Kirjoittaja Aihe: Jos saisin itse päättää...Unelmavaltioni  (Luettu 10631 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Jos saisin itse päättää...Unelmavaltioni
« Vastaus #15 : 21.03.07 - klo:18:16 »
Vuosia, vuosia sitten esitin tuonsorttisen kysymyksen silloiselle työtoverilleni. Vastaus tuli kuin tykinputykestä. 'tuhatvuotinen valtakunta.' Heti samaan hengenvetoon,' et sinne pääse, et ole meikäläisiä.' Työtoveri oli jehovan todistaja. En halunnut tuohon puljuun, vaikka kyllä yritti.

Ihanne yhteiskuntaa ei voi luodahetkessä, sitä pitää rakentaa pitkään ja hartaasti.
Kolmannen maan tuotteilta tullit pois. EU iskee kolmatta maata vasten kasvoja. Tästähän veisaa Jaska Löytty monissa biiseissään. Olen ollut nokatusten Jaskan kanssa monissa eritilanteissa.
Avun antamista kolmannen maan (kehitysmaan) ihmisille on kaksipiippuinen asia. Avustukset loppuvat hyvin pian. Annatko kalan vai opetatko kalastamaan? Tieto<> taito lisääminen on tärkeää, mutta se on sovitettava ko. maan kulttuuriin.
Eräs hyvä ystäväni sanoi' Lähetä leipäsi vetten yli...'

Kotimaan osalta tilanne ei ole lohduttava.
Verotus, työn verotus vai pääomaverotus? Tutkittava asia. Monen firman johtaja siirtää hk tulojaan pääoman puolelle, verotus keveämpi. Säästyneet varat sitten siirretään rahastoihin tai säätiöihin.
 Yhteiskunta tässä häviää. Kuka korjaa tämän epäkohdan?

Lähes ikuisuuskysymys on tuotantovälineiden omistaminen. Kyllä yhteiskunnan omistuksessa pitää olla tuotantovälineitä. Mitä sekin on tutkittava.
Pääoman vienti ulkomaille kiellettävä

Tuotanto <>kulutus tasapainoon. Tuotetaan liikaa hyödykkeitä, ei ole ostajia eli käyttäjiä. Puuttuu ostovoima. Ulkomaankaupalla näitä voi tasapainotta, jos on vain sopivaa tuotavaa löytyy samoin kuin vietävää.

Uusiutumattomia luonnonvaroja käytettävä säästäen. Kotimaisen polttoaineen käyttöä lisättävä.
Täällä puun polttoa pitäsi vähentää. Keski-Euroopassa lisätään koivun ja haavan käyttöä. (Naapurin Tekniikka ja Talous lehdessä muutama viikko sitten)

Vanhuksista pidettävä huoli. Entisessä NL:ssa oli kunnia asia hoitaa vanhukset ja sotaveteraanit.

Henkinen hyvinvointi uuteen nousuun.

Tässä on vain pieni osa ihanneyhteiskuntaan kuuluvista asioista.

Ihanneyhteiskunnassa jokainen yksilö tuntee olevansa tarpeellinen ja on osa yhteiskuntaa. Yksilö elää ainutkertaista elämäänsä täysillä.

Silmien taittovirheen vuoksi saattaa olla lyöntivirheitä.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Jos saisin itse päättää...Unelmavaltioni
« Vastaus #16 : 22.03.07 - klo:10:33 »
"Yleisen vaihdon välineiksi
hän määräsi avaruusrahat
ja hedelmäveneet ja vadelmajalat
ja ananasapinat

Rahaa jaettiin perheille päivittäin
kaikista kioskeista
ja jonoissa piti odottaa
kiltisti käsikkäin

Hän käski pukuja pysymään puhtaina
pesemättä ja harjaamatta
Hän käski kenkiä kävelemään
kompuroimatta."

(-Tuomari Nurmio: Lapsikuninkaan käskyt)

Poissa C-kortti

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 105
Jos saisin itse päättää...Unelmavaltioni
« Vastaus #17 : 03.04.07 - klo:18:49 »
Lainaus käyttäjältä: "C-kortti"
Sitä unelmavaltion perustamista odotellessa voi itsekukin meistä, jos niin päättää, halutessaan antaa itseään huonompiosaisille omista varoistaan, sieltä omalta pankkitililtä.

Esim. täydet kymmenykset, brutto- tai nettotulosta, miten sen nyt haluaakin, voi suomalainen kristitty antaa.


http://www.kymmenykset.fi/
Totuuden Henki, johda sinä meitä etsiessämme valkeuden teitä. Työtämme ohjaa, meitä älä heitä, tietomme siunaa.
Virsi 484

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Jos saisin itse päättää...Unelmavaltioni
« Vastaus #18 : 04.04.07 - klo:11:46 »
Judella on ihan hyvä ote. Muistaakseni tästä on jossakin aiemmassakin topicissa juteltu, tai sitten jossain lukuisista politiikkaväännöistä on minulta valtiomallia vaadittu. Oiskohan se ihanne sitte semmonen, jotta nyt palattais kulutuksen osalta pari sataa vuotta taaksepäin ja otettais hallitukset pois. Kun olis elämänpiirit riittävän pienet, ei olis sellaiselle hallinnolle niin kauhiasti käyttöäkään. Sitten jos jotenkin sais esim. lääketieteellistä tietämystä pidettyä tallessa kuitenkin. (EDIT: siis tietämystä, käytännön toiminta olisi tässä mallissa varmasti väistämättä alkeellisempaa ja tehottomampaa)

Jos vähän virittäisin teknologiauskovaista itsessäni niin vois toivoa sellaista mahdollisuutta, että joitain käteviä ruoantuotannollisia ratkaisuja voisi säilyttää sähkökäyttöisinä, jos sähköntuotantoa kehitettäisiin jotensakin radikaalisti luontoystävällisempään suuntaan.

Sitten jos olis tämmönen systeemi ja jotain hallintoa tarvittaisiin, niin se pitäisi järjestää mahdollisimman kömpelösti kysymyskohtaisesti koottavissa edustustoissa.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees