Kirjoittaja Aihe: Kesäsuunnitelmat  (Luettu 27249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maija

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 24
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #30 : 05.02.07 - klo:23:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Niinpäs... siis kaikki menee hyvin siihen asti, kun kysyvät koulutusta. Kun selviää, että olen vasta ensimmäisen vuoden opiskelija, niin alkaa se "voi, kun olisit harjoittelemaan tulossa tai sinulla olisi jo farmaseutin oikeudet, silloin olisi kyllä tarvetta". Avoimia työpaikkoja olisi yliopiston ilmoitustaulullakin vaikka kuinka paljon, mutta ei 1. vuoden opiskelijoille. Valmistuneita kosiskelevat sitten vaikka minkälaisten asuntotarjousten kanssa ja "vaikka lyhyeksikin aikaa".


Terveisiä Pirkanmaalta: laajenna hakualuetta. Tottakai yliopistojen ympärystät on tukossa. Tänään otettiin kesätöihin 1. vuoden opiskelija sekä Kuopiosta että Helsingistä. Mainittakoon vielä, että kumpikaan ei ole kotoisin tältä paikkakunnalta, mutta käytettävissä on "vaikka minkälainen asuntotarjous".

Edit.

Itse siis teen kesällä töitä ja pidän lomaa toivon mukaan silloin kun aurinko paistaa. Viime toukokuu kun ei ollut niitä kaikkein lämpimipiä lomakuukausia...

Poissa Annuu

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 79
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #31 : 06.02.07 - klo:15:47 »
Hmm. Kesä.
Nyt jo ihan kamalasti vaihtoehtoja mitä tekis!
Esim. saareen Y:ksi, oman srk:n riparille isoksi, telttikselle (sinne on pakko päästä <3) juhannus? saareen? Provinssi, Ilosaari, Herikset, Pipefest, Saksaan pariksi viikoksi, kesätöihin kunnalle tai mansikkamaalle. . . ?
Ei mua haittaa jos olen kokoajan menossa, siitä tykkään, mutta ei kesä sais olla valmiiksi tarkkaan suunniteltu jo helmikuussa.

Siinä niinkuin on vaihtoehtoja, mistä pitää valita kun kaikkia ei voi ottaa.. :shock:
Mäntykosken lapset on huonoja päättämään.  :evil:
help.

Poissa Uuria

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #32 : 06.02.07 - klo:21:30 »
Sisko, tahtoisin jäädä, mutta moottoritie on kuuma...

Saabin nokka etelään: ehkä Sveitsi, Kaakkois-Ranska, Välimeren rantaa...

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #33 : 06.02.07 - klo:22:02 »
Mulla on kans sellanen villi ajatus ollu että jos Opelia ulkoiluttas ulukomaillakin asti, Kroatiaa kyllä ajattelin itse... Tuollainen vanha Kadetti tuskin herättää himoja edes Kroatialaisissa varkaissa, joten viitsisi omallakin koslalla! Mutta katsellaan nyt miten on töitten kanssa, voi olla että ossuuspankilla mennee koko kesä...

Poissa Uuria

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #34 : 06.02.07 - klo:23:23 »
Kroatian rannikko on upea, mutta esim. Dubrovnikissa näyttää olevan enemmän skandinaaveja kuin kroaatteja. Mikset ulkoiluttaisi samantien ooppeliasi Montenegrossa?

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #35 : 07.02.07 - klo:14:42 »
Oi, Kroatia! Kyllä Kroatiasta löytyy ei-turistipaikkojakin. Käy pikkukaupunki Kutinassa, jonka Herännäisnuorten kuoro valloitti v. 2005 ;) Zagreb oli mukavanoloinen paikka. Mutta eritoten suosittelen Kroatiasta Plitvice-järviä, ehkä kaunein paikka missä olen eläissäni käynyt. Se on Unescon maailmanperintöluetteloon kuuluva luonnonsuojelualue, jossa on 16 järveä eri tasoilla - ts. alue on täynnä suuria ja pieniä vesiputouksia, virtoja, erikoisia kasveja, ym. Aivan fantastinen! Siellä saa kävellä pitkospuita pitkin ja jotkut matkat taittaa pikkulaivalla. Eikä maksanut edes paljoa sisäänpääsy. Siellä voi olla turisteja, mutta toisaalta aluekin on niin suuri, että rauhaa varmasti löytyy. Suosittelen kaikille, ken Kroatiaan ikinä matkustaa. Tässä makupaloja: http://fi.wikipedia.org/wiki/Plitvice ja http://www.np-plitvicka-jezera.hr/default.aspx?lan=en

Poissa maxu

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 24
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #36 : 07.02.07 - klo:18:07 »
omat kesäsuunnitelmani ovat muuten vielä aika avoimet, mutta ilmeisesti pääsen avustajaksi maahanmuuttajien leirille, mistä olen aika innoissani, vaikka saa nyt nähdä, millainen avustaja tulee henkilöstä, joka on ollut vain 1. kerran isosena tosin ihan onnistuneella leirillä

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #37 : 07.02.07 - klo:18:17 »
Lähe anna völiyyn!

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #38 : 08.02.07 - klo:10:17 »
Hehee, voi kun voisinkin! ;) Mun kesäsuunnitelmiin kuuluu vaan jotain kesätöitä, jos sellaisia sattuisi saamaan... Opintotuet loppuu ja kuitenkin on vielä pari vuotta opintoja jäljellä. Jostain se raha pitää repiä  :neutral:

Poissa Annuu

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 79
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #39 : 08.02.07 - klo:14:18 »
TOi oli kyllä aivan mahtavan paratiisin näkönen paikka Kroatiassa. Kelpais mullekin(:

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #40 : 08.02.07 - klo:15:57 »
Aattelin tehdä töitä. Aika masentavaa indeed. Mieluiten lähtisin kahdeksi kuukaudeksi matkustelemaan ihan minne vain. Heriksille olisi tarkoitus tänä vuonna päästä.

Poissa Nooris

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 71
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #41 : 09.02.07 - klo:22:19 »
Huoh, kesä. Oiskin jo. Mutta töitä mulle, kiitos. Humanismi ei aina niinkään ole hienoa, tai ainakaan silloin kun pitäisi kesätöitä löytää.
Wombaaaaa!

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #42 : 12.02.07 - klo:23:21 »
Jos asiat menee niin kuin pitäisi, olen koko kesän Irlannissa. Lähden kyllä jo tässä kuussa, mutta palajan sitten vasta ehkä elokuussa. No, yksissä hakukokeissa vois tulla täällä Suomessa käymään ja yo-juhlissa. Onhan se ihanaa "mennä maailmalle", mutta kaikki perinteiset kesäriennot jää kyllä tänä kesänä lastenkaitsennan vuoksi. (ei sentään omien lasten, mut au pair perheen...)
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #43 : 13.02.07 - klo:13:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Hanna"
Jos asiat menee niin kuin pitäisi, olen koko kesän Irlannissa. Lähden kyllä jo tässä kuussa, mutta palajan sitten vasta ehkä elokuussa. No, yksissä hakukokeissa vois tulla täällä Suomessa käymään ja yo-juhlissa. Onhan se ihanaa "mennä maailmalle", mutta kaikki perinteiset kesäriennot jää kyllä tänä kesänä lastenkaitsennan vuoksi. (ei sentään omien lasten, mut au pair perheen...)


Varmaan mielenkiintoinen kokemus!

Mullakin on nyt tilkka toivoa kesätöistä. Mutta ei passaa vielä iloita liikaa ennen kuin jostakin varman paikan saan.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa FloVer

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 61
Kesäsuunnitelmat
« Vastaus #44 : 14.02.07 - klo:17:01 »
Loppukevät menee Prahassa. Alkukesästä Pohjanmaalle kyläilemään ja sukulaisille. Kesäkuun puolella luultavasti Savonlinnaan isoseksi ja jos mahtavasti käy, menen myös Aholansaareen isostelemaan juhannuksen aikaan. Sitten Herättäjäjuhlille ja loppukesästä vielä vetäjäksi lastenleirille ja ehkä kesätöihin pariksi kolmeksi viikkoa Ähträriin. Paljon on suunnitelmia.  :D
Jemina