Kirjoittaja Aihe: Tänään 26  (Luettu 29806 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 26
« Vastaus #60 : 25.09.14 - klo:09:08 »
Auton nouto vuokraamosta otti viisi tuntia. Taisi olla viimeinen kerta täälä yhtiöllä. Mikään annetusta tiedoista ei pitänyt paikkaansa vähiten hinta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 26
« Vastaus #61 : 25.09.14 - klo:11:14 »
Meidän aamupäivämme oli eilisen toisinto. Haimme puukuorman, mutta nyt vähän vastusti. Tuuli oli yöllä kääntynyt kaakkoon, jolloin emme tahtoneet jaksaa painaa kaadettavaa koivua tielle päin. Pirttimme tuoksuu menninkäisille, sillä kastuneet vaatteet on kuivattava leivinuunin päällä. Näin olemme aina tehneet yhdessä, alv-renkiä ei ole vielä tarvittu. Oman työn arvo on edullista käyttää hyödyksesnsä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 26
« Vastaus #62 : 25.09.14 - klo:11:53 »
Teidän puuhommat ovat meille tuttua " yhteistyötä ", mutta enää aivan pienimuotoista jaksamme huonoilla jaloillamme  puuhata.
Moottorisaha pysyy kyllä Matilla käsissä, mutta nilkka nuljuaa pahasti. Minulta on taas käsivoimat menneet.  Nuori polvi otta vähitellen ohjaksia mökkitalkkareina.

Eilen teimme siellä sen minkä jaksoimme. Tänään aamupäivä meni keskustassa asioidessa. Yksi reissu, kolme asiointipaikkaa.
Nyt on jemmassa vessapaperia puoleksi vuotta, tyynyjä ensi kesäksi, ruokaa loppuviikoksi ja  lasku selvitetty Mehiläisen kanssa.
Olin viikko sitten sitä maksamassa kun niiden tietokone teki tiltin. Sain paperilaskun  jossa oli laskutuslisa, vaikka piti olla ilman.

Tänään Prismassa kassakonen melkein teki tiltin taas minun kohdallani.  Taidan tosiaan olla vaarallisen hankaussähköinen. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 26
« Vastaus #63 : 25.09.14 - klo:14:53 »
Tänään annoin englanninkielisen Siionin Virret australian luterilaisen kirkon suomensukuiselle kun kerran viimekesänä ilmoitti kääntyvänsä körtiksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 26
« Vastaus #64 : 25.09.14 - klo:15:09 »
Oh boy !  Hieno tervehdyslahja Suomesta.
Olen noteerannut, että Thomaksen kääntämiä virsiä on käyty  lukemassa huomattavan vilkkaasti foorumilla. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 26
« Vastaus #65 : 25.09.14 - klo:15:16 »
Oikein hyvä Seppo. Tuomaksen "rivit" olen havainnut samalla tavalla Riitta-Mummin kanssa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 26
« Vastaus #66 : 25.09.14 - klo:15:26 »
Tietokoneen kanssa taistelua, vaimon kone tällä kertaa...
Maksullinen IT-ekspertti kävi...no, totesin etten olisi ilman häntä selvinnytkään...
verkkoyhteys pelaa yms. ok kunnossa...
Nyt vaan ihmetellään miten Skype saataisiin käyntikuntoon ennen kuin jälkipolvi haluaa tulla...
tai tuodaan...juttusille...
Menen solmuun kaikkien Microsoft ja google-tilien kanssa...
Pitäisköhän vanha ohjelma heittää pellolle ja hakea netistä uusi??
Toisaalta vanhassa olisi yhteystiedot valmiina...kun saisi vaan käyntiin...
Noh...tämä pitäisi olla riivatun rakkineet-ketjussa....tosin mulla akuutti asia tänään..   :icon_sad:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 26
« Vastaus #67 : 25.09.14 - klo:16:28 »
Olen onnellinen kun flunssa ei saanutkaan nyt kunnolla yliotetta minusta.
Toissa päivänä pelkäsin että tuleeko samalla paahteella kuin keväällä.
Mutta nyt olo on suht hyvä jo.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 26
« Vastaus #68 : 25.09.14 - klo:16:44 »
Hieno juttu että olet parantunut.  :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 26
« Vastaus #69 : 25.09.14 - klo:16:47 »
 :eusa_angel: :039:

Olo tuntuu tosiaan paremmalta kuin  toissa päivänä jolloin jo luulin että taasko se kauhea flunssa vie mut petiin.
Mutta ei onneksi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 26
« Vastaus #70 : 25.09.14 - klo:17:56 »
Lämmitin saunan normaalia aikaisemmin, kun puuhommissa tulee joskus vilu. Zetori on convertible- mallia, siis vähän sadelippaa ja kuitenkin 2 km ajellaan suuntaansa. Hyvä, että olemme terveitä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 26
« Vastaus #71 : 25.09.14 - klo:22:03 »
Oi voi...arvatkaas miltä tuntuu kuunnella kun luennon pitäjä puhuu juuri mulle...tuo selkeästi
esille kaikki pahat syytökseen johtaneet tekoni tai tekemättä jättämiseni... :'( :'(

Toki sama ilmiö on kirkossa kun saarnan pitäjä puhuu suoraan mulle, mutta sillä on selkeä
tarkoitus, ja jaksan kuunnella.

No, niin kai tuolla ekallakin lauseella...kysyä voin itseltäni...opinko ja ymmärränkö..

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 26
« Vastaus #72 : 26.09.14 - klo:09:31 »
Ajelemme taas Ouluun jäkikasvun haltijoiksi. Maalaismiljöö pitänee vielä kerran kiertää ja katsoa, ettei mikään repsottaisi, sillä ensi yöksi luvataan myrskyä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 26
« Vastaus #73 : 26.09.14 - klo:09:47 »
Auto on huollossa, lähinnä öljynvaihto ja suodatin ja muuta pientä talven varalle tsekkaa tuttu mies.
Toi minut kotiin kun sanoin että on flunssaa ollut, ei ole järin pitkä kyllä matka mutta hyvä näin.
Sanoi että homma ei kauaa kestä ja hakee taas minut ja minä kuskaan hänet...ja siinäpä se homman nimi sitten onkin.
Kiitollinen tästä ihmisestä joka aina auliisti palvelee.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 26
« Vastaus #74 : 26.09.14 - klo:10:46 »
 :109: :eusa_angel:

Auto jo kotona jälleen.
Käsijarruakin entrannut.
Ja homma maksettukin vaikkei edes paljoa veloittanut.
Nyt taas saa päästellä kohti talvea.
Kaikki nesteet kunnossa ja öljynsuodatin vaihdettuna.
Jäähdytysnesteet, tuulilasin pesuun säiliö täytettynä, öljyt...ja työ mutta paljoa ei tosiaan veloittanut.
Mukava mies ja aina auttaa kun tarviin.
On maailmassa ihania ihmisiä.

Nyt kahvia. :kahvi: