Kirjoittaja Aihe: Tänään 38  (Luettu 34330 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #135 : 14.05.15 - klo:22:09 »
Nukkunut kunnes puhelin herätti kertaa 2.  En todella tajunnut mikä ihmeellinen rääkyy olohuoneessa ja metelöi sielua riipovasti. Minun piti eilen vain ihan ihan pikkuisen lisätä tekstiä ja siinä se taas oli.  Valoisaa ja kaikki liikkeellä kun heräsin tähän omaan elämään.

Se on hassua hassua hassua! Kokeilkaa huviksenne kertoa tarinaa. Äkkiä on niin kiintynyt henkilöihinsä että niitä tulee ikävä ja tietää kuinka toimivat ja miten puhuvat ja täytyy oikaista tyhmyydet.

Nyt en saisi päästää itseäni sinne säntäilemään vaikka mikä olisi... Vaikka menen minä...  Otan jonkin tainnutuslääkkeen jolla taatusti sammun sillä minusta ei ole valvomaan öitä. . Edessä odottaa waellus pyhiin  :003:  wiineihin epäilen, mutta ehdottomasti myös tutuille seuduille ja poiketaan Franciscuksen (ei paavin) kaikissa mestoissa. Ja pidän niistä kirkonkäynneistä ynnä joululahjaostoksista   :109: . Tuttuja varmaan tulee myös.

Kun pysyis terveenä siellä... Kun pysyis... Joku vuosi optimistina jakelin rohtoni sille seurueelle ja armias. Nousi kuume kolmeen yhdeksään. Vahingossa pudotin jotain silmätippoja nenään ja siitä se riemu repesi lopullisesti. Makasin hotellihuoneessa ja ajattelin Pyhää Franciscusta jolla oli monia sairauksia.

Se oli tyhmä temppu.  :-\. Siis syön kyllä itse omat buranani nyt soveltuvin osin ja kohtuudella.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Tänään 38
« Vastaus #136 : 15.05.15 - klo:04:57 »

   Turvallista matkaa, Leena!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 38
« Vastaus #137 : 15.05.15 - klo:10:09 »
Tänäänkin pyörii ajatuksia päässäni, kysymyksiä vastausta vailla.
Olen saanut seurata maallisen elämän alkutaivalta lähipiirissä, ja samoin maallisen elämän
päättymistä...
Mitä siihen väliin mahtuu...mitä on tarkoitus mahtua...mikä on Jumalan suunnitelma
minunkin kohdallani??
Olenko liian itsekriittinen, onko rima liian korkealla, miten pitkällä olen kristityn kasvun tiellä,
olenko jämähtänyt paikalleni, vai kenties pudonnut jonnekin, ylhäällä vuorella en ole.
Olenko liian kiireinen, olenko käytettävissä, olenko kuulolla, olenko valmis kertomaan siitä
toivosta ja elämästä minkä olen kohdannut...edes kysyttäessä...jos en osaa luontevasti loistaa
Kristuksen kirjeenä, säteillä sitä iloa, lepoa ja rauhaa mikä meille on annettu.
Olenko ikuinen etsijä ja kyselijä...
Koskettihan kyllä eilen aika rajusti kun veljeltäni eilen kuulin lapsuutemme poikakaverin
kuolemasta, oli porukkamme kolmas poikaviikari, kaikkea kivaa vuosikaudet touhuttiin...
Näin tämän vähän itseäni nuoremman miehen kävelevän pihamaallaan 2-3 päivää ennen
kuolemaansa...ajattelin pysähtyä juttusille, vaihtamaan kuulumisia...en pysähtynyt...
En ehkä olisi osannut mitään sanoa...mutta ehkä hän olisi kaivannut kuuntelijaa...

Kari Haapalan laulu "Minne tie vie" jysähti jälleen kohti oikein kunnolla...ja siinä sanat:
miksi en mennyksi saa...itse jatkan...miksi en sanotuksi saa...miksi en kuunneltua saa...
Ja Jaskan laulussa...älä pyytävältä peitä kasvojasi...
Onko meillä rohkeutta pyytää kun tarve on??   Näemmekö pyytävän lähimmäisen??
 :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #138 : 15.05.15 - klo:20:00 »
   Turvallista matkaa, Leena!

Kiitos!  :109:  Onneksi harvemmat lentokuskit harrastavat posauttamista päin vuorenseinää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #139 : 15.05.15 - klo:20:04 »
Tänäänkin pyörii ajatuksia päässäni, kysymyksiä vastausta vailla.
Olen saanut seurata maallisen elämän alkutaivalta lähipiirissä, ja samoin maallisen elämän
päättymistä...
Mitä siihen väliin mahtuu...mitä on tarkoitus mahtua...mikä on Jumalan suunnitelma
minunkin kohdallani??
Olenko liian itsekriittinen, onko rima liian korkealla, miten pitkällä olen kristityn kasvun tiellä,
olenko jämähtänyt paikalleni, vai kenties pudonnut jonnekin, ylhäällä vuorella en ole.
Olenko liian kiireinen, olenko käytettävissä, olenko kuulolla, olenko valmis kertomaan siitä
toivosta ja elämästä minkä olen kohdannut...edes kysyttäessä...jos en osaa luontevasti loistaa
Kristuksen kirjeenä, säteillä sitä iloa, lepoa ja rauhaa mikä meille on annettu.
Olenko ikuinen etsijä ja kyselijä...
Koskettihan kyllä eilen aika rajusti kun veljeltäni eilen kuulin lapsuutemme poikakaverin
kuolemasta, oli porukkamme kolmas poikaviikari, kaikkea kivaa vuosikaudet touhuttiin...
Näin tämän vähän itseäni nuoremman miehen kävelevän pihamaallaan 2-3 päivää ennen
kuolemaansa...ajattelin pysähtyä juttusille, vaihtamaan kuulumisia...en pysähtynyt...
En ehkä olisi osannut mitään sanoa...mutta ehkä hän olisi kaivannut kuuntelijaa...

Kari Haapalan laulu "Minne tie vie" jysähti jälleen kohti oikein kunnolla...ja siinä sanat:
miksi en mennyksi saa...itse jatkan...miksi en sanotuksi saa...miksi en kuunneltua saa...
Ja Jaskan laulussa...älä pyytävältä peitä kasvojasi...
Onko meillä rohkeutta pyytää kun tarve on??   Näemmekö pyytävän lähimmäisen??
 :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Meinasin kirjoittaa, älä sure, mutta se tuntuu liian heppoiselta ja köykäiseltä. Älä kuitenkaan sure.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22052
Vs: Tänään 38
« Vastaus #140 : 15.05.15 - klo:23:45 »
Tänään olin tapaamassa kurssitovereitani 40 vuoden takaa. Melkein kaikki olivat paikalla. Vain yksi meistä oli vanhentunut lähes tunnistamattomaksi. Muistelimme myös kahta jo pois nukkunutta. Onko siitä tosiaan jo niin kauan, kun olimme nuoria ja innostuneita. Jotkut ovat näköjään innoissaan vieläkin, kuka mistäkin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 38
« Vastaus #141 : 15.05.15 - klo:23:52 »
Onhan nuo hienoja ja puhuttelevia tilanteita. Tällä iällä kun kokoonnutaan, on myös
pois nukkuneita.
Veljeni kun soitti lapsuuden poikakolmikkomme yhden jäsenen pois menosta, emme
päässeet vielä muisteluvaiheeseen, olimme niin yllättyneitä ja järkyttyneitä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 38
« Vastaus #142 : 16.05.15 - klo:10:38 »
Paperihommia ja pihan haravointia kotimökillä suunnitelmissa.
Niin ja 16 alkaen jääkiekon seuraamista.

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Vs: Tänään 38
« Vastaus #143 : 16.05.15 - klo:11:13 »
Yllätyin sain kutsun SRK:n seuroihin. Ei ole ensimmäinen kerta kun vierailen heidän seuroissa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 38
« Vastaus #144 : 16.05.15 - klo:12:53 »

Niin ja 16 alkaen jääkiekon seuraamista.

Mikä jääkiekko?
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 38
« Vastaus #145 : 16.05.15 - klo:14:53 »
Kuinka pohjoisesta on järvistä lähtenyt jäät? Meinaan vaan että jökö pääsis mökillä käymään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 38
« Vastaus #146 : 16.05.15 - klo:14:56 »
Oulu - Kuusamo demarkaatiolinja lienee etelään vapaa, mutta kovia tulvia. Odottele nyt ainakin viikko, niin voi lämmetä sääkin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #147 : 16.05.15 - klo:16:49 »
Mikä jääkiekko?

Se on semmoinen pyöreään muottiin laitettu vesi joka pakastimessa hyytyy että muistuttaa lentäviä lautasia joita näkyi kun olimme lapsia. En minäkään tiennyt mutta katsoin googlesta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #148 : 16.05.15 - klo:16:59 »
Nämä vetelehtimispäivät ovat kamalia mutta jos et saa unta niin et saa unta. Ja silloin on hyvin huonoa olla seuraava päivä.  Olen vielä käyttäytynyt kuin mikäkin oikein  tautipelkoihminen. Koskeeko tähän? Tuohon? Miten niellessä? Jos tulee kipeäksi?

Mikä tämä oikku on en minä ole ennen piitannut suuria.  Saanhan minä vuorokausirytmin kuosiinsa  omin päinkin.

Lisäksi Antti on repinyt minulle niin suuret summat sairauden takia peruuntuneista matkoista takaisin että hämmästyttää eikä matkavakuutus maksanut juuri paljoa eikä minulla pitäisi olla mitään valittamista vaikka jäisin Suomeenkin mutta kun on ajatellut matkustaa...  Ja harvoin matkustaa... Vai tekeekö mieli olla matkustamatta?  >:(

Joku kumma levoton henki täällä liikkuu ja pilaa päiväni ja yöni nyt. Se ei ole Docens sillä Docens käyttäytyy kuin kohtuullinen kotiaawe.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #149 : 16.05.15 - klo:17:02 »
Minä päätän tästä kohdasta nyt niin että. Jos sairastun niin niitä rahoja tarvittiin muuhun tai läsnäoloni täällä oli välttämätön tai jotain.  :kahvi:  Leena ryhdistäytyy nyt. Kohta on ilta ja saa nukkua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.