en ollut paikalla.

Minusta Trump oli jotenkin altavastaajana ja liikemiehen oloisena ja Putin enempi voimakkaana ja terävänä.
Toi Trumpin liikemies staili joksi sitä itse miellän, kun paljon kaikenlaista businesta tehnyt ja tiedän, että liikeneuvotteluissa pitää olla kuunteleva ja nöyrä ja puhua vain tärkeistä asioista ja niistä typistetysti.

Minusta Trump pärjasi hyvin, vaikka kuten amerikkalaiset medioissaan totesivat, niin olisi voinut laittaa Putinin tiukoillekkin ja haastavampi.

Minusta Trumpia lyödään kyllä pikkaisen liian kovasti kotomaassaan.
Ja amerikkalaisten me olemme suurin ja parhain, muut ei tiedä mitään asenne käy joskus hermoille.

Amerikkalaiset on niin aivopestyjä siitä, että he olisivat ainoat kun omistavat kaiken tiedon ja viisauden ja muiden pitäisi vain ottaa mallia heistä.

Nuoruudessani mulla oli yksi hyvä japanilainen kaveri joka oli fiksu, siis mua paljon fiksumpi, kuten useimmat.
Hänkin hermoili, kun amerikkalaiset toivat omaa kulttuuriaan ja muuta heille.
Amerikka on kuitenkin aika nuori valtio.

Trumpin näkemys siitä, että tulisi monta pistettä maailmaan vaikuttamaan. Aasia, Eurooppa, Venäjä ja muita on minustakin ehkä ihan ookoo.
Vaikka Islamiin suhtautuminen liian sallivasti ei oikein toimi.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #100 : 01.09.18 - klo:15:59 »
1Perussuomalaisilla oli joku kokous juuri.

Lehdestä siitä luin.
Heillä oli aika omituisia piirteitä ohjelmassaan.

Koulutuspolitiikka
-opettajien auktoriteetti ylläpitää järjestystä palautetaan

-puhelimien käyttökielto oppitunneille

-kouluissa korostetaan suomalaisuuden, suomalaisten arvojen ja kulttuurin merkitystä

-tunti liikuntaa päivässä

-pseudotieteet ja ideologinen huuhaa lopetettava yliopistoissa

Toi huuhaa yliopistossa lopetettava, niin on minusta kyllä väärin.
Huuhaa tieteen kyllä kuuluu yliopistoon ja kaikkeen oppimiseen.
Opiskelu jossa ei ole tilaa huuhaalle olisi kyllä aika kuivaa.
Itse tykkään kaikenlaisesta huuhaasta opiskelujen lomassa, vaikka en ole opiskelija just nyt.
Niin ja huuhaan opiskelusta, vaikka sillä nyt ei olisi sen kumempaa arvoa noin muuten, mutta ehkä joskus.
Huuhaata, vaikka kumpi syntyi ensin kana vai muna, niin ihan kiva tutkia.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #101 : 01.09.18 - klo:16:23 »
Näköjään hyvät tavoitteet persuilla!

Itse vaan olen niin pihalla, etten ole huomannut milloin nuo hyvät periaatteet
on koululaitoksesta kadonneet.... :017:

Mutta enpä ole opettaja...vielä vähemmän opettajatyyppi...vain hiljainen kuunteluoppilas...

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #102 : 01.09.18 - klo:16:33 »
Ei haittaa, vaikka missasit, ei ollut mikään kokous jota tarvitsisi sen enempääkään noteerata.

Itse olin koulussa se vaikea ja lopuksi ihan tympeä oppilas, kun väittelin opettajien kanssa, että ei se nyt aina noin ole.

Varmaan aiheutin traumoja herttaisille ope tädeille aikanani.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #103 : 01.09.18 - klo:16:38 »
Ei haittaa, vaikka missasit, ei ollut mikään kokous jota tarvitsisi sen enempääkään noteerata.

Itse olin koulussa se vaikea ja lopuksi ihan tympeä oppilas, kun väittelin opettajien kanssa, että ei se nyt aina noin ole.

Varmaan aiheutin traumoja herttaisille ope tädeille aikanani.

Vielä näin vanhanakin, niin jos opettaja tulee vastaan, niin sota syntyy tai ainakin alan, että ei se nyt ihan noin.
Kumma syndrooma heitä kohtaan, kuin kai kaikkia auktoriteetteja.

Sellainen punk biisi synti joskus nuoruudessani,
I dont care, what teacher say !!!
I dont care at all-
Monday,
Tuesday, wensday, i dont care at all !!

Sitten toka säkeistö tais mennä.
I dont want to be soldat, i dont want it all..

Hassua mitä nuoressa päässä liikkuikaan aivojen alueella.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa aina vaan
« Vastaus #104 : 06.06.20 - klo:03:23 »
Jotkut sitä valittaa, ettei äänestäminen kannata, ettei sillä tavoin muka mitään muutosta saa aikaan. Vaan niinpä vain sai Keskusta aikaan  ikiaikaisen haaveensa maakuntahallinnosta viime eduskuntavaalien tuloksen takia.

Täytyy nyt muutama vuosi jälkeenpäin korjata itseään ja todeta, että kämmivät sen homman kumminkin lyöttäytymällä kokoomuksen kanssa kimppaan. Ei tullut maakuntahallintoa Sipilän aikana sittenkään, kun oli se terveydenhoidon valinnanvapus -lehmänkauppa mukana.

Saas nähdä, onnistuuko tällä kertaa paremmin. Kulmunin erolta ehkä on jäänyt huomaamatta, että hallitus torstaina esitteli Sote-pakettinsa, joka nyt lähtee valiokuntiin lausuntokierrokselle. Taatusti on mutkia matkaan tiedossa taaskin. Keskustan  oma ministeri Jari Leppä jo haluaakin ajaa sote-kärryt eteläsavolaiseen siltarumpuun.

Riitta-mummi jossakin ketjussa kyseli, mitä hallitus on saanut aikaan (se oli niihin aikoihin kun Rinnettä erotettiin). Vastasin, että on liian aikaista arvioida ja katsotaan kun on ollut vuoden vallassa. No, nyt on ollut sen vuoden (ei sen niin väliä että pääministeri on vaihtunut), ja kuin sen kunniaksi sen sote-ehdotuksen pyöräytti maailmaan. Ihan hyvin, kun tuli koronakin väliin.
« Viimeksi muokattu: 06.06.20 - klo:03:31 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.